Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Toivottavasti Tiina tervehtyy ja alkaa voida paremmin. Vaikuttaa kuitenkin sydämmelliseltä ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Tiina tervehtyy ja alkaa voida paremmin. Vaikuttaa kuitenkin sydämmelliseltä ihmiseltä.
*sydämelliseltä
Vierailija kirjoitti:
Olisiko Väinön isä huomannut, että pojasta on liikaa tietoa jaksossa?
Tai äiti.
Eihän sitä voi tietää paljonko näkyy lopputuloksessa. Tunnistettavissa kuitenkin, vaikka oli kuinka blurrattu.
Lisäksi Lindalla oli pojan kuvat korviksissa, joita ei ollut peitelty mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mirellalla voisi olla tulevaisuutta musabisneksessä. Hyvä ääni. Lauloi siellä kirkossa tosi hyvin. Hyvä ulkonäkö, hyvä ääni, ei pelkää esiintyä. Koelauluun heti. En vaan keksi, mikä ois genre. Iskelmä on romanien juttu, mutta onko sillä tulevaisuutta? Siinä tulis rahaa ja en keksi, miten siinä vois tehdä rikoksia.
Kaikki romanit kuulostaa samalta. Onhan niitä tangomarkkinoilla kuultu ja pärjänneetkin, kunnes suvun rötöstely vaatinut huomiota.
Mirella nyt vaan taas istuu uutta kaksi vuotistaan, että ehkä sitten joskus..
Totta kaikki romanit puhuvat samalla tavalla, samoin painotuksin. Jännä.
Viisi vuotta ja täältä tullaan kirjoitti:
Ajatuksia herättävä sarja! Elän itse köyhyysloukussa, mutta olen asiani aina hoitanut kuntoon, ainaki viime tipassa. Olen tehnyt töitä, vaikka pätkissä ja määräaikaisena. Kasvattelen vielä yhtä tenavaa täysi-ikäiseksi. Varaa ei tule koskaan olemaan esim. matkailuun edes kotimaassa. Ei uusiin vaatteisiin. Työllistyminen joka tapauksessa pienipalkkaiselle alalle. Mihinkään luxukseen ja ylellisyyteen kuten harrastuksiin, salikortteihin ei ole varaa. Linnassa olisi töitäkin.
No, suunnitelma on tämä. Kun tämä viimeinen lapsoseni lentää pesästä, lentää äiti linnaan.
Kyllä sitä aina jotain keksii että sisälle pääsee, jotain "siitä väliltä" ketään en ala vahingoittamaan, herroilta voi vähä tilisiirtoja tehdä.
Sitten otan lokoisasti lopultakin! On komea personal traineri, valmiit ruuat, harrastuksia, tapahtumia ja mitä ikinä. Kaikki vielä samassa paikassa, ilman ikäviä siirtymisiä.
Illaksi pääsee sitten omaan rauhaan lueskelemaan, kutomaan ja katsomaan tv.tä. Kai saa vibran ottaa mukaan? Vai onkohan selleissä valmiina.
Äkkiseltään hieno idea, jota miettii moni eläkeläinenkin, mutta moraali ei anna periksi tehdä sellaisia rikoksia joilla pääsee vankilaan. Suomessa vankilaan on erittäin vaikea päästä. Tarvitaan henkirikos, vakava huumausainerikos tai useita aseellisiä väkivaltaisia ryöstöjä, tms. Henkirikosta harva on valmis tekemään elantonsa turvaamiseksi ja vielä havempi haluaa puuttua huumebisnekseen.
En usko mihinkään tekniseen vikaan, vaan jotain on jouduttu editoimaan uusiksi. Mitä, sitähän voi nyt vain arvailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko viimeinen jakso poistettu? Miksi?
Ohhoh, niinpä onkin. Jos googlaa "Yle Linna jakso 8", saa jakson esiin mutta lukee "Ohjelman katseluaika on päättynyt." Mitäs siinä olis näkynyt semmoista, että joku olis voinut tulla katumapäälle, että on antanut luvan kuvauksiin?
Taidettiin justiin poistaa, ite katoin sen joskus tunti sitten.
Sulla kun on se tuoreessa muistissa, osaatko sanoa, miksi olisi voitu poistaa? Esiintyikö siinä joku, jota ei muissa jaksoissa ollut?
Oliko viimeisessä jaksossa tää Mirbellan vapautuminen/kirveen kanssa esiintyminen "olis kirveelle töitä". Voisin olettaa että sen kohdan halunnut jälkikäteen pois kun keskusteluista älynnyt että ei ollutkaan ihan niin cool juttu ku omassa päässä vaikutti..
Enpä usko, että Mirkulla niin paljon on valtaa, että jotain hänen sanomisiaan lähdettäisiin poistamaan jo valmiista jaksosta. Se ja sama, mitä puhuu. Hän on lupansa kuvauksille antanut.
MUTTA asiaan voi liittyä Lindan lapsi, kyllähän Väinön tutut tunnistaa helpostikin siitä blurrauksesta huolimatta. esim päiväkotikaverien vanhemmat.
Tai sitten se riehuva vanki tuli liian ilmiselväksi, vaikka sivujuonne olikin. Tai joku toinen vanki, joka ei halunnut olla ohjelmassa mukana niin häntä näkyi liikaa ja tunnistettavasti.
Vierailija kirjoitti:
En usko mihinkään tekniseen vikaan, vaan jotain on jouduttu editoimaan uusiksi. Mitä, sitähän voi nyt vain arvailla.
Tällä hetkellä Areenassa on muitakin sarjoja joissa jaksoja puuttuu. Sen lisäksi nettiradio ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Australian matami hekotteli alkuun kuinka on päätynyt oikeaan paikkaan huumetuomiolle, kun vain puolet tuomiosta istuu ensikertalaisena ja kotimaassa olis istunut kymmenen vuotta päivästä päivään. Parin kuukauden kuluttua alkoikin toi vangeille tuttu syyttömyys-ulina ja miten kaikki häneen kohdistuvat minkäänlaiset epäilyt ovat aivan täysin naurettavia. Eihän HÄN, Australian harmaahapsi tietenkään mitään, syytön ihminen hyvänen aika. Eli perus, huumekuriiri ihan tietoisesti..
Ilmeisesti tieto Suomen lepsuista vankilatuomioista ja hyvistä oloista on levinnyt pallon toisellekin puolelle. Minusta Jane laskelmoi tuodessaan huumelastin nimenomaan Suomeen, jos onnistuu saa hyvät rahat, mutta jos jää kiinni niin saa viettää parin kuukauden luksusloman. Ilmastomme ei toki vedä vertoja Australialle, mutta sisätiloissahan nuo lähinnä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tiina ei halunnut korvaushoitoon? Olen ymmärtänyt, että sinne on Suomessa vaikea päästä ja ihmiset joutuvat jonottamaan ja taistelemaan päästäkseen korvaushoidon piiriin. Ikinä kuullut, että sitä tarjotaan jollekin ja siitä kieltäydytään.
Muutenkin jotenkin sarjan surkein tapaus tämä Tiina. Niin helvtin sekaisin, nyki ja sätki ja sössötti, vaikka oli kai selvin päin.
Halusi olla äiti lapsilleen ja jatkaa vankilassa alkanutta raitista elämää, mutta kaunis puhe jäi vain puheeksi. Vapauduttuaan ei ollut mikään kiire lasten luo, päin vastoin lähti frendejä moikkaamaan eri kaupunkeihin. Olen aivan varma, että ratkesi käyttämään jo ensimmäisenä iltana vapaudessa. Kohta taas vankilassa ellei kuole sitä ennen, mikä sekään ei olisi yllätys tuolla elämäntavalla.
Kuten Tiina sarjassa omien sanojensa mukaan sanoi, ettei lääke sopinut hänelle. Korvaushoidosta tulee myös riippuvaiseksi, eikä hän haluaisi enää olla mistään riippuvainen.
Suomessakin on suburiippuvaisia paljon.
Mietin kanssa, ettei Tiinalla ollut lasten luokse kiirettä.. mutta sijoitettunahan ne vissiin on. Niihinkään paikkoihin noin vaan mennä. Pitää sopia tapaamiset erikseen. Ja jos vielä on jotain rajoituksia tapaamisten kanssa, niin sitten pitää sopia sossun kanssa tapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tiina ei halunnut korvaushoitoon? Olen ymmärtänyt, että sinne on Suomessa vaikea päästä ja ihmiset joutuvat jonottamaan ja taistelemaan päästäkseen korvaushoidon piiriin. Ikinä kuullut, että sitä tarjotaan jollekin ja siitä kieltäydytään.
Muutenkin jotenkin sarjan surkein tapaus tämä Tiina. Niin helvtin sekaisin, nyki ja sätki ja sössötti, vaikka oli kai selvin päin.
Halusi olla äiti lapsilleen ja jatkaa vankilassa alkanutta raitista elämää, mutta kaunis puhe jäi vain puheeksi. Vapauduttuaan ei ollut mikään kiire lasten luo, päin vastoin lähti frendejä moikkaamaan eri kaupunkeihin. Olen aivan varma, että ratkesi käyttämään jo ensimmäisenä iltana vapaudessa. Kohta taas vankilassa ellei kuole sitä ennen, mikä sekään ei olisi yllätys tuolla elämäntavalla.Kuten Tiina sarjassa omien sanojensa mukaan sanoi, ettei lääke sopinut hänelle. Korvaushoidosta tulee myös riippuvaiseksi, eikä hän haluaisi enää olla mistään riippuvainen.
Mietin kanssa, ettei Tiinalla ollut lasten luokse kiirettä.. mutta sijoitettunahan ne vissiin on. Niihinkään paikkoihin noin vaan mennä. Pitää sopia tapaamiset erikseen. Ja jos vielä on jotain rajoituksia tapaamisten kanssa, niin sitten pitää sopia sossun kanssa tapaamiset.[/quote
Toinen on isällään ja pienempi hänen öidillään. Kieltäytyi, koska ei oikeasti halua kuiville.
Vierailija kirjoitti:
Mä katoin yöllä jaksot. Katson uteliaisuudesta sen kahdeksanen uusiksi, niin tuun kertoo sitten muuttuko mitään.
Tupakoikohan suurin osa vangeista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sarjaa esitetty mainosmielessä kaikissa maailman maissa jotta saamme tänne kaikki maailman vangit "kärsimään" tuomionsa. Kyllä sitten veetuttaa tämä nyky Suomi.
Mistä sä olet saanut päähäsi, että vanki voi valita maan missä menee vankilaan? Kotimaahan voi pyytää siirtoa, mutta kakku istutaan siinä maassa, missä tuomio on luettu.
Kerrotko vähän tuota logiikkaa, että miten ne maailman vangit voisi tänne tulla?
Aussi-Janen logiikalla. Schengen-maihin tulevat huumekuljetukset kannattaa ohjata Suomen kautta koska täällä a) kiinnijäämisprosentti on alhainen, b) rangaistukset ovat naurettavan lyhyet ja c) vankilat ovat all-inclusive hotelleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateeks käy, kolmen vuoden lepoloma. Pitäis varmaan tehdä pankkiryöstö. Jos onnistuu enkä jää kiinni niin elelen herroiksi, jos jään kiinni niin saan loman. Täähän on ihan win-win-win tilanne.
Mä en kyllä haluaisi :D Eihän kaikkien kanss tulisi toimeen, voisi olla tosi räikeääkin kiusaamista, pahoinpitelyjä, uhkaa, yms. Eikä sais syödä aina mitä haluaa.
En mäkään saa syödä aina mitä haluan vaikka käyn töissä! Muutenhan mä söisin pelkkää kalaa ja hienoja pihvejä ja ja.. Mut makaronilaatikolla mennään..
Mä saan! Työssäkäyvä olen ja vapaa lintu.
Välillä tekee pihviä mieli, toisinaan itse tehtyä hernekeittoa ja kaalilaatikkoa tai miehen tekemään makaronilaatikkoa.
Laiha velli olisi rangaistus. Sitä en syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusi olla äiti lapsilleen ja jatkaa vankilassa alkanutta raitista elämää, mutta kaunis puhe jäi vain puheeksi. Vapauduttuaan ei ollut mikään kiire lasten luo, päin vastoin lähti frendejä moikkaamaan eri kaupunkeihin. Olen aivan varma, että ratkesi käyttämään jo ensimmäisenä iltana vapaudessa. Kohta taas vankilassa ellei kuole sitä ennen, mikä sekään ei olisi yllätys tuolla elämäntavalla.Kuten Tiina sarjassa omien sanojensa mukaan sanoi, ettei lääke sopinut hänelle. Korvaushoidosta tulee myös riippuvaiseksi, eikä hän haluaisi enää olla mistään riippuvainen.
Mietin kanssa, ettei Tiinalla ollut lasten luokse kiirettä.. mutta sijoitettunahan ne vissiin on. Niihinkään paikkoihin noin vaan mennä. Pitää sopia tapaamiset erikseen. Ja jos vielä on jotain rajoituksia tapaamisten kanssa, niin sitten pitää sopia sossun kanssa tapaamiset.[/quote
Toinen on isällään ja pienempi hänen öidillään. Kieltäytyi, koska ei oikeasti halua kuiville.
Eikä niihinkään paikkoihin vaan marssita tapaamiseen, ihan samat säännöt näissä kuin vieraalle sijoitetuillakin.
Kyllä, bilettämään se lähti, sehän selvä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedän, mistä Mirella on saanut rahat merkkivaatteisiin…
Kamala petollinen ihminen uskossa!
No et kyllä tiedä. Mielestäni tämä Mirella oli kerrassaan valloittava persoona.
Sarjasta tuli mieleen, missähän mahtaa istua muutaman vuoden takaa fb.n naistenryhmä-uhoaja P.P? Keillä ei heti välähdä, niin maissi liittyy asiaan. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä sarjassa, onko linna jo tasoittanut häntä vai vieläkö sama uho jatkuu.
Miten mulla on sellanen kutina, että ne jotka täällä kauhistelee vankilaelämän helppoutta ja lokoisuutta on samoja ihmisiä jotka on henkisesti vereslihalla kun ei ole korona-aikana päässyt ravintoloihin ja etelän lomille... :D
Kaikki romanit kuulostaa samalta. Onhan niitä tangomarkkinoilla kuultu ja pärjänneetkin, kunnes suvun rötöstely vaatinut huomiota.
Mirella nyt vaan taas istuu uutta kaksi vuotistaan, että ehkä sitten joskus..