Taas eksä tuomassa lapset "hätätapauksen" vuoksi
Meillä on lapsista yhteishuoltajuus. Nyt juhannuksena sattuu olemaan minulla vapaa viikonloppu ja kuinkas kävikään, eksä laittoi viestiä että on tullut tosi kipeäksi eikä voi pitää lapsia luonaan. Näin on käynyt ennenkin ja sitten ilmeni, että hän oli kuitenkin kyennyt kavereiden kanssa mökille. Mitä hittoa nyt teen? Miesystävän ja kavereiden kanssa jo sovittu kiva mökkijuhannus Himoksella, eikä sinne bileisiin oikein lapsia voi viedä.
Kommentit (103)
Ap:nko pitäisi olla juhannuksena yksin kotona autonavaimet jo valmiiksi kädessä, että voi sillä sekunnilla hypätä pystyyn ja juosta autolle ja lähteä ajamaan lasten luo, jos lasten isä vaikka ei voisikaan hoitaa lapsiaan sovittuna viikonloppuna?
Jos olisi sovittuna vaikka matka ulkomaille, äidin pitää ilahtua siitä, että saakin lapset itselleen silloinkin, mitä matkoista, mitä mökkireissuista, mitä festarilipuista - niinkö?
Mitään muuta ohjelmaa saa sopia edes siksi ajaksi, kun lapset on sovitusti muualla!!! Siis ihan ihme asenteita täällä joillakin. Katkeruutta? Tekisikö itsekin mieli jonnekin ilman lapsia, kun pitää ap:ta (ei lasten isää toki) näin syyllistää...
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:50"]
Olen etä ja on ihan kiva että voin sanoa että joku viikonloppu ei kertakaikkiaan käy ja lähillä ei ole siihen oikein mitään sanavaltaa :). Elarit maksan kiltisti ja se aiheuttaa sen, että mulla ei ole mahdollisuutta kunnolliseen elään taloudellisesti ennen kuin lapset on aikuisia.
[/quote]
Harvemmin näkee, että joku on ylpeä siitä, että on paska isä, mutta näköjään tällaisiakin on.
[/quote]
En sanonut missään kohtaa että tätä oikeutta käyttäisin :). Mutta tarvittaessa mahdollisuus on
[/quote] Viis lapsista, kunhan pääsee tekemään lähille kiusaa.
Harmittaako että annoit pillua moiselle sialle? Oma syy.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä. [/quote] Mene terapiaan. Tässä ei ole enää sinun lapsuudesta kyse. Itselläni on kivoina lapsuusmuistoina se, kun vanhemmat oli lähdössä juhliin ja tuli lastenhoitaja. Isä ja äiti oli pukeutunut hienoihin vaatteisiin ja olivat iloisia. Opin elämästä sen, että siinä on kaikkea ihanaa ja jännittävää tavallisen arjen lisäksi. Kyllä normaalit ihmiset osaa juhlia ja olla hetken pois niin ettei lapset kärsi. [/quote] Niin, isä ja äiti. Sulla taisikin olla ihan kiva lapsuus. Ap:n lapsien tilanne taas on aivan eri. Hassua, että sanot ensin minulle terapian tarpeesta, ja ettei kyse ole minun lapsuudestani, ja sitten kuitenkin kerrot ihanista muistoista ydinperhelapsuudestasi? Varsin epäloogista. Luulenpa, että tuo minun muistoni on tässä vähän relevantimpi. Huomaa kyllä, ettet tiedä ollenkaan mistä puhut. Tässä tapauksessahan lapset ovat avioeroperheestä, heitä heitellään isältä äidille ja äidiltä isälle, ja siihen päälle vanhemmat vielä tappelevat siitä, kuka nyt JOUTUU lapsen ottamaan milloinkin.
[/quote]
Lopeta toi kitinä. Kyse ei ole siitä, etteikö KUMPIKAAN vanhempi halua olla lastensa vaan siitä, että ON ETÄVANHEMMAN VUORO HOITAA LAPSIA JA TÄMÄ YRITTÄÄ AP:N MUKAAN LUIKERRELLA POIS VASTUUSTAAN! Tässä tapauksessa äiti, jolle se vapaa viikonloppu kuuluu, on TÄYSIN oikeutettu tekemään omia suunnitelmiaan vapaalle. Joku jo aikaisemmin kysyikin, että kuka ne lapset ehyissä ydinperheissä hoitaa sairastapauksen sattuessa. Vastaus vanhemmat. Tässä tapauksessa isä on velvollinen hoitamaan lapsensa ja itsensä, jos ei oikeasti ole niin sairas, että tarvitsee itse ulkopuolista apua. Olen itsekin hoitanut lapsia kuumeessa, oksennustaudissa, käsi murtuneena etc, koska olen lasten kanssa kotona ja mies töissä. Olisinko joka kerta oikeutettu vaatimaan, että mies ottaa vapaata töistä, kun olen kipeä? Ja vielä selvennyksenä sinulle marttyyri-itkijä: ap ilmoitti, että lapset ovat hänelle tärkeitä ja menevät biletyksen edelle. Mene vinkumaan muualle tai edes johonkin toiseen ketjuun, koska sä kitiset aivan aiheen vierestä.
[/quote]
Täällä on ihan sairasta porukkaa. Minä ymmärrän oikein hyvin tuota joka on joutunut kuuntelemaan vanhempien kinaa kumpi "joutuu" olemaan lasten kanssa silloin ja silloin. Minäkin mukstan omasta lapsuudesta pari uuttavuotta jotka yritin hiljaa olla kun eronneet vanhemmat tappelivat kumpi joutuu minun kanssa olemaan. Oli todella mukavaa tuntea olla vain häiriöksi. Ja en ole nykyään vanhempieni kanssa paljon tekemisissä.
[/quote]
Minä taas muistan kun ydinperhejouluina ym. Isä veti känniputken, hakkasi äitiä ja koti oli huutoa täynnä. Vanhemmilla ja perheillä on monenlaisia ongelmia, mutta on todella epäkypsää kun aikuiset ihmiset tulee tänne kitisemään vanhoja asioita.. apn tapauksessa kaikki näyttää olevan ok.
heh. jos mun exä tolla verukkeella mulle lapsia kiikuttais, että on itse kipeä, niin sais kyllä kipeänä niiden lasten perään katsoa. Jos se kerran on kipeä, niin sen viikonloppu on jo muutenkin siinä kotona, niin siinähän se lasten kaitseminen menee sairastamisen ohessa. Muistaakseni silloin kun lapset olivat pieniä, se olin juuri minä, joka kipeänä niitä hoidin. Oli karmea kuolemantauti, sitten oli mahatauti, jalka paketissa ja kaikkea muutakin, ja niin vaan lapset piti hoitaa kun mies oli töissä. Keksiköön paremman tekosyyn, jos bilettämään haluaa, ei menis mulla läpi tuommoinen.
Olet ap huono äiti. Mieluummin mökillä humputtelet kuin lapsiesi kanssa vietät raitista juhannusta. Hyi.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:43"]Hyviä neuvoja kaikilla, kiitos! Lapset on mulle maailman tärkeintä eikä mitkään bileet koskaan mene heidän edelleen, mutta rasittaa tuo että toinen luistaa velvollisuuksistaan ja keksii aivan ilmeisiä tekosyitä. Tekis mieli sanoa että omapa on päänsärkynsä, mutta säälittää lapset :( ap [/quote] Etävanhemmalla on oikeus vaan ei velvollisuus tavata tai pitää lapsia luonaan. Velvollinen on vain maksamaan elarit. Hoida nyt ne väkisin väännetyt pershedelmät itse, kun ne sun luona ovat kirjoilla ja sun luona on niiden ensisijainen koti. [/quote] Yläpeukku vain siitä että tottahan tuo on että etävanhemmalla on vain oikeuksia mutta ei vastuuta. Jos etävanhempi ei ota viikonloppuna niin mikään laki ei häntä velvoita. Perseestähän tämä sääntö on. T:Lähivanhempi
[/quote]
Mitä olen itse sivusta seurannut, etä(isi)llä ei ole minkäänlaisia oikeuksia, saavat osakseen vaan lasten rippeet ja rahankerjuun.
[/quote]
Ne oikeudet tulee käsi kädessä velvollisuuksien kanssa. Kuka valvoo korvakipuisen lapsen kanssa yöt, ottaa töistä vapaata ollakseen sairaan lapsen kanssa kotona, siirtää menojaan, jotta lapsen ei tarvitse olla yksin, vie lääkäriin, hammaslääkäriin, harrastuksiin, kuuntelee surut ja murheet, etsii iltaisin lapsen kanssa kaverisynttärillahjoja, kuskaa kavereile, kestitsee kavereita, tukee ja auttaa koulutyössä, käy vanhempainilloissa, silittää painajaiset pois? Jos nyppii pullasta rusinat päältä, ei voi olettaa, että saa samat oikeudet kuin se, joka kuuraa ne oksennukset, valvoo yöt ja kuluja laskematta hoitaa lapsen parhaalla mahdollisella tavalla. Se,jonka mielestä lapset voi hoitaa rahalla, on väärässä ja syystäkin etä. Mikään raha maailmassa ei korvaa sen varsinaisen hoitajan palkatonta työtä.
Kun etä käy illat harrastuksissa ja viettää ravintoloissa ja baareissa aikaa, istuu lähi sen lapsen sängyn äärellä toivottamassa hyvät yöt. Pari yötä kuukaudessa ei riitä siihen, että lapsi uskaltaisi edes avautua asioistaan, se on vain sellaista yökyläilyä puolitutun luona, joka käyttää lasta oman valtansa välikappaleena voidakseen vittuilla exälleen. Lapsihan ei etän mielestä mitään kuluta, kaikki raha menee vain exälle ja lapsi elää pyhällä hengellä. Siinäpä se etä(isyyde)n ydin.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:10"]Olet ap huono äiti. Mieluummin mökillä humputtelet kuin lapsiesi kanssa vietät raitista juhannusta. Hyi.
[/quote]
Ja sä olet lukutaidoton idiootti. Hyi! Olet varmaankin semmoinen "nainen on naiselle susi" tapaus, jonka mielestä syy on aina naisessa ja mies on luomakunnan kruunu.
Paskoja vanhempia molemmat, kun kerran ryyppyreissut ovat tärkeämpiä, kuin omat lapset. Ihmettelen. Itse en pidä itseäni tavallista parempsna vanhempana, mutta kyllä ihan onnellisena vietän sekä arjen että juhlan omien lasteni kanssa.
Just. Minulle on lapset tärkeintä elämässä. Ei tulisi kuuloonkaan että edes miettisin että otanko lapset syliini jussina vai lähdenkö bailaamaan. Mieluummin annan itse raittiin juhannuksen lapsille. Itse tapaukseen en ota kantaa muuta kuin mies on sairaana ja muuta diaknosia en ainakaan minä näkemättä osaa sanoa. AV mammat tietysti tietää että kyseessä on sikamies joka on immuuni saurauksille.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:10"]Olet ap huonoäiti. Mieluummin mökillä humputtelet kuin lapsiesi kanssa vietät raitista juhannusta. Hyi. [/quote] Ja sä olet lukutaidoton idiootti. Hyi! Olet varmaankin semmoinen "nainen on naiselle susi" tapaus, jonka mielestä syy on aina naisessa ja mies on luomakunnan kruunu.
[/quote]
Jos mies haluaa niistä eroon, niin mua huolettaisi tuossa se, että millaisen surkean tilapäishoitajan se järjestää. Eli lasten turvallisuus hermostuttaisi niin paljon, että varmaan sitten ottaisin ne, vaikka onkin epistä.
.
Kun lapset tuon kuulee, ne tajuaa olevansa molemmille vanhemmilleen taakkana ja tiellä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:31"]
On se ishanaa, että kun vanhemmaksi tulee niin mitään ei saisi enää suunnitella, eikä harmitella vaan kaikki on yhtä ihanaa loista ja gloriaa, vaikka mitkä suunnitelmat menisi mönkään, koska lapset <3
Toivottavasti AP teet vastaisuudessa niin, että et ole joko kotona tai olet reissussa tmv. kun sattuu "sairastuminen" juhlapyhään. Olkoon etä tai lähi, niin vanhemmuus on vanhemmuutta ja siihen valitettavasti kuuluu se, että joskus niitä lapsiaan kaitsee sairaana tai joutuu jättäytymään pois aikuistenjuhlista lasten vuoksi. Tekee ihan hyvää niin etävanhemmalle kuin lähivanhemmallekkin oppia, että elämä nyt vaan kertakaikkiiaan on sellaista, kun lapsia on.
Vanhemmuuden pitäisi oikeasti olla tasapuolista ja vastuuta kantaa yhtälailla. Olkoonkin sitten, että ollaan erottu. Toivottavasti sait pitää hauskan juhannuksen!
T. toinen äiti, joka on lähivanhempi sekä etävanhempi
[/quote]
Ihme kelkankäännös toisessa kappaleessa :D
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:10"]Olet ap huono äiti. Mieluummin mökillä humputtelet kuin lapsiesi kanssa vietät raitista juhannusta. Hyi.
[/quote]
Ja sä olet lukutaidoton idiootti. Hyi! Olet varmaankin semmoinen "nainen on naiselle susi" tapaus, jonka mielestä syy on aina naisessa ja mies on luomakunnan kruunu.
[/quote]
Amen!
Voi noita biletys isiä sekä äitejä Lapset aina tiellä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:59"]
Paskoja vanhempia molemmat, kun kerran ryyppyreissut ovat tärkeämpiä, kuin omat lapset. Ihmettelen. Itse en pidä itseäni tavallista parempsna vanhempana, mutta kyllä ihan onnellisena vietän sekä arjen että juhlan omien lasteni kanssa.
[/quote]
Minä ainakin huokaisin helpotuksesta, kun erosimme ja lapset ovat viikko-viikko-systeemilla kummankin luona. Koin niin äärettömän raskaaksi sen, kun oli kaksi pientä ja koskaan ei saanut vapaata. Kun erosimme, nyt saan ns. kaiken hyvän. Joka toinen viikko vapaata ja omaa aikaa ja joka toinen viikko saan olla äiti.
Minusta lapsellekin on mukavampaa, kun on kaksi kotia, missä on aina virkeä vanhempi hoitamassa häntä. Ydinperheessä kun koskaan ei saa omaa aikaa ja lomaa ja lepoa, lapsia hoitaa aina ryytyneet ja vittuuntuneet vanhemmat. Vuoroviikolla saa aina viikon levätä ja sitten jaksaa viikon omistautua lapsille.
Just, ja kaikki muut, jotka eivät totaalisesti luovu omasta elämästään lasten takia ovat huonoja vanhempia?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 13:02"]Just. Minulle on lapset tärkeintä elämässä. Ei tulisi kuuloonkaan että edes miettisin että otanko lapset syliini jussina vai lähdenkö bailaamaan. Mieluummin annan itse raittiin juhannuksen lapsille. Itse tapaukseen en ota kantaa muuta kuin mies on sairaana ja muuta diaknosia en ainakaan minä näkemättä osaa sanoa. AV mammat tietysti tietää että kyseessä on sikamies joka on immuuni saurauksille.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:10"]Olet ap huonoäiti. Mieluummin mökillä humputtelet kuin lapsiesi kanssa vietät raitista juhannusta. Hyi. [/quote] Ja sä olet lukutaidoton idiootti. Hyi! Olet varmaankin semmoinen "nainen on naiselle susi" tapaus, jonka mielestä syy on aina naisessa ja mies on luomakunnan kruunu.
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:59"]Paskoja vanhempia molemmat, kun kerran ryyppyreissut ovat tärkeämpiä, kuin omat lapset. Ihmettelen. Itse en pidä itseäni tavallista parempsna vanhempana, mutta kyllä ihan onnellisena vietän sekä arjen että juhlan omien lasteni kanssa.
[/quote]
Oma kehu haisee. Missä kohtaa luki, että ap:lle ryyppyreissua tärkeämpi? Ai niin, kun lapset syntyy, niin vanhempien on luovuttava kaikesta ja uhrattava elämänsä lapsille. Terveitä lapsia varmaan kasvaa juuri tuolla vanhempien tavalla kieltää itseltänsä kaikki oma aika.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä. [/quote] Mene terapiaan. Tässä ei ole enää sinun lapsuudesta kyse. Itselläni on kivoina lapsuusmuistoina se, kun vanhemmat oli lähdössä juhliin ja tuli lastenhoitaja. Isä ja äiti oli pukeutunut hienoihin vaatteisiin ja olivat iloisia. Opin elämästä sen, että siinä on kaikkea ihanaa ja jännittävää tavallisen arjen lisäksi. Kyllä normaalit ihmiset osaa juhlia ja olla hetken pois niin ettei lapset kärsi. [/quote] Niin, isä ja äiti. Sulla taisikin olla ihan kiva lapsuus. Ap:n lapsien tilanne taas on aivan eri. Hassua, että sanot ensin minulle terapian tarpeesta, ja ettei kyse ole minun lapsuudestani, ja sitten kuitenkin kerrot ihanista muistoista ydinperhelapsuudestasi? Varsin epäloogista. Luulenpa, että tuo minun muistoni on tässä vähän relevantimpi. Huomaa kyllä, ettet tiedä ollenkaan mistä puhut. Tässä tapauksessahan lapset ovat avioeroperheestä, heitä heitellään isältä äidille ja äidiltä isälle, ja siihen päälle vanhemmat vielä tappelevat siitä, kuka nyt JOUTUU lapsen ottamaan milloinkin.
[/quote]
Lopeta toi kitinä. Kyse ei ole siitä, etteikö KUMPIKAAN vanhempi halua olla lastensa vaan siitä, että ON ETÄVANHEMMAN VUORO HOITAA LAPSIA JA TÄMÄ YRITTÄÄ AP:N MUKAAN LUIKERRELLA POIS VASTUUSTAAN! Tässä tapauksessa äiti, jolle se vapaa viikonloppu kuuluu, on TÄYSIN oikeutettu tekemään omia suunnitelmiaan vapaalle. Joku jo aikaisemmin kysyikin, että kuka ne lapset ehyissä ydinperheissä hoitaa sairastapauksen sattuessa. Vastaus vanhemmat. Tässä tapauksessa isä on velvollinen hoitamaan lapsensa ja itsensä, jos ei oikeasti ole niin sairas, että tarvitsee itse ulkopuolista apua. Olen itsekin hoitanut lapsia kuumeessa, oksennustaudissa, käsi murtuneena etc, koska olen lasten kanssa kotona ja mies töissä. Olisinko joka kerta oikeutettu vaatimaan, että mies ottaa vapaata töistä, kun olen kipeä? Ja vielä selvennyksenä sinulle marttyyri-itkijä: ap ilmoitti, että lapset ovat hänelle tärkeitä ja menevät biletyksen edelle. Mene vinkumaan muualle tai edes johonkin toiseen ketjuun, koska sä kitiset aivan aiheen vierestä.
[/quote]
Täällä on ihan sairasta porukkaa. Minä ymmärrän oikein hyvin tuota joka on joutunut kuuntelemaan vanhempien kinaa kumpi "joutuu" olemaan lasten kanssa silloin ja silloin. Minäkin mukstan omasta lapsuudesta pari uuttavuotta jotka yritin hiljaa olla kun eronneet vanhemmat tappelivat kumpi joutuu minun kanssa olemaan. Oli todella mukavaa tuntea olla vain häiriöksi. Ja en ole nykyään vanhempieni kanssa paljon tekemisissä.