Sosiaalityö 2022
Kommentit (1389)
Eikö varasijat todistuskiintiössä voi liikkua vielä paljonkin esimerkiksi myös pääsykoetulosten mukaan? Jos joku on päässyt esimerkiksi Hesan lääkikseen pääsykokeella ja sossuun on todistuskiintiön varassa, niin sitten ei ottaisi sitä todistuspaikkaa vastaan. Tosin en usko, että ne paljoa liikkuu, mutta ehkä vielä 5 sijaa todistuksella Hesa/Tampere/Turku. Kuopioon ja Lappiin enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö varasijat todistuskiintiössä voi liikkua vielä paljonkin esimerkiksi myös pääsykoetulosten mukaan? Jos joku on päässyt esimerkiksi Hesan lääkikseen pääsykokeella ja sossuun on todistuskiintiön varassa, niin sitten ei ottaisi sitä todistuspaikkaa vastaan. Tosin en usko, että ne paljoa liikkuu, mutta ehkä vielä 5 sijaa todistuksella Hesa/Tampere/Turku. Kuopioon ja Lappiin enemmänkin.
Eikös joku aiemmin maininnut ensikertalaisena tod. valinnalla jääneen alunperin 9. varasijalta HKI 1. varasijalle lopulta. Eli viime vuonna olis todistusvalinta Helsingin osalta liikkunut sen 8 sijaa. Uskoisin, että Tampere tulee seuraavaksi vaikeimpana jollain vähän yli 10 sijan liikkumisella. Turkuun voi hyvinkin olla enemmänkin liikkumavaraa. Toki ei näiden tarvitse olla mitenkään edellisiä vuosia vastaavia 😅
Psyka/lääkis/sosiaalitieteet/sosiaalipsykologia nyt ainakin tulee liikuttamaan rajoja. Muitakin löytyy. Siihen päälle kaupunkipreferenssit, ja henkilöt, jotka päättävät pitää välivuoden ja lukea vielä ylimpään hakukohteeseensa jne. Veikkaan, että rajat liikkuvat Hesaa lukuunottamatta paljonkin (10-20 luokkaa riippuen yliopistosta).
Oli tarkoitus nyt viikonlopun aikana kertailla vielä oikein kunnolla useampi tunti päivässä loppurutistuksena, mutta tänään pystyin aamulla 20 min kertaamaan ja siinä se. Saa nähä mikä fiilis huomenissa, mutta vaikuttaa siltä että aivot ovat jo ihan finaalissa tämän suhteen ja haluaisivat jo lopettaa.
Ehkä on tullut aika lopetella siis, ehkä kaikki tarvittava tieto mitä vaan pystyy sisäistämään on jo tankattu sisään
Näkikö jostain Vipusesta paikkojen vastaanottajien määriä?
Vierailija kirjoitti:
Näkikö jostain Vipusesta paikkojen vastaanottajien määriä?
Näkee, mutta se on tämän viikon huollossa. Ehkäpä maanantaina sitten taas linjoilla.
Onko täällä muita, jotka ovat koettaneet valmistautua kokoaikaisen työn ohessa? Miten ovat luvut sujuneet?
Kun koe alkaa klo 9 niin moneltako siellä pitäis olla viimestään paikalla? En oo mitään tietoa tähän löytänyt kun Tampereella suoritan kokeen
Tietämätön kirjoitti:
Kun koe alkaa klo 9 niin moneltako siellä pitäis olla viimestään paikalla? En oo mitään tietoa tähän löytänyt kun Tampereella suoritan kokeen
Kannattaa olla ajoissa. Mä oon n tunti aiemmin. Kerkee käydä vessassa, vähän rauhottua ja päästyä sellaseen pääsykoefiilikseen
Mä oon lukenut pari viikkoa, enenpää en ehtinyt. Ekososiaalinen vaikutti niin itsestäänselvältä esseekysymykseltä, että jätin sen kokonaan välistä, veikkaan että tässä juuri kokeen tekijöiden jäynä.
Riskillä mennään, syteen tai saveen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lukenut pari viikkoa, enenpää en ehtinyt. Ekososiaalinen vaikutti niin itsestäänselvältä esseekysymykseltä, että jätin sen kokonaan välistä, veikkaan että tässä juuri kokeen tekijöiden jäynä.
Musta olis parempi jäynä, että siitä hlbtiq tulis essee, kun kaikki oottaa tota ekososiaalista
Millanen tämä koe systeemi siis on? Ensimmäisessä tehtävässä on O/V väittämiä, mistä väärästä saa - 1p. Tästä osasta pitää saada tietty määrä pisteitä, että seuraavaa tehtävää edes pisteytetään? Ja toisessa osassa on esseekysymys tai laajempia käsitteiden selittämisen/tuottamisen tehtäviä + mahdollisesti joku kokeessa jaettava aineisto?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis, että essee ei koske ekososiaalisuutta?
Vielä alkuviikosta oli tosi itsevarmafiilis. Nyt tuntuu, että en osaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Vielä on hyvää aikaa kerrata! Samalla huomaat, että osaat vaikka mitä!
Hyvin se menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis, että essee ei koske ekososiaalisuutta?
Juu, tämä on siis pakon sanelema lottoveikkaukseni. Ei tässä kyllä enää jaksa lukea, eikä siitä ole hyötyäkään. Voisiko olla yhdistelmäessee rasismista & HLBTIQ:sta ?
Tai kaikista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä on hyvää aikaa kerrata! Samalla huomaat, että osaat vaikka mitä!
Hyvin se menee!
Joo, joka päivä tässä on useampi tunti kerrattu ja tehty mindmapei :)
Millasia ne monivalinnat on? Kaikki sanoo, että vaikeita, mutta onko jollakin antaa esinerkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Millasia ne monivalinnat on? Kaikki sanoo, että vaikeita, mutta onko jollakin antaa esinerkkiä?
No esim: Sanoiko Störm 2015 että sisäistetty homofobia on syy rasismiin
Onko vielä joidenkin alojen todistusvalinnan tuloksia tulematta? Onko mahdollista, että varasijat liikkuu maanantaina?