Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen daiju kaveri ärsyttää

Vierailija
19.06.2015 |

Ekaluokkalaisen tyttäreni vuotta vanhempi kaveri tekee mut hulluksi. Ihan hirvittävä tunne tajuta olevani surkea aikuinen, kyllähän kaikista lapsista pitäisi pitää. Mutta...kun tyttö tulee meille, hän ei tervehdi takaisin, vaatii meitä aikuisia katsomaan todella noloja, aikuismaisista tanssiliikkeistä koostuvia esityksiä, jotka kestävät ja kestävät. Hän etsiskelee herkkuja, jos juon vaikkapa limsaa, hän kysyy tarkasti mitä se on ja oli mitä vaan, se on lemppariaan ja huutelee kaikkea kiinnostavaa nähdessään "NAMIINAMIII". Se siis tarkoittaa, että hän haluaisi sitä, ylipäätään kaikkea. Ja ne jutut. Kun häneltä kysyy mitä vaan, hän punnitsee äärettömän tarkkaan vastausta. Jos kaveri sanoo vaikka, että tykkään jäätelöstä, tyttö tuumaa, että "minäpä tykkään ja mä syön sitä yölläkin ja meidän pakastimessa on kaikkia maailman jäätelöitä sata pakettia". Tänään hän kommentoi, kun näki minun istuttavan kukkia, että "teillä ei varmaan ole vadelmia tai omenapuita niin kuin meillä ja meidän naapureilla" Ym, jolloin jo lopetin kuuntelemisen ja jatkoin hommiani. Hän keskeyttää aikuisten keskustelut täysin päättömällä ja toivottoman hitaalla epäkeskustelulla, minuutissa voi tulla kolme venytettyä sanaa ja loppua ei tule. Mikä sitä vaivaa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, ettei lapselle kotona jutella tarpeeksi ja tästä syystä sosiaalinen kehitys on retuperällä. Voit huoletta lopettaa kuuntelemisen, jos lapsi ei ymmärrä lopettaa jauhamistaan itse.

T. Lastenlääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla