Perä kukkii peukalonpään kokoisia punaisia ja kuumottavia paiseita
Mä en ala! Antibiootista kuukausi taukoa ja taas on kipeitä ja kuumia läiskiä hanuri täynnä. Puhkea ne ei koskaan, kestävät aikansa ja menevät pois. Vajaan vuoden ollut tämä ongelma. Kai se on taas aloitettava ab.
Onko kellään kokemusta? Millä pääsis eroon näistä? Tuskallista :(
Kommentit (39)
Mulla on ollut murrosiästä saakka samaa ongelmaa, samoin äidilläni. Hormonaalista. Välillä tilanne helpottuu ja välillä huonontuu. Ruokavalio ja liikunta vaikuttaa, mutta en tiedä millä ruokavaliolla ongelman saisi kokonaan lähtemään vai saako millään. Antibiootit ovat ihan turhia. Samoin kuin kuoriminen ja rasvaaminen. Ihan sama myös millä pesee ja miten usein. Pitäisi varmaan mennä ihan ihotautilääkärille jos sieltä löytyisi ratkaisua.
Osta pullo Yves Rocherin Micellar cleansing water-kasvovettä ja pyyhi pari kertaa päivässä puhdas iho tuohon kastetulla vanulapulla. Minulla oli kasvoissa suunnilleen sama ongelma kuin sinulla takapuolessa ja tuo aine alkoi auttaa alle viikossa. Ehkä 2/3 iho-ongelmista hävisi. Täydellistä ihoa minulle ei tule, mutta nyt kehtaan olla jo usein ulkona ilman meikkiä. En voi taata, että toimii, mutta ei tule kalliiksi kokeilla.
Voiko olla hikirauhasen- tai karvatupentulehdus? Kumpaakaan noista ei oikein saa antibiooteilla häädettyä. Vai ovatko aknea?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:44"]
Googlappa hikirauhastulehdus.
[/quote]
Olen googlettanut, ei ole oikeilla alueilla oikein siihen.
-ap
Purista ne ja putsaa Septidinillä ja laita haavapulveria lopuksi.
Ehkä mä käyn taas uudestaan lekurilla ja pyydän jonkun viljelyn niistä niin tietää että onko joku resistentti kanta. Lekuri määräsi vaan antibioottia viimeksi. Todella epäviehttävä olo kun sykkii ja kuumottaa
-ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:47"]
Purista ne ja putsaa Septidinillä ja laita haavapulveria lopuksi.
[/quote]
eivät "valmistu" koskaan puristuskuntoon
-ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:44"]
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00593
[/quote]
"Tauti on yleisin 15–25-vuotiailla miehillä, yli 40-vuotiailla se on harvinainen. Sen syntymistä edistävät liikapaino, karvaisuus ja istumatyö."
Jep, tyypillinen av-mamma
Teen, mutta olen tehnyt jo 10 vuotta samaa työtä
-ap
Mun paiseet ei ole pakaravaossa eikä mun perse ole karvainen.
av-mamma olen jo 15 vuotta
-ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:26"]Mä en ala! Antibiootista kuukausi taukoa ja taas on kipeitä ja kuumia läiskiä hanuri täynnä. Puhkea ne ei koskaan, kestävät aikansa ja menevät pois. Vajaan vuoden ollut tämä ongelma. Kai se on taas aloitettava ab.
Onko kellään kokemusta? Millä pääsis eroon näistä? Tuskallista :(
[/quote]
Tämä palstahan on ihan oikea paikka kysyä tuollaista
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:26"]Mä en ala! Antibiootista kuukausi taukoa ja taas on kipeitä ja kuumia läiskiä hanuri täynnä. Puhkea ne ei koskaan, kestävät aikansa ja menevät pois. Vajaan vuoden ollut tämä ongelma. Kai se on taas aloitettava ab. Onko kellään kokemusta? Millä pääsis eroon näistä? Tuskallista :( [/quote] Tämä palstahan on ihan oikea paikka kysyä tuollaista
[/quote]
Joo mä kävin työterveyslääkärillä pari kk sitten eikä se edes halunnut nähdä niitä! Eli varmasti ihan saman tasoista hoitoa saan täältä :D
-ap
Onko aspa-työ? Jos ei, niin selvitä, onko mahdollista saada seisomatyöpiste. Perustele sitä esim. paremmalla ergonomialla ja mahdollisuudella säilyttää parempi vireystila ja tehokkuus ja selkävaivojen (=sairaslomien) ehkäisyllä ja kaikella muulla paitsi persepaiseilla.
Karvatupen tulehdus. Ensihätään apteekista sibicortia, vaatii usein myös antibioottikuurin
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 00:19"]
Karvatupen tulehdus. Ensihätään apteekista sibicortia, vaatii usein myös antibioottikuurin
[/quote]
Mä olen syönyt 5 kk antibioottia nyt kahdessa osassa. Lopetuksen jälkeen oireet palaavat
-ap
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:42"]
Missä kohti ne paiseet sijaitsevat? Pakaroissa vai nivusissa? Edessä vai takana?
[/quote]
Pakaroissa (ei vaossa), yksi tuli vatsaankin
-ap