Ammattisi & jäitkö saikulle ennen ä-lomaa?
Kommentit (64)
Toimistosihteeri ja 1 kk ennen jäin sairaslomalle. Selkä ei kestänyt sitä istumista..
Rv 18 menossa, ei vielä saikkuopöiviä. Olen terveydenhoitaja, toivon voivani olla loppuun asti työssä. Alkuraskauden pahoinvointi oli kauheaa, oksntelein potilaiden välillä ja muutaman kerran joudun potilaalle sanomaan että täytyy mennä hakemaan esitteitä tms kun ryntäsin vessaan yrjölle. Oli siinä oikeasti pokassa pitelemistä, kun mimmit jotka eivät edes ykäneeet mutta oli "vähän etova olo" saikuttivat alkuraskaudesta joka viikko pari-kolme päivää...Hakivat siis saikkutodistuksia minulta. No, kukin tyylillään ja työmoraalillaan.
Toimistotyöntekijä. Käytin pois lomapäiviä ja jäin töistä jo melkein kuukautta ennen äitiysloman alkua.
Sairaanhoitaja. Ennen ekaa äitiyslomaa jäin saikulle reilu kuukausi ennen ä-loman alkua. Työskentelin silloin tk:n vuodeosastolla. Ennen tokaa äitiyslomaa en ollut saikulla, silloin oloin töisä kotihoidossa.
En. Pidin ko. kesänä vain 2viikkoa lomaa(äloma alkoi syyskuussa) ja siirsin siten loman seuraavaan kesään.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:48"]En. Pidin ko. kesänä vain 2viikkoa lomaa(äloma alkoi syyskuussa) ja siirsin siten loman seuraavaan kesään.
[/quote]
It alalla olen.
Päiväkodissa, n.1kk aikaisemmin jäin saikulle monen eri vaivan takia.
Markkinointipäällikkö, ei ollut tarvetta jäädä saikulle. Tuntui hölmöltä jäädä pois töistä kuukautta ennen laskettua aikaa, kun ei ollut mitään ongelmia raskauden kanssa.
Jäin sairaslomalle ennenaikaisten supistelujen vuoksi viikolla 31. Istumatyö provosoi supistuksia, kotona ei ollut mitään ongelmaa, kun sai olla liikkeellä. Vauva syntyi käynnistettynä 41+4 viikolla...
terveyskeskuslääkäri
Lastentarhanopettaja (pienten ryhmässä), en jäänyt.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:42"]Toimistotyöntekijä. Käytin pois lomapäiviä ja jäin töistä jo melkein kuukautta ennen äitiysloman alkua.
[/quote]
Tätä mä en ymmärrä. Itse tosiaan taktikoin toisin päin ja sain olla kotona 9kk äitiys- ja vanhempainloman jälkeen 2kk täydellä palkalla loman ja saldojen avulla.
Matkailuvirkailija ja jäin 3kk ennen äitiyslomaa saikulle supistusten, masennuksen ja selkäkipujen takia. Saikulle jääminen ei ole oma valinta ja siksi nousee karvat pystyyn kun kuulee jonkun sanovan että oli loppuun asti töissä eikä vinkunut ja valittanut yhtään. Olisin minäkin ollut mutta lääkärin määräys ja ajattelin kyllä lapseni parasta jäädessäni saikulle.
Lastentarhanopettaja, ei sairaslomapäiviä.
Opettaja. 2kk ennen sairaalahoitoon ja saikulle, kun lapsi koitti syntyä.
Jäin (ilman omaa halua) ennenaikaisuuden uhan vuoksi 4 viikkoa ennen l.a. Töihin kaipaan. -toinen tk-lääkäri
Myymälän esimies ja en jäänyt