Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on ensimmäisen maailman ongelma

Vierailija
18.06.2015 |

Tämä on ihan naurettava ongelma mutta menkööt!
Eli minun ja miehen vanhemmat asuvat aika lähellä toisiaan ja minun vanhemmille pääsee vain ajamalla miehen vanhempien talon ohi. Olen nyt itse meidän lasten kanssa kesälomalla ja tykättäis paljon käydä minun vanhempien luona (tilaa temmeltää ja elukoita, lapset tykkää ja viihtyy kovasti) Mutta jos miehen vanhemmat näkevät meidän menevän sinne, herne on taatusti nenässä samantien. Ja miehen äiti yleensä touhuaa puutarhassa etupihalla joten hän kyllä meidän auton bongaa jos ohi mennään. Käydään usein miehen vanhemmillakin, mutta heillä on aina hieman "tiukkis" tunnelma, miehen äiti stressaa hurjasti siitä että meidän vauva nousee heidän hienoa olkkarinpöytäänsä vasten ja yrittää lämiä koriste-esineitä (joita ei voi tietenkään nostaa ylemmäs) Minä itse enemmänkin stressaannun vierailuista heillä ja lapsetkin tylsistyy kun mitään ei oikein saa tehdä.
.
Miten tää pitäs nätisti selvittää miehen vanhemmille? Vai ajetaanko vaan pokkana aina heidän ohitte minun vanhempien luo ja mies ottaa sitten moitteet puhelimessa vastaan? Vai vaihdetaanko salaa auto ja painetaan päät matalaksi aina kun ohi mennään?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen maailman ongelma ? mikä se on ? En löytänyt sitä viestistä ?

Vierailija
2/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:53"]Ensimmäisen maailman ongelma ? mikä se on ? En löytänyt sitä viestistä ?
[/quote]

Se on semmoinen ongelma joka ei oikeasti ole edes kunnon ongelma. Kunhan vaan vingutaan vinkumisen ilosta vaikka sinänsä kaikki on ok :) Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi he hermostuvat jos menet OMILLE vanhemmillesi? Entä suuttuuko omat vanhempasi jos kuulevat miehesi menevän äitiään ja isäänsä tapaamaan? Käsittämätöntä.

Vierailija
4/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette vaan rohkeesti, kyttääjistä viis.

Vierailija
5/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:59"]Miksi he hermostuvat jos menet OMILLE vanhemmillesi? Entä suuttuuko omat vanhempasi jos kuulevat miehesi menevän äitiään ja isäänsä tapaamaan? Käsittämätöntä.
[/quote]

Ei siinä taida olla kyse siitä että menenkö minä vai meneekö mies, vaan siitä minne LAPSET menee. Eli eivät tykkää että toiset isovanhemmat näkevät lapsenlapsiaan useammin kun he. Ja minun vanhemmilla ei mene herne nenään mistään - uskokaa pois vaan, teini-iässä usein heitä koettelin. Ap

Vierailija
6/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo ap:n lisäkommentti (3) :D Hmm... itse pysähtyisin moikkaamaan pariksi minuutiksi jos näkisin anopin ulkona ja sanoisin että pitää mennä nopeasti äidille, kun ruoka on valmista, kahvi jäähtyy tms. Tai sitten pyytäisin anoppia mukaan, tietysti hänkin voi olla hieman mustasukkainen toiselle isoäidille, joka saa koko päivän temmeltää lasten kanssa. Pääasia että olet aito ja valmis tekemään kompromisseja. Ja näin kesällä olkaa mahdollisimman paljon ulkona, niin koristevaasit ja sukukalleudet pysyvät lapsilta turvassa :D

Vierailija
7/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 2 kiittää asiallisesta vastauksesta. En ole koskaan kuullut moista sanontaa ja aloin etsiä tekstistä jotain vinkkiä siistä, mitä ihmettä se tarkoittaa.

Minä tekisin juuri niin kuin haluan enkä miettisi sitä, kuka pahoittaa mielensä. 

Vierailija
8/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:59"]Miksi he hermostuvat jos menet OMILLE vanhemmillesi? Entä suuttuuko omat vanhempasi jos kuulevat miehesi menevän äitiään ja isäänsä tapaamaan? Käsittämätöntä.
[/quote]

Ei siinä taida olla kyse siitä että menenkö minä vai meneekö mies, vaan siitä minne LAPSET menee. Eli eivät tykkää että toiset isovanhemmat näkevät lapsenlapsiaan useammin kun he. Ja minun vanhemmilla ei mene herne nenään mistään - uskokaa pois vaan, teini-iässä usein heitä koettelin. Ap
[/quote]
Lapset on teidän lapsia ja te päätätte minne he menee.

Vierailija
9/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:03"]Ihana tuo ap:n lisäkommentti (3) :D Hmm... itse pysähtyisin moikkaamaan pariksi minuutiksi jos näkisin anopin ulkona ja sanoisin että pitää mennä nopeasti äidille, kun ruoka on valmista, kahvi jäähtyy tms. Tai sitten pyytäisin anoppia mukaan, tietysti hänkin voi olla hieman mustasukkainen toiselle isoäidille, joka saa koko päivän temmeltää lasten kanssa. Pääasia että olet aito ja valmis tekemään kompromisseja. Ja näin kesällä olkaa mahdollisimman paljon ulkona, niin koristevaasit ja sukukalleudet pysyvät lapsilta turvassa :D
[/quote]

Ei heidän pihallakaan oikein voi olla - koska puutarha. Heidän ruohikkoa ei ole kasvatettu tallattavaksi :D Hyvä ehdotus tuo että pyydän hänet mukaan! Vaikka mitä luultavimmin hän ei suostu lähtemään koska kyseessä on semi-maatila. Siellähän voi olla vaikka mutaa. Tai kakkaa ruoholla. Ap

Vierailija
10/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:59"]Miksi he hermostuvat jos menet OMILLE vanhemmillesi? Entä suuttuuko omat vanhempasi jos kuulevat miehesi menevän äitiään ja isäänsä tapaamaan? Käsittämätöntä.
[/quote]

[/quote]
Lapset on teidän lapsia ja te päätätte minne he menee.
[/quote]

Tietty! Mutta en mää meidän menemisillä halua kuitenkaan tulehduttaa välejä toisiin isovanhempiin. Ap

Vierailija
11/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sanontaa ensimmäisen maaiman ongelma

Vierailija
12/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti ohi vaan ja vilkutat iloisesti tai pysähdyt hetkeksi juttelemaan jos satut näkemään. Saat käydä vanhemmillasi ihan niin paljon kuin haluat eikä se ole anopilta pois.

Vierailija
13/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! :D

Asuuko sun vanhemmat siis jossain umpikujan päässä, mihin ei pääse ajamaan mitään muuta kautta kuin appivanhempien talon ohi?

Jos näin on, tekisin itse niin, että ohi ajaessani vähän hidastaisin ja iloisesti vilkuttaisin anopille. Ja vaikka huikkaisin avoimesta ikkunasta, että käydään morjenstamassa toista mummoa. Älä tee tästä isompaa ongelmaa kuin se on (jos on ongelma ollenkaan...). :)

Vierailija
14/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:08"]Rohkeasti ohi vaan ja vilkutat iloisesti tai pysähdyt hetkeksi juttelemaan jos satut näkemään. Saat käydä vanhemmillasi ihan niin paljon kuin haluat eikä se ole anopilta pois.
[/quote]

Iloinen vilkutus olis kyllä anopin mielestä suoraa vittuilua :D Ap

Vierailija
15/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:08"]Heh! :D

Asuuko sun vanhemmat siis jossain umpikujan päässä, mihin ei pääse ajamaan mitään muuta kautta kuin appivanhempien talon ohi?

Jos näin on, tekisin itse niin, että ohi ajaessani vähän hidastaisin ja iloisesti vilkuttaisin anopille. Ja vaikka huikkaisin avoimesta ikkunasta, että käydään morjenstamassa toista mummoa. Älä tee tästä isompaa ongelmaa kuin se on (jos on ongelma ollenkaan...). :)
[/quote]

Joo siis semmoisen pitkän tien päässä jonka varrella on monia pienempiä teitä. Ja miehen vanhemmat asuvat pienemmän tien varrella, reunatontilla. Eli näkevät oikein selkeästi siihen tielle.
Ja on se ongelma. Mutta semmoinen tyhmä ongelma :D Mies on jo saanu yhden äkäsen ja vihjailevan puhelun kun anoppi oli meidät viime viikolla äkänny. Ap

Vierailija
16/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Voisko miehesi käydä lasten kanssa siellä äidillään useammin, niin sun ei tarttis törmäillä anopin tylsin rajotteisiin. Miehellesi ne asiat lienee tuttua huttua.

Vierailija
17/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mitä kyttäämistä! Miksi te maalaiset otatte puolisoita siitä omalta kylältä? Eron tullen haet sitten kaupungista uuden, jottei sama ongelma pääse toistumaan.

Vierailija
18/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:14"]No Voisko miehesi käydä lasten kanssa siellä äidillään useammin, niin sun ei tarttis törmäillä anopin tylsin rajotteisiin. Miehellesi ne asiat lienee tuttua huttua.
[/quote]

Mies ei ole vielä lomalla. Ja kurja niitä lapsia on sinne kovin usein miehenkään matkassa tunkea kun lapset ei selkeesti siellä niin viihdy kun eivät saa oikein mihinkään koskea. En mää tässä nyt ihan vaan itteeni aattele :D Ap

Vierailija
19/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:18"]Huh huh mitä kyttäämistä! Miksi te maalaiset otatte puolisoita siitä omalta kylältä? Eron tullen haet sitten kaupungista uuden, jottei sama ongelma pääse toistumaan.
[/quote]

Maalaiset? :D Kaikki tämä pikkudraama tapahtuu kehä kolmosen sisäpuolella. Ja eipä siinä "maalaisuudessa" muutenkaan ole yhtään mitään pahaa. Ap

Vierailija
20/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää yöllä, kun on hämärää. Ja jääkää muutamaksi päiväksi vierailulle. Sitten lähdette autoilemaan kotiin, kun appivanhemmat nukkuvat :D