Eläkekarttumasi ja ikäsi?
Kommentit (64)
395e, 34v. Töissä olen valmistumisen jälkeen ollut aika lailla tasan 6v.
Olen ollut kansaneläkkeellä kolme vuotta.
Ei oo elämä mennyt kuin strömsöössä, en oo töissä koskaan ollut.
n50
960 €/kk, 49 v. Palkkatyössä olen. Viime vuodelta sijoituksista voittoa 52 keur. Ymmärsin jo nuorena, että eläke tulee säästää itse. Tavallisessa palkkatyössä ei eläkettä kerry siten, että sillä tulisi toimeen. Suomessa suurten ikäluokkien eläkkeet olivat hyvät, mutta itse en tähän etuoikeutettujen ryhmään kuulu.
1300€/kk ja 39v.
"oma eläke", 3 sijoitusasuntoa jauhanut eläkettä 15v, velkarahalla ja minimi kk-erällä takasinmaksu pankille
ja ylijäämät laitettu pörssiin, noin 50000€ salkku.
jään 57v iässä työttämäksi, eläkeikäni lienee joitan 67-68v paikkeilla;)
1268€ ja 58v
Työelämästä poissa 3 äitiyslomaa ja vajaat kolme vuotta aikuisopiskelua uuteen ammattiin
Ihme eläkehysteriaa nuorilla ihmisillä. Keskittykää elämiseen ja työhön nyt vaan. Eläkkeen saatte sitten vanhana. Paitsi ponzikommentoija ei tietenkään saa mitään.
700 ja ikää jo yli 50 vuotta. Takuueläke ja asumistuki odottavat, jos joskus pääsee edes eläkkeelle. Jos terveys kestää, niin onneksi on osaamista aloille, joissa voi tehdä keikkatöitä eläkkeelläkin. En valita. Elämä on ollut hyvä ja antoisa.
Vierailija kirjoitti:
700 ja ikää jo yli 50 vuotta. Takuueläke ja asumistuki odottavat, jos joskus pääsee edes eläkkeelle. Jos terveys kestää, niin onneksi on osaamista aloille, joissa voi tehdä keikkatöitä eläkkeelläkin. En valita. Elämä on ollut hyvä ja antoisa.
Tuolla eläkekertymällä eläke on monta sataa euroa yli takuueläkkeen. Moni ei tunnu tietävän, että jos työeläke jää pieneksi, sen päälle saa kansaneläkettä.
Turha laskea ennen kuin eläkkeeseen on noin kymmenen vuotta. Sitten saa realistisemman kuvan kertyneestä eläkkeestä. Loppukertymän saldo on myös paremmin arvioitavissa.
About tonni varmaan, vähän reilu. 57v. Olen pitänyt paljon vapaaehtoisia vapaita, työ ei ole ollut tärkeintä elämässä.
1000+, ikää 47 v.
Parikymppisenä tehdyistä töistä ei eläkettä kerry, sitten opiskellessa meni useampi vuosi. Työelämässä välillä vanhempainvapailla, välillä työttömänä.
En ole eläkkeen varaan ikinä tulevaisuuttani laskenut. Jos nyt eläkkeelle edes pääsee. Asuntovarallisuus ja sijoitukset tulevat todennäköisesti elämiseni sitten tulevaisuudessa maksamaan.
Jos asunto olisi velaton, pystyisin kyllä tuolla summalla nyt tulemaan toimeen ihan ok. Eri asia sitten, jos pitäisi ostaa kotipalvelua tai paikka hoivakodissa tms.
Älkää nyt jaksako uskoa ponzihuijauksen lupauksiin. Aikuiset ihmiset.
Monet leikkaukset ja vähennykset ovat edessä lähivuosikymmeninä - siis jos nyt edes yritetään hallitusti pitää järjestelmä elossa.