Raskaana 40-vuotiaana, pidänkö lapsen?
Täysin yllätysraskaus testattu juuri, pillerit petti jostain syystä. Olen 40-vuotias ja määräaikaisessa työsuhteessa. Lapset jo 10 - ja 12-vuotiaat. Mietin nyt kuumeisesti mitä tehdä? Mies on abortin kannalla, itse en ole varma. Mitä tekisitte minun sijassani? Tuo työsuhde harmittaa eniten. Olen äitiysloman jälkeen jo liian vanha saamaan vakipaikkaa.
Kommentit (76)
Onnea! Ehdit sitten muutakin kuin heiluttaa valomiekkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Minulla ei oikeastaan ole muuta varsinaista syytä kuin tuo työasia. Olen luultavasti jo viikolla 7-8, joten ennenkuin abortin saisin, olisi sikiö jo melko iso. Hirvittää kyllä ajatella sitä hetkeä, kun keskeyttämispillerin nielaisisin. Minulla on myös muita itsekkäitä syitä. Olen alkanut treenata maratonille ja harmittaa vietävästi, että sekin jää nyt väliin. Myös raskauskomplikaatiot pelottaa. Olen menossa neuvolaan ja varhaisultraan, joten voi olla, että saan varmistuksen sykkeen nähtyäni. Itkettää jo nyt se hetki :( Ap
Iästä ja koosta riippumatta kohdussa elävä ihmisen jälkeläinen on ihminen.
Näin lapsettomana ja vuosien hoitoputkien kokemana haluan sanoa ap:lle, että pidä lapsi!
Lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan!
Sinä olet yksi niistä joiden kuuluu saada lapsia :)
Pidä ilman muuta. Kuulostaa, että elämänne on hyvällä mallilla. Lapsi on teille yllätys lahja.
Miksi kysyt vauva palstalta 40 vuotiaaina pidätkö lapsen?
Tee ensin testi mistä näkee viikot. Jos onkin jo pidemmälle edennyt niin et voi edes tämmöisiä enää miettiä.
Näin 39-vuotiaana 2 keskenmenoa äskettäin kokeneena olen hieman kateellinen. Jos lapsi olisi muuten tervetullut älä anna töiden vaikuttaa, niitä ehtii myöhemminkin tekemään, lasta et parin vuoden päästä saa vaikka haluaisit. Hyvin te pärjäätte!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Minulla ei oikeastaan ole muuta varsinaista syytä kuin tuo työasia. Olen luultavasti jo viikolla 7-8, joten ennenkuin abortin saisin, olisi sikiö jo melko iso. Hirvittää kyllä ajatella sitä hetkeä, kun keskeyttämispillerin nielaisisin. Minulla on myös muita itsekkäitä syitä. Olen alkanut treenata maratonille ja harmittaa vietävästi, että sekin jää nyt väliin. Myös raskauskomplikaatiot pelottaa. Olen menossa neuvolaan ja varhaisultraan, joten voi olla, että saan varmistuksen sykkeen nähtyäni. Itkettää jo nyt se hetki :( Ap
Tämä kirjoituksesi kertoo kaiken. Lapsesta luopuminen ei ole sinulle oikea vaihtoehto. Et taida itsekään laita maratonia ihmishengen edelle.
Sanot että lapsen isä haluaa pitää lapsen. Ihanaa sinulla on miehesi tuki joten ilman muuta pidätte lapsen. Lapsen.
Äitini aikoinaan oli antaa minut pois koska olin jo neljäs, perhe oli köyhä jne, kuitenkin 36v kun masu alkoi kasvaa, hän ei voinutkaan enää ajatella antavansa pois omaa lastaan. Luulen että sinäkään et oikeesti halua lastasi surmata. /Ja kyllä meillä leipä riitti:).
Ei kannata pitää. Myy tori.fi:ssä.
Olisin toivonut, että minut oltaisiin abortoitu.
Itse sain lapsen 40vuotiaana. Oli kylläkin suunniteltu eikä vahinko. Äitiys on ihanaa❤
Näin vanhempana osaa arvostaa asioita eri tapaan ja tuoda lapselle erilaisen pohjan elämään myös taloudellisesti kuin nuorempana. Aikaa lapselle on paljon enemmän kun ei tarvitse miettiä työelämää enää niin paljoa, kun on ehtinyt jo keräämään omaisuutta sekä tehnyt jo uraa. Se työ odottaa sitten kun on lapsi sen 3v ja on pakko palata työhön. Silloinkin voi hyvin tehdä osittaista hoitovapaata jotta ei työ vie liikaa aikaa.
Ap:lle vastaus pitäisin ehdottomasti lapsen.
Abortoi heti, ei rääkyvää kersaa kukaan kestä noin vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään ihminen vielä ole, tämä ketju on vaan jostain syystä täyttynyt näillä pro-life ihmisillä, joita oikeasti elävien ihmisten hyvinvointi ei kiinnosta paskaakaan.
Jos itse saisin ehkäisystä huolimatta lapsen nelikymppisenä, niin ehdottomasti pitäisin. Ajattelisin että niin on tarkoitettu ja että sillä lapsella on joku tärkeä tehtävä. (Enkä ole edes uskovainen, jos joku nyt niin ymmärtää. Tai ehkä mulla on omanlainen uskoni) Mutta olen satavarma, että et tule katumaan jos pidät lapsen.
Koita miettiä, kumpaa katuisit enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään ihminen vielä ole, tämä ketju on vaan jostain syystä täyttynyt näillä pro-life ihmisillä, joita oikeasti elävien ihmisten hyvinvointi ei kiinnosta paskaakaan.
Mikä sitten, jos ei ihminen?
En kuulu mihinkään liikkeeseen, mutta lapsi on lapsi.