Voi kunpa laki kieltäisi autotiellä kävelemisen ja pyöräilyn (siis AUTOTIELLÄ)
Sellaisella tiellä, jossa ei ole selkeästi tilaa kävellä tai pyöräillä ilman, että autojen täytyy mutkitella tien toiselle puolelle etteivät osu. Joskus jotkut jalankulkijat kääntyvät oikein teatraalisesti, kun olen ilmeisesti ohittanut heidän ylhäisyytensä liian läheltä. Sori mutta ensinnäkin on todella vaikeaa arvioida mikä on oikea etäisyys väistää olematta ihan överi (sekin on naurettavan näköistä, kun jotkut menevät oikeasti melkein sinne tien toiselle puolelle autoineen väistäessään😂😂) ja toiseksi en voi ottaa edes Sinun takiasi riskiä nokkakolarista. Mutkittelevalla tiellä kun ei tiedä mitä mutkan takana mahdollisesti odottaa.
En ymmärrä sitä, että ihmiset muuttavat paikkaan, jossa ei ole kunnollisia lenkkeilymaastoja (pois lukien AUTOTIET, joilla autoilijat yrittävät ajaa ilman jatkuvaa väistelyä), ja sitten hommaavat vielä koiria, joita on pakko lenkittää ylläri ylläri. Ei sitten yhtään voi miettiä mihin muuttaa, tai mennä ihan varta vasten lenkkeilymaastoon?
Todella rasittavaa kun joskus on vähän väliä joku pyöräilijä/jalankulkija, jota pitää väistää. Juuri kun pääsee takaisin kaistalle oikeaan kohtaan niin eiköhän seuraavan mutkan takana tule taas uusi väistettävä🥱
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Tää aloittaja on muuten Miekkoshullu.
Provoilija joka tapauksessa, jota ei ÄRSYTÄ oikeasti.
Varaudu siihen, että kohta moni köyhä joutuu luopumaan autostaan hintojen takia ja siirtyvät autoteille pyöräilemään, ehkä muuttavat sanan "autotie" joksikin muuksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään erillistä "autotietä".
periaatteessa on. Niitä kutsutaan "moottoriliikennetieksi" ja "moottoritieksi"
Vierailija kirjoitti:
Ootko se sama joka joskus vinkui liiallisista valoista jalankulkijoilla ja pyöräilijöillä? Ja kenties liiallisista heijastimista? Ja joku muu liikennesääntökin sulla on ollut hakusessa.
Joo noista sun inttämisistä ja VINKUMISISTA näkee että sie se oot 😘
Antaa niiden muiden kulkijoiden ärsyttää. Sellaista se on. Minuakin ärsyttää liikennevalot varsinkin kun kukaan muu ei tule mistään mutta silti mulle syttyy punaiset. Minkäs teet. Elämässä on ärsyttäviä asioita. Sinäkin ärsytät minua.
Vierailija kirjoitti:
Enska täsä moi vaan...
Itse en kyllä mielelläni kulkisi millään muulla, kuin autolla tiellä..
Sen verran paljon epäpäteviä kuskeja vilisee liikenteessä, että riski joutua moottoriajoneuvon yliajamaksi on nykyään ilmeinen. ☹️
Tämä..
Miksi ajelet sellaisella alueella missä ei ole kevyen liikenteen väylää? Valitse reittisi ja asuinpaikkasi toisin.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei nyt pointti mene millään perille niin väännetään rautalangasta: ÄRSYTTÄÄ, kun PIENTAREELLA kuljetaan ja haitataan liikennettä! Miten niin haitataan? No siten, että nämä pientarepellet tulevat näkökenttään todella yllättäen, jolloin täytyy hetkessä laskea nopeutta, sitten vilkuilla peileihin, odottaa sopivaa hetkeä mennä ohi vaarantamatta liikennettä. KAIPAAN SUJUVAA AJOA, ÄRSYTTÄÄ TUOLLAINEN kun se toistuu ja toistuu. Meneekö jakeluun?? Minä en ole missään vaiheessa sanonut, että asia tuottaa minulle hankaluuksia tai että menen yhtäkkiä vastaantulevien kaistalle🥱🥱🥱
Jos se olisi sulle helppoa ja tulisi luonnostaan ilman suurempaa ajattelua ja vaivaa niin ei se sua rakas ärsyttäisi ❤️
Niin siis HALUAN vain SANOA, että KOKO MAAILMAN täytyy PYSÄHTYÄ, että minä saan ajaa RAUHASSA, koska olen todella HYVÄ KUSKI. Miksi muut ihmiset TUPPAAVAT tielle samaan aikaan, kun MINÄ olen siellä? Eikö teitä voisi vain TYHJENTÄÄ siksi ajaksi, kun MINÄ olen siellä?!?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajelet sellaisella alueella missä ei ole kevyen liikenteen väylää? Valitse reittisi ja asuinpaikkasi toisin.
Esim. Helsingin keskustassa niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tää aloittaja on muuten Miekkoshullu.
Niin on. Alussa ei ollut niin selvää mutta mitä enemmän se kiihtyy ja joutuu pois tolaltaan, sitä selvemmäksi käy.
Ei minua muut ärsytä, kuin pyöräilijät, jotka ajavat väärässä paikassa autotiellä. Kun on merkitty kevyenliikenteen väylä kävelijöille ja pyöräilijöille, niin miksi pitää änkeä autojen sekaan?
Ajatko sä hirviäkin päin tahallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumimyrskyn jälkeen kävelyteille oli parkkeerattu autoja. En saanut traumaa, vaikka jouduin kävelemään tiellä.
En ymmärrä miten tämä liittyy aiheeseen. Minä sanoin vain, että ärsyttää kun jotkut jalankulkijat kääntyvät oikein teatraalisesti katsomaan perääni, kun olen ilmeisesti ohittanut heidät liian läheltä heidän ylhäisyytensä takia. Minä en voi autosta käsin tietää kuinka lähellä olen. Etäisyys on aivan erinäköinen kuskin vinkkelistä vs. kun katsoo ulos. Esimerkiksi kun ajan tankille, näyttää siltä kuin olisin kirjaimellisesti aivan kiinni tankeissa. Kun menen ulos, mahdunkin ihan hyvin auton ja pistoolien väliin seisomaan.
Opettele ajamaan. Kyllä mä ainakin tiedän etäisyydet melkoisen hyvin kuskin paikalta. Mitenköhän sulta mahtaa onnistua pysäköiminen? Tai ehkä sä oletkin niitä juntteja, jotka pysäköi aina pariin ruutuun, kun ei sieltä kuskin paikalta hahmota 😂
Mitään "autotietä" ei ole olemassakaan.
Jos aloittaja on tosissaan, ehkä meidän pitäisi lakata ärsyttämästä häntä. Vaikuttaa aavistuksen kirjolaiselta. Tai jotain vastaavaa. Anteeksi kirjolaiset, en tarkoita yleistää mitään. Itseäni alkoi naurattaa ketju, mutta tuli mieleen, että jos toinen ei vaan tajua yhtään, mikä oikea ongelmansa on, ei pitäisi naureskellä ja härnätä...
Kun autostasi loppuu kesken ajon bensa niin siinäs sitten istut. Ikuisesti.