Olen kasvissyöjä ja mies, mielipiteitä?
Mitä mieltä naiset on miehestä, joka on kasvissyöjä? Itse olen sitä jo ollut useamman vuoden ja tuntuu, että monet säälivät minua, vaikka itselläni on hyvä olla ja en tuputa näitä mielipiteitä muille.
Monelle asia tuntuu välillä olevan ongelma ja varsinkin kun olen ihan kivan näköinen ja kuntoinen mies, tuntuu se olevan myös toisille möhömahamiehille ylitsepääsemätöntä.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:47"]
Itse vaihtaisin mielelläni oman pullukkamahaukkoni omillaan ajattelevaan kasvissyöjään.
[/quote]
Miksi et sanoisi tätä hänelle? Itse en vaihtaisi omia periaatteitani liian tiukkoihin sääntöihin ne eivät laajenna vaan supistavat elämää. T kalantappaja
En mutta sinähän tiedät muita paremmin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:28"]
En mitään sen erityisempää mieltä. Moni syö kyllä nykyään mun mielestä aivan turhan paljon lihaa, sillä se ei ole suurkulutettuna hyväksi luonnolle eikä ihmiselle. Itse olen viime aikoina huomannut, etten oikeastaan niin paljon pidä edes lihan mausta, kalaruoasta kyllä tykkään. En aio tuskin koskaan pyrkiä täyskasvissyöjäksi, mutta ehdottomasti olen koko ajan lisäämässä kasvissyöntiä ja vähentämässä lihaa. Reseptejä ja ideoita vaan täytyy koittaa kerryttää lisää, kun on ikänsä muuten lähes päivittäin liharuokia syönyt/valmistanut.
[/quote]
Jaa. Tilastojen mukaan Suomessa syödään Euroopan mittakaavassa todella vähän lihaa. Eikös meidän pitäisi olla sinun logiikkasi mukaan erittäinkin terveitä eikä olla ylipainoisia ja johtaa sairaustilastoja esim. diabeteksessä, sv-taudeissa, alzheimerissa, mielenterveyshäiriöissä jne., kuten nyt on tilanne?
[/quote]
Analysoitko tarkkaan mistä se suomalainen ruokavalio kokonaisuudessaan koostuu verrattuna muihin maihin, joissa ollaan tiettyjen sairauksien suhteen Suomeen verrattuna terveitä? Lihan laatu, rasvojen määrä/laatu, einesten osuus, vitamiinit ja hivenaineet, proteiinin saanti, kasvisten määrä ja laatu, sokerien määrä ja laatu, alkoholin kulutus ? Otitko myös huomioon geneettisten tekijöiden ja muiden ympäristötekijöiden vaikutuksen sairauksiin ja niiden puhkeamiseen?
[/quote]
Sen, joka väittää nimenomaan lihansyönnin olevan huonoksi ihmiselle ja juuri lihansyönnin vähentämisen olevan ratkaisu meidän terveysongelmiimme, olisi syytä ihan itse analysoida nuo luettelemasi asiat.
No itse ainakin miestä arvioidessani kiinnitän varmaan viimeiseksi huomiota siihen, mitä hän syö, kunhan ruokavalio ei aiheuta todennäköisesti sairauksia tai sairaalloista painon nousua tai laskua. Eri asia on sitten, liittyykö ruokavalioon jokin ideologia. Sinulla ilmeisesti liittyy. Luulen, että olet ihan kuumaa kamaa niille, jotka jakavat ideologiasi, ja luonnollisesti se on miinus jos nainen on tästä ideologiasta kovin eri mieltä. Luulisi tosin ettei se sinua haittaisi, tuskin itsekään haluaisit esimerkiksi metsästämistä harrastavaa naista itsellesi?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"]Onks sul laittaa sähköpostiossaa, tunnut olevan mun unelmieni mies ;) [/quote] En mä tänne viittis sähköpostiosoitettani laittaa, tulee myös muilta mitä tahansa vihapostia kohta ;) Toki olis kyl kiva kirjotella samanhenkisen naikkosen kaa... Mikäs sun ossa? :) T. Aloittaja [/quote] Mä tunnen kaksi muuta kasvissyöjää itseni lisäksi ja molemmat miehiä. Arvostan. Mutta ap, sun pisteet laski kyllä nyt. Please, älä enää ikinä koskaan missään käytä sanaa NAIKKONEN, jookos?
[/quote]
Ai sori, oon aina pitänyt sitä sanaa ihan harmittoman viattomana, en oo mitään pahaa sillä ainakaan tarkoittanut, pyrin parantamaan tapani ja ainakin yritän vähentää sen sanan käyttöä, ettei pisteeni nyt vallaan romahtaisi kaikkien silmissä... :)
Mut tosiaankin jos joku kiva samallatapaa ajatteleva nainen haluaisi mulle jotain kirjoitella, niin tommoseen osoitteeseen voi jotain laittaa:
t: Aloittaja mies :)
Se ei ole mies eikä mikään joka ei lihaa syö!
Veljeni on vegaani. Hieno tyyppi, ei se ruokavaliosta johdu kuitenkaan. Seurustelee sekasyöjä naisen kanssa. Ruokavalio kyllä aiheuttaa turhaa polemiikkia joissain ihmisissä, rentoudu ap itsekkin.
Tiedämpä yhden pariskunnan josaa sekasyöjä mies kokkaa kasvisruokaa vegetyttöystävälleen.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:51"]Onks sul laittaa sähköpostiossaa, tunnut olevan mun unelmieni mies ;) [/quote] En mä tänne viittis sähköpostiosoitettani laittaa, tulee myös muilta mitä tahansa vihapostia kohta ;) Toki olis kyl kiva kirjotella samanhenkisen naikkosen kaa... Mikäs sun ossa? :) T. Aloittaja [/quote] Mä tunnen kaksi muuta kasvissyöjää itseni lisäksi ja molemmat miehiä. Arvostan. Mutta ap, sun pisteet laski kyllä nyt. Please, älä enää ikinä koskaan missään käytä sanaa NAIKKONEN, jookos?
[/quote]
Ai sori, oon aina pitänyt sitä sanaa ihan harmittoman viattomana, en oo mitään pahaa sillä ainakaan tarkoittanut, pyrin parantamaan tapani ja ainakin yritän vähentää sen sanan käyttöä, ettei pisteeni nyt vallaan romahtaisi kaikkien silmissä... :)
Mut tosiaankin jos joku kiva samallatapaa ajatteleva nainen haluaisi mulle jotain kirjoitella, niin tommoseen osoitteeseen voi jotain laittaa:
t: Aloittaja mies :)
[/quote]
Mulle tulee naikkosesta mieleen lähinnä kadunkulmissa minarit päällä pyörivät naiset :D Anteeks. Ehkä se onkin normaali sana mutta tuota se meillä päin tarkottaa, kauniisti sanottuna :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:13"]
Minkä ikäinen olet, ap?
[/quote]
vähän päälle 30
Mahtavaa, kasvissyöjämiehiä saisi olla enemmänkin! :)
- kasvissyöjä nainen
Minusta on hienoa, että olet kasvissyöjä. :) Olen itsekin kasvissyöjä, joten toivon, että itsekin joskus löydän sellaisen miehen, joka pystyy ruokavalioni kanssa elämään. Hirveän moni tuntuu jotenki kokevan kasvissyönnin uhkana. En ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:17"]
Tosin nyt pyydän tarkennusta: monet väittää olevansa kasvissyöjiä, MUTTA syövät kanaa, kalaa ja äyriäisiä. Sellainen ei ole kasvissyöjä.
[/quote]
Olen myös aina ihmetellyt, että miksi näitä sanotaan kasvissyöjiksi, ihan kuin kalat, kananmunat, maito, jne. olisivat kasvikunnan tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:51"]
Paljon nousee penkistä? Mun havaintojen mukaan vegemiehet ovat lähes aina kyniksiä
[/quote]
Suurin osa miehistä on kyniksiä, riippumatta ruokavaliosta yhtään. Ja toistaalta jollain penkkituloksessa keuliminen taas on sekin varsin typerää ja merkityksetöntä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:23"]Mahtavaa, kasvissyöjämiehiä saisi olla enemmänkin! :)
- kasvissyöjä nainen
[/quote]
Samoin myös sinunlaisia :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:25"]
Minusta on hienoa, että olet kasvissyöjä. :) Olen itsekin kasvissyöjä, joten toivon, että itsekin joskus löydän sellaisen miehen, joka pystyy ruokavalioni kanssa elämään. Hirveän moni tuntuu jotenki kokevan kasvissyönnin uhkana. En ymmärrä.
[/quote]
Toiveissani on ollut myös nainen, joka pystyy minun oudon ruokavalioni kanssa elämään, eikä säikähdä kun kerron, että en pidä siitä, että eläimiä tapetaan...
Juu uhka tunnun välillä monille kyllä olevan.
Ituhippi, paskotko bussii ja pidät sitä taiteena?
Itse vaihtaisin mielelläni oman pullukkamahaukkoni omillaan ajattelevaan kasvissyöjään.