Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattisi & jäitkö saikulle ennen ä-lomaa?

Vierailija
16.06.2015 |

ev

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja, ei saikkua

Vierailija
42/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa lastenhoitajana, loppuun asti pystyin olemaan. Alkuaikoina jouduin olemaan viikon pois pahoinvoinnin vuoksi, muuten ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Olin vanhainkodissa töissä. 2kk ennen äitiyslomaa minut siirrettiin kevyempiin tehtäviin (eli tein välivuoroja joissa ei ollut nostoja tai siirtelyjä enemmän kevyttä avustamista ja siistimistä). En ollut saikulla raskaus-aikana. Näin kaikissa kolmessa raskaudessa.

Vierailija
44/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies. En ollut saikulla, mutta jäin pois töistä 3kk ennen laskettua aikaa, koska siinä oli vihdoin sauma pitää pois kertyneet ylityötunnit.

Vierailija
45/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen lähihoitajana päiväkodissa, ja päivääni kuului mm. pienten puolella lasten nostelua ja isojen puolella riitojen selvittelyä/lyöntien estämistä.
Ennen äitiysloman alkua olin viisi viikkoa vuosilomalla (lomailua en tosin harrastanut, vaan talon remontointia ja puutarhan kitkemistä), mutta oloni oli koko loman ajan hyvä ja energinen. Luulen että en siis olisi tarvinnut sairaslomaa jos töissä olisin ollut.

Vierailija
46/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä ja en saikuttanut raskaudesta johtuen päivääkään. Keuhkoputken tulehduksen ja korkean kuumeen vuoksi olin poissa 3 päivää. Siirryin myymälän työtehtävistä kevyempiin kassatöihin noin rv 28 alkaen.

Vierailija
47/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa, en jäänyt, olisin voinut olla pidempäänkin töissä. Tosin työaikani oli noin 30h viikossa eli ei kokopäivätyö.

Vierailija
48/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:41"]Rv 18 menossa, ei vielä saikkuopöiviä. Olen terveydenhoitaja, toivon voivani olla loppuun asti työssä. Alkuraskauden pahoinvointi oli kauheaa, oksntelein potilaiden välillä ja muutaman kerran joudun potilaalle sanomaan että täytyy mennä hakemaan  esitteitä tms kun ryntäsin vessaan yrjölle. Oli siinä oikeasti pokassa pitelemistä, kun mimmit jotka eivät edes ykäneeet mutta oli "vähän etova olo" saikuttivat alkuraskaudesta joka viikko pari-kolme päivää...Hakivat siis saikkutodistuksia minulta. No, kukin tyylillään ja työmoraalillaan.
[/quote]
Sullahan ei ole sitten ollut edes kunnon pahoinvointia joten mitä arvostelet muita? Itse makasin sängyssä ja oksensin. Sitten makasin tipassa ja oksensin. Meni pari viikkoa ja pysyin jo istualtaan ja oksensin. Ei siinä hirveästi pystynyt liikkumaan tai edes puhumaan oksentamatta. Eipä ole työmoraalilla mitään tekemistä pahoinvoinnin kanssa. Menin osa-aikaisesti töihin kun pääsin tuohon sinun vaiheeseesi, eli pystyin istumaan ja kykenin jopa menemään vessaan oksentamaan. Kokoaikaisesti en olisi pystynyt olemaan, olisin ollut niin huonossa kunnossa että olisin saanut vapaa-aikani olla tipassa.

Vierailija
49/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelutiskillä. Olisko ollu viikolla 6, kun pahoinvointi löi yli. En jaksanut tehdä mitään. Mikään ei pysyny sisällä. Oksensin n.10-15 kertaa päivässä. Nukuin liki 16h, kun ei ollu energiaa. Jouduinkin osastolle tipitukseen muutamia kertoja. Tätä jatkui 5kk. Kun olisin voinut palata työhön, oli vatsa jo tiellä eikä nostelua enää lääkäri suositellut.
Jokaisen päivän körsin. Mieluummin olisin ollut töissä. En todella saikuttanut saikuttamisen ilosta.

Vierailija
50/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti, sain potkut 3vko ennen äitiyslomaa

Vierailija
51/64 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja. Kolme raskautta. Ei ollut onneksi tarvetta sairaslomiin.

Vierailija
52/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maalareita paikalla? Kiinnostaisi tietää miten teillä käyny tässä asiassa, kun ite täällä pohdin juuri kauanko jaksaa näin fyysistä tehdä mahan kanssa. Ja paljon kantamista nostamista kiipeilyä ym.

Vierailija
53/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja. Synnytin töissä ennenaikaisesti roskakoriin, kaikki meni hyvin.

Vierailija
54/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähoitaja, äitiyslomalle jäin normaalisti. Yhden viikon olin sairaslomalla raskauden takia, selkä oli saastasen kipeä :(

Vierailija
55/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolatyötä ( baarihommat, tarjoilu ja keittiö ) hyvin jaksoin loppuun asti ja tein vielä sen jälkeenkin vkloppu vuoroja vuoroja, periaatteessa viikkoa ennen laskettua en enää tehnyt vuoroja.

Vierailija
56/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

B2B-myyjä. En jäänyt sairauslomalle etukäteen, ei ollut mitään syytä. Ainoat saikkupäivät raskauden aikana olivat kaksi flunssapäivää.

Vierailija
57/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että monen raskaus on sujunut hyvin. Monesta viestistä huokuu kuitenkin ikävä asenne sairaslomalla raskauden vuoksi olevia kohtaan. Itse jouduin sairaslomalle rv 20. Sairasloma kirjoitettiin suoraan äitiysloman alkuun asti. Suurimman osan raskaudesta makasin sairaalassa jalat ylöspäin käyrillä ja toivoin, että lapsi pysyisi sisällä. Suihkuun ei saanut mennä eikä vessaan asti kävellä... Vauva syntyi hätäsektiolla rv 36 ja oli hyväkuntoinen. Ei sillä saikilla huviksi olla.

Vierailija
58/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija. Jatkoin töitä äitiysloman alkamisen jälkeen ihan normaalisti. Kokonaan lopetin työt n. viikko ennen laskettua aikaa, kun isommat lapset jäivät koulusta kesälomalle. Vauva syntyi käynnistettä viikolla 41+3.

Vierailija
59/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rakennusalalla ja jäin jo melko varhain erityisäitiysvapaalle olisinkoha helmikuusta maaliskuuhun asti ollu 1kk saikulla ennenku sain erityisäitiysvapaan päätöksen , olin siis 4 kuulla raskaana kun jäin pois :)

Vierailija
60/64 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin lomat ennen äippälomaa, joten vähän yli kuukautta ennen jäin pois. En joutunut siis saikuttamaan. Ravintolassa töissä joten työ aika fyysistä ja itselläni rupesi loman puolivälissä iskias vaivaamaan sen verran pahasti että onneksi en ollut enää töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme