Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi kunpa laki kieltäisi autotiellä kävelemisen ja pyöräilyn (siis AUTOTIELLÄ)

Vierailija
09.02.2022 |

Sellaisella tiellä, jossa ei ole selkeästi tilaa kävellä tai pyöräillä ilman, että autojen täytyy mutkitella tien toiselle puolelle etteivät osu. Joskus jotkut jalankulkijat kääntyvät oikein teatraalisesti, kun olen ilmeisesti ohittanut heidän ylhäisyytensä liian läheltä. Sori mutta ensinnäkin on todella vaikeaa arvioida mikä on oikea etäisyys väistää olematta ihan överi (sekin on naurettavan näköistä, kun jotkut menevät oikeasti melkein sinne tien toiselle puolelle autoineen väistäessään😂😂) ja toiseksi en voi ottaa edes Sinun takiasi riskiä nokkakolarista. Mutkittelevalla tiellä kun ei tiedä mitä mutkan takana mahdollisesti odottaa.

En ymmärrä sitä, että ihmiset muuttavat paikkaan, jossa ei ole kunnollisia lenkkeilymaastoja (pois lukien AUTOTIET, joilla autoilijat yrittävät ajaa ilman jatkuvaa väistelyä), ja sitten hommaavat vielä koiria, joita on pakko lenkittää ylläri ylläri. Ei sitten yhtään voi miettiä mihin muuttaa, tai mennä ihan varta vasten lenkkeilymaastoon?

Todella rasittavaa kun joskus on vähän väliä joku pyöräilijä/jalankulkija, jota pitää väistää. Juuri kun pääsee takaisin kaistalle oikeaan kohtaan niin eiköhän seuraavan mutkan takana tule taas uusi väistettävä🥱

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumimyrskyn jälkeen kävelyteille oli parkkeerattu autoja. En saanut traumaa, vaikka jouduin kävelemään tiellä. 

En ymmärrä miten tämä liittyy aiheeseen. Minä sanoin vain, että ärsyttää kun jotkut jalankulkijat kääntyvät oikein teatraalisesti katsomaan perääni, kun olen ilmeisesti ohittanut heidät liian läheltä heidän ylhäisyytensä takia. Minä en voi autosta käsin tietää kuinka lähellä olen. Etäisyys on aivan erinäköinen kuskin vinkkelistä vs. kun katsoo ulos. Esimerkiksi kun ajan tankille, näyttää siltä kuin olisin kirjaimellisesti aivan kiinni tankeissa. Kun menen ulos, mahdunkin ihan hyvin auton ja pistoolien väliin seisomaan.

Ongelma näyttäisi siis olevan muualla kuin ohitettavissa jalankulkijoissa. Etäisyydentajussa on häikkää syystä tai toisesta.

Voin kertoa, että on aivan h e l v e t i n vaikeaa hahmottaa etäisyys, kun kuskin paikka on vasemmalla ja ajan ylläri ylläri oikeaa reunaa, jolla myös jalankulkija on. Minun täytyy ensin arvioida etäisyys auton sisällä, ja siihen päälle auton ulkopuolella. Tämä kaikki muutamassa sekunnissa. Siitä vain kokeilemaan kuinka helppoa se on, kun samalla täytyy varoa nokkakolaria.

Oletko saanut ajokortin muropaketista?

Vierailija
42/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumimyrskyn jälkeen kävelyteille oli parkkeerattu autoja. En saanut traumaa, vaikka jouduin kävelemään tiellä. 

En ymmärrä miten tämä liittyy aiheeseen. Minä sanoin vain, että ärsyttää kun jotkut jalankulkijat kääntyvät oikein teatraalisesti katsomaan perääni, kun olen ilmeisesti ohittanut heidät liian läheltä heidän ylhäisyytensä takia. Minä en voi autosta käsin tietää kuinka lähellä olen. Etäisyys on aivan erinäköinen kuskin vinkkelistä vs. kun katsoo ulos. Esimerkiksi kun ajan tankille, näyttää siltä kuin olisin kirjaimellisesti aivan kiinni tankeissa. Kun menen ulos, mahdunkin ihan hyvin auton ja pistoolien väliin seisomaan.

Ongelma näyttäisi siis olevan muualla kuin ohitettavissa jalankulkijoissa. Etäisyydentajussa on häikkää syystä tai toisesta.

Voin kertoa, että on aivan h e l v e t i n vaikeaa hahmottaa etäisyys, kun kuskin paikka on vasemmalla ja ajan ylläri ylläri oikeaa reunaa, jolla myös jalankulkija on. Minun täytyy ensin arvioida etäisyys auton sisällä, ja siihen päälle auton ulkopuolella. Tämä kaikki muutamassa sekunnissa. Siitä vain kokeilemaan kuinka helppoa se on, kun samalla täytyy varoa nokkakolaria.

Toisilta se käy luonnostaan, kun ajelevat autoa jonkin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä aja. Tuolla on monta muutakin liikenteessä ja heille tuo ei ole vaikeaa, eikä ongelma.

Vierailija
44/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko se sama joka joskus vinkui liiallisista valoista jalankulkijoilla ja pyöräilijöillä? Ja kenties liiallisista heijastimista? Ja joku muu liikennesääntökin sulla on ollut hakusessa.

Vierailija
45/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja hiljaa isi nyt vain... 

Vierailija
46/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama mitä te kiusaajaraukat vänkäätte. Tiedän itse olevani taitava kuski ja kyse on siitä, että Ä R S Y T T Ä Ä se jatkuva väistely. tajuatteko??

Vierailija
47/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko se sama joka joskus vinkui liiallisista valoista jalankulkijoilla ja pyöräilijöillä? Ja kenties liiallisista heijastimista? Ja joku muu liikennesääntökin sulla on ollut hakusessa.

Ööö, en ole. Minulla ei ole liikennesäännöt hakusessa, vaan erittäinkin hallussa.

Vierailija
48/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulkaa minä olen aika h i t o n taitava kuski. Lukekaa otsikko ja valaistukaa. 🥱

Kyse on siitä, että minua ÄRSYTTÄÄ se jatkuva mutkittelu h e l v e t i n lenkkeilijöiden takia, koska siinä samalla joudun ottamaan riskin, että vastaan tulee auto, joka ei ehdi reagoimaan kun minä olenkin puoliksi vastaantulevien kaistalla sen h e l v e t i n lenkkipellen takia. Kyse ei ole TAIDOISTA vaan siitä että tuollainen jatkuva väistely on niin ärsyttävää.

Sinä et ole taitava kuski, jos et osaa hidastaa nopeutta sopivaksi. Kun nopeus on sopiva, pystyt arvioimaan etäisyyden ja myös näkemään, onko sieltä vastaantulevalta kaistalta tulossa joku. Ei sinne voi sokkona vain mennä ja toivoa parasta.

Vierailija
49/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuulkaa minä olen aika h i t o n taitava kuski. Lukekaa otsikko ja valaistukaa. 🥱

Kyse on siitä, että minua ÄRSYTTÄÄ se jatkuva mutkittelu h e l v e t i n lenkkeilijöiden takia, koska siinä samalla joudun ottamaan riskin, että vastaan tulee auto, joka ei ehdi reagoimaan kun minä olenkin puoliksi vastaantulevien kaistalla sen h e l v e t i n lenkkipellen takia. Kyse ei ole TAIDOISTA vaan siitä että tuollainen jatkuva väistely on niin ärsyttävää.

Sinä et ole taitava kuski, jos et osaa hidastaa nopeutta sopivaksi. Kun nopeus on sopiva, pystyt arvioimaan etäisyyden ja myös näkemään, onko sieltä vastaantulevalta kaistalta tulossa joku. Ei sinne voi sokkona vain mennä ja toivoa parasta.

Voi kuule kun on sellaisia mutkitteleviakin teitä :) ja minä olen yhä edelleen taitava kuski.

Vierailija
50/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aivan sama mitä te kiusaajaraukat vänkäätte. Tiedän itse olevani taitava kuski ja kyse on siitä, että Ä R S Y T T Ä Ä se jatkuva väistely. tajuatteko??

No ethän ole, jos et osaa valita sopivaa nopeutta ja paukkaat vastaantulevan kaistalle katsomatta, tuleeko sieltä ketään.

Ei voi olla taitava kuski, jos ihan perusasiat liikenteessä tuottavat noin suuria vaikeuksia. Liikenteessä on aina muita tienkäyttäjiä, jotka pitää ottaa huomioon.

Vierailija
51/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun on noin vaikea arvioida etäisyyksiä, on ehkä paras jos et aja ollenkaan.

Vierailija
52/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, ei ole lenkkipellejen syy, että he joutuvat liikkumaan ajoväylän reunassa. Ota yhteyttä kuntaan ja ala ajaa sitä asiaa, että kunta panostaa kevyen liikenteen väyliin.

Vierailija
53/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun on sellaisia mutkitteleviakin teitä :) ja minä olen yhä edelleen taitava kuski.

No minä asun juuri sellaisen mutkittelevan tien varrella, jossa ei ole kevyen liikenteen väylää. Ja kun tien vieressä kävelee/pyöräilee joku, tai pitää ohittaa traktori/mopoauto/mopo, en todellakaan mene vastaantulevien kaistalle toivoen, että sieltä ei tule joku, vaan odotan, että näen kunnolla. 

Et ole taitava kuski, jos liikenteen joukossa ajaminen tuottaa noin suuria vaikeuksia.

Vierailija
54/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ethän ole, jos et osaa valita sopivaa nopeutta ja paukkaat vastaantulevan kaistalle katsomatta, tuleeko sieltä ketään.

Ei voi olla taitava kuski, jos ihan perusasiat liikenteessä tuottavat noin suuria vaikeuksia. Liikenteessä on aina muita tienkäyttäjiä, jotka pitää ottaa huomioon.

Ja missähän h e l v e t i n kohdassa sanoin, että menen vastaantulevien kaistalle yllättäen??

Osaatko lukea ja sisäistää otsikon?

Osaatko sisäistää tämän ketjun POINTIN? Eli sen, että minua ÄRSYTTÄÄ jatkuva väistely🥱🥱🥱

Vierailija
55/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö v i t u n i d i o o t i t tajua keskustelun pointtia?? Ettekö tajua, että minä sanoin, että minua ÄRSYTTÄÄ jatkuva väistely? Ettekö tajua, etten missään vaiheessa ole sanonut meneväni vastaantulevien kaistalle yllättäen???

Vierailija
56/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enska täsä moi vaan...

Itse en kyllä mielelläni kulkisi millään muulla, kuin autolla tiellä..

Sen verran paljon epäpäteviä kuskeja vilisee liikenteessä, että riski joutua moottoriajoneuvon yliajamaksi on nykyään ilmeinen. ☹️

Vierailija
57/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan sujuvaa ja rentoa ajamista, en sitä, että joka mutkan takaa tulee joku lenkkeilijä tai pyöräilijä ja jatkuvasti pitää vilkuilla peiliin ja hidastaa ja väistää ja toistaa tämä kymmenen kertaa yhden tieosuuden aikana.

ÄRSYTTÄÄ. SE ON SE POINTTI. YMMÄRRÄTTEKÖ?

Ymmärrättekö, että keskustelun otsikossa lukee, että voi kunpa pientareella kävely olisi laitonta?

Vierailija
58/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloittaja on muuten Miekkoshullu.

Vierailija
59/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei nyt pointti mene millään perille niin väännetään rautalangasta: ÄRSYTTÄÄ, kun PIENTAREELLA kuljetaan ja haitataan liikennettä! Miten niin haitataan? No siten, että nämä pientarepellet tulevat näkökenttään todella yllättäen, jolloin täytyy hetkessä laskea nopeutta, sitten vilkuilla peileihin, odottaa sopivaa hetkeä mennä ohi vaarantamatta liikennettä. KAIPAAN SUJUVAA AJOA, ÄRSYTTÄÄ TUOLLAINEN kun se toistuu ja toistuu. Meneekö jakeluun?? Minä en ole missään vaiheessa sanonut, että asia tuottaa minulle hankaluuksia tai että menen yhtäkkiä vastaantulevien kaistalle🥱🥱🥱

Vierailija
60/77 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää, ettei teitä ole tehty vain sun käyttöön. Kaikenmaailman lenkkeilijöitä, pyöräilijöitä, haahuilijoita ja vastaantulevia autojakin vielä.