Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen hyväksyy turkistarhauksen?

Vierailija
16.06.2015 |

Niin millainen? Onko se uskovaisten huvi ja elinkeino, kun eläimelle ei anneta mitään arvoa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:23"]Miten uskovaisuus tähän liittyy yhtään mitenkään?

Ja btw, aika tuottavaa turkistarhaus kyllä on jos siitä saa 3000€/kk :O

Itse olen uskovainen ja hyväksyn turkistarhauksen asiana, mutta en pidä nykyisiä säännöksiä riittävinä eli eläinten elinolot eivät ole mielestäni tällä hetkellä tarpeeksi hyvät. Jumala on tarkoittanut kasvit ja eläimet ihmisen hyödyksi, mutta silti eläimiä pitää kohdella hyvin ja niin ettei tuota niille kärsimystä.
[/quote]
Uskovaisuus liittyy asiaan niin, että uskovaiset eivät ole koskaan opetelleet ajattelemaan omilla aivoillaan vaan uskovat jotain vanhaa kirjaa missä eläimet on luvalla alistettu ihmisille hyötykäyttöön.

Vierailija
62/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo 3000€/kk ole suomessa jo työntekijän keskipalkka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:56"] [quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä. [/quote] Mutta millainen ihminen olet? Mikä on maailmankatsomuksesi yleensä? Oletko uskovainen persu? [/quote] En ole tuo ihminen, mutta ajattelen samoin. Olen 42v äänestänyt velvollisuudentunnosta joka vaaleissa, aina vihreitä, paitsi viimeksi vasemmistoa, 4 L:n ylioppilas, vanhanrahan suvusta. Olen aina ollut itse melko pienituloinen, mutta pahanpäivänvara takaa sen, että elämäni on täysin turvattua taloudellisesti. Vastustin autoilua, kahvinjuontia, ydinvoimaa, kivihiilisähkön tuotantoa ym nuorena, nyttemmin juon kahvia ja autoilen. En edelleenkään maksa sähköstä kuin uusiutuvista luonnonvaroista sitä tuottaville tahoille. Nuorena myös kierrätin kaiken, nyttemmin vähän laiskemmin. Pidän eläimistä, mutta ne ovat silti minulle eläimiä, eivät ystäviä. Ostan luomumunia, haluaisin ostaa enemmän luomulihaa ja maitoa, mutta lapset eivät juo luomumaitoa ja lihaa en löydä marketista kuin possuna, joten se siitä. Nuorempana myös vieroksuin työtä, mutta en enää nykyään. [/quote] Ja nyt kun olet tullut kaikella tavalla viisaammaksi niin näet eläinten kidutuksen kivana asiana.

[/quote]

En mä näe sitä "kivana asiana". Mutta se on vain mun murhelistalla kuitenkin suhteellisen alhaalla. En kylläkään itse ostaisi turkista tai toivoisi lahjaksi. Mutta ehkä mä sit liputan niiden suomalaisten työpaikkojen ja tuottavuudenkin puolesta. Niin paljon on jo työttömyyttä. Eikä sitä tuotantoa tartte siirtää Kiinaan yhtään täältä. Jos se taattaisiin, ettei kysyntä lisääntyisi Kiinalaisille turkiksille jos täällä ei enää tarhata, joutuisin miettimään kantaani uudestaan.

Vierailija
64/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:01"]Hyväksyn turkistarhauksen, koska hyväksyn eläinten kasvattamisen myös lihaksi/nahaksi/höyheniksi miksi tahansa. Sen sijaan en hyväksi eläinten asiatonta kohtelua.  [/quote] Onko sinusta eläimen asiallista kohtelua se että joutuu elämänsä ainoan vuoden elämään metrin kokoisessa häkissä missä ei ole lattiana muuta kuin se häkin lattia? Mahtaa tuntua kivalta tassuihin. Voi jumalauta sentään!

[/quote]

En ottanut kantaa nykyisten säädösten riittävyyteen vaan siihen, onko turkistarhaus oikein. t. 10

[/quote]

Miten sä voit erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan? 

t. 26

[/quote]

Turkistarhaus ei automaattisesti tarkoita eläinten huonoa kohtelua. En vaadi sen lakkauttamista vaan eläinten olojen parantamista. 

[/quote]

No, kerropa mulle missä päin maailmaa tämä ongelma on ratkaistu? Missä ketut saavat elää lajinmukaista elämää? Miksi puhut lajinmukaisesta elämästä ketuille aivan kuin se olisi jotenkin turkiksen ostajan valittavissa oleva asia? "Ostanko eettisen turkiksen vai epäeettisen?"

Sallitaan se tarhaus sitten, kun ne olot OVAT lajinmukaiset, jookos, jos kantaa et halua ottaa nykyisten säädösten mukaan menevään turkistarhaukseen.

26

Vierailija
65/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy kurjia oloja eläimillä mutta muuten hyväksyn turkistarhauksen.

Vierailija
66/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:39"]En hyväksy kurjia oloja eläimillä mutta muuten hyväksyn turkistarhauksen.
[/quote]
Millainen ihminen olet?

Vierailija
67/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn turkistarhauksen ja hevosenlihan syömisen. Tapan hyttysiä ja kärpäsiä, hämähäkit hukutan. Minulle ei tuota mitään ongelmia viedä rotille myrkkyä tai loukuttaa minkkejä. Olen ampunut hirven.

Kun sota syttyy, minä pärjää aika mainiosti verrattuna Punavuoren pulisonkipartaisiin.

Vierailija
68/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä.
[/quote]
Mutta millainen ihminen olet? Mikä on maailmankatsomuksesi yleensä? Oletko uskovainen persu?

Ja millainen ihminen tämänkin lauseen kirjoittaja on?
Vai etkö ymmärrä vastausta!!!

Käy mesoamassa tuota omaa kantaasi tuossa itärajan toisella puolella. Mahtaisitko tulla hampaat suussa takaisin. Pointtina että maailma on muuallakin kuin Suomen rajojen sisäpuolella.

[/quote]

Vierailija
69/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen turkistarhaajaperheen ja ovat todella hyvin toimeentulevia. Itse en hyväksy ko elinkeinoa.

Vierailija
70/72 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kituminen? Oletko nyt propagandan uhri? Ota selvää, miten asiat oikeasti ovat eikä mitä sinulle halutaan näyttää kuvissa.

Vierailija
71/72 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn turkistarhauksen Suomessa, sillä muuten se vain siirtyisi Kiinaan ja siellä on todella julmaa eläinten kohtelua. Jos turkisten kysyntä saadaan loppumaan, loppuu myös tarhaus ja ongelma on ratkaistu. Mutta turkikset ovat kuitenkin taas nouseva trendi, viikonlopun kuninkaallisissa häissäkin prinsessa Birgitan minkit saivat hehkutusta osakseen lehdistössä...

Jos turkistarhausta olisi vain Kiinassa, niin ehkä kysyntä juuri tuosta syystä vähenisi.

Vierailija
72/72 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten pitäisi ainakin hyväksyä turkistarhaus, koska naiset niitä turkiksia käyttävät