Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivaisenluuleikkaus - kannattaako vai ei? Kokemuksia?

Vierailija
08.02.2022 |

Miten paha vaivaisenluu teillä leikatuilla on ollut? Millä tekniikalla leikattiin? Julkisella vai yksityisellä? Paljonko maksoi? Parantuiko hyvin vai oliko ongelmia? Mitä muuta haluaisit sanoa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin varpaan vinouden asteluku, jolla varvasta suostutaan leikkaamaan?

Vierailija
42/51 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksaa yksityisellä tänä päivänä?

Kysyin tänään leikkauksen hintaa Mehiläisestä.

4500€ ylöspäin.

Varmaan hinta on noussut näissä viimeaikojen rytinöistä.

Itsellä pohdinnassa mennäkö yksityiselle leikkaukseen vaivasenluuspesialistille.

Epäilyttää olla mahdollisena koekaniinina julkisella.

Iso harmi jos epäonnistuu. Jälkikorjausleikkaukset mielestäni tragedia.

Tiedustelen hintaa vielä kahdesta muusta paikasta.

Taisit saada hinnan narkoosissa tehtävälle leikkaukselle? Minä kävin yksityisellä (Neo) ja epiduraali, eikä maksanut kuin puolet tuosta. Päivähomma ja yöksi kotiin. Hyvä leikkaus, varvas suoraksi ja joitakin viikkoja sairaslomaa. Todellakin voi suositella! Nyt ei ole ongelmaa, eikä kenkä purista tai patti pullistele.

Kiitos tiedosta 🥰

Epiduraalileikkaus on tavoitteena. Oikean jalan leikkaus oli epiduraalina. Ei haittaa, jos kuulee puukon ja poran pyytämisen eikä äänet vaikka jalkani kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin oli, jos on kivuton ei leikata. Näin myös yksityisellä.

Nyt kymmenessä vuodessa on tullut lisääntyvistä määrin nilkkakipuja.

Joskus viime kevään tuli kipujen myrskyvaroitus. Nyt tuntuu, että kipujen osalta alan olla sietokyvyn rajoilla.

Vierailija
44/51 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin oli, jos on kivuton ei leikata. Näin myös yksityisellä.

Nyt kymmenessä vuodessa on tullut lisääntyvissä määrin nilkkakipuja.

Joskus viime kevään tuli kipujen myrskyvaroitus. Nyt tuntuu, että kipujen osalta alan olla sietokyvyn rajoilla.

Kenkäongelmia on ollut myös. Kesän kuljen sandaaleissa, crocseissa ja miehen kumppareissa.

Talvikenkinä on arvokkaat mittatilauskengät.

Vierailija
45/51 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia, kiitos.

Vierailija
46/51 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4500€ ylöspäin.

Itsellä pohdinnassa mennäkö yksityiselle leikkaukseen vaivasenluuspesialistille.

Taisit saada hinnan narkoosissa tehtävälle leikkaukselle? Minä kävin yksityisellä (Neo) ja epiduraali, eikä maksanut kuin puolet tuosta. Päivähomma ja yöksi kotiin. Hyvä leikkaus, varvas suoraksi ja joitakin viikkoja sairaslomaa. Todellakin voi suositella! Nyt ei ole ongelmaa, eikä kenkä purista tai patti pullistele.

Tarpeita ja leikkauksia on todellakin erilaisia.

Kävin viime perjantaina Pihlajalinnan lääkärillä. Minulla on graavi vaivasenluu ja neljä muuta varvasta ovat vasaravarpaita.

Kysyin leikkauksen hintaa tapauksessani ja sain hinnaksi 10 000 €. En muistanut tarkistaa onhan kyseessä puudutetun eikä narkoosin hinta.

Tarvitsen lääkärin mukaan mahdollisessa operoinnissani 2-3 vrk osastolla. Toki ne nostavat hintaa.

Kipua minulla on nilkassa, joka on kääntynyt sisäänpäin.

Konservatiivinen hoito jatkuu ja sain nilkkatuen, jos tästä ei apua, sitten operointiin (tai erilaisia nilkkatukia... 😲)

Vierailija
47/51 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

# 46 jatkan vielä, että harmi, kun lääkärissä käydessäni en muistanut kysyä mitä tuo 10 000 € sisältää.

Taisi sisältää alemman nilkkanivelen luudutuksen, johon en nykyisellään suostu.

Vierailija
48/51 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4500€ ylöspäin.

Tarpeita ja leikkauksia on todellakin erilaisia.

Kävin viime perjantaina Pihlajalinnan lääkärillä. Minulla on graavi vaivasenluu ja neljä muuta varvasta ovat vasaravarpaita.

Kysyin leikkauksen hintaa tapauksessani ja sain hinnaksi 10 000 €. En muistanut tarkistaa onhan kyseessä puudutetun eikä narkoosin hinta.

Tarvitsen lääkärin mukaan mahdollisessa operoinnissani 2-3 vrk osastolla. Toki ne nostavat hintaa.

Kipua minulla on nilkassa, joka on kääntynyt sisäänpäin.

Konservatiivinen hoito jatkuu ja sain nilkkatuen, jos tästä ei apua, sitten operointiin (tai erilaisia nilkkatukia... 😲)

Jösses mikä hinta... Minulla on 2 vasaravarvasta ja reilu vaivaisenluu. Kipua ei enää esiinny, mutta kenkiä ei löydy ja ei mitään toivetta että kehtaisin kävellä missään ilman sukkia... Sukkien kanssakin näkee miten paha vaivaisenluuni on. Mutta ei mulla ole ikinä varaa leikkaukseen. Oma vaivani on reuman vauhdittama.

49/51 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viikko sitten Lapiplasty bunion leikkauksessa Jenkeissä. Tänään kävin suihkussa ilman tuolia ja vein koiran lyhyelle lenkille walkin bootissa (air cast). Suosittelen leikkausta. Toipumisaika nopea, toimisto työhön voi mennä viikon kuluttua. Katso web sivut Lapiplasty.com. En tiedä mikä ortopedi Suomessa on saanut koulutusta tähän. Leikkaus stabiloi untable jointin jalassa ja bunion ei tule myöhemmin takaisin.

Hinta noin $18 000,- mistä vakuutukseni maksoi 80%

Vierailija
50/51 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mahtavaa saada vertaistukea vaivasenluuasioissa. Facebookissa on paljon eri vertaistukiryhmiä, mutta tälle ei vielä ole omaansa. Perustaisin itse, mutten osaa mitään ylläpitohommia.

Vierailija
51/51 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,  onko suositusta hyvästä yksityissektorin ortopedista joka erikoistunut vaikeiden vaivaisenluiden operaatioihin? Mulla 40 asteen virheasento, kenkiä en enää löydä ja jatkuva pakotus. Liikunta jäänyt kun koko päkiä tulessa.