Millainen ihminen hyväksyy turkistarhauksen?
Niin millainen? Onko se uskovaisten huvi ja elinkeino, kun eläimelle ei anneta mitään arvoa.
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:01"]Hyväksyn turkistarhauksen, koska hyväksyn eläinten kasvattamisen myös lihaksi/nahaksi/höyheniksi miksi tahansa. Sen sijaan en hyväksi eläinten asiatonta kohtelua. [/quote] Onko sinusta eläimen asiallista kohtelua se että joutuu elämänsä ainoan vuoden elämään metrin kokoisessa häkissä missä ei ole lattiana muuta kuin se häkin lattia? Mahtaa tuntua kivalta tassuihin. Voi jumalauta sentään!
[/quote]
En ottanut kantaa nykyisten säädösten riittävyyteen vaan siihen, onko turkistarhaus oikein. t. 10
Turkistarhauksen hyväksymistä ei voi perustella mitenkään. Tai no, toki voi, kuten aina nyky-yhteiskunnassa; kaiken voi perustella sen tuottavuudella. Jos jokin asia tuottaa pätäkkää, se on silloin tekemisen arvoista, sama sille kuinka montaa elävää olentoa se satuttaa, luonnosta puhumattakaan. Tuntuu, että sitä mukaa kun ajassa mennään eteenpäin, tulee rahasta vain tärkeämpää ja eettisyys unohdetaan kokonaan..
Homot, ulkomaalaiset, lapset, vanhukset, työttömät, eläimet, opiskelijat, yksinhuoltajat... - kaikki ihan turhaa sakkia. Kunhan joku vain rikastuu heidän kustannuksellaan, niin kaikki on hyvin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:07"]
Turkistarhauksen hyväksymistä ei voi perustella mitenkään. Tai no, toki voi, kuten aina nyky-yhteiskunnassa; kaiken voi perustella sen tuottavuudella. Jos jokin asia tuottaa pätäkkää, se on silloin tekemisen arvoista, sama sille kuinka montaa elävää olentoa se satuttaa, luonnosta puhumattakaan. Tuntuu, että sitä mukaa kun ajassa mennään eteenpäin, tulee rahasta vain tärkeämpää ja eettisyys unohdetaan kokonaan..
Homot, ulkomaalaiset, lapset, vanhukset, työttömät, eläimet, opiskelijat, yksinhuoltajat... - kaikki ihan turhaa sakkia. Kunhan joku vain rikastuu heidän kustannuksellaan, niin kaikki on hyvin.
[/quote]
Miksi turkistarhaus on sitten noussut erityiseksi kiistanaiheeksi. Miksette vastusta kaikkea eläinten tehotuotantoa samalla voimalla?
Sika-Anttilan tarvii saara uus puffi linnanjuhliin. Oisko meissä tarpeeks munaa lopettamaan tuo kuvottava heikommalla rahastus? Miten me se tehdään? En hyväksy siis, 30v kandi, sdp/kokoomus
mitä esim minä tekisin töikseni jos tarhaus kiellettäisiin? Maalla ei ole töitä!!! ja täälä asunto ja laina.
Ostatko sinä vihreä asuntoni, että voin muuttaa kaupunkiin? ja maksat 3000E kuussa mulle ansion menetyksiä?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:07"]
[/quote]
Miksi turkistarhaus on sitten noussut erityiseksi kiistanaiheeksi. Miksette vastusta kaikkea eläinten tehotuotantoa samalla voimalla?
[/quote]
Oisko niin, että ihminen tarvitsee ruokaa, mutta ihminen ei tarvitse enää nykyaikana turkiksia vaatteikseen. Lihankin tietenkin voi korvata mutta se ei monille ole niin helppoa. Ilman karvahattua ihminen voi kyllä vittu vie elää ihan hyvin ja näin säästää edes hieman eläinten kärsimystä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:14"]mitä esim minä tekisin töikseni jos tarhaus kiellettäisiin? Maalla ei ole töitä!!! ja täälä asunto ja laina.
Ostatko sinä vihreä asuntoni, että voin muuttaa kaupunkiin? ja maksat 3000E kuussa mulle ansion menetyksiä?
[/quote]
Ootko ajatellut että voisit opiskella jotain muutakin kuin kidutusta ja tappamista?
Turkistarhaus ok asia. Eläinten olot eivät.. Älkää turkistarhaajia vastustako, toivokaa muutosta lakiin joka sallii kurjat olot eläimille.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:07"] Turkistarhauksen hyväksymistä ei voi perustella mitenkään. Tai no, toki voi, kuten aina nyky-yhteiskunnassa; kaiken voi perustella sen tuottavuudella. Jos jokin asia tuottaa pätäkkää, se on silloin tekemisen arvoista, sama sille kuinka montaa elävää olentoa se satuttaa, luonnosta puhumattakaan. Tuntuu, että sitä mukaa kun ajassa mennään eteenpäin, tulee rahasta vain tärkeämpää ja eettisyys unohdetaan kokonaan.. Homot, ulkomaalaiset, lapset, vanhukset, työttömät, eläimet, opiskelijat, yksinhuoltajat... - kaikki ihan turhaa sakkia. Kunhan joku vain rikastuu heidän kustannuksellaan, niin kaikki on hyvin. [/quote] Miksi turkistarhaus on sitten noussut erityiseksi kiistanaiheeksi. Miksette vastusta kaikkea eläinten tehotuotantoa samalla voimalla? [/quote] Oisko niin, että ihminen tarvitsee ruokaa, mutta ihminen ei tarvitse enää nykyaikana turkiksia vaatteikseen. Lihankin tietenkin voi korvata mutta se ei monille ole niin helppoa. Ilman karvahattua ihminen voi kyllä vittu vie elää ihan hyvin ja näin säästää edes hieman eläinten kärsimystä.
[/quote]
Mutta olisi varsin helppoa välttää älykkäiden eläinten lihaa, jotka nykyisestä tehomaataloudesta kärsivät eniten. Luulenpa vaan, että monien turkistarhausta vastustavien taloudesta löytyy nahkasohvat, nahkatakit ja punaisella lihalla mässäillään. Ihan samanlaiselta pröystäilyltä tuo näin opiskelijan silmin vaikuttaa kuin turkisvaatteiden käyttö.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä. [/quote] Mutta millainen ihminen olet? Mikä on maailmankatsomuksesi yleensä? Oletko uskovainen persu?
[/quote]
En ole tuo ihminen, mutta ajattelen samoin. Olen 42v äänestänyt velvollisuudentunnosta joka vaaleissa, aina vihreitä, paitsi viimeksi vasemmistoa, 4 L:n ylioppilas, vanhanrahan suvusta. Olen aina ollut itse melko pienituloinen, mutta pahanpäivänvara takaa sen, että elämäni on täysin turvattua taloudellisesti. Vastustin autoilua, kahvinjuontia, ydinvoimaa, kivihiilisähkön tuotantoa ym nuorena, nyttemmin juon kahvia ja autoilen. En edelleenkään maksa sähköstä kuin uusiutuvista luonnonvaroista sitä tuottaville tahoille. Nuorena myös kierrätin kaiken, nyttemmin vähän laiskemmin.
Pidän eläimistä, mutta ne ovat silti minulle eläimiä, eivät ystäviä. Ostan luomumunia, haluaisin ostaa enemmän luomulihaa ja maitoa, mutta lapset eivät juo luomumaitoa ja lihaa en löydä marketista kuin possuna, joten se siitä. Nuorempana myös vieroksuin työtä, mutta en enää nykyään.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:49"]Niin millainen? Onko se uskovaisten huvi ja elinkeino, kun eläimelle ei anneta mitään arvoa.
[/quote]
Minä
kertokaapa mikä on korvaava elinkeino tarhaukselle vai pitäisikö pukeutua hamppupaitaan vai keinokuituun? Perustelkaas itse millanen urpo sen kieltää ja mistä korvaavat verovarat saadaan ja miten kuittaatte vaihtoehtoisten materiaalien saasteet valmistusprosessissa? Otatteko kallion asuntoonne ylijääneet turkiseläimet, mitkä ei pärjää enään luonnossa ja maksatteko sitten työttömien tarhaajien elämisen? Mistä korvaava vientituote ja millä lopetatte luonnon muut eläinten kärsimykset. Esimerkiksi jos lintu syö kastemadon eikö lintu ajattele sen tunteita? Lopettasitteko samalla myös villieläinten vaistot tai kiellättekö kotikissat koska kissat tappaa huvikseen viattomia hiiriä ja oravia?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:07"] Turkistarhauksen hyväksymistä ei voi perustella mitenkään. Tai no, toki voi, kuten aina nyky-yhteiskunnassa; kaiken voi perustella sen tuottavuudella. Jos jokin asia tuottaa pätäkkää, se on silloin tekemisen arvoista, sama sille kuinka montaa elävää olentoa se satuttaa, luonnosta puhumattakaan. Tuntuu, että sitä mukaa kun ajassa mennään eteenpäin, tulee rahasta vain tärkeämpää ja eettisyys unohdetaan kokonaan.. Homot, ulkomaalaiset, lapset, vanhukset, työttömät, eläimet, opiskelijat, yksinhuoltajat... - kaikki ihan turhaa sakkia. Kunhan joku vain rikastuu heidän kustannuksellaan, niin kaikki on hyvin. [/quote] Miksi turkistarhaus on sitten noussut erityiseksi kiistanaiheeksi. Miksette vastusta kaikkea eläinten tehotuotantoa samalla voimalla? [/quote] Oisko niin, että ihminen tarvitsee ruokaa, mutta ihminen ei tarvitse enää nykyaikana turkiksia vaatteikseen. Lihankin tietenkin voi korvata mutta se ei monille ole niin helppoa. Ilman karvahattua ihminen voi kyllä vittu vie elää ihan hyvin ja näin säästää edes hieman eläinten kärsimystä.
[/quote]
Mutta olisi varsin helppoa välttää älykkäiden eläinten lihaa, jotka nykyisestä tehomaataloudesta kärsivät eniten. Luulenpa vaan, että monien turkistarhausta vastustavien taloudesta löytyy nahkasohvat, nahkatakit ja punaisella lihalla mässäillään. Ihan samanlaiselta pröystäilyltä tuo näin opiskelijan silmin vaikuttaa kuin turkisvaatteiden käyttö.
[/quote]
Ei tässä taloudessa kylläkään. Vältän kaikella tavalla eläintuotteita.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:01"]Hyväksyn turkistarhauksen, koska hyväksyn eläinten kasvattamisen myös lihaksi/nahaksi/höyheniksi miksi tahansa. Sen sijaan en hyväksi eläinten asiatonta kohtelua. [/quote] Onko sinusta eläimen asiallista kohtelua se että joutuu elämänsä ainoan vuoden elämään metrin kokoisessa häkissä missä ei ole lattiana muuta kuin se häkin lattia? Mahtaa tuntua kivalta tassuihin. Voi jumalauta sentään!
[/quote]
En ottanut kantaa nykyisten säädösten riittävyyteen vaan siihen, onko turkistarhaus oikein. t. 10
[/quote]
Miten sä voit erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan?
t. 26
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:51"]Olen taipunut hyväksymään sen Suomessa koska se on täällä taatusti eettisempää kuin Venäjällä tai Kiinassa jossa turkis nyljetään elävältä eläimeltä. [/quote] Mutta millainen ihminen olet? Mikä on maailmankatsomuksesi yleensä? Oletko uskovainen persu?
[/quote]
En ole tuo ihminen, mutta ajattelen samoin. Olen 42v äänestänyt velvollisuudentunnosta joka vaaleissa, aina vihreitä, paitsi viimeksi vasemmistoa, 4 L:n ylioppilas, vanhanrahan suvusta. Olen aina ollut itse melko pienituloinen, mutta pahanpäivänvara takaa sen, että elämäni on täysin turvattua taloudellisesti. Vastustin autoilua, kahvinjuontia, ydinvoimaa, kivihiilisähkön tuotantoa ym nuorena, nyttemmin juon kahvia ja autoilen. En edelleenkään maksa sähköstä kuin uusiutuvista luonnonvaroista sitä tuottaville tahoille. Nuorena myös kierrätin kaiken, nyttemmin vähän laiskemmin.
Pidän eläimistä, mutta ne ovat silti minulle eläimiä, eivät ystäviä. Ostan luomumunia, haluaisin ostaa enemmän luomulihaa ja maitoa, mutta lapset eivät juo luomumaitoa ja lihaa en löydä marketista kuin possuna, joten se siitä. Nuorempana myös vieroksuin työtä, mutta en enää nykyään.
[/quote]
Ja nyt kun olet tullut kaikella tavalla viisaammaksi niin näet eläinten kidutuksen kivana asiana.
Miten uskovaisuus tähän liittyy yhtään mitenkään?
Ja btw, aika tuottavaa turkistarhaus kyllä on jos siitä saa 3000€/kk :O
Itse olen uskovainen ja hyväksyn turkistarhauksen asiana, mutta en pidä nykyisiä säännöksiä riittävinä eli eläinten elinolot eivät ole mielestäni tällä hetkellä tarpeeksi hyvät. Jumala on tarkoittanut kasvit ja eläimet ihmisen hyödyksi, mutta silti eläimiä pitää kohdella hyvin ja niin ettei tuota niille kärsimystä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:03"]Millainen ihminen hyväksyy lasten tarhaamisen? Ahtaat tilat, paljon melua, huonoa ruokaa, pakkonukkumista. Likainen kurainen piha ulkoilualueena. [/quote] Tarhatraumasi takiako haluat nyt kostaa eläimille?
[/quote]
Sinustako ihmistä saa kohdella huonosti, jos hän on pienikokoinen?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:20"]kertokaapa mikä on korvaava elinkeino tarhaukselle vai pitäisikö pukeutua hamppupaitaan vai keinokuituun? Perustelkaas itse millanen urpo sen kieltää ja mistä korvaavat verovarat saadaan ja miten kuittaatte vaihtoehtoisten materiaalien saasteet valmistusprosessissa? Otatteko kallion asuntoonne ylijääneet turkiseläimet, mitkä ei pärjää enään luonnossa ja maksatteko sitten työttömien tarhaajien elämisen? Mistä korvaava vientituote ja millä lopetatte luonnon muut eläinten kärsimykset. Esimerkiksi jos lintu syö kastemadon eikö lintu ajattele sen tunteita? Lopettasitteko samalla myös villieläinten vaistot tai kiellättekö kotikissat koska kissat tappaa huvikseen viattomia hiiriä ja oravia?
[/quote]
Kotikissatkaan eivät ole niin julmia että koko vuoden kiduttaisivat samaa hiirtä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:20"]
[/quote]
[/quote]
Miten sä voit erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan?
t. 26
[/quote]
Turkistarhaus ei automaattisesti tarkoita eläinten huonoa kohtelua. En vaadi sen lakkauttamista vaan eläinten olojen parantamista.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:03"]Millainen ihminen hyväksyy lasten tarhaamisen? Ahtaat tilat, paljon melua, huonoa ruokaa, pakkonukkumista. Likainen kurainen piha ulkoilualueena.
[/quote]
Tarhatraumasi takiako haluat nyt kostaa eläimille?