Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana 40-vuotiaana, pidänkö lapsen?

Vierailija
08.02.2022 |

Täysin yllätysraskaus testattu juuri, pillerit petti jostain syystä. Olen 40-vuotias ja määräaikaisessa työsuhteessa. Lapset jo 10 - ja 12-vuotiaat. Mietin nyt kuumeisesti mitä tehdä? Mies on abortin kannalla, itse en ole varma. Mitä tekisitte minun sijassani? Tuo työsuhde harmittaa eniten. Olen äitiysloman jälkeen jo liian vanha saamaan vakipaikkaa.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut melkein samassa tilanteessa kuin sinä, ikää oli 44v kun yllätyskolmonen syntyi, kaksi vanhempaa lasta olivat silloin 14v ja 8v.

Olin määräaikaisessa työssä it-alalla, ja kieltämättä hirvitti että miten minun ikäiseni saa siltä alalta uutta työtä äitiysloman jälkeen. Mutta pääsin nopeasti työnsyrjään kiinni ja vauva oli 1v6kk aloittaessaan päiväkodin.

Mies vaati aluksi aborttia mutta vauvan synnyttyä ihastui häneen heti. Ja isosisaruksetkin pitävät lapsesta kovasti ja ovat ottaneet hänet hienosti vastaan.

Vierailija
22/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen määräaikaisessa työssä eikä se minua vauvan kanssa pelottaisi, mutta en halua enää lapsia, joten keskeytykseen päätyisi.

Ainoa merkittävä seikka on haluatko sinä ja miehesi tuon lapsen vai ette. Jos haluatte, jatka raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää lapsi, harmittaa nimittäin jälkikäteen jos työasioiden takia tai miehen painostuksesta tekee abortin.

Vierailija
24/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessani yli 35v olivat jo riskiraskauksia, joita seurattiin tarkemmin. Nykyisin tilanne taitaa olla erilainen? Jos olet terve ja elät terveelliseti, miksipä ei "iltatähteä"?

Mitä mieltä miehesi ja lapsesi ovat?

Vierailija
25/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäisit, jos tekisit abortin? Entä miehesi, jos pidätte lapsen? Yrittäisin valita sen vaihtoehdon, jonka kanssa jokainen pystyy elämään ja säilyttämään mielenrauhansa (jos sellaista vaihtoehtoa on). 

Vierailija
26/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehdottomasti pitäisin, sanoi mies mitä tahansa.

N41

Vierailija
27/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet 40v. Raja siinä, voitko saada vakipaikan vai et, menee monilla aloilla 35 vuoden kohdalla. Toisilla aloilla raja on 40 vuotta. 40-45 vuoden välillä ei tuossa asiassa isoja muutoksia tapahdu. 50 on seuraava raja.

Vierailija
28/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun täytyy täältä neuvoa kysyä niin et ole hänelle äidiksi sopiva.

Vierailija
29/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse abortin 42-vuotiaana, lapset myös silloin 10- ja 12-vuotiaita, elämä hektistä ja täynnä lasten harrastuksia. Mietin asiaa, mutta totesin itselleni, etten jaksaisi uudelleen valvomista, työtä ja lasten menoja. Mulla ei ole ollut hyvin nukkuvia lapsia aikaisemmin, joten tuskin olisi ollut nytkään. Mies oli myös abortin kannalla ihan samoista syistä. Välillä mietin, et millaista olis nyt, mutta en kadu, nautin meidän teineistä ja parisuhteesta, jossa ei ole enää univajetta. Neuvolassa kaikki meni hyvin, samoin keskeytys lääkkeillä, oli hyvin vähän viikkoja silloin, muistaakseni 6+2. Kukaan ei kyseenalaistanut valintaani.

Vierailija
30/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on lahja. Vaimoni synnytti vastikään yli 40-vuotiaana. Itselleni abortti olisi täysin käsittämätön ajatus, pidän sitä murhana,koska siinä joku ihminen päättää, ettei äidin massussa jo kasvava vauva saa elää. 

Vierailija
31/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on se mitä mietit, niin mikäänhän ei takaa vakipaikkaa ilman lastakaan, eikä toisaalta ole sanottua että vakipaikka kaatuisi lapsen saamiseen. Kuitenkin jos olit ajatellut että lapset on jo tehty ja haluat keskittyä täysillä töihin, on ainakin tärkeää miettiä miten pikkulapsiaika järjestyy. Osallistuuko mies jne. Vaikka asia on toki äidin päätös (abortti), täytyyhän siinä isälläkin olla sananvaltaa. Itse ainakin ajattelen että molempien pitäisi haluta lasta tai vähintään suostua lapseen jos lapsi tulee. Parisuhdetta ja olemassaolevaa perhettänne ei kuitenkaan ole syytä uhrata tämän asian takia. Tsemppiä päätöksentekoon, itse hakisin siihen keskusteluapua mieluiten niin että mies on myös mukana. Keskustelkaa asia puhki ja tehkää päätös jonka kanssa molemmat voivat elää.

Vierailija
32/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työ on se mitä mietit, niin mikäänhän ei takaa vakipaikkaa ilman lastakaan, eikä toisaalta ole sanottua että vakipaikka kaatuisi lapsen saamiseen. Kuitenkin jos olit ajatellut että lapset on jo tehty ja haluat keskittyä täysillä töihin, on ainakin tärkeää miettiä miten pikkulapsiaika järjestyy. Osallistuuko mies jne. Vaikka asia on toki äidin päätös (abortti), täytyyhän siinä isälläkin olla sananvaltaa. Itse ainakin ajattelen että molempien pitäisi haluta lasta tai vähintään suostua lapseen jos lapsi tulee. Parisuhdetta ja olemassaolevaa perhettänne ei kuitenkaan ole syytä uhrata tämän asian takia. Tsemppiä päätöksentekoon, itse hakisin siihen keskusteluapua mieluiten niin että mies on myös mukana. Keskustelkaa asia puhki ja tehkää päätös jonka kanssa molemmat voivat elää.

Jatkan vielä. Muista ajatella järjellä aborttiasiaa. Jos nyt et hurjan pitkällä ole, kohdussasi ei ole vauvaa tai edes sikiötä vaan vasta mahdollisuus näihin. Nämä ovat isoja ja kipeitä asioita aina, mutta juuri siksi kannattaakin yrittää välttää liiallista tunteiden mukaan menemistä.

Vierailija
33/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kysyy pidänkö lapsen, tietää että kohdussa on lapsi. Niin kuin oikeasti onkin. Pidätkö lapsen vai tuomitsetko kuolemaan?

Vierailija
34/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät, raskaus tuossa iässä ei ole itsestäänselvyys, kaduttaa jos myöhemmin ei enää onnistu.

Vierailija
35/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pidä tai anna mulle.

t. 40 joka ei voi saada lapsia

Vierailija
36/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä. Muista ajatella järjellä aborttiasiaa. Jos nyt et hurjan pitkällä ole, kohdussasi ei ole vauvaa tai edes sikiötä vaan vasta mahdollisuus näihin. Nämä ovat isoja ja kipeitä asioita aina, mutta juuri siksi kannattaakin yrittää välttää liiallista tunteiden mukaan menemistä.

Sikiön sydän alkaa lyödä jo viikolla 6. Eli tosi aikaisin. Itse en voinut enää tehdä aborttia, kun näin sykkeen ultrassa. Olin myös vanha äiti, mutta pidin lapsen, enkä ole katunut.

Vierailija
37/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joskus keskustelu, jossa moni katui aborttia ja sanottiin, että se esitetään kevyemmin mitä se on.

Vierailija
38/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot laskenut väärin: olet 56 ja menopaussissa.

Vierailija
39/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös abortteja tehdä vain raiskauksen uhreille?

Vierailija
40/76 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joskus keskustelu, jossa moni katui aborttia ja sanottiin, että se esitetään kevyemmin mitä se on.

Kaikkein raskainta se on aina Päivi Räsäselle, joten sinuna en olisi huolissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi