Kissa saattaa aiheuttaa skitsofreniaa
Silti välinpitämättömät omistajat antaa niiden kulkea vapaana. Kissojen omistajat on todella typerää sakkia. Kaikki vastuu kaadetaan muiden päälle. Mitään ei itse viitsitä hoitaa.
Naapurille sanotaan, että kissan voi häätää jos tulee kuseskeleen nurkkiin, mutta itse ei mitään tehdä.
Hiekkalaatikkoon paskovat kissat on hiekkalaatikon omistajan vika, miksi ei peittele laatikkoaan. Muiden lapsetkin on tyhmiä, kun pistää hiekkaa suuhun.
Kissan karkoitteet naapurit saa itse ostaa. Ei ole kissan omistajan asia hoitaa niitä.
Kissan vihaajia on kaikki jotka jotain kissoista ikävää sanoo.
...
Kommentit (28)
Eli loinen aiheuttaa skitsofrenian. Miksei loisia tutkita enemmän? Ne aiheuttavat paljon vaivoja vielä nykyihmisessäkin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:12"]
Silti välinpitämättömät omistajat antaa niiden kulkea vapaana. Kissojen omistajat on todella typerää sakkia. Kaikki vastuu kaadetaan muiden päälle. Mitään ei itse viitsitä hoitaa. Naapurille sanotaan, että kissan voi häätää jos tulee kuseskeleen nurkkiin, mutta itse ei mitään tehdä. Hiekkalaatikkoon paskovat kissat on hiekkalaatikon omistajan vika, miksi ei peittele laatikkoaan. Muiden lapsetkin on tyhmiä, kun pistää hiekkaa suuhun. Kissan karkoitteet naapurit saa itse ostaa. Ei ole kissan omistajan asia hoitaa niitä. Kissan vihaajia on kaikki jotka jotain kissoista ikävää sanoo. ...
[/quote]
hahaa. puolet ihmisistä kantaa toksoplasmoosia piilevänä. Sen voi saada raa'asta lihasta. Kissalta sen saaminen on epätodennäköisempää kuiin lottovoitto. pitää syödä kissan paskaa juuri sinä hetkenä kun kissa on saanut tuon infektion.
kissanomistaja ei kanna sen suuremmalla todennäköisyydellä toksoplasmoosia kuin sinäkään.
eniten kaikkia bakteereja kantavat ulkomaankohteissa viihtyvät, tartuttavat suomalaisten koteihii myös luteita ym jotka ovat yleistyneet
Suomessa syntyy vuosittain n.50 lasta, jotka ovat saaneet kohdussa ollessaan toksoplasmoositartunnan äidiltään, joka on saanut sen kissalta.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:12"]
Silti välinpitämättömät omistajat antaa niiden kulkea vapaana. Kissojen omistajat on todella typerää sakkia. Kaikki vastuu kaadetaan muiden päälle. Mitään ei itse viitsitä hoitaa. Naapurille sanotaan, että kissan voi häätää jos tulee kuseskeleen nurkkiin, mutta itse ei mitään tehdä. Hiekkalaatikkoon paskovat kissat on hiekkalaatikon omistajan vika, miksi ei peittele laatikkoaan. Muiden lapsetkin on tyhmiä, kun pistää hiekkaa suuhun. Kissan karkoitteet naapurit saa itse ostaa. Ei ole kissan omistajan asia hoitaa niitä. Kissan vihaajia on kaikki jotka jotain kissoista ikävää sanoo. ...
[/quote]
hahaa. puolet ihmisistä kantaa toksoplasmoosia piilevänä. Sen voi saada raa'asta lihasta. Kissalta sen saaminen on epätodennäköisempää kuiin lottovoitto. pitää syödä kissan paskaa juuri sinä hetkenä kun kissa on saanut tuon infektion.
kissanomistaja ei kanna sen suuremmalla todennäköisyydellä toksoplasmoosia kuin sinäkään.
eniten kaikkia bakteereja kantavat ulkomaankohteissa viihtyvät, tartuttavat suomalaisten koteihii myös luteita ym jotka ovat yleistyneet
[/quote]
siis sinä päivänä, kun kissa on saanut ensimmäitsä kertaa elämässään tuon infektion. eli 1 päivä kunkin kissan elämässä.
auton alle jääminen on todennäköisempi tapa kuolla, mutta ap pelkääkin vain kissoja, niitä kun ei voi hallita ja kontrolloida.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:49"]
Suomessa syntyy vuosittain n.50 lasta, jotka ovat saaneet kohdussa ollessaan toksoplasmoositartunnan äidiltään, joka on saanut sen kissalta.
[/quote]
50 lasta jotka ovat saaneet äidiltään, kissoista ei ollut puhetta tuossa lauseessa. puolet suomalaisista ja esim lähes kaikki ranskalaiset kantavat tuota toksoplasmoosia joka on vaarallinen vain sikiölle.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:49"]
[/quote]
Tässä suora lainaus ylläolevasta jonkun linnkittämästä tekstistä: Älä viitsi valehdella. Missän ei puhuta kissoista, tai mistä äiti on tartuntansa saanut. Tavallisimmat tartunnat tulevat ruoasta, jota ei ole keitetty tai pesty.
Raskaudenaikaisia toksoplasmooseja todetaan vuosittain noin 130 äidillä. Synnynnäistä toksoplasmoosia sairastavia lapsia syntyy Suomessa vuosittain noin 50 - 60.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:42"]Jos jatkat tällaisen törkypropagandan kirjoittamista, voit saada tikkejäkin.
T. Kissa
[/quote]
Hui! Kissa uhoaja iski jälleen.
Kudoskystia sisältävän lihan syömisen kautta saatu tartunta on ihmisellä yleisin
(Montoya & Liesenfeld 2004). Tartunnan voi saada raa'asta tai huonosti kypsennetystä
lihasta tai ristikontaminaationa kypsentämättömistä elintarvikkeista, jos ne ovat olleet
suoraan tai välillisesti kosketuksissa raakaan, kudoskystia sisältävään lihaan (Tenter ym.
2000, Gagne 2001). Kudoskystia voi esiintyä monilla kotieläimillä, kuten sioilla,
lampailla ja vuohilla, sekä riistaeläimillä, esimerkiksi villisioilla, peuroilla ja jäniksillä
(Dubey 1996b, Tenter ym. 2000, Hill & Dubey 2002).
Toinen tartuntareitti on sporuloituneiden ookystien joutuminen ihmisen
ruuansulatuskanavaan. Näin voi käydä kissanhiekkalaatikon siivouksen tai esimerkiksi
puutarhatöiden yhteydessä, ellei riittävästä käsienpesusta ole huolehdittu ja ulostetta tai
multaa joutuu suuhun (Gagne 2001). Tartunnan voi saada myös ookystista, jotka ovat
päätyneet kissan ulosteista juomaveteen (Montoya & Liesenfeld 2004). Sen sijaan on
erittäin epätodennäköistä, että ihminen saisi tartunnan kissan silittämisestä ja
normaalista käsittelystä, koska kissan karvoista ei ole löydetty ookystia edes kissan
erittäessä niitä runsaasti (Dubey 1995). Ei ole myöskään todettu, että toksoplasma 15
tarttuisi ulkoisessa kontaktissa seropositiivisista kissoista samassa taloudessa eläviin
seronegatiivisiin kissoihin (Dubey 1995). Kissoihin kosketuksissa ollut ihminen saa
tartunnan ainoastaan, jos käsittelee ookystia erittävän kissan ulostetta siten, että
ulosteessa olevat sporuloituneet ookystat päätyvät ihmisen ruuansulatuskanavaan
(Dubey & Beattie 1988).
Kolmas tartuntatie on sikiön infektoituminen kohdussa istukan välityksellä. Jos äiti saa
infektion raskauden aikana tai vähän ennen raskauden alkua, voi toksoplasma siirtyä
istukan kautta sikiön verenkiertoon (Montoya & Liesenfeld 2004). Jos taas äiti on
saanut infektion hyvissä ajoin ennen raskautta, on loinen jo poistunut verenkierrosta
kudoksiin, eikä se aiheuta sikiölle tartuntavaaraa (Gagne 2001).
Kolmen tyypillisimmän tartuntareitin lisäksi Toxoplasma gondii voi joskus tarttua myös
elinsiirrännäisen mukana seropositiiviselta luovuttajalta seronegatiiviselle elimen
vastaanottajalle, tai sen voi saada verensiirron yhteydessä (Dubey & Beattie 1988, Hill
& Dubey 2002, Montoya & Liesenfeld 2004).
No niin, jokohan ap:n väitteet ja epäilyt on todistettu vääriksi.
Ap unohti myös kertoa, että toksoplasmoosia esiintyy kissaELÄIMISSÄ, eli Suomessa sellaisia ovat myös ilvekset.
Kuinka ap olet ajatellut pitää ilvekset sisällä?