Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vierailija
08.02.2022 |

Kannatan lämpimästi ajatusta.

Pitäisikö Helsinki irrottaa erilliseksi valtioksi muusta Suomesta?

Vaihtoehdot

Kommentit (436)

Vierailija
241/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan onkin jo. Yleensä kuntien terveydenhoito on sama kaikille. Esim Uudenmaan asukkaat voivat käyttää HUSin palveluita samanarvoisesti paitsi on päätetty että Helsinki hoitaa psykiatrisen hoidon itse. Käytännössä ei hoida.

Eli Espoossa, Vantaalla, Kirkkonummella ja Kauniaisissa asuvilla on paremmat mahdollisuudet esim saada terapiaa kuin helsinkiläisillä.

Vierailija
242/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukas sitten olisi kertomassa miten meidän pitäisi täällä maalla elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä oli Suomessa vähemmän menneinä vuosikymmeninä.

Siitä huolimatta koko Suomi oli asutettu ja maaseutu kukoisti.

Vierailija
244/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatusleikkinähän tuo on hauska. Minkä kokoinen olisi ideaali-Suomi? Kun siivottaisiin ne alueet pois, jotka aiheuttavat kustannuksia enemmän kuin tuottavat verotuloja?  Mikä olisi parhainta Suomea? Itä-Suomi pois, Ahvenanmaa pois, Lappi pois, pk-seutu pois? Valtion hallinnon siirto Turkuun mahdollistaisi kulujen karsimisen korvaamalla nykyiset viranhaltijat edullisemmilla ja uusi valtio varmaan pärjäisi kevyemmällä hallinnolla.

Et vieläkään ymmärtänyt ideaa.

Lue edelliset viestit. Nykyinen Suomi jäisi Helsinkiin. Me tulisimme toimeen omillamme. Kuten menneetkin sukupolvet pärjäsivät.

Ihanan lapsenomainen usko, että nykyiset maakuntapoliitikot ei haluaisi korvata eduskuntaa tai nykyiset maakuntatoimittajat muuttuisivat taikaiskusta tai nykyään euroa kannattavat Helsingin ulkopuolella innolla eroaisivat EU:sta ja eurosta.

Vierailija
245/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska tarvitsemme vastakkain asettelua ja eriyttämistä. Ja helsinkiläisenä olen kyllästynyt ainaiseen typerään dissaukseen. Itse en näe, että maalla asuva olisi jotenkin erilainen, mutta he näkevät niin. Olkoon sitten niin. Mutta ehkä täällä monikulttuurisessa kaupungissa hyväksyy helpommin erilaisuuden, eikä huomaa sitä maaseudulla asuvien erilaisuutta. Maalla asuvat taas reagoivat pieniinkin erilaisuuksiin.

Vierailija
246/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää olisi ketään hyysäriä käskyttämässä.

Sinä alkaisit miettiä sitä itsenäisesti. Sinusta tulisi henkisesti itsenäinen ihminen ja karaistuisit.

Vierailija
247/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoittaa yhä muodossa minä=me. Eli hänen ajatuksensa on yhtä kuin uuden Suomen mielipide. Ja jos on erimieltä ap:n kanssa, niin ei saa asua uudessa Suomessa. Mutta kun jo pelkästään Suomen EU-jäsenyyden kannattajia Suomessa on enemmistö, niin ap:n projekti kaatuisi jos siihen.

Pieni vinkki: uusi uljas Suomesi olisi vahvasti ristiriidassa nykyisen lainsäädännön kanssa. Eli ennen kuin uusi uljas Suomi voitaisiin perustaa, pitäisi koko Suomen lainsäädäntö kirjoittaa uusiksi. Ja kukakohan sen tekisi? Ap?

Vierailija
248/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boikotoimme kiinalaisia tuotteita siksi, koska ne saastuttavat liikaa luontoa.

Boikotoimme Kiinaa myös siksi, koska se on dystopia ja siellä rikotaan ihmisoikeuksia.

Mutuna sanoisin Helsingin ulkopuolellakin tilattavan kiinakrääsää innolla. Ajattelin ihmisten hymyssä suin lopettavan vai siirtyvätkä kaikki kiinakrääsää tilaavatkin Helsinkiin?

Kyllä. Helsinkiläiset tietenkin ostaisivat kiinakrääsää ja hukkuisivat lopulta muovijätteeseen.

Meillä on muovin tilalle erilaiset materiaalit. Nytkin voisi olla, mutta poliittinen syöpä estää sen.

Maagisesti nyt kiinakrääsää tilaavat turkulaiset, tamperelaiset tai oululaiset muuttaisivat tapansa? Muusuomalaiset luopuisivat älypuhelimista, koska niissä muovia?

Vierailija
249/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattoi elintasossa olle hiukkasen eroa.

Vierailija
250/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska tarvitsemme vastakkain asettelua ja eriyttämistä. Ja helsinkiläisenä olen kyllästynyt ainaiseen typerään dissaukseen. Itse en näe, että maalla asuva olisi jotenkin erilainen, mutta he näkevät niin. Olkoon sitten niin. Mutta ehkä täällä monikulttuurisessa kaupungissa hyväksyy helpommin erilaisuuden, eikä huomaa sitä maaseudulla asuvien erilaisuutta. Maalla asuvat taas reagoivat pieniinkin erilaisuuksiin.

Ei.

Minä olen nähnyt matkailun kautta enemmän ulkomaalaisia kuin ikinä Helsingissä olen nähnyt.

Helsinkiläiset eivät tajua itse omaa kuplaansa. Se ei ole maailman napa.

Vierailija
251/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan omavaraistaloutta ja kasvatan suuren osan ruuastani. Mutta esim. Eläimen tappaminen on minulle vaikea ajatuksena. Siksi tarvitsen muitakin ihmisiä ruokani tuottamiseen. Mutta kannatan edellisen ajatusta.

Vierailija
252/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi elintasossa olle hiukkasen eroa.

Kyllä. Jos tarkoitat elintasolla tavaranpaljoutta.

Minulle tavaranpaljous ei ole sama asia kuin elintaso.

Vierailija
253/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä pitäisi tehdä monikulttuurin suursaareke, josta vain kantasuomalaisilla olisi oikeus poistua.

Eivätkö kantasuomalaiset kadonneet jo 500-2000 vuotta sitten?

Vierailija
254/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan omavaraistaloutta ja kasvatan suuren osan ruuastani. Mutta esim. Eläimen tappaminen on minulle vaikea ajatuksena. Siksi tarvitsen muitakin ihmisiä ruokani tuottamiseen. Mutta kannatan edellisen ajatusta.

Samoin.

Ap

Vierailija
255/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingistä pitäisi tehdä monikulttuurin suursaareke, josta vain kantasuomalaisilla olisi oikeus poistua.

Eivätkö kantasuomalaiset kadonneet jo 500-2000 vuotta sitten?

Mitä tarkoittaa kantasuomalainen?

Kuulostaa ihan poliittiselta termiltä.

Vierailija
256/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n utopia jää toteutumatta koska sillä on vähemmän kannattajia kuin SKP:llä.

Vierailija
257/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei tuota estä nytkään. Muuta maalle ja ala viljelemään itsellesi. Et nosta mitään tukia, niin kukaan ei tule sinua pakottamaan töihinkään.

Vierailija
258/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää olisi ketään hyysäriä käskyttämässä.

Sinä alkaisit miettiä sitä itsenäisesti. Sinusta tulisi henkisesti itsenäinen ihminen ja karaistuisit.

ja sitähän vihreät eivät halua. pidetään maalaisorjille pienet palkat surkeissa työoloissa ja viedään niiden vähätkin tienistit viherveroilla, niin eivät ehdi ajatella siellä kurjuudessaan

Vierailija
259/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boikotoimme Kiinaa myös siksi, koska se on dystopia ja siellä rikotaan ihmisoikeuksia.

Mutuna sanoisin Helsingin ulkopuolellakin tilattavan kiinakrääsää innolla. Ajattelin ihmisten hymyssä suin lopettavan vai siirtyvätkä kaikki kiinakrääsää tilaavatkin Helsinkiin?

Kyllä. Helsinkiläiset tietenkin ostaisivat kiinakrääsää ja hukkuisivat lopulta muovijätteeseen.

Meillä on muovin tilalle erilaiset materiaalit. Nytkin voisi olla, mutta poliittinen syöpä estää sen.

Maagisesti nyt kiinakrääsää tilaavat turkulaiset, tamperelaiset tai oululaiset muuttaisivat tapansa? Muusuomalaiset luopuisivat älypuhelimista, koska niissä muovia?

Ne kierrätettäsiin. Tavarat valmistettaisiin siten, että ne kestäisivät monta ihmisen elinikää.

Vierailija
260/436 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kierrätettäsiin. Tavarat valmistettaisiin siten, että ne kestäisivät monta ihmisen elinikää.

Muusuomalaiset ei haluaisi uusinta iphonea tai konsolia jne.? Et taida tuntea kovin montaa muusuomalaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi