Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä on saanut alkunsa ajatus että mielenterveyshäiriöt ja masennuslääkitys on este tehdä töitä lähihoitajana tai henkilökohtaisena avustajana?

Vierailija
29.06.2023 |

Tietääkö joku tai kukaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty edes itsestään pitämään huolta niin ei todellakaan pysty muistakaan

Vierailija
2/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu ettei näkövammainen voi toimia kirurgiana? Eikä rikollinen poliisina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan ihan terveestä järjestä 😄. Ei sairas kykene toista sairasta hoitamaan.

Vierailija
4/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai joskus aiemmin sairastettu masennus ole este. Mutta jos on aktiivinen masennus päällä, tai krooninen masennus, joka vaatii kurissa pysymiseen jatkuvan lääkityksen, niin ei kannata hakeutua hoitoalalle. On psyykkisesti liian rankkaa ja voi johtaa työkyvyttömyyteen.

Vierailija
5/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on pahasti sairas, se on este KAIKELLE työlle.

Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä.

Vierailija
6/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sora-lainsäädäntö voi estää VAKAVISTA mielenterveyden häiriöistä kärsiviä opiskelemassa tai työskentelemästä terveydenhoidossa. Esimerkiksi psykoottinen lääkäri. Masennuslääkitys ei estä työskentelyä.

Minä olen työskennellyt psykologina masennuslääkettä syöden.

Vierailija
7/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty edes itsestään pitämään huolta niin ei todellakaan pysty muistakaan

Masennuslääkitys ei tarkoita, etteikö pystyisi huolehtimaan itsestään. Päinvastoin. Paljon suurempi ongelma on masennus, johon henkilö ei ole hakenut diagnoosin pelossa apua, ei hoida sitä tai lääkitsee itse esim. alkoholilla.

Vierailija
8/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonossa hoitotasapainossa oleva mt-sairaus ei ole hyväksi alalla, jossa ollaan vastuussa toisen ihmisen elämästä. Olen kyllä huomannut että hoitoalalta löytyy todella paljon personnallisuushäiriöisiä, eikä tämä ole millään pahalla sanottu, vaan tietyt tyypit tykkäävät huolehtia toisista. Ei se ole mikään heikkous jos esim. lääkitys auttaa ja arki pyörii. 

Toistuva hankala masennus on ihan lääketieteellisessäkin mielessä este/hidaste esim. vuorotyölle, koska on sen verran iso riski että masennus uusiutuu. 

Vierailija
9/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sora-lainsäädäntö voi estää VAKAVISTA mielenterveyden häiriöistä kärsiviä opiskelemassa tai työskentelemästä terveydenhoidossa. Esimerkiksi psykoottinen lääkäri. Masennuslääkitys ei estä työskentelyä.

Tiedän erään jolla kaksisuuntainen mielialahäiriö ja hän toimii sairaanhoitajana.

Vierailija
10/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään jolla kaksisuuntainen mielialahäiriö ja hän toimii sairaanhoitajana.

No se ei ole este koska lääkityksellä sitä sairastava on ihan kuin kuka tahansa meistä

Vierailija
11/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitotasapainossa oleva kaksisuuntainen on ihan ok. Pahimmassa maniavaiheessa taas oikeus ammatinharjoittamiseen voitaisiin evätä.

Vierailija
12/12 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeitä Suomessa käyttää noin 400 000 henkilöä. Siinä joukossa on varmasti paljon työssäkäyviä ja varmaan jokunen lähihoitajakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan