Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas eksä tuomassa lapset "hätätapauksen" vuoksi

Vierailija
18.06.2015 |

Meillä on lapsista yhteishuoltajuus. Nyt juhannuksena sattuu olemaan minulla vapaa viikonloppu ja kuinkas kävikään, eksä laittoi viestiä että on tullut tosi kipeäksi eikä voi pitää lapsia luonaan. Näin on käynyt ennenkin ja sitten ilmeni, että hän oli kuitenkin kyennyt kavereiden kanssa mökille. Mitä hittoa nyt teen? Miesystävän ja kavereiden kanssa jo sovittu kiva mökkijuhannus Himoksella, eikä sinne bileisiin oikein lapsia voi viedä.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:22"]

Niin niitä lapsia heitellään kun jätesäkkiä. Isä on kipeä, kuka on seuraavaksi vastuussa lapsista? No, äiti tietysti. Miksi muiden, kun lasten vanhempien pitäisi niitä hoitaa? Miten voi päättää koska ottaa ja koska ei? Huh. Pidä huoli ettet enää lisäänny, kun ei tuo lastenhoito nappaa.

[/quote]

Kukas sitten hoitaa, jos äitikin tulee kipeäksi?

Vierailija
22/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tuo hoitovastuu jakatunut tasaisesti ja mies ollut parempi isä ilman eroa? Vai olisikohan juuri tällainen lusmuileva/bilettävä/vastuunpakoileva luonteenpiirre mahdollisesti yksi syy eroon? Ohiksena vaan.

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 22:44"]

Hänen vastuu, joten hankkikoon vastuullisen hoitajan.

Mutta.... mua niin ällöttää nämä nykyajan eksät ja nyksät ja vaikka mitkä hiton uusperheet. Jos hankitte lapsia, niin pysykää niiden puolisoittenne kanssa. Elleivät ole kirvesmurhaajia. Ihan päätöntä tuo "mun ja ton viikonloput",

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:22"]Niin niitä lapsia heitellään kun jätesäkkiä. Isä on kipeä, kuka on seuraavaksi vastuussa lapsista? No, äiti tietysti. Miksi muiden, kun lasten vanhempien pitäisi niitä hoitaa? Miten voi päättää koska ottaa ja koska ei? Huh. Pidä huoli ettet enää lisäänny, kun ei tuo lastenhoito nappaa.
[/quote]

Moni lapsi on päivähoidossa ydinperheessäkin, ja vanhempien menojen ajaksi saatetaan hankkia lapsenhoitaja. Vaarallisemmalta kehitykselle kuulostaa kaltaisesi marttyyrisopulit, joiden elämäntehtävä vaikuttaa olevan muiden arvostelu ja omien tarpeidensa laiminlyönti. Muistat varmaan sitten kun lapsesi pvat aikuisia, syyllistää heitäkin kaikista elämänsä ratkaisuista kunnes joku riistää hengen itseltään? Sun kaltaisia on jo ihan riittävästi.

Vierailija
24/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:22"]

Niin niitä lapsia heitellään kun jätesäkkiä. Isä on kipeä, kuka on seuraavaksi vastuussa lapsista? No, äiti tietysti. Miksi muiden, kun lasten vanhempien pitäisi niitä hoitaa? Miten voi päättää koska ottaa ja koska ei? Huh. Pidä huoli ettet enää lisäänny, kun ei tuo lastenhoito nappaa.

[/quote] niin, "kipeä".

Vierailija
25/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.

Vierailija
26/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa puhelimeen.

Vierailija
27/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.
[/quote]
Mene terapiaan. Tässä ei ole enää sinun lapsuudesta kyse. Itselläni on kivoina lapsuusmuistoina se, kun vanhemmat oli lähdössä juhliin ja tuli lastenhoitaja. Isä ja äiti oli pukeutunut hienoihin vaatteisiin ja olivat iloisia. Opin elämästä sen, että siinä on kaikkea ihanaa ja jännittävää tavallisen arjen lisäksi. Kyllä normaalit ihmiset osaa juhlia ja olla hetken pois niin ettei lapset kärsi.

Vierailija
28/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.
[/quote]

Eroaminen tarkoittaa ikäänkuin sitä että ei olla yhdessä. Silloin kun lapset on isällään, pitäisikö äidin mielestäsi päivystää kotona siltä varalta että isä ei halua olla lastensa kanssa vai mikä oli pointtisi?

Vierailija
29/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei keuhkoajat: ap:n lapset on nyt isällään ja isä luvannut pitää niistä huolta! Ja jos ei olisi pitänyt, ap:han olisi ottanut lapset. Kaikki siis hyvin.

Vierailija
30/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.
[/quote]
Mene terapiaan. Tässä ei ole enää sinun lapsuudesta kyse. Itselläni on kivoina lapsuusmuistoina se, kun vanhemmat oli lähdössä juhliin ja tuli lastenhoitaja. Isä ja äiti oli pukeutunut hienoihin vaatteisiin ja olivat iloisia. Opin elämästä sen, että siinä on kaikkea ihanaa ja jännittävää tavallisen arjen lisäksi. Kyllä normaalit ihmiset osaa juhlia ja olla hetken pois niin ettei lapset kärsi.
[/quote]

Niin, isä ja äiti. Sulla taisikin olla ihan kiva lapsuus. Ap:n lapsien tilanne taas on aivan eri. Hassua, että sanot ensin minulle terapian tarpeesta, ja ettei kyse ole minun lapsuudestani, ja sitten kuitenkin kerrot ihanista muistoista ydinperhelapsuudestasi? Varsin epäloogista. Luulenpa, että tuo minun muistoni on tässä vähän relevantimpi. Huomaa kyllä, ettet tiedä ollenkaan mistä puhut. Tässä tapauksessahan lapset ovat avioeroperheestä, heitä heitellään isältä äidille ja äidiltä isälle, ja siihen päälle vanhemmat vielä tappelevat siitä, kuka nyt JOUTUU lapsen ottamaan milloinkin.

Vierailija
31/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.
[/quote][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.
[/quote]

Eroaminen tarkoittaa ikäänkuin sitä että ei olla yhdessä. Silloin kun lapset on isällään, pitäisikö äidin mielestäsi päivystää kotona siltä varalta että isä ei halua olla lastensa kanssa vai mikä oli pointtisi?
[/quote]

Lisäksi tässä tapauksessa ei ole lasten kuullen kiistelty mistään, vaan isälle on tullut hinku päästä viihteelle ja on yrittänyt valehdella irti vastuustaan. Aloittajan tapauksessa on kyse aikuisten välisestä asiasta. On täällä muillakin traumoja lapsuudesta ja aikuisuudesta, mutta ei niistä kohkata suunapäänä joka helkkarin aloituksessa josta tulee oma elämä mieleen. Kannattaa käydä jossain keskustelemassa ja sitten mennä vaikka vapaaehtoistyöhön. On tutkittu että ihmiset ovat onnellisempia kun keskittyvät itsensä sijasta muiden auttamiseen.

Vierailija
32/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä.
[/quote]
[/quote]

Niin, isä ja äiti. Sulla taisikin olla ihan kiva lapsuus. Ap:n lapsien tilanne taas on aivan eri. Hassua, että sanot ensin minulle terapian tarpeesta, ja ettei kyse ole minun lapsuudestani, ja sitten kuitenkin kerrot ihanista muistoista ydinperhelapsuudestasi? Varsin epäloogista. Luulenpa, että tuo minun muistoni on tässä vähän relevantimpi. Huomaa kyllä, ettet tiedä ollenkaan mistä puhut. Tässä tapauksessahan lapset ovat avioeroperheestä, heitä heitellään isältä äidille ja äidiltä isälle, ja siihen päälle vanhemmat vielä tappelevat siitä, kuka nyt JOUTUU lapsen ottamaan milloinkin.
[/quote]

Vanhempani erosivat myöhemmin. Isälle tuli ensin burnout, sitten diagnosoitiin kaksisuuntainen mielialahäiriö ja alkoholismi. Vanhempani erosivat vasta kun olin 16 ja isä heitti äitiä termoskannulla päähän. Minulla on silti onnellisia muistoja lapsuudesta, ja olen sen verran maailmaa nähnyt etten kuvittele kaiken pyörivän omien kokemuksieni ympärillä. Hassua että oletat yhden muiston perusteella asioita. Anoin 8-vuotiaasta saakka että vanhempani eroaisivat, koska pari kuukautta vähintään oli täyttä helvettiä vuodessa isän sairasjaksojen ajan.

Vierailija
33/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:50"]Olen etä ja on ihan kiva että voin sanoa että joku viikonloppu ei kertakaikkiaan käy ja lähillä ei ole siihen oikein mitään sanavaltaa :). Elarit maksan kiltisti ja se aiheuttaa sen, että mulla ei ole mahdollisuutta kunnolliseen elään taloudellisesti ennen kuin lapset on aikuisia.
[/quote]

No voi voi! Mitenkäs sulla oli varaa elää silloin kun perheesi oli vielä kasassa? Ainakin oman käsityksen mukaan ruokot suhteutetaan niihin etän tuloihin ja niillä saa lähialueilla sitten ostaa lapselle tarpeellista, eli aika usein ruokana on makaronilaatikkoa. T: lähi

Vierailija
34/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:50"]

Olen etä ja on ihan kiva että voin sanoa että joku viikonloppu ei kertakaikkiaan käy ja lähillä ei ole siihen oikein mitään sanavaltaa :). Elarit maksan kiltisti ja se aiheuttaa sen, että mulla ei ole mahdollisuutta kunnolliseen elään taloudellisesti ennen kuin lapset on aikuisia.

[/quote]

Harvemmin näkee, että joku on ylpeä siitä, että on paska isä, mutta näköjään tällaisiakin on.

Vierailija
35/103 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 12:59"]

Paskoja vanhempia molemmat, kun kerran ryyppyreissut ovat tärkeämpiä, kuin omat lapset. Ihmettelen. Itse en pidä itseäni tavallista parempsna vanhempana, mutta kyllä ihan onnellisena vietän sekä arjen että juhlan omien lasteni kanssa.

[/quote]

Oho, etkö sinä käy missään ilman lapsia? Otat lapset mukaan gynekäynnille, hammaslääkäriin, kaverin kanssa tehtävälle leffareissulle, työpaikan teatteri-iltaan? Milloin ajattelit mennä jonnekin ilman lapsia, sitten kun he ovat rippikouluikäisiä vai muuttamassa pois kotoa? Oikeasti, sinä olet pulassa, kun lapset muuttavat pois kotoa ja sinä syyllistät heidät hylkäämisestä.

Vierailija
36/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:39"]Voi surku. Käy tosiaan sääliksi ap:n lapsia, kun ei isä halua olla heidän kanssa, eikä äitikään, kun molempien on päästävä ryyppäämään, eikä ketään kiinnosta. Onko se ihan mahdoton ajatus viettää juhannus omien lasten kanssa? Tulee ihan oma lapsuus mieleen, kun vanhemmat tappelivat siitä, kumpi JOUTUU ottamaan silloin ja tällöin. Voin sanoa, että ei tuntunut hyvältä, kun kumpikaan oma vanhempi ei halunnut viettää aikaa. Kannattaa teidänkin miettiä miten tuo voi vaikuttaa lapsen itsetuntoon ja mielenterveyteenkin loppupeleissä. [/quote] Mene terapiaan. Tässä ei ole enää sinun lapsuudesta kyse. Itselläni on kivoina lapsuusmuistoina se, kun vanhemmat oli lähdössä juhliin ja tuli lastenhoitaja. Isä ja äiti oli pukeutunut hienoihin vaatteisiin ja olivat iloisia. Opin elämästä sen, että siinä on kaikkea ihanaa ja jännittävää tavallisen arjen lisäksi. Kyllä normaalit ihmiset osaa juhlia ja olla hetken pois niin ettei lapset kärsi. [/quote] Niin, isä ja äiti. Sulla taisikin olla ihan kiva lapsuus. Ap:n lapsien tilanne taas on aivan eri. Hassua, että sanot ensin minulle terapian tarpeesta, ja ettei kyse ole minun lapsuudestani, ja sitten kuitenkin kerrot ihanista muistoista ydinperhelapsuudestasi? Varsin epäloogista. Luulenpa, että tuo minun muistoni on tässä vähän relevantimpi. Huomaa kyllä, ettet tiedä ollenkaan mistä puhut. Tässä tapauksessahan lapset ovat avioeroperheestä, heitä heitellään isältä äidille ja äidiltä isälle, ja siihen päälle vanhemmat vielä tappelevat siitä, kuka nyt JOUTUU lapsen ottamaan milloinkin.

[/quote]

Lopeta toi kitinä. Kyse ei ole siitä, etteikö KUMPIKAAN vanhempi halua olla lastensa vaan siitä, että ON ETÄVANHEMMAN VUORO HOITAA LAPSIA JA TÄMÄ YRITTÄÄ AP:N MUKAAN LUIKERRELLA POIS VASTUUSTAAN! Tässä tapauksessa äiti, jolle se vapaa viikonloppu kuuluu, on TÄYSIN oikeutettu tekemään omia suunnitelmiaan vapaalle. Joku jo aikaisemmin kysyikin, että kuka ne lapset ehyissä ydinperheissä hoitaa sairastapauksen sattuessa. Vastaus vanhemmat.  Tässä tapauksessa isä on velvollinen hoitamaan lapsensa ja itsensä, jos ei oikeasti ole niin sairas, että tarvitsee itse ulkopuolista apua. Olen itsekin hoitanut lapsia kuumeessa, oksennustaudissa, käsi murtuneena etc, koska olen lasten kanssa kotona ja mies töissä. Olisinko joka kerta oikeutettu vaatimaan, että mies ottaa vapaata töistä, kun olen kipeä? Ja vielä selvennyksenä sinulle marttyyri-itkijä: ap ilmoitti, että lapset ovat hänelle tärkeitä ja menevät biletyksen edelle. Mene vinkumaan muualle tai edes johonkin toiseen ketjuun, koska sä kitiset aivan aiheen vierestä. 

Vierailija
37/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:50"]Olen etä ja on ihan kiva että voin sanoa että joku viikonloppu ei kertakaikkiaan käy ja lähillä ei ole siihen oikein mitään sanavaltaa :). Elarit maksan kiltisti ja se aiheuttaa sen, että mulla ei ole mahdollisuutta kunnolliseen elään taloudellisesti ennen kuin lapset on aikuisia. [/quote] No voi voi! Mitenkäs sulla oli varaa elää silloin kun perheesi oli vielä kasassa? Ainakin oman käsityksen mukaan ruokot suhteutetaan niihin etän tuloihin ja niillä saa lähialueilla sitten ostaa lapselle tarpeellista, eli aika usein ruokana on makaronilaatikkoa. T: lähi

[/quote]

Asumiskulut kun jakaa kahden ihmisen kesken niin ne on aika paljon siedettävämmällä tasolla. Ne haukkaa pienituloisella aika ison siivun. Lisäksi elarien laskennassa ei oteta huomioon mitään yllättäviä kuluja, esim. auton hajoamista tms, eli ne menee sitten mun ruokarahoista. Meillä syödäänkin kohtuullisen edullisesti.

Vierailija
38/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:50"]

Olen etä ja on ihan kiva että voin sanoa että joku viikonloppu ei kertakaikkiaan käy ja lähillä ei ole siihen oikein mitään sanavaltaa :). Elarit maksan kiltisti ja se aiheuttaa sen, että mulla ei ole mahdollisuutta kunnolliseen elään taloudellisesti ennen kuin lapset on aikuisia.

[/quote]

Harvemmin näkee, että joku on ylpeä siitä, että on paska isä, mutta näköjään tällaisiakin on.

[/quote]

En sanonut missään kohtaa että tätä oikeutta käyttäisin :). Mutta tarvittaessa mahdollisuus on

Vierailija
39/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:50"]Olen etä ja on ihan kiva että voin sanoa että joku viikonloppu ei kertakaikkiaan käy ja lähillä ei ole siihen oikein mitään sanavaltaa :). Elarit maksan kiltisti ja se aiheuttaa sen, että mulla ei ole mahdollisuutta kunnolliseen elään taloudellisesti ennen kuin lapset on aikuisia. [/quote] No voi voi! Mitenkäs sulla oli varaa elää silloin kun perheesi oli vielä kasassa? Ainakin oman käsityksen mukaan ruokot suhteutetaan niihin etän tuloihin ja niillä saa lähialueilla sitten ostaa lapselle tarpeellista, eli aika usein ruokana on makaronilaatikkoa. T: lähi

[/quote]

Asumiskulut kun jakaa kahden ihmisen kesken niin ne on aika paljon siedettävämmällä tasolla. Ne haukkaa pienituloisella aika ison siivun. Lisäksi elarien laskennassa ei oteta huomioon mitään yllättäviä kuluja, esim. auton hajoamista tms, eli ne menee sitten mun ruokarahoista. Meillä syödäänkin kohtuullisen edullisesti.

[/quote]

Eikä juopottelukaan ilmaista ole vaikka tyytyisi siinäkin halvimpaan vaihtoehtoon, kuten ruuassa.

Vierailija
40/103 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:54"]Voi jeesus! Vanhemmat riitelee kuka ottaa avioerolapset juhannuksena kun molemmilla mökkikeikkaa! Ja sitten eikun mammapalstalle jakamaan murheita kun himos on jo maksettu. Sanat ei riitä.
[/quote]
No mitä helvettiä? Jos on vanhemmat sopineet viikko-viikko asumisesta ja lapset on tämän viikon isällään, niin kyllä ap:lla on oikeus tehdä lapsettomalla viikollaan mitä lystää, lähteä vaikka Himokselle. Mieshän tuossa väärin tekee jos yrittää luistaa vastuustaan silloin kun lapset on hänellä. Sopikoot menonsa niille lapsettomille viikoille, niinhän ap:kin on tehnyt. Ne oikeat hätätapaukset on ihan eri asia mutta nyt ei tainnut olla kyse siitä.