Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuis jo tää talvi! Talven vihaajat official.

Vierailija
08.02.2022 |

Pimeetä. Sulaa, jäätyy, saamarin kylmää ja liukasta. Töpötät 100 metrin matkan viidessä minuutissa. Aina katsottava ulos mennessä lämpötila, että montako kerrosta tällä kertaa ja millasta takkia. Kengät painaa ku synti. Ei pysty liikkumaan vapaasti. Kaikki rumaa ja raskasta. Monta kuukautta tätä yhtä ja samaa. Vedät D-vitamiinia purkista. Hormonitoiminta sekaisin kun ei saa päivänvaloa kuukausiin ja kausimasennusta pukkaa. Ei pysty, ei jaksa enää. Nyt jo sitä kevättä, kiitos!!

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli nyt eilen ekaa kertaa sellainen olo että nyt sais riittää jo. Ei enempää lunta.

Vierailija
2/128 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän päivän ennusteessa kuutena päivänä lunta. Ei luoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vuodenaika 😊 Nauttikaa nyt helteen kannattajat kun aina paasaatte kesällä!

Vierailija
4/128 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on neljä vuodenaikaa ja hyvä niin. Jokaiselle jotakin.

Vierailija
5/128 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oispa kesä :(

Vierailija
6/128 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n elämä on helppoa. Minä, 60v eukko, kävin juuri lapioimassa lumet, iäkkään isäni tontilta. Lapiolla oli lumityöt tehtävä, kun kinokset niin korkeat , että kolalla en jaksanut työntää lunta kinosten päälle. Lunta n. 70cm. Tämä Vantaan Metsolassa.

Vierailija
7/128 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta puhetta! Vasta helmikuu ja nimenomaan helmi- maaliskuu hiihtäjille parasta aikaa. Kyllä talvesta saa nauttia yhtä lailla. Tykkään käyttää ilmausta 'komeat kelit olleet'. Ei ole vain kesän ilmaus.

Vierailija
8/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on neljä vuodenaikaa ja hyvä niin. Jokaiselle jotakin.

Kyllä se on tätä rämpimistä sen puolet vuotta. Kunnon kesää hyvänä vuonna pari viikkoa, kerran vuosisadassa kuukauden verran.

Vierailija
9/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna nokka kohti Espanjaa, 3. kerta puoleen vuoteen. Mä en voi sietää tätä pimeyttä ja lumipaskaa, jota Etelä-Suomessa on ollut taas ihan riittävästi tänä talvena. Kaduilla ei pysy pystyssä, autolle ei löydy katuparkkipaikkoja lumikasojen takia etc.

Vierailija
10/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, vaikka olenkin sinnikkäästi harrastanut ulkoliikuntaa kaksi tuntia päivässä läpi talven.

Olen kerrospukeutunut ja pukenut aina liikaa päälle, en siksi palellut. On tullut hiki ja olen aukonut vaatteisiini tuuletusaukkoja.  Hengitysilma on vain harvoin talvella miellyttävää ja vaatteet ja kengät epämukavammat kuin kesällä. Olen potenut talventylsyyttä! 

Vierailija
11/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuna nokka kohti Espanjaa, 3. kerta puoleen vuoteen. Mä en voi sietää tätä pimeyttä ja lumipaskaa, jota Etelä-Suomessa on ollut taas ihan riittävästi tänä talvena. Kaduilla ei pysy pystyssä, autolle ei löydy katuparkkipaikkoja lumikasojen takia etc.

Minulla ei ole autoa. Olen koko elämäni uskonut siihen, että autottomana pysyn paremmassa fyysisessä kunnossa hyötyliikunnan ja itsenäisen liikunnan avulla ja ihan ilman maksullisia ja typeriä zumbia! Auton hankinta siis lisäisi kuluja moninverroin, koska elämäntapa muuttuisi myös,  ja se tuhoaisi ilmastoa. Kukaan muu ei voi rajoittaa minua tässä kuin minä itse ja sen sitten teen.

Jopa Helsingissä on ollut hetken valkoisena pysyvää lunta. Inhoan talvea, mutta koronaaikana on sentään kivempi, kun on lunta, kuin jos olisi pelkkää kuraa, koirankusta ja paskaa. Edes maisema virkistää, kun sisätiloihin on turha mennä iman hoidettavia asioita. Muuten kävisin kahvilla ja syömässä, nyt kokkailen kotona. 

Joo, en mene Espanjaan. Olen vastuullisesti perunut lomamatkani heti kun korona alkoi ja uutta en ole varannut.

Kun korona on ohi, saatan muuttaa pois Suomesta, sillä sen verran ärsyttää Suomen säät ja ihmiset. Olen itse hersyvämpi, iloisempi, yhteisöllisempi,  ambivalentti, mutta selviän myös erakkoelämässä. Lisäksi en voisi lentää montaa kertaa vuodessa ilmastosyistä, niin on parempi lähteä kerralla pidemmäksi aikaa pois. Ennen koronaa olen tehnyt aina yhden ulkomaanmatkan vuodessa ja viipynyt silloin useita viikkoja. Nuorena matkustin enemmän, mutta sitten ilmastosyistä suunnittelin elämänrytmini uusiksi.

Vierailija
12/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven viettäminen Suomessa on täysin vapaaehtoista. Eu:sta löytyy kesämaita ja vapaa luukkuvuus.

Mikään ei estä lähtemästä jos ei viihdy.

Vierailija
13/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiireinen ei ikinä lomaa yrittäjä vai köyhä opiskelija?

Vierailija
14/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tänäänkin taas tulossa lunta. Aivan persettä.

Vierailija
15/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: n elämä on helppoa. Minä, 60v eukko, kävin juuri lapioimassa lumet, iäkkään isäni tontilta. Lapiolla oli lumityöt tehtävä, kun kinokset niin korkeat , että kolalla en jaksanut työntää lunta kinosten päälle. Lunta n. 70cm. Tämä Vantaan Metsolassa.

Muotoilen alkutalvesta lumenkasauspaikani sopivan kauas  ja loivasti, että on helppo työntää lunta silloinkin, kun sitä on enemmän. Työnnän vajaita kolallisia ja minulla on lumikolan ylälaidassa kolo, kuin kahva, josta sitä voi nostaa ylöspäin kun kippaa lumet. Toinen hyvä tapa on kolan nopea nykäys itseen päin, jolloin kola poistuu, mutta lumet jäävät. Lisäksi minulla on työntölapio ja tavallista lapiota en käytä ollenkaan.

Seuraan säätä ja pyrin tekemään lumityöt mieluummin useamman kerran päivässä kuin kerralla enemmän ja ennen kuin lumi ehtii jäätyä auran jättämäksi lumivalliksi. Käytän kokovartaloa ja omaa painoani apuna. Lumitöissä on hyvä kun saa liikuntaa myös yläosaan kehoa. On myös opittava tekemään samat liikkeet niin oikea kuin vasen käsi ylhäällä.

55 v

Vierailija
16/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan talvea. Raikas ilma hengittää. Saa pukeutua, maailma on ihanan valkoinen. Eilen tarvoin 7,7km kovassa lumsateessa ja nautin joka hetki. En harrasta mitään talvilajeja, mutta olen siltiniloinen runsaasta lumesta ihan täällä etelä-suomessa asti. Toivon viileää kesää

Vierailija
17/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen työmatkat kesät talvet ja oon ihan kyllästynyt tähän talveen.

Pyöräteitä ei aurata, autoilijat kiukkuisia ja tulee vaaratilanteita autotiellä. Ihan perseestä tää talvi.

Vierailija
18/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa ostettua jonkun tekemään lumityöt eikä ole edes kallista, kun ammattilainen putsaa pienen pihan hetkessä. Oma valinta on tehdä elämästä hankalaa tällä tavoin. Älä valita.

Vierailija
19/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan talvea. Raikas ilma hengittää. Saa pukeutua, maailma on ihanan valkoinen. Eilen tarvoin 7,7km kovassa lumsateessa ja nautin joka hetki. En harrasta mitään talvilajeja, mutta olen siltiniloinen runsaasta lumesta ihan täällä etelä-suomessa asti. Toivon viileää kesää

Siis toppautua pökkelöksi michelinukoksi. Mitä kivaa?

Vierailija
20/128 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, kun tulen tähän aloitukseen.

Talvi ja syksy on ihan parasta. Asun juuri sellaisessa maassa, jonka ilmoista ei tarvitse valittaa. (Paitsi helteestä joskus).

Jos en asuisi ja kelit vituttaisi niin muuttaisin pois.