Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paineen tunne peräaukossa?

Vierailija
17.06.2015 |

Nyt tarviis vähä neuvoja mitä tämä on.. Elikkä peräaukossa tuntuu koko ajan paine että siellä on jotain "ylimäärästä" ja välillä se paineen tunne tuntuu myös emättimen puolella.. Samoin myös vihlontaa tuntuu alaselässä ja häntäluun vasemmalla puolella.. En ole raskaana ja synnytyksiä ei ole yhtään.. Peräpukamista kyllä olen kärsinyt mutta ikinä ei ole ollut tämmöistä paineen tuntua montaa päivää ja ei siellä tunnukkaan mitään ylimääräistä.. Kiitos etukäteen vastanneille

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans välillä tommosta.
Ja olen huomannu et sen aiheuttaa ihan ristiselän jumi. Siis niin paha jumi, etten pysty eteenpäin kumartamaan. Ja silloin kun mulla oli pahat pullistumaoireet niin oli myös tota samaa.

Vierailija
2/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat vuotaa. Katso onko verta kakan seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista pyörää ja mies on eri huoneessa :) verta ei tule vessassa käydessä ja ei ole hätä.. Mitenkäs tämä pullistuma? Voisitko kuvailla oireet ja kävitkö sitten ihan lääkärissä? Selkä on kyllä ollu kanssa pitemmän aikaan jumissa.. Kiitos sulle asiallisesti vastauksesta..

Vierailija
4/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt 2 pv sama ongelma, päivällä ei niin vaivaa mutta se pahenee yöllä jostain syystä ja ottaa ihan kipeetä. Mulla ei ennen oo ollut ees pukamia, ni mietin onko ne nyt niitä vai mitä tää on. Anaalia ei harrasteta. 

Vierailija
5/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot lantionpohjan lihakset. Trenaa 2-6 kk, niin kyl se siitä.

Vierailija
6/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oireili kihomadot peräaukon kouristuksilla ja vihlonnalla sekä juuri sellaisella paineen tunteella.

Vierailija
7/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:34"]En omista pyörää ja mies on eri huoneessa :) verta ei tule vessassa käydessä ja ei ole hätä.. Mitenkäs tämä pullistuma? Voisitko kuvailla oireet ja kävitkö sitten ihan lääkärissä? Selkä on kyllä ollu kanssa pitemmän aikaan jumissa.. Kiitos sulle asiallisesti vastauksesta..
[/quote]

Mulla tosiaan pullistuma alaselässä aiheutti vatsakipuja (monesti epäilin umpparia, vaan vieläkään sitä ei ole leikattu), iskias oireita, pahinpina aikoina jopa ihan toinen jalka petti alta.
Mulla on myös lievästi vasemmalle kaartava skolioosi selässä.
Kävin lääkärissä, joka passitti ensin lannerangan kuviin röntgeniin ja sen jälkeen sitten tuli vuoden lähete fysioterapiaan.
Pullistumaa ei todettu rtg kuvissa, mutta fysioterapeutti sanoi suoraan, et oireet viittaa täysin pullistumaan.
Kannattaa mennä käymään lääkärissä sen selän jumin takia ja pyytää tosiaan fysioterapia lähetettä. :)
Tsemppiä sen selän kanssa! :)
Tiedän mitä se pahimmillaan voi olla.

Vierailija
8/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosi oireehtii myös samalla tavalla.
Itsellä ainakin paineen tuntua ja kipua alapäässä kun se oirehtii.

Vierailija
9/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisiko joku levator syndroomaan viittaava, eli siis peräaukonseudulla olevan lihaksen kramppi? Ei pitäisi kyllä kestää montaa päivää. Tällöin hoiti olisi samat kuin normikramppiin, esim. magnesium/suola/vesi tai sitten esim. pamia peräpuikkona. 

Vierailija
10/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:59"]Endometrioosi oireehtii myös samalla tavalla.
Itsellä ainakin paineen tuntua ja kipua alapäässä kun se oirehtii.
[/quote]

Voiko endometrioosi oireilla vain joskus?
Oon jotenkin ollu luulossa, et se oireilis kokoajan.

Vierailija
11/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 20:42"]

Minulla oireili kihomadot peräaukon kouristuksilla ja vihlonnalla sekä juuri sellaisella paineen tunteella.

[/quote]

Juuri näin. Jos ongelma on satunnaista (eri vuorokaudenaikoina erilaista) ja jatkunut pidempään, ei oikein muuta vaihtoehtoa ole. Virallisesti tuskin pätevä selitys, jos lääkäriltä kysyt, kun kihomatohan ei aikuisilla voi olla.

Vierailija
12/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin kyllä ei mitään ongelmaa, ainakaan ei niin tuntuvaa ett haittaisi unia.. Nyt oireet ei niin pahat nii voisiko se johtua kuiteskin selästä, oon seisomatyössä ja työpäivän aikana ei tule istuttua. Nyt tässä muutaman tunnin ollu kotosalla ja istuskellu niin ei enää niin paha tunne peräaukossa.. -ap-

Vierailija
13/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee paskalle niin paine helpottaa.

Vierailija
14/18 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se dildo kurkkii, jota eilen etsitte kissojen ja koirien kanssa ;)

Vierailija
15/18 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö aplle ikinä mistä oli kyse? itsellä nyt samoja oireita ja googlettamalla löytyi tämä ketju. Pohdin tässä, pitäisikö lääkäriin mennä vai onko jotain ohimenevää..

Vierailija
16/18 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta varmaan vierailijoita jotka lukevat ja etsii apua.

Peräsuolen vaivoja on monia mutta diagnoosit joita täällä kehitellään usein vääriä. 

On hermoperäistä joka pahenee öisin ja toista paineen tunne kipua joka helpottaa juuri öisin ja makuulla.

Jälkimmäisestä olen kärsinyt vuosia ja ainut mikä auttaa on diltiatseemivoide. Sitä saa reseptillä. Tosin lääkettä ei voi käyttää koko ajan, koska sen vaikutus lakkaa jatkuvassa käytössä. Ärsyttää myös ihoa.

Mitään syytä vaivaan ei ole löytynyt eikä ruokavalioista ole ollut apua. Ärtynyttä suolistoa lääkäri sanoi aiheuttajaksi. Se varmaan pääasiallinen syy onkin. Antibioottikuurin jälkeen vaivat alkoivat.  Kuituvalmisteet eivät auta. Niitäkin kokeiltu. Kahvin, ruisleivän ja hapollisten juomien lopettaminen saattaa helpottaa. 

Vierailija
17/18 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tunne ilmenee äkillisesti ja on luonteeltaan akuutti, sinulla on kakkahätä. Tällöin on tapana toimia niin, että mennään vessaan, avataan pytyn kansi, lasketaan pöksyt kinttuihin istutaan alas ja annetaan suolen tyhjentyä pyttyseen. Muista oikeaoppinen pyllyn pyyhkiminen. Ohjeet ao. palstaketjusta tai Me Naisista. 

Vierailija
18/18 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto miehesi on tunkeutunut yllättäen b-rapun puolelle. Siihen ohje on koita rentoutua ja vähän nauttiakin hetkestä. Pian on valmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi