Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana 40-vuotiaana, pidänkö lapsen?

Vierailija
08.02.2022 |

Täysin yllätysraskaus testattu juuri, pillerit petti jostain syystä. Olen 40-vuotias ja määräaikaisessa työsuhteessa. Lapset jo 10 - ja 12-vuotiaat. Mietin nyt kuumeisesti mitä tehdä? Mies on abortin kannalla, itse en ole varma. Mitä tekisitte minun sijassani? Tuo työsuhde harmittaa eniten. Olen äitiysloman jälkeen jo liian vanha saamaan vakipaikkaa.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös muita itsekkäitä syitä. Olen alkanut treenata maratonille ja harmittaa vietävästi, että sekin jää nyt väliin.  Ap

Mikä maratoni sinulta jää väliin? Tämän vuoden New Yorkin maratoni vai?

Vierailija
62/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratonille treenaaminen…..oikeastiko ap? Onko tuo vitsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep, et semmottii.....

Vierailija
64/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että lapsen isä haluaa pitää lapsen. Ihanaa sinulla on miehesi tuki joten ilman muuta pidätte lapsen.  Lapsen.

Äitini aikoinaan oli antaa minut pois koska olin jo neljäs,  perhe oli köyhä jne, kuitenkin 36v kun masu alkoi kasvaa, hän ei voinutkaan enää ajatella antavansa pois omaa lastaan. Luulen että sinäkään et oikeesti halua lastasi surmata. /Ja kyllä meillä leipä riitti:).

AP:n mieshän nimenomaan haluaa abortin, ei uutta lasta

Vierailija
65/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu mihinkään liikkeeseen, mutta lapsi on lapsi.

Niin, sitten kun se syntyy normaalisti tai keisari leikkaa sen ulos joko huoneilmastoon tai kaappiin sijoitettavaksi.

Tarpeeksi aikaisin kun abortoi, niin sieltä ei löydy kuin mössöä tai jotain sammakkoa muistuttavaa. Ei se siinä vaiheessa tiedä mikä iski, jos sitä ei päästä kehittymään.

Vierailija
66/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Ketä kiinnostaa.

Nyt ollaan vauvapalstalla. Tämä jos joku kiinnostaa.

Vierailija
67/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt vauva palstalta 40 vuotiaaina pidätkö lapsen?

Tyhmä kysymys. Tämä voi olla helposti asia josta ei todellakaan voi puhua kenenkään ystävän tai sukulaisen kanssa etenkin jos päätyy olemaan pitämättä lasta. Miksei sitten kyselisi näkökulmia anonyymisti vaikka täältä?

Ap voimia päätökseen. Vain sinä tunnet tilanteesi parhaiten. Toisaalta jos mahdollinen vakityöpaikka on ainoa syy abortoida, pitäisin sinuna lapsen. Vakityöt on muutenkin katoava luonnonvara, on todella mahdollista ettet saa sellaista kuitenkaan, tai sitten voit sellaisen saada lapsesta huolimatta.

Vierailija
68/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää ivf helvettiä kirjoitti:

Näin lapsettomana ja vuosien hoitoputkien kokemana haluan sanoa ap:lle, että pidä lapsi!

Lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan!

Sinä olet yksi niistä joiden kuuluu saada lapsia :)

Ihanasti sanottu, kiitos! :) Tiedän pari ihanaa ihmistä, jotka todella olisivat olleet loistavia äitejä, mutta eivät koskaan saaneet lasta. Sen takia tuntuu myös pahalta.

Tietääkö kukaan, onko ultrassa pakko käydä ennen aborttia. Varmistetaanko raskauden kesto näin? Ja joutuuko sydänääniä kuuntelemaan? Mies näitä asioita kyselee. Ap

Vierailija
69/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi vitsi? Eikö nelikymppinen voi juosta maratonia? Olen urheillut viime vuodet ja kunto alkaa olla hyvä. Mutta eihän tämä tietenkään oikea syy aborttiin ole. Olen vain niin sekaisin ja shokissa , että pienetkin asiat saavat nyt itkemään. Ap

Vierailija
70/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ivf helvettiä kirjoitti:

Näin lapsettomana ja vuosien hoitoputkien kokemana haluan sanoa ap:lle, että pidä lapsi!

Lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan!

Sinä olet yksi niistä joiden kuuluu saada lapsia :)

Ihanasti sanottu, kiitos! :) Tiedän pari ihanaa ihmistä, jotka todella olisivat olleet loistavia äitejä, mutta eivät koskaan saaneet lasta. Sen takia tuntuu myös pahalta.

Tietääkö kukaan, onko ultrassa pakko käydä ennen aborttia. Varmistetaanko raskauden kesto näin? Ja joutuuko sydänääniä kuuntelemaan? Mies näitä asioita kyselee. Ap

Olen kuullut, että pitää. Muuten ei voida varmistaa kestoa. Mutta kaipa voi olla katsomatta ruutua ja äänet voi sammuttaa. Mutta onhan se todella surullinen tilanne. Oman pienen sydän siellä lyö. En itse pystyisi varmaankaan samaan, jos oikeasti siinä tilanteessa olisi. Monethan peruvat abortin juuri ultran jälkeen.

Vierailija
71/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu tai ei, mutta voit katsella juupituubivideoita siinö samalla ja vääntää kuulokkeista hardrockin volyymit kaakkoon, niin et mitään sydänääniä kuule

Vierailija
72/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet 40v. Raja siinä, voitko saada vakipaikan vai et, menee monilla aloilla 35 vuoden kohdalla. Toisilla aloilla raja on 40 vuotta. 40-45 vuoden välillä ei tuossa asiassa isoja muutoksia tapahdu. 50 on seuraava raja.

Aloitin juuri uuden työn vakinaisena ja täytän 40v kuukauden päästä. Ei meidän firmassa taida kovin moni muukaan olla alle 40 v.

Vierailija
73/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi vitsi? Eikö nelikymppinen voi juosta maratonia? Olen urheillut viime vuodet ja kunto alkaa olla hyvä. Mutta eihän tämä tietenkään oikea syy aborttiin ole. Olen vain niin sekaisin ja shokissa , että pienetkin asiat saavat nyt itkemään. Ap

Vitsiksi epäilin tietenkin sitä, että pohditko todella valintaa maratonjuoksun ja lapsen pitämisen välillä. En ymmärrä nyt kyllä yhtään näiden rinnastamista.

Juoksun sujumisen kommentointikin tuntuuu todella oudolta tässä yhteydessä. Ovat sen verran eri luokkaa nämä asiat. Ens viikolla sulla voi olla akillesjänne poikki joka tapauksessa tai muuta vastaavaa.

Vierailija
74/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsiksi epäilin tietenkin sitä, että pohditko todella valintaa maratonjuoksun ja lapsen pitämisen välillä. En ymmärrä nyt kyllä yhtään näiden rinnastamista.

Juoksun sujumisen kommentointikin tuntuuu todella oudolta tässä yhteydessä. Ovat sen verran eri luokkaa nämä asiat. Ens viikolla sulla voi olla akillesjänne poikki joka tapauksessa tai muuta vastaavaa.

Minä ymmärrän kyllä oikein hyvin. Olen 45-vuotias, kolmen pienen lapsen äiti ja juoksun harrastaja - ainakin olin ennen lapsia ja lasten välissä.

Tiedän, mitkä jäljet jokainen raskaus jättää jalkaholveihin ja lantionpohjaan, tiedän kuinka tuskallisen kauan kestää että keho taas tuntuu omalta. Ja näin minulla, joka olen saanut kaikki lapseni toivomanani ajankohtana.

-ohis.

Vierailija
75/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin liian vanha vakityöhön äitiysloman jälkeen? Olet nyt 40, sitten ehkä 41 tai 42. Ei kuulosta isolta erolta? Vauva 40-vuotiaana ei ole mitään erikoista nykyään, jos koskaan ollutkaan. Olen itse 40 ja omat lapset ihan pieniä vielä. Vähän kauhistuttaa ajatus jos käy just vahinko ja tulen vielä raskaaksi. En nimittäin todennäköisesti kykenisi aborttiin. Tässä mun mieli on täysin muuttunut nähtyäni omat vauvat ultrissa varhaisilla viikoilla. Ennen omia raskauksia en osannut ajatella aborttia niin konkreettisesti. Aina sanotaan, että se on vain solumöykky tms. Mutta viikolla 6 jo näkyy syke (siis 2 viikkoa oletetusta menkkojen poisjäämisestä) ja viikolla 8 jo vähän vauvan muotoinen pikku papu ruudulla.

Vierailija
76/76 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut vakinaistettiin, kun olin palannut äitiyslomalta ja olin 38-vuotias. Vaikka aina sanotaan, ettei se ole mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme