Eläkekarttumasi ja ikäsi?
Kommentit (64)
Olen 37v, kertynyt työeläke 764€/kk. Eläkearvio 2188€/kk jos jään eläkkeelle alimmassa eläkeiässä eli 67v1kk iässä.
Vierailija kirjoitti:
600e, 59v.
Töissä 30 v.
Alipalkkaus pitäisi kriminalisoida
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt jäädä pois työelämästä tänä vuonna, eläkekertymä jää 1200:aan . Ikä 57 v.
Vapaaehtoista lisäeläkettä tulen saamaan n.300 e/kk ikävuodet 63-80 v.
Elätkö siis säästöillä/sijoituksilla 9 vuotta, jos tosiaan mahdollista niin hienoa 😀
Olisko joku 2600 nyt kun olen 60v, muistan lasekeeni että jos jaksan töissä vajaa 67-vuotiaaksi niin nautin loppuikäni kolmentonnin eläkettä. Toisaalta vaimo pääsee niihin aikoihin eläkkeelle. sain juuri asunnon maksettua loppuun ja ehdin autonkin ostamaan, perintöä tulossa ehkä satatuhatta. Uskomattoman hyvä tilanne, toivottavasti jaksaa nyt pitää huolta kunnosta niin eläkkeellä ei sattuis kaikkialle.
830 €/kk, N46
On tullut pideltyä vanhempainvapaita, opiskeltua pitkään, menetettyä yt:ssä hyväpalkkainen mutta harvinainen työ ja opiskeltua sen jälkeen kokonaan uusi ammatti (säästöillä), jossa palkkataso ei ikinä tule olemaan sama kuin aiemmassa työssä. On karua tajuta, että jos yt-leka ei olisi osunut, olisi niin palkkatasoni kuin tuleva eläkkeenikin ihan eri luokkaa. Mutta toisaalta, kun kolme vuotta opiskeli ilman vakituisia tuloja tai minkäänlaista apua yhteiskunnalta, kävi harvinaisen selväksi, että elämässä on muitakin arvoja kuin raha. Toivon silti, ettei minun vanhana tarvitsisi miettiä, ostanko lääkkeet vai ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt jäädä pois työelämästä tänä vuonna, eläkekertymä jää 1200:aan . Ikä 57 v.
Elätkö siis säästöillä/sijoituksilla 9 vuotta, jos tosiaan mahdollista niin hienoa 😀
Itsellä vähän samat suunnitelmat, ihan kivasti pärjäisin eläkeikään asti. Nyt siis peruspvrahalla, enkä enää jaksa hakea töitä. 57v myös.
N. 200 € / 40 v. korkeastikoulutettu. Taustalla yksinäinen rakkaudeton elämä ja sen vuoksi krooninen masennus. Työura täynnä huonosti palkattuja pätkätöitä ja työttömyyttä. En suunnitellut elämän menevän näin huonosti :( Ei ole edes perhettä.
270e / 38v. Pitkäaikaistyöttömyys jättänyt jo melkoisen loven eläkkeeseen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitti. Säästöt ja sijoitettu pääoma kyllä auttavat suunnitelmani toteutuksessa.
Ei mitään tietoa. Luotan siihen, että saan noin nykyisen kansaneläkkeen verran ja muuten joudun rahoittamaan elämisen omilla säästöillä.
571€, ikää 38. Työhistoriaani sisältyy vain kaksi täyttä kalenterivuotta kokoaikatyötä, mutta onneksi eläkettä on kertynyt kohtalaisesti myös osa-aikatyöstä. Nyt olen vihdoin kokoaikaisesta vakityössä, ensimmäistä kertaa yli vuosikymmeneen!
Ikä 70 vuotta. Melkein 10 vuoden katkeillut työttömyysjakso työuran aikana ja saatu ja hoidettu 2 lasta 3-vuotiaiksi asti kotona. Eläkettä saan nettona 1560 euroa kuussa.
1500 e, 61v. Poissa työelämästä välillä ollut n. 10v.