Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?
Kommentit (436)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pylvästalon syöpälaisistä 178 on muualta kuin Helsingistä.
Pystytte päätöksissä hyvin jyräämään helsinkiläiset.Olen varma, että poliittinen syöpäkasvain käskyttää Helsingistä käsin.
Eikä ole oikein, että samat luuserit istuvat yhtäaikaa pylvästalossa ja maakuntahallinnoissa.
Puolueiden johdossakin ollut usein ihmisiä Helsingin ulkopuolelta. Vaikea kuvitella heidän muuttavan kuviota suuremmin, vaikka Helsinki katoaisikin valtakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n utopia jää toteutumatta koska sillä on vähemmän kannattajia kuin SKP:llä.
Se on se Suomi, joka kukoisti ennen Euroopan Unioniin liittymistä.
Poliittiset syöpäläiset tuhosivat ja ryöstivät Suomen.
Eri mieltä olevien kutsuminen syöpäläiseksi on diktaattoreiden ajattelutapa, kuten ap:n.
200 tyyppiä pitää diktatuuria yllä pylvästalossa. Sielultaan vapaa ihminen kokee näin.
Kansanedustajat on valittu vaaleille, ts ihmiset ovat itse niitä äänestäneet. Kuvaa paljon ap:n maailmankuvaa hänen halveksuntansa ihmisten äänestystulosta vastaan.
Haloo.
Se, että riipustat numeron paperiin joka 4. vuosi, ei ole mitään demokratiaa. Se on harha ja demokratian irvikuva. Joku on sanonut sinulle noin ja sinä uskoit tuon valheen. Älä usko sitä enää.
Viikonloppuna nähtiin oikeaa kansan demokratiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri mieltä olevien kutsuminen syöpäläiseksi on diktaattoreiden ajattelutapa, kuten ap:n.
200 tyyppiä pitää diktatuuria yllä pylvästalossa. Sielultaan vapaa ihminen kokee näin.
ja nykyiset kunnanvaltuutetut, EU-edustajat tai aluevaalein valitut poliitikot ovat ihan eri maata? He Muunsuomen valtakunnassa hyväksyisivät työttömyyden ongelmitta? Uudessa valtakunnanassa ei säädettäisi uusia lakeja, koska parlamenttia ei haluta?
Meille jää Suomen laki. Me päätämme uudet lait itse. Ja siihen keskusteluun osallistuvat kaikki halukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytte päätöksissä hyvin jyräämään helsinkiläiset.Olen varma, että poliittinen syöpäkasvain käskyttää Helsingistä käsin.
Eikä ole oikein, että samat luuserit istuvat yhtäaikaa pylvästalossa ja maakuntahallinnoissa.
Varmaankaan helsinkiläinen ei voi vaikuttaa siihen mitä raumalainen äänestää. En ole varma, mutta luulisin näin olevan. Jos jonkun kylän asukkaat äänestää yhden joka paikkaan, niin sit se henkilö on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajat on valittu vaaleille, ts ihmiset ovat itse niitä äänestäneet. Kuvaa paljon ap:n maailmankuvaa hänen halveksuntansa ihmisten äänestystulosta vastaan.
Haloo.
Se, että riipustat numeron paperiin joka 4. vuosi, ei ole mitään demokratiaa. Se on harha ja demokratian irvikuva. Joku on sanonut sinulle noin ja sinä uskoit tuon valheen. Älä usko sitä enää.
Viikonloppuna nähtiin oikeaa kansan demokratiaa.
Pylvästalon joukko olisi voinut käydä kysymässä, miksi olette täällä.
Mitä teille kuuluu?
Onko teillä huolia?
Olemmeko mielestänne tehneet jotain väärin?
Ei.
Haukutaan suomalaisia, syljetään ja oksennetaan ihmisten päälle. Pahoinpidellään. kuristetaan. Hakataan.
Kirotaan ihmisiä.
Helsinki vääristää tilastoissa tulotasoa ja muu suomi kärsii. Kuva todellisesta suomesta vääristyy. Helsinki voinee tuottaa verotuloja, mutta sinne myös uppoaa suurin osa ja sellaiset asiat kun silta tai metro helsingissä ei juurikaan ole menoerä joka hyödyntää ketään muita kun sen alueen ihmisiä. Itse en ole käynyt helsingissä vuoden 1979 jälkeen. Helsingin voisi minun puolestani vuokrata venäläisille ydinjätteen säilytykseen. kun jostakin äänestetään tai jotakin tilastoidaan tulisi jokaiselta paikkakunnalta valita sama määrä ihmisiä esim 100 muuten tulos vastaa vain isojen kaupunkien oloja ja mielipiteitä. Helsinki on yhteensopimaton muun suomen kanssa. Suomen voisi jakaa oikeastaan kolmeen osaan etelä pohjois suunnassa jolloin jokaisella alueella olisi kaikilla lähes vastaavat olot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja nykyiset kunnanvaltuutetut, EU-edustajat tai aluevaalein valitut poliitikot ovat ihan eri maata? He Muunsuomen valtakunnassa hyväksyisivät työttömyyden ongelmitta? Uudessa valtakunnanassa ei säädettäisi uusia lakeja, koska parlamenttia ei haluta?
Meille jää Suomen laki. Me päätämme uudet lait itse. Ja siihen keskusteluun osallistuvat kaikki halukkaat.
Varmaan hyvin sujuu lainvalmistelut huutoäänestyksellä. Todellisuudessa kiroaisit jatkossa Turun Parlamentin poliitikkoja, joilla samat edut kuin nykyään kansanedustajilla. Muunsuomen valtakunnalla olisi hallitus, joka toimisi kuten nykyinen Suomen hallitus. Monelta osin samat poliitikot jatkaisivat viroissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö oikein? Helsinkiä vihataan, koska siellä on eduskunta?
Vihaajat saisivat vähän katsoa peiliin ja tutkia mikä heidän oikean ongelma on. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankaan helsinkiläinen ei voi vaikuttaa siihen mitä raumalainen äänestää. En ole varma, mutta luulisin näin olevan. Jos jonkun kylän asukkaat äänestää yhden joka paikkaan, niin sit se henkilö on joka paikassa.
Niin.
Yksi kiipijä pääsee ja sen jälkeen hän huseeraa kaikkialla ja noudattaa puoluekuria. Demokratian irvikuva.
Valtion nimeksi tulee Muslimistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hyvin sujuu lainvalmistelut huutoäänestyksellä. Todellisuudessa kiroaisit jatkossa Turun Parlamentin poliitikkoja, joilla samat edut kuin nykyään kansanedustajilla. Muunsuomen valtakunnalla olisi hallitus, joka toimisi kuten nykyinen Suomen hallitus. Monelta osin samat poliitikot jatkaisivat viroissaan.
Koko poliittinen syöpäkasvain ja heidän kätyrinsä jäisivät Helsinkiin. Muualla olisi jokin Sveitsin tapainen demokratia.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki vääristää tilastoissa tulotasoa ja muu suomi kärsii. Kuva todellisesta suomesta vääristyy. Helsinki voinee tuottaa verotuloja, mutta sinne myös uppoaa suurin osa ja sellaiset asiat kun silta tai metro helsingissä ei juurikaan ole menoerä joka hyödyntää ketään muita kun sen alueen ihmisiä. Itse en ole käynyt helsingissä vuoden 1979 jälkeen. Helsingin voisi minun puolestani vuokrata venäläisille ydinjätteen säilytykseen. kun jostakin äänestetään tai jotakin tilastoidaan tulisi jokaiselta paikkakunnalta valita sama määrä ihmisiä esim 100 muuten tulos vastaa vain isojen kaupunkien oloja ja mielipiteitä. Helsinki on yhteensopimaton muun suomen kanssa. Suomen voisi jakaa oikeastaan kolmeen osaan etelä pohjois suunnassa jolloin jokaisella alueella olisi kaikilla lähes vastaavat olot.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö oikein? Helsinkiä vihataan, koska siellä on eduskunta?
On lukemattomia perustelemattomia syitä vihaan, tämä on yksi. Todelliset syyt taitaa olla liian arkaluontoisia paljastettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Muualla olisi jokin Sveitsin tapainen demokratia.
Sveitsissä on kaksikamarinen parlamentti. Toisessa 200 jäsentä ja toisessa 46 jäsentä. Haluat siis Eduskunnan lisäksi toisen kamarin?
Kaikki Eu:hun liittyvät asiat päätetään suljettujen ovien takana.
Muuan kansanedustaja sanoi, että siksi, koska ne eivät kestä päivänvaloa. Koska kansa ei ikinä hyväksyisi niitä.
Näin toimii poliittinen syöpäkasvain.
Vierailija kirjoitti:
Olisinko Suomen silmissä sitten työtön kun asuisin siellä mutta kävisin töissä muualla? Veronihan menisi sitten Helsingin valtiolle.
Muuta sinne muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla olisi jokin Sveitsin tapainen demokratia.
Sveitsissä on kaksikamarinen parlamentti. Toisessa 200 jäsentä ja toisessa 46 jäsentä. Haluat siis Eduskunnan lisäksi toisen kamarin?
Erös ihminen selitti sitä aika hyvin. Siellä on ainakin 1000 kuntaa ja ihmiset voivat vaikka istuutuutua jonkun kyläkoulun lattialle. He katsovat mitä tarvitsevat, laskevat rahat ja päättävät itse mihin ne käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Eu:hun liittyvät asiat päätetään suljettujen ovien takana.
Muuan kansanedustaja sanoi, että siksi, koska ne eivät kestä päivänvaloa. Koska kansa ei ikinä hyväksyisi niitä.
Näin toimii poliittinen syöpäkasvain.
ja miksi uskot Helsingin poistumisen kuviosta muuttavan tilannetta mitenkään? Koska sinä pyydät kauniisti? Muun Suomen alueella asuvat poliitikot kokoontuvat Turun Parlamenttiin ja sopivat jatkosta sinun roikuttaessa torin laidan kahvilassa "mutkun av:llä mä sanoin et tää menis näin.."
Vierailija kirjoitti:
Vaikka esim. Metro on saanut valtion avustuksia, niin suurimman osan sen rakentamisesta maksoi Helsinki itse. Ja käytössä se tuottaa vähän voittoa, joten ilmeisesti maksaa itse itsensä.
Mitä oikeasti käytettävää tuossa edellisen kommentissa oli? Kuulostaa siltä, että pienen paikan asukkaat haluavat suhteellisesti enemmän valtaa kuin antaisivat muille. Jos halutaan, niin noita uusia sotealueita voisi käyttää enemmän hyväkseen. Siirtää niille enemmän valtaa. Mutta siinä on varmaan vielä enemmän vääristynyt valtasuhde. Pienet paikat ei saa yhtään edustajaa, koska kaikki menee sotealueiden isoille paikkakunnille.
Olen varma, että poliittinen syöpäkasvain käskyttää Helsingistä käsin.