Jos sanoisit miehellesi, että olet erittäin tyytymätön avioliittoonne
Niin mitä mies tekisi? Jos osaisit myös perustella, miksi olet tyytymätön ja toteaisit asian täysin rauhallisesti ja silmiin katsoen. Miten asia etenisi, vai etenisikö mitenkään?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:57"]Niin mitä mies tekisi? Jos osaisit myös perustella, miksi olet tyytymätön ja toteaisit asian täysin rauhallisesti ja silmiin katsoen. Miten asia etenisi, vai etenisikö mitenkään?
[/quote]
Sanoin niin vuosi sitten. Tilanne ei ole muuttunut mihinkään. Asia etenee siten, että ilmoitan seuraavaksi ottavani eron.
Minun on kyllä vaikea kuvitella omalle kohdalle tilannetta, jossa vaimo sanoisi noin ilman, että minulla olisi asiasta ennakkoaavistusta tai vastaavaa. Mutta jos näin nyt kävisi, niin totta kai ottaisi vaimoni ajatukset vakavasti ja jos jotain olisi, mitä voisin tehdä asian suhteen, niin pyrkisin niin tekemään. Kysyisin varmaankin ensin vaimon mielipidettä, miten hän haluaisi asioiden muuttuvan.
"Ongelma" on kylläkin varmaan se, että jos puolisot ylipäätään suhtautuvat näin, ei ap:n kuvaamaan keskustelua käydä alunpitäenkään.
Mies sanoisi että senkus haet eroa ja muutat pois.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:35"]Mikä helvetti siinä on, että näin moni mies ei tunnu ymmärtävän omaa osuuttaan parisuhteessa? Aloitin aiheen, koska oma mieheni ei reagoinut mitenkään. Kun aikani ystävällisesti jankkasin, sain jonkinlaisen ympäripyöreän vastauksen. Nyt siitä on jo pari viikkoa, eikä mies ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan että vaikuttaisi mitenkään tajuavan. En yhtään ihmettele, että Suomessa ero tulee miehelle usein kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ap
[/quote]
Niin siis mies silloin vuosi sitten vastasi olevansa samaa mieltä, mutta ettei halua erota. No, vuosi on mennyt ja minä haluan.
Minä sanoin tämän useamman kerran. Sitten tapahtui jotain mikä sai minut hakemaan ulkopuolista apua neuvolan kautta. Meinasin jo ottaa eron.
Nyt mies tuntuu vähän jotain tajunneen ja tekee esimerkiksi kodin- ja lastenhoidollisia juttuja enemmän. Ei karju lapsille ainakaan yhtä paljoa (aina kun tekee niin, mun tekee mieli erota, ei vain lasten takia vaan kun sellaista raivoajaa on niin vaikea rakastaa :( ). Nyt menee siis jonkin verran paremmin. Seksiäkin oli eilen ja sain jopa ison O:n todella pitkästä aikaa...
[quote author="Vierailija" time="20.06.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 21:35"]
Mikä helvetti siinä on, että näin moni mies ei tunnu ymmärtävän omaa osuuttaan parisuhteessa? Aloitin aiheen, koska oma mieheni ei reagoinut mitenkään. Kun aikani ystävällisesti jankkasin, sain jonkinlaisen ympäripyöreän vastauksen. Nyt siitä on jo pari viikkoa, eikä mies ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan että vaikuttaisi mitenkään tajuavan. En yhtään ihmettele, että Suomessa ero tulee miehelle usein kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ap
[/quote]
No miten miehen tulisi reagoida, jotta olisit tyytyväinen? En minäkään ole täysin tyytyväinen suhteeseemme. Vaimo tietää tasan tarkkaan, mitkä asiat minua kaivertaa, mutta ei silti muuta omaa käytöstään. Minulla on mielestäni kaksi vaihtoehtoa: joko sietää epäkohtia tai lähteä kävelemään.
[/quote]
Olisin tyytyväinen jos mies osoittaisi kiinnostusta tätä keskustelunavausta kohtaan sen verran, että hetkeksi siirtäisi huomionsa televisiosta minuun. Hän reagoisi sanomaani jotenkin, vaikka kysymällä "Niinkö?" ja ehkä kysymällä jotain perusteluja väitteelleni oma-aloitteisesti. Sitten hän voisi sanoa asiaan oman näkemyksensä. Ja parhaassa tapauksessa voitaisiin vaikka hioa joku kompromissi, johon molemmat olisivat enemmän tyytyväisiä kuin nykytilaan. Nyt näyttää siltä, että vaihtoehtoina on joko jatkaa tätä seksittömyyttä ja puhumattomuutta ilman, että koskaan saan tietää syytä, tai sitten otan ja eroan ja mies jää ihmettelemään, että mikä sille tuli kun lähti vaikka kaikki oli niin hienosti ja hän ei ainakaan koskaan tehnyt mitään väärin. Ap