Huomenna hampaan poisto://
Kääk,
Huomenna ylähampaan poisto, olen pelkopotilas ja jänskättää. Sattuuko se? Se on todella pieni hammas aika edessä, laitetaanko puudute ulko puolelle vai kitalaen puolelle vaiko molemmille? :D siis hyi hel*etti se kipu jos joutuu laittaa kitalaen puolelle
Kommentit (26)
Ymmärrän pelkosi. Itseltäni poistettiin loppuvuodesta poskihammas ja pelotti niin saatanasti. Hyvin se meni, mutta puudutteen laittamista ikävämpää oli kyllä se itse repiminen. Ja ai jumalaare se *raks* kun hammas vihdoin irtosi leukaluusta. Hyi olkoon 🤮 Tsemppiä! Kyllä siitä selviää kun muita vaihtoehtoja ei ole.
Omasta hampaan poistostani on reilu 10 vuotta aikaa. Muistaakseni puudute laitettiin "ulkopuolelle", ei kitalaen puolelle. Minulta poistettiin poskihammas.
Ei sattunut yhtään, se irrotus vain tuntui ärsyttävältä, kun oli hyvin kiinni ja sitä joutui nitkuttamaan ja heiluttelemaan ja kiskomaan aika kauan. "Pahin" oli se puudute ja sitä hiukan säpsähti, kun hammas viimein irtosi ja se työkalu hiukan kopsahti alahampaisiin, muuten meinasi alkaa unettamaan. Ja minulta poistettiin täysin terve hammas, koska kaikki hampaat eivät mahtuneet suuhun jonkin rakennevian takia.
On myöhemmin poistettu kaksi pienempää hammasta ja ne lähtivät paljon helpommin ja nopeammin, eivät sattuneet nekään. Ärsyttävintä on se kun verenvuoto tuntuu jatkuvan ikuisuuden. Mutta ei sattunut, eikä sattunut pahemmin sittenkään, kun puudutteen teho loppui.
Poloinen peloissaan poistatti kaikki huumoriviestit. Toivottavasti koit elämäsi kovinta kipua, tosikko.
Mulla alkoi alaposkihammas särkemään pääsiäisenä. Oma hammaslääkäri oli sanonut, ettei hän sitä poista, siihen tarvitaan suukirurgi. Soittelin moneen paikkaan, vain yhdessä oli päivystämässä hammaskirurgiaa opiskeva kandi. Varasin ajan.
Meni yllättävän helposti: Ensin juteltiin, hän näytti rtg-kuvia ja kertoi, mitä aikoo tehdä ja olenko valmis siihen. Sain reippaasti puudutusta EIKÄ SATTUNUT YHTÄÄN! Terapeuttinen kokemus pelkopotilaalle!
Paraneminen tietysti kesti aikansa. Tsemppiä!
Olen aikuinen mies ja multa poistettiin alhaalta takahammas. Sattui aivan helvetisti kun lääkäri väänsi hammasta irti ja silmät kostuivat kun koski niin paljon.
Alhaalla hampaan juuret ovat levällään ja ylhäällä ne ovat supussa joten ylähampaiden poisto on paljon kivuttomampaa.
Multa on poistettu myös ylhäältä viisaudenhampaat eikä se sattunut käytännössä ollenkaan. Todennäköisesti hampaanpoistosi suurin kipu tulee puudutuspiikistä.
Suosittelen sinua siis jatkossa pesemään alahampaat ettei lääkäri vedä niitä suusta, ylähampailla ei ole niin väliä.