Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kasvissyöjä ja mies, mielipiteitä?

Vierailija
17.06.2015 |

Mitä mieltä naiset on miehestä, joka on kasvissyöjä? Itse olen sitä jo ollut useamman vuoden ja tuntuu, että monet säälivät minua, vaikka itselläni on hyvä olla ja en tuputa näitä mielipiteitä muille.
Monelle asia tuntuu välillä olevan ongelma ja varsinkin kun olen ihan kivan näköinen ja kuntoinen mies, tuntuu se olevan myös toisille möhömahamiehille ylitsepääsemätöntä.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku on kasvissyöjä esim. 10 vuotta ja lopettaa, sitä en ymmärrä ollenkaan?

Kasvissyönnistä on eri variaatioita, mm. lakto-vegetaari tai ovo-lakto-vegetaari. Munan syömällä ei vielä syö eläintä, ei maitotuotteitakaan käyttämällä. On tieteellinen fakta, että nykyään syödään liikaa lihaa ja sen käytön vähentäminen tai lopettaminen on erittäin perusteltua monella tapaa. Terveyssyyt, maapallon kantokyky, eettiset syyt.

Vierailija
82/91 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä muutama hyvä resepti. Poika ei oikein halua syödä lihaa - kuulemma ei viitsi kaveria syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä yli 30 vuotta, hyvää jatkoa sinulle.

Vierailija
84/91 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:01"]

Kyllä kasvissyöjämies on minunkin ihanteeni. Itseasiassa en ole eroni jälkeen edes moneen vuoteen käynyt treffeillä kun en ole missään törmännyt kuin lihaanimiehiin. Eipä paljon sellaisen kanssa huvita treffailla. Olen vaan vähän vanhempi kuin ap, sen verran ikää jo että 25 vuotta tullut oltua kasvissyöjä.

[/quote]

Mä olen 33v, ja ollut vegetaristi 20 vuotta. Ainoastaan yksi poikaystävä on ollut kasvissyöjä hänkin, muut, kuten lapseni isä sekasyöjiä. Ei mulla tulis mieleenkään dumpata hyvää miestä ruokavalion takia :o Ihan hyvillä mielin syö tuo nykyinenkin kasvisruokaa, monesti jopa tekee sitä mulle :) Samoin itselleni ei tuota mitään ongelmia esim. tehdä vaikkapa kasvisrisottoa ja paistaa hänelle siihen sivuun kanaa. Syököön vaikka vuohenpään, jos tahtoo, kunhan minun ei tarvitse. Pirun hyvä mies se on silti :)

Vierailija
85/91 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 14:18"]

Heitä muutama hyvä resepti. Poika ei oikein halua syödä lihaa - kuulemma ei viitsi kaveria syödä.

[/quote]

Esim. soijarouhe on tosi helppo. Teet vaikkapa makaronilaatikkoa tai spaghettia ja kastiketta, korvaat vaan jauhelihan soijalla ja tai/ pakestevihanneksilla. Lasagne menee samalla idealla. Kotikokki.net on hyvä, samoin ihan googlettamalla löytyy ohjeita :)

Vierailija
86/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:51"]Paljon nousee penkistä? Mun havaintojen mukaan vegemiehet ovat lähes aina kyniksiä [/quote] Luultavimmin enemmän mitä semmoisella perus hk-sininen miehellä... Maksimeja harvemmin tulee kokeiltua, tykkään pitää kropan tasapuolisesti timmissä kunnossa ja siksi treenaan myös muita kun penkkituloksia, vatsalihakset kuuluvat myös treenattaviin ja myös näkyvät, puhtaita leukoja menee lähemmäs 20 ja coopperin testissä helposti yli 3000m. Ei sitä nyt niin rapakunnossa olla. T. Aloittaja [/quote] Näkyvät vatsat, paljon keinoja, hyvä cooper ja rehunpurija = 42 kiloinen vitunmoinen kynis.

[/quote]

Koville se näköjään joillekkin ottaa, jos kaikille ajatteleville ei hk-sininen maistu ;)
[/quote]

"Ajatteleva" ei kyllä ole se sana jolla kasvissyöjiä kuvaisin. Eikä kyllä maistu hk sininen minullekaan.

Vierailija
87/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisit esimerkiksi Intiassa, olisit täysin normaali mies. Siellä ihan raavaat urheilua tuijottavat perusjampatkin vetävät pelkkää kasvista, ehkä vähän kanaa joskus, ilman mitään "pupunruokaa, homojen hommaa, eihän tästä tule edes täyteen, kyllä aikuisen miehen täytyy..." lässytystä. 

Vierailija
88/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat ihan ok. mieheltä. En sinua säikähtäisi, vaikka sekasyöjä olenkin.

Vierailija
89/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gay

Vierailija
90/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa, koska kunnioitan elämää ja en kuitenkaan ole niin tärkeä ihminen, että yhdenkään eläimen pitäisi vuokseni kuolla, jotta voisin syödä sen.
Sekös välillä tuntuu monia harmittavan ja sitten he keksivät syitä, että miksi minun pitäisi lihaa syödä, koska heistä se on epänormaalia olla syömättä.

T. Aloittaja

Vierailija
91/91 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:28"]

En mitään sen erityisempää mieltä. Moni syö kyllä nykyään mun mielestä aivan turhan paljon lihaa, sillä se ei ole suurkulutettuna hyväksi luonnolle eikä ihmiselle. Itse olen viime aikoina huomannut, etten oikeastaan niin paljon pidä edes lihan mausta, kalaruoasta kyllä tykkään. En aio tuskin koskaan pyrkiä täyskasvissyöjäksi, mutta ehdottomasti olen koko ajan lisäämässä kasvissyöntiä ja vähentämässä lihaa. Reseptejä ja ideoita vaan täytyy koittaa kerryttää lisää, kun on ikänsä muuten lähes päivittäin liharuokia syönyt/valmistanut.

[/quote]

Jaa. Tilastojen mukaan Suomessa syödään Euroopan mittakaavassa todella vähän lihaa. Eikös meidän pitäisi olla sinun logiikkasi mukaan erittäinkin terveitä eikä olla ylipainoisia ja johtaa sairaustilastoja esim. diabeteksessä, sv-taudeissa, alzheimerissa, mielenterveyshäiriöissä jne., kuten nyt on tilanne?

[/quote]

Analysoitko tarkkaan mistä se suomalainen ruokavalio kokonaisuudessaan koostuu verrattuna muihin maihin, joissa ollaan tiettyjen sairauksien suhteen Suomeen verrattuna terveitä? Lihan laatu, rasvojen määrä/laatu, einesten osuus, vitamiinit ja hivenaineet, proteiinin saanti, kasvisten määrä ja laatu, sokerien määrä ja laatu, alkoholin kulutus ? Otitko myös huomioon geneettisten tekijöiden ja muiden ympäristötekijöiden vaikutuksen sairauksiin ja niiden puhkeamiseen?