Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalityö 2022

Vierailija
08.02.2022 |

Moniko on hakemassa? :)

Kommentit (1389)

Vierailija
781/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mulla ainakaan missään pääsykokeen palkkeja vielä

Olen käsittänyt, että ne palkit tulee vain maisterissa.

Olet käsittänyt väärin.

Ok. Oletko varma, että hakemasi ala soveltuu sinulle? Sen sijaan, että kommentoit tuolla tavalla, olisit voinut avata enemmän miten, milloin ja mihin palkit tulevat. Itselleni ei ole tullut mitään palkkeja, eikä tullut aiemminkaan kun hain toiseen tutkintoon opiskelemaan ja pääsin sisälle ja valmistuin eikä tullut puolisollekaan palkkeja kun haki ja pääsi sisälle.

Sosiaalityöntekijälle omat vuorovaikutustaidot ovat tärkeässä roolissa.

Tämä on keskustelupalsta, ei sosiaalityöntekijän vastaanotto. Siksi vastauksetkaan eivät ole samanlaisia kuin sosiaalityöntekijän töissä tai yliopiston tenttivastauksena, joten ei tarvitse avata ja perustella miten asia on jossain muualla.

Jos tuollaisesta vastauksesta vetää herneen nenään, on tosi hankalaa pärjätä minkäänlaisessa työtehtävässä, jossa joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
782/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet käsittänyt väärin.

Ok. Oletko varma, että hakemasi ala soveltuu sinulle? Sen sijaan, että kommentoit tuolla tavalla, olisit voinut avata enemmän miten, milloin ja mihin palkit tulevat. Itselleni ei ole tullut mitään palkkeja, eikä tullut aiemminkaan kun hain toiseen tutkintoon opiskelemaan ja pääsin sisälle ja valmistuin eikä tullut puolisollekaan palkkeja kun haki ja pääsi sisälle.

Erikoinen ajatus, että sosiaalityöntekijän pitäisi kaikessa arjessaan olla jotenkin palvelualtis ja maailmaasyleilevä. Kyllä useimmilla on työrooli missä työt hoidetaan asiallisesti ja oma arkipersoona erikseen. Mulla ei ainakaan riitä jaksaminen siihen, että toteuttaisin jotain maagista sosiaalityöntekijyyttä jokaisella elämäni osa-alueella, anonyymeistä keskustelupalstoista puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet käsittänyt väärin.

Tolla asenteella sä tulisit polttamaan ittes loppuun ennenkuin edes valmistuisit. Ei kukaan jaksa, eikä pidäkkään, olla ammatillinen ja palvelualtis 24/7 kaikissa tilanteissa. Työrooli on eri.

Vierailija
784/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle on ainakin luontevaa olla ihmisille ystävällinen ja perustella asioita myös vapaa-ajalla. Se ei ole siis rooli. Alkaakohan porukkahan hermostua tuloksia odotellessa?

Vierailija
785/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle on ainakin luontevaa olla ihmisille ystävällinen ja perustella asioita myös vapaa-ajalla. Se ei ole siis rooli. Alkaakohan porukkahan hermostua tuloksia odotellessa?

Joskus ei ole vain aikaa eikä mielenkiintoa alkaa perustelemaan missään vauvapalstalla

Vierailija
786/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Vierailija
787/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ensikertalaisena ihan mahdotonta päästä todistusvalinnalla varasijalta 14. tai 15. sisään Tre/Tku? Toki vielä mahdollista päästä pääsykokeellakin, mutta olis sitten puskuria, mikäli oon möhlinyt kokeen totaalisesti.

Vierailija
788/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen erillishaussa ja lähdekoodissa ois tälläne:

"valintatapajonoPrioriteetti":0,"

En tiedä onko sitten mitään tulkittavissa tästä. Lisätiedot-palkki oli tullut.

Vierailija
789/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta olla vuorovaikutustaidot työssä eikä vapaa-aikana. Opiskelen sosiaalityötä ainoastaan varman työpaikan vuoksi. Töitä kyllä riittää.

Vierailija
790/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se motiivi tuokin, eikä edes yhtään huono sellainen, töitä alalta kyllä löytyy. Sosiaalityö on kuitenkin auttamisen instituutio ja sillä on tietynlainen arvopohja. Asiakkaiden ja työssä viihtymisen ja jaksamisen kannalta tuo kyseinen motiivi pelkästään ei näyttäydy positiivisena. Joskushan on pohdittu tulisiko olla myös jonkinlainen soveltuvuuskoe, nyt kuitenkin näin. Onnea valitsemallesi tielle!

Vierailija
791/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se motiivi tuokin, eikä edes yhtään huono sellainen, töitä alalta kyllä löytyy. Sosiaalityö on kuitenkin auttamisen instituutio ja sillä on tietynlainen arvopohja. Asiakkaiden ja työssä viihtymisen ja jaksamisen kannalta tuo kyseinen motiivi pelkästään ei näyttäydy positiivisena. Joskushan on pohdittu tulisiko olla myös jonkinlainen soveltuvuuskoe, nyt kuitenkin näin. Onnea valitsemallesi tielle!

Kiitos :). Ei minua se arvopohja tai auttaminenkaan kiinnosta. Palkka ainoastaan, ja elämän sisältö löytyy sitten vapaa-ajalta. Harjoitteluiden perusteella kyynistä sakkia töissä, joten sovin hyvin joukkoon. Vanhemmat työntekijät eivät jaksa enää esittää, että altruismi kiinnostaisi pätkän vertaa. Toki ystävällisille asiakkaille olen ystävällinen, mulkut ja laiskimukset saavat kyytiä.

Vierailija
792/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut sosiaalityöntekijänä noin vuoden ja kyllähän vuorovaikutussuhde asiakkaan ja työntekijän välillä on erittäin tärkeää ja mielestäni jopa työn perusta. Sosiaalityöntekijä myös usein organisoi ja johtaa asiakkuusprosesseja ja vuorovaikutus ja neuvottelutaidot ovat todella tärkeitä! Töitä tosiaan löytyy se on totta, mutta toivottavasti löytyisi myös osaavia ja työhön sisäisestikin motivoituneita sosiaalityöntekijöitä.

Vierailija
793/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta olla vuorovaikutustaidot työssä eikä vapaa-aikana. Opiskelen sosiaalityötä ainoastaan varman työpaikan vuoksi. Töitä kyllä riittää.

Alavalintaa kannattaisi vielä harkita. Työtä tehdään kuitenkin kaikista huonoimmassa asemassa olevien kanssa, joten vuorovaikutustaidoilla on työssä äärimmäisen suuri merkitys. Sosiaalityössä on myös hyvin paljon verkostoyhteistyötä.

Oikeastaan hyvät vuorovaikutustaidot on yksi keskeisimmistä ja tavoiteltavasta ominaisuuksista sosiaalityössä. Vaikuttaa myös asiakkaan kohtaamiseen ja sitä myötä asiakkuusprosessiin sitoutumiseen.

Vierailija
794/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös jo yksi tutkinto liiketaloudesta ja olen ollut pitkään työtön. Olen nyt hakenut ja päässyt sosiaalityöhön. Ymmärrän asiakkaan näkökulmaa mutta itse olen aito, niin ala kiinnostaa vaan työllisyyden takia. Asiakkaat karseita.

Vierailija
795/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu kirjoitti:

Minulla on myös jo yksi tutkinto liiketaloudesta ja olen ollut pitkään työtön. Olen nyt hakenut ja päässyt sosiaalityöhön. Ymmärrän asiakkaan näkökulmaa mutta itse olen aito, niin ala kiinnostaa vaan työllisyyden takia. Asiakkaat karseita.

Mitenköhän alalla jaksat työskennellä, jos nyt jo opiskeluaikana on tuollaiset tunnelmat..

Vierailija
796/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut asiakas ja tavannut nyt näitä asiakkaita. Olen tykännyt opiskella alaa mutta asiakkaat on mun mielestäni lähinnä perseestä koska sossu ei voi juuri auttaa. Asumispalvelua on ja Eduskunta antaa raamit toimeentulotuen suuruudelle. Juurikin tuo kyynisyys kun ei voi auttaa.

Vierailija
797/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiäkös parilla tutkinnolla suuntautuu pois varsinaisesta asiakastyöstä. Koska olen myös kokemusasiantuntija niin asiakkaat ovat pitäneet minusta. En kirjoita tänne enää mutta sosiaalityö on TOSI rikki.

Vierailija
798/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aossu kirjoitti:

Olen itse ollut asiakas ja tavannut nyt näitä asiakkaita. Olen tykännyt opiskella alaa mutta asiakkaat on mun mielestäni lähinnä perseestä koska sossu ei voi juuri auttaa. Asumispalvelua on ja Eduskunta antaa raamit toimeentulotuen suuruudelle. Juurikin tuo kyynisyys kun ei voi auttaa.

Ai sä oot tämä solkottaja. Jos oikeasti opiskelisit,varmaan ymmärtäisit ettei sosiaalityöntekijän toimenkuva todellakaan kiteydy mihinkään toimeentulotuen myöntämiseen.

Vierailija
799/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaa tämä sekopää ekoilta sivuilta eksynyt tänne uudelleen. Mene pois.

Vierailija
800/1389 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ekoilta sivuilta sekopää vaan opiskellut oikeasti 5 eri yliopistossa. Mutta en enää Kirjoita tähän koska teitä ei kiinnosta kun omat näkökulmat.