Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
801/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla useampi kirjoittaja samoilla linjoilla. Itse siis opiskelen vain varman työpaikan ja palkan takia, tuosta nimimerkistä en mene takuuseen. Ja olen kyllä sen verran fiksu, että hoidan työni ilman sanomisia. Ala vaan ei sinänsä kiinnosta tuon taivaallista.

Nyrkkisääntö: ole ystävällinen minulle ja minä olen sinulle. Muuten turha odotella tukia.

Vierailija
802/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevan kanssa samaa mieltä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taitaa olla useampi kirjoittaja samoilla linjoilla. Itse siis opiskelen vain varman työpaikan ja palkan takia, tuosta nimimerkistä en mene takuuseen. Ja olen kyllä sen verran fiksu, että hoidan työni ilman sanomisia. Ala vaan ei sinänsä kiinnosta tuon taivaallista.

Nyrkkisääntö: ole ystävällinen minulle ja minä olen sinulle. Muuten turha odotella tukia.

:D voi jeesus.

Vierailija
804/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on sivuaineena sosiaalioikeutta mutta luuletko sä, että köyhällä on mitään oikeusturvaa. Esimerkiksi hallinto-oikeuteen menee huostaanotot niin 98% ne on sossun puolella. AVI:lle voisi kannella niin ihan turhaa.

Olen siis sossuopiskelija

Vierailija
805/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sosiaalityön opiskelija, mutta en voi kuin ihmetellä ylimielistä asennetta muita kohtaan. Ikään kuin joku ei voisi ja haluaisi tehdä töitä puhtaasti ulkoisten syiden vuoksi, aivan kuten muitakin ammatteja.

Vierailija
806/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan psykan ketjussa myös heidän asiakkaansa äänessä? Hyvä, että haluatte käydä keskustelua, mutta tämänkin ole näihin nyt oikea ketju:)

Sosiaalityön hakijat; toivotaan, että huomenna tulisi tuloksia!

Vierailija
807/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan psykan ketjussa myös heidän asiakkaansa äänessä? Hyvä, että haluatte käydä keskustelua, mutta tämänkin ole näihin nyt oikea ketju:)

Sosiaalityön hakijat; toivotaan, että huomenna tulisi tuloksia!

Ilmeisesti ensi vuoden ketju pitäisi olla Sosiaalityö (hakeminen) 2023

Tosin, sossu ja hakeminen samassa lauseessa taitaisi olla vain kutsuhuuto asiakkaille.

Rahat tänne!

Vierailija
808/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetttakaa asiakkaiden helveksunta heti t. eino

Vierailija
809/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi enää odottaa tuloksia! Toivottavasti tänäkin vuonna tulis aiemmin! Iiik! Tää kuukausi on tuntunu todella pitkältä...

Vierailija
810/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksaisi enää odottaa tuloksia! Toivottavasti tänäkin vuonna tulis aiemmin! Iiik! Tää kuukausi on tuntunu todella pitkältä...

Minä päivänä ne viime vuonna tuli

Vierailija
811/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokset tuli 5.7. viime vuonna , mutta Lapin tulokset kai jo 2.7. muistaakseni. Muistanko oikein?

Vierailija
812/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulokset tuli 5.7. viime vuonna , mutta Lapin tulokset kai jo 2.7. muistaakseni. Muistanko oikein?

Piti kurkata 2021 keskustelua ja muistit oikein :)

Vierailija
813/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä luki eilen, että ainakin lääkis tulee vasta ensi viikolla. Oikiksesta sanoiva vain, että 8.7. mennessä.

Kiirettä alkaa pitää, melkein kaikki isot yhteisvalinnat puuttuvat vielä.

Vierailija
814/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin avoimen väylän varasija liikkunu 40->38. 🤣

No mut alussa oli 60. että onhan se hyvin tippunu 😊

Vierailija
815/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille jotka sosiaalityöhön haluaa. Itse luin aikoinaan pääsykokeisiin sosiaalityötä esittelevän teoksen ja totesin, että en pysty tähän. Lähinnä siksi, että valtio valjastaa sosiaalityöntekijät omiin, sosiaalityön tarkoitusta vastakkaisiin tavoitteisiin, resursseja ei ole, työtä on aivan järjetön määrä yhteiskuntatasolla.

Ihmiset, asiakkaat on yleensä ne parhaat. Mutta se, että työn tekoa kunnolla ei edes yritetä mahdollistaa, se että työnantaja laittaa sosiaalityöntekijät vahtimaan, kyttäämään sun muuta... se ei ole sosiaalityön tarkoitus.

Aikovat ihan tosissaan muuten sosiaalityöhönkin ajaa tulospalkkauksen. Jahka kokkarit pääsee valtaan ja yksityistäminen etenee, varmasti myös tämä upeus saadaan aikaiseksi.

Ja yhteiskunnan rakenteiden, asenteiden muuttaminen... siinä vasta hommaa onkin. Sosiaalityö on myös yhteiskunnallista vaikuttamista, mitä suurimmissa määrin.

Joten tsemppiä kaikille, jotka tähän hommaan lähtevät.

Vierailija
816/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä kaikille jotka sosiaalityöhön haluaa. Itse luin aikoinaan pääsykokeisiin sosiaalityötä esittelevän teoksen ja totesin, että en pysty tähän. Lähinnä siksi, että valtio valjastaa sosiaalityöntekijät omiin, sosiaalityön tarkoitusta vastakkaisiin tavoitteisiin, resursseja ei ole, työtä on aivan järjetön määrä yhteiskuntatasolla.

Ihmiset, asiakkaat on yleensä ne parhaat. Mutta se, että työn tekoa kunnolla ei edes yritetä mahdollistaa, se että työnantaja laittaa sosiaalityöntekijät vahtimaan, kyttäämään sun muuta... se ei ole sosiaalityön tarkoitus.

Aikovat ihan tosissaan muuten sosiaalityöhönkin ajaa tulospalkkauksen. Jahka kokkarit pääsee valtaan ja yksityistäminen etenee, varmasti myös tämä upeus saadaan aikaiseksi.

Ja yhteiskunnan rakenteiden, asenteiden muuttaminen... siinä vasta hommaa onkin. Sosiaalityö on myös yhteiskunnallista vaikuttamista, mitä suurimmissa määrin.

Joten tsemppiä kaikille, jotka tähän hommaan lähtevät.

Nonii, sellasta foliohattutavaraa tällä kertaa. Mitenhän muissa pääsykoeketjuissa menee. Onkohan psykologiketjussa yhtä hulluja

Vierailija
817/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että jo tässä vaiheessa ne alan tulevaisuuden toivot haluavat vaientaa asiakkaat, takertuvat epäolennaisuuksiin, eivätkä kestä yhtään kritiikkiä. Asiakkaiden todellisuus on erilainen kuin sosiaalityöntekijät todellisuus ja harva asiakas pitää sosiaalityöntekijää jonakin pelastajana tai vastaavana, vaan ongelmien takia, siis asiakkaan omien ongelmien ja itse sosiaalityöhön liittyvien ongelmien takia tuntemukset ovat usein negatiivisia.

Vierailija
818/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku hakija oikeasti olettanut, että sosiaalityöhön ei kohdistuisi mitään kritiikkiä tai että sitä ei saisi esittää? Hyvin vähän tässä keskustelussa on kuitenkaan ollut näiden hakijoiden käsityksiä ideaalista sosiaalityöstä.

Vierailija
819/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti sitä on miettinyt, että olisiko Suomi yhtään nykyistä pahempi paikka, vaikka nykyisen kaltaista sosiaalityötä ei olisi olemassakaan. Valitettavasti vastaus tähän on, että tuskin olisi. Tukien ja avustusten hakeminen ja saaminen on sitten asia erikseen ja niistä huolehtii lähes täysin jo nykyisellään Kela, joka tosin sekin on umpisurkea paikka ja maksettavat tuet ovat liian pieniä ja asiakkaiden kohtelu ala-arvoisen hirveää.

Vierailija
820/1389 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti sitä on miettinyt, että olisiko Suomi yhtään nykyistä pahempi paikka, vaikka nykyisen kaltaista sosiaalityötä ei olisi olemassakaan. Valitettavasti vastaus tähän on, että tuskin olisi. Tukien ja avustusten hakeminen ja saaminen on sitten asia erikseen ja niistä huolehtii lähes täysin jo nykyisellään Kela, joka tosin sekin on umpisurkea paikka ja maksettavat tuet ovat liian pieniä ja asiakkaiden kohtelu ala-arvoisen hirveää.

Aikamoista ajatusten virtaa 😃

Itse tälleen vs.sossuna päivittäin saa fiiliksen, että tekee ihan helvetin merkityksellistä työtä; milloin myöntää maksaria ruokaan tai välttämättömiin lääkkeisiin, milloin hommaa kiireellisesti asunnon, milloin pääsee puuttumaan kaltoinkohteluun yms. Ihmiset kuolis kässiin ilman sosiaalityötä 😅