Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen hyväksyy turkistarhauksen?

Vierailija
16.06.2015 |

Niin millainen? Onko se uskovaisten huvi ja elinkeino, kun eläimelle ei anneta mitään arvoa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:33"]Toi on niin tekopyhää vastustaa turkistarhausta kun samaan aikaan esim. kanat ovat ahtaissa pikkuhäkeissä koko elämänsä tai mukamas vapaina mutta halli täyteen ahdettuna, ettei mahdu liikkumaan juurikaan.
[/quote]
Lihaa syödään elääkseen, turkiksia käytetään vain hienosteluun. Huomaatko tyhmä siinä mitään eroa?
[/quote]
Eli on ok antaa eläimen kärsiä kunhan sinä saat syödä? Metsästä itse se liha mitä syöt. Saat varmasti onnellisen vapaan eläimen lihaa.

Vierailija
22/72 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkeino siinä missä kaupankassana olo T.Juha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:02"]

Tosta voi muuten katsoa, miten turkiseläimiä kohdellaan Kiinassa, jos uskaltaa. Varoitus: sisältää elävältä nylkemistä.  [/quote] Kuka sekopää kuvailemaasi tapahtumaa oikeesti haluaa katsoa? Ällöttävää aiheella mässäilyä.

[/quote]

Kiinalaisessa tai ylipäänsä noissa ihmeellisissä Kauko-Idän kulttuureissa ei eläimillä ole mitään itseisarvoa. Mitä Kiinaan tulee niin tuossa kulttuurissa ei todellakaan muulla kuin rahalla ole merkitystä. Tuolle elävältä nylkemiselle ei mitään muuta syytä kuin äärimmäinen julmuus. Edesmenneille omaisillekin uhrataan tuonpuoleisessa käytettäväksi tarkoitettua rahaa jota poltetaan koti alttarilla.

Kapitalismi ei ole menestynyt tuolla siksi että työmoraali olisi sen ihmeellisempi kuin lännessäkään vaan koska kulttuuriin kuuluu äärimmäinen itsekkyys ja julmuus niin eläimiä kuin ihmisiäkin kohtaan. Kiinaa pitää länsimaista kullttuuria uhkana mutta minusta on paremminkin niin päin että Kauko-Idän henkisen saastan leviäminen länsimaihin on torjuttava.

Vierailija
24/72 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:56"]Onko siis ok jos eläin on kitunut ja kuollut sairauteen? Turkikseksi käytettävän eläimen täytyy kuolla silloin kun turkki on parhaimmillaan eli marras-joulukuussa. Kesä tai karvanlähtöaikaan kuvatut ketutkin näyttää tosi surkeilta ihan luonnostaan
[/quote]
Miksi turkkia pitäisi käyttää nykyaikana?
[/quote]
Koska haluan näyttää venäläiseltä huoralta.

Vierailija
25/72 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn turkistarhauksen Suomessa, sillä muuten se vain siirtyisi Kiinaan ja siellä on todella julmaa eläinten kohtelua. Jos turkisten kysyntä saadaan loppumaan, loppuu myös tarhaus ja ongelma on ratkaistu. Mutta turkikset ovat kuitenkin taas nouseva trendi, viikonlopun kuninkaallisissa häissäkin prinsessa Birgitan minkit saivat hehkutusta osakseen lehdistössä...

Vierailija
26/72 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 01:05"]

Hyväksyn turkistarhauksen Suomessa, sillä muuten se vain siirtyisi Kiinaan ja siellä on todella julmaa eläinten kohtelua. Jos turkisten kysyntä saadaan loppumaan, loppuu myös tarhaus ja ongelma on ratkaistu. Mutta turkikset ovat kuitenkin taas nouseva trendi, viikonlopun kuninkaallisissa häissäkin prinsessa Birgitan minkit saivat hehkutusta osakseen lehdistössä...

[/quote]

Ja lisäyksenä, niin kauan kuin turkisvastustajat (ja media) pitävät yllä tälläistä mielikuvaa niin kysyntä ei ole ainakaan vähenemään päin:

Vierailija
27/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä.

Vierailija
28/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä.
[/quote]
Just joo, telkkarissa just näytettiin kuinka eettistä se on, hyi vittu!

Vierailija
29/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantoeläimiä turkiseläimet ovat siinä kuin muutkin. Kun eläimet hoidetaan hyvin niin ok.

Vierailija
30/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:54"]Tuotantoeläimiä turkiseläimet ovat siinä kuin muutkin. Kun eläimet hoidetaan hyvin niin ok.
[/quote]
Onko pienissä häkeissä kituminen hyvin hoitamista?

Vierailija
31/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]

Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä.

[/quote]

Olen taipunut hyväksymään orjuuden, koska meillä orjien olot ovat varmasti paremmat kuin Venäjällä tai Kiinassa, jossa orjat hakataan usein elävältä.

Vierailija
32/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä.
[/quote]
Mutta millainen ihminen olet? Mikä on maailmankatsomuksesi yleensä? Oletko uskovainen persu?

Vierailija
33/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]

[/quote]

Olen taipunut hyväksymään orjuuden, koska meillä orjien olot ovat varmasti paremmat kuin Venäjällä tai Kiinassa, jossa orjat hakataan usein elävältä.
[/quote]
Sama täällä, mulla on orjana homo, koska sillä ei olisi venäjällä mitään toivoa.

Vierailija
34/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä. [/quote] Mutta millainen ihminen olet? Mikä on maailmankatsomuksesi yleensä? Oletko uskovainen persu?

[/quote]

Olen keski-ikäinen kokoomusta äänestävä nainen ja ateisti. Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.

Vierailija
35/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn turkistarhauksen, koska hyväksyn eläinten kasvattamisen myös lihaksi/nahaksi/höyheniksi miksi tahansa. Sen sijaan en hyväksi eläinten asiatonta kohtelua. 

Vierailija
36/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä. [/quote] Mutta millainen ihminen olet? Mikä on maailmankatsomuksesi yleensä? Oletko uskovainen persu?

[/quote]

Olen keski-ikäinen kokoomusta äänestävä nainen ja ateisti. Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.
[/quote]
Puolueesi ei tullut yllätyksenä.

Vierailija
38/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen hyväksyy lasten tarhaamisen? Ahtaat tilat, paljon melua, huonoa ruokaa, pakkonukkumista. Likainen  kurainen piha ulkoilualueena.

Vierailija
39/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:01"]Hyväksyn turkistarhauksen, koska hyväksyn eläinten kasvattamisen myös lihaksi/nahaksi/höyheniksi miksi tahansa. Sen sijaan en hyväksi eläinten asiatonta kohtelua. 
[/quote]
Onko sinusta eläimen asiallista kohtelua se että joutuu elämänsä ainoan vuoden elämään metrin kokoisessa häkissä missä ei ole lattiana muuta kuin se häkin lattia? Mahtaa tuntua kivalta tassuihin. Voi jumalauta sentään!

Vierailija
40/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen hyväksyy koirien pitämisen kerrostalossa? Päivällä eläin on 8-10 tuntia yksinään.