Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako nuoresi itse päättää kenet kutsuu ylioppilasjuhliinsa?

Vierailija
08.02.2022 |

Vai päättääkö teillä vanhemmat?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä päätetään tietysti.

Vierailija
42/43 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut itse päättää. Vanhempani kutsuivat ketä halusivat siis myös sellaisia ihmisiä, joita en olisi tuonne halunnut. Kaiken lisäksi nämä ihmiset vielä saapuivat näihin juhliin.Muutenkin juhlat olivat sellaiset kuin äiti halusi, eivät sellaiset kuin itse olisin halunnut. Samanlaista se oikeastaan oli siskoni rippijuhlien kanssa eli eivät olleet ollenkaan siskoni toiveiden mukaiset, vaikka näiden juhlien valmistelut olivatkin lähinnä itseni vastuulla. Siskoni ylioppilasjuhlien aikaan äiti oli jo kuollut ja sisko juhlikin sitten tasan niin kuin itse halusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, nyt täytyy myöntää, että en ole edes kysynyt tulevalta ylioppilaalta ketä hän haluaa juhliinsa.

Meillä on ollut vuosien saatossa paljon juhlia; kastejuhlia, syntymäpäiviä, rippijuhlia jne ja vieraslista on ollut oikeastaan aina sama, n. 35 henkeä. Ikinä lapset eivät ole millään tavalla kommentoineet vieraslistaa, vaan ovat juhlineet hyvillä mielin. Meillä ei ole suvun kesken riitoja tai muita ongelmia, miksi joku henkilö olisi erityisen ei-toivottu..

Lahjojen toivossa en ole juhlia järjestänyt, vaan olen aina halunnut juhlistaa kulloistakin päivänsankaria. Ja toisaalta se vaiva ja järjestelyiden rahanmeno ei kyllä lahjoilla kuittaantuisikaan.

Nuoren kavereita ei taida montaakaan tulla yo-juhliin, koska he juhlivat samaan aikaan omia ylppäreitään. Varmasti sitten illan tullen lähtevät porukalla jatkoille :)