Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on tämä:
-Nainen ei luontaisesti käytä väkivaltaa huvikseen, kuten mies. Nainen tekee sen puolustaakseen lapsiaan tai itseään. Nisessakin on testosteronia, mutta nainen taistelee yleensä vain puolustaakseen lapsiaan tai läheisiään, harvinaista että nainen käyttäisi väkivaltaa edes itsensä puolustamiseen.
-Mies voi käyttää väkivaltaa pelkästään nautinnon ja perversioidensa tyydyttömiseen.
-Jos nainen käyttää väkivaltaa turhaan (kuten mies), naisella on aivot nyrjähtäneet kokemiensa asioiden vuoksi, ja tällainen nainen voi myös nauttia siitä että saa t.appaa ihmisen, jopa ihmisen jota ei tunne, mutta joka vaikuttaa ällöttävältä ja sanoo jotain väärin.
Minähän kommentissani mainitsin että nainenkin voi nauttia väkivallasta, jos tausta on sellanen että vihaa on kertynyt.
Kyllä minäkin ihan voisin huvikseni jonkun am pu a, koska olen padonnut vihaa vuosikymmeniä, erinäisten asioiden takia, esim siksi että menetin neitsyyteni joukkor.. tutut pojat asialla. vasta myöhemmin olen käsittäny että siitä lähtien koko elämä on ollu pelkkää sisäistä vihaa täynnä ja mt.-ongelmia, eikä helpota että isäni oli alkoholisti ja sain jo lapsuudessa juosta sottamaan sukkasilla hankeen soittamaan poliiseja ja vartioida äitini henkeä. Olen vihannut pitkään koko ihmiskuntaa, vain perhettäni rakasran.
pitkälti noin
naisen puolustamisessa täytyy muistaa naisen "vinksahtaneisuus" (selitän termin myöhemmin, ei tarvitse kenenkään vetää hernettä nenään nyt). Eli käytännössä nainen voi puolustautua fyysisesti vaikka siksi, että kaveripiirin jotain kaveria on joku ulkopuolinen haukkunut, tai jonkun ulkopuolisen sanominen on kaveriporukassa spekuloitu haukkumiseksi ja sitten sieltä yksi nainen lähtee "sanomaan suorat sanat" ja tilanne voi usein sitten mennä käsirysyksi asti, eli fyysiseen väkivaltaan. Kun siitä jää sitten kiinni, niin puolustellaan, että "puolustauduin, pelkäsin henkeni edestä". Termillä vinksahtaneisuus tarkoitan sellaisia naisia, jotka eivät koskaan ole pysähtyneet ottamaan vastuuta omista teoistaan, koska ovat oppineet että tyttökortilla pääsee aina ongelmista läpi tai koska ovat kasvaneet ympäristössä, jossa on aivopesty yksilö uskomaan, että koska hänellä on vulva, niin se tekee hänestä herkemmän ja siksi tunteet voi kuohahtaa. Ihan varmasti miestenkin huonon käytöksen taustalla on "vinksahtaneisuus" ja samoja tekijöitä.
myös naiset voivat käyttää väkivaltaa nautintonsa tai perversioidensa tyydyttämiseen. esimerkiksi kaverini asuu parveketupakoitsijan yläpuolella ja tämä parveketupakoitsija tupakoi parvekkeella ihan vain siksi, että tietää aiheuttavansa fyysisiä vaivoja sillä yläpuolellaan asuvalle. (hän on itse sanonut niin, joten on oletettava, että se on myös fakta, jotain psykopatiaa tai sadismipoikkeavuutta hänellä siis)
rikollisuutta kun ei vaan voi mitenkään selittää sukupuolella, tai tässäkin ketjussa mainitulla adhd:lla tai millään muullakaan. Asumme yhdestä maailman sivstyneimmistä valtioista ja kyllä meillä jokainen ihminen tietää ja tiedostaa sen, että toisen omaa ei saa rikkoa, olipa se oma sitten henki, terveys, tai tavara ja jos rikkoo, niin sitten kantaa vastuun. Valinta on aina oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lindan uhrihan ei kuollut. Hänhän sanoi käräjillä (mikä nähtiin sarjassa) että "toivon että toivut vammoistasi" tms. Eli sinällään ehkä erikoista, että on ehdottoman tuomion saanut, yleensähän tälläiset "peruspahoinpitelijät" katsotaan lieviksi tapauksiksi. Uhri on sitten varmaankin vammautunut pysyvästi tai tilanteeseen ei ole liittynyt sellaista Lindaan kohdistunutta uhkaa, että itsepuolustus menisi läpi..?
Se nuori tyttö (parissa viimeisessä jaksossa näkynyt, kulmakarvoja nyppinyt) jäi häiritsemään, että mistä on tuttu.
Ja sanottiinko myös niin, että Lindan uhrilla ei ole mitään erityisiä vaatimuksia Lindaa kohtaan tai jotenkin? Kukahan tämä Lindan uhri on? Voisiko se olla lapsen isä? Oliko niin että lapsen isä ja Linda olivat eronneet, mutta ilmeisesti silti ihan hyvissä väleissä kun isä edesauttaa lapsen puheluita äidille vankilaan?
Ajattelin, että uhri mahdollisesti olisi ollut entinen miesystävä, mutta ei lapsen isä. En itse ainakaan kutsuisi maailman parhaaksi isäksi miestä, joka on käynyt minuun käsiksi. Ilmeisesti uhrikin on tajunnut, että hän on aloittanut ja itsepuolustus kyseessä, vaikka mitään ei koskaan oikeutakaan ketään satuttamaan.
Pidin Lindan tuomiota kovana vaikka ei ollut edes tappo kyseessä. Tietysti itse hakivat tuomioksi hätävarjelun liioittelua. Tai sitten ei kertonut koko totuutta ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on tämä:
-Nainen ei luontaisesti käytä väkivaltaa huvikseen, kuten mies. Nainen tekee sen puolustaakseen lapsiaan tai itseään. Nisessakin on testosteronia, mutta nainen taistelee yleensä vain puolustaakseen lapsiaan tai läheisiään, harvinaista että nainen käyttäisi väkivaltaa edes itsensä puolustamiseen.
-Mies voi käyttää väkivaltaa pelkästään nautinnon ja perversioidensa tyydyttömiseen.
-Jos nainen käyttää väkivaltaa turhaan (kuten mies), naisella on aivot nyrjähtäneet kokemiensa asioiden vuoksi, ja tällainen nainen voi myös nauttia siitä että saa t.appaa ihmisen, jopa ihmisen jota ei tunne, mutta joka vaikuttaa ällöttävältä ja sanoo jotain väärin.
pitkälti noin
naisen puolustamisessa täytyy muistaa naisen "vinksahtaneisuus" (selitän termin myöhemmin, ei tarvitse kenenkään vetää hernettä nenään nyt). Eli käytännössä nainen voi puolustautua fyysisesti vaikka siksi, että kaveripiirin jotain kaveria on joku ulkopuolinen haukkunut, tai jonkun ulkopuolisen sanominen on kaveriporukassa spekuloitu haukkumiseksi ja sitten sieltä yksi nainen lähtee "sanomaan suorat sanat" ja tilanne voi usein sitten mennä käsirysyksi asti, eli fyysiseen väkivaltaan. Kun siitä jää sitten kiinni, niin puolustellaan, että "puolustauduin, pelkäsin henkeni edestä". Termillä vinksahtaneisuus tarkoitan sellaisia naisia, jotka eivät koskaan ole pysähtyneet ottamaan vastuuta omista teoistaan, koska ovat oppineet että tyttökortilla pääsee aina ongelmista läpi tai koska ovat kasvaneet ympäristössä, jossa on aivopesty yksilö uskomaan, että koska hänellä on vulva, niin se tekee hänestä herkemmän ja siksi tunteet voi kuohahtaa. Ihan varmasti miestenkin huonon käytöksen taustalla on "vinksahtaneisuus" ja samoja tekijöitä.
myös naiset voivat käyttää väkivaltaa nautintonsa tai perversioidensa tyydyttämiseen. esimerkiksi kaverini asuu parveketupakoitsijan yläpuolella ja tämä parveketupakoitsija tupakoi parvekkeella ihan vain siksi, että tietää aiheuttavansa fyysisiä vaivoja sillä yläpuolellaan asuvalle. (hän on itse sanonut niin, joten on oletettava, että se on myös fakta, jotain psykopatiaa tai sadismipoikkeavuutta hänellä siis)
rikollisuutta kun ei vaan voi mitenkään selittää sukupuolella, tai tässäkin ketjussa mainitulla adhd:lla tai millään muullakaan. Asumme yhdestä maailman sivstyneimmistä valtioista ja kyllä meillä jokainen ihminen tietää ja tiedostaa sen, että toisen omaa ei saa rikkoa, olipa se oma sitten henki, terveys, tai tavara ja jos rikkoo, niin sitten kantaa vastuun. Valinta on aina oma.
Minähän kommentissani mainitsin että nainenkin voi nauttia väkivallasta, jos tausta on sellanen että vihaa on kertynyt.
Kyllä minäkin ihan voisin huvikseni jonkun am pu a, koska olen padonnut vihaa vuosikymmeniä, erinäisten asioiden takia, esim siksi että menetin neitsyyteni joukkor.. tutut pojat asialla. vasta myöhemmin olen käsittäny että siitä lähtien koko elämä on ollu pelkkää sisäistä vihaa täynnä ja mt.-ongelmia, eikä helpota että isäni oli alkoholisti ja sain jo lapsuudessa juosta sottamaan sukkasilla hankeen soittamaan poliiseja ja vartioida äitini henkeä. Olen vihannut pitkään koko ihmiskuntaa, vain perhettäni rakasTan.
Mutta jos puhutaan siitä mitä sukupuolet normaalisti ovat biologialtaan, mies nauttii väkivallasta ihan huvikseen, nainen ei nauti. Nainen haluaa hoivata, turvata ja taistella jälkeläistensä ja läheistensä puolesta, mies haluaa saada glooriaa tai orgasmin itselleen tehdessään jollekin väkivaltaa.
Näin se vain menee. Leijonalaumasta näkee hyvin sukupuolten prioriteetit, jotka vertautuu hyvin myös meihin. Mies= iso ego. Nainen = puolustus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilja on kaiken lisäksi vakavasti sairas, niin ajatelkaa että se on saanut myös ei-maallisen tuomion. Jos tämä nyt niin häiritsee.
Nuoruudenystäväni (mies) yritti kerran tuikata yhden rappukäytävän tuleen. Oli joku parikymppinen kännissä. Suuttunut kun ei ollu saanu kutsun bileisiin. Niin että kuka tahansa voisi olla siinä tilassa. Tyyppi on nyt 45 v. ja eikä mitään tuomioita. Hän kaatoi jotain nestettä lattialle ja yritti sytyttää mutta se ei onnistunu. Ihan tosi outo random-käyttäytyminen.
no ei kyllä voisi kuka tahansa olla tuossa tilanteessa.
Minä en tuikkaisi mitään tuleen, vaikka ei kutsuttaisi juhliin (tai muustakaan syystä), en kävisi toisen ihmisen päälle, enkä tuikkaisi ketään puukollakaan, vaikka joku olisi hyökännyt päälleni. Olen opetellut puolustamaan itseäni ilman aseita siten, että pääsen irti ja lähtemään karkuun + hakemaan/soittamaan/pyytämään apua.
ihiset eivät tunu nykypäivänäkään tajuavan miten tärkeää on opetella ennalta hätätilanteista poistuminen. iso osa ihmisistä ei ole opetellut edes sitä miten omasta kodista poistutaan, jos on vaikka tulipalo rappukäytävässä, tai jos tulipalo syttyy omassa kodissa. Sitten sitä mennään paniikkiin. Pitää harjoitella tilanteita, jotta osaa hätätilanteessa sitten toimia parhaalla mahdollisella tavalla.
Nuorena tuli joskus kännipäissään ajauduttua omituisiin porukoihin. Kerran huomasin, että nyt olisi hyvä poistua. Sanoin, että menen vessaan. Otin vaan takkini ja laukkuni ja juoksin ovesta ulos. Jotenkin olen aina osannut poistua kuumottaviksi muuttuvista tilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Huh tämä Lilja on siis Lilya Lehtonen joka julmasti polt t o m u rrr hasi kehitysvammaiset kaksi sukulaistaan :( Tai toinen oli kehitysvammainen, toinen jotenkin muuten puolustuskyvytön. Karsea ihminen. Vain 98 syntynyt, luulin yli kolmekymppiseksi. "Normaalin" oloinen, mutta sitten kykenevä tekemään tuollaista.
88 syntynyt eli onhan tuo yli 30-vuotias.
sillisalaatti kirjoitti:
Mun on nyt pakko ottaa kantaa tähän. vaikka noilla vangeilla on nyt hienot sellit, ja "luxus" oltavat. Suljetulla osastolla ollaan selllissä 23h/vrk , jollain osastolla ne menee kiinni 16.30 jollain osastolla klo 20 sen jälkeen istut sellissä yksin. Sä et voi valita ihmisiä, kenen kanssa asut ja elät. Kanttiinissa saat käydä 1 viikossa. Ulos pääsee 1 tunnin päivässä , tiettynä aikana. Sä et voi itse päättää mitä syöt, tai koska heräät.
Kun se vapauden menetys kolahti aika kovaa, kun se sellin ovi ensimmäistä kertaa lyötiin kiinni. Luulettteko etttei tuolla tapella, uhkailla, kiristetä? Tuossahan kuvattiin hyvinkin rauhallisia vankeja. Kyllä toi on oikeasti aika villi länsi.
Mä tunnen monia jotka ovat saaneet tarpeekseen rikollisesta elämästä ja halunneet alkaa elämään normaalia elämää. Mä ainakin väsyin tohon elämään , mutta kun se addiktio ohjasi mun elämää, ajauduin aina uudestaan tekemään jotain, että saisin rahaa huumeisiin.
Mutta se kaikki mennyt , on mun ammatti tänäpäivänä. Mä en edes kadu huumeiden käyttämistä. Tottakai mä kadun rikoksia ja sitä mitä oon läheisilleni tehnyt. Se mun menneisyys on niin iso osa mua.
Niin ja oon kaiken muun lisäksi myös äiti. Kotona asuu ylä-aste ikäinen tyttö.
Kuinka monta kertaa olit vankilassa ja mistä rikoksista? Olitko jo silloin äiti? Opiskelitko jonkin ammatin vankilassa vai sen jälkeen? Oliko vaikeaa saada töitä?
Kiinnostava sarja, vaikka herättikin surua ja turhautumista
Pohdin itsekin mistä niin tuttu..
Siis se Linda on pahoinpidellyt isänsä, ei lapsensa isää:
https://www.kaleva.fi/isansa-pahoinpidellyt-linda-tarrautuu-meikkeihins…
Vierailija kirjoitti:
Siis se Linda on pahoinpidellyt isänsä, ei lapsensa isää:
https://www.kaleva.fi/isansa-pahoinpidellyt-linda-tarrautuu-meikkeihins…
Älä viitsi. Tämä fiktiivisen rikosdraaman tapahtumien linkkailu olisi hauska syötti, jos kyse ei olisi näin vakavasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko sarja katsottu. Se ex-lastenhoitaja nyk. vanginhoitaja oli jotenkin tosi rasittava.
Just tuossa ajattelin, että mahtaa olla vankien keskuudessa tunnettu melko veemäisenä eukkona. Vaikka oikeassahan hän (vanginvartija siis) on, jos tuolla lepsuilee ja uskoo sinisilmäisesti kaiken, niin tulee todellakin hyväksikäytetyksi. Nuo ei ole mitään äidin pikku kultamussukoita, vaan rikollisia, jotka ajattelee vain omaa etuaan. Sitäpaitsi kyllä tuossakin kyynistyy, kun ne samat naamat kiertää aina vaan. Ihan sama kuin jossain katkolla (jossa olen itse ollut töissä). Kun sinne tulevat, niin ovat niin "joojoo, nyt loppu oikeesti tää homma, nyt laitetaan asiat kuntoon ja ei koskaan enää tulla tänne takas". Ja totuus on kumminkin se, että kun ovat päässeet kotiin, niin menee maks muutama kuukausi, ja kaikki alkaa taas alusta.
Ei tuolla pärjää, jos alkaa kaveraamaan noitten vankien kanssa. Parempi pitää ne rajat, vaikka millainen silmienräpsyttelijä tahansa tulis vastaan säälinkerjuineen.
Mulla taas pisti silmään (korvaan?) se, että kyseinen vartija tuntui jotenkin olevan tuollaista inhimillisempää vankilatilaa/rakennusta vastaan. Olisi esim. halunnut kalterit ikkunoihin ja purnasi jotain, että kyllä pitäisi henkilökuntaa kuunnella kun vankiloita suunnitellaan. Faktahan on se, että ei se rikollisuus ja rikollisuuskierre katkea sillä, että vankilarakennus on ihan hellhole, päinvastoin.. Esim. Norjassa on se paljon kritisoitu moderni "luksusvankila", jossa on hyvät tilat, sellit, harrastushuoneet sekä kaikenlaista harrastusmahdollisuutta ja kuntoutusryhmää jne. Vankeihin on siis panostettu. Rikoksen uusimtaprosentti on pienempi niillä, jotka ovat olleet tuossa vankilassa tuomiota suorittamassa vs. niillä, jotka ovat olleet tavallisessa vankilassa.
No pyh. Vankilan on oltava kurja paikka, jotta sinne ei halua takaisin. Itsehän on valintansa tehnyt, uhreilla ei ole sitä mahdollisuutta, mahdollisesti koskaan enää.
Ihmettelen tuommoisia rikollisten suosijoita. Toivottavasti kohtaat monta sellaista.
Väärin. Vankilan tehtävä ei ole katkeroittaa vankia kuten Liljakin fiksusti totesi ja jos vankiloista tehdään kurjia niin rikollisella on isompi motivaatio tappaa todistajia, jotta ei sinne joutuisi. Vankilan johtaja näytti olevan mies paikallaan ja halusi varmistaa, että vangeilla on mahdollisimman hyvät oltavat, pääsevät tarpeeksi usein tupakalle yms. Esimerkillistä vankilan johtamista ilman kostomentaliteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lilja ei tule koskaan saamaan sosiaalialalta töitä, koska rikosrekisterissä on merkintä, että on murhannut ihmisiä. Se merkintä ei käsittääkseni vanhene. Sosionomiksi haetaan psykologisten testien kautta (ainakin itse hain vuonna 2006), ja jos murhaaja pääsee niistä läpi, niin huh huh. Mutta jos sattuisi pääsemään opiskelemaan, niin töitä ei saa, koska tuo merkintä.
Lähihoitajaksi pääsee.
Joskus uutisoitiin Juha Valjakkalan rikoskumppaninaisesta joka on monta kertaa yrittänyt lähihoitajakouluun mutta ei oteta menneisyyden takia. Puistattava ajatus että joutuisi jonkun Liljan kanssa tekemisiin vanhuksena, jos alkaa asiat riitelemään niin ties mitä tapahtuu sen jälkeen. Ei mihinkään ihmissuhdetyöhön yhtäkään ihmishengen vienyttä eikä väkivaltarikollista ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko sarja katsottu. Se ex-lastenhoitaja nyk. vanginhoitaja oli jotenkin tosi rasittava.
Just tuossa ajattelin, että mahtaa olla vankien keskuudessa tunnettu melko veemäisenä eukkona. Vaikka oikeassahan hän (vanginvartija siis) on, jos tuolla lepsuilee ja uskoo sinisilmäisesti kaiken, niin tulee todellakin hyväksikäytetyksi. Nuo ei ole mitään äidin pikku kultamussukoita, vaan rikollisia, jotka ajattelee vain omaa etuaan. Sitäpaitsi kyllä tuossakin kyynistyy, kun ne samat naamat kiertää aina vaan. Ihan sama kuin jossain katkolla (jossa olen itse ollut töissä). Kun sinne tulevat, niin ovat niin "joojoo, nyt loppu oikeesti tää homma, nyt laitetaan asiat kuntoon ja ei koskaan enää tulla tänne takas". Ja totuus on kumminkin se, että kun ovat päässeet kotiin, niin menee maks muutama kuukausi, ja kaikki alkaa taas alusta.
Ei tuolla pärjää, jos alkaa kaveraamaan noitten vankien kanssa. Parempi pitää ne rajat, vaikka millainen silmienräpsyttelijä tahansa tulis vastaan säälinkerjuineen.
Mulla taas pisti silmään (korvaan?) se, että kyseinen vartija tuntui jotenkin olevan tuollaista inhimillisempää vankilatilaa/rakennusta vastaan. Olisi esim. halunnut kalterit ikkunoihin ja purnasi jotain, että kyllä pitäisi henkilökuntaa kuunnella kun vankiloita suunnitellaan. Faktahan on se, että ei se rikollisuus ja rikollisuuskierre katkea sillä, että vankilarakennus on ihan hellhole, päinvastoin.. Esim. Norjassa on se paljon kritisoitu moderni "luksusvankila", jossa on hyvät tilat, sellit, harrastushuoneet sekä kaikenlaista harrastusmahdollisuutta ja kuntoutusryhmää jne. Vankeihin on siis panostettu. Rikoksen uusimtaprosentti on pienempi niillä, jotka ovat olleet tuossa vankilassa tuomiota suorittamassa vs. niillä, jotka ovat olleet tavallisessa vankilassa.
No pyh. Vankilan on oltava kurja paikka, jotta sinne ei halua takaisin. Itsehän on valintansa tehnyt, uhreilla ei ole sitä mahdollisuutta, mahdollisesti koskaan enää.
Ihmettelen tuommoisia rikollisten suosijoita. Toivottavasti kohtaat monta sellaista.
Väärin. Vankilan tehtävä ei ole katkeroittaa vankia kuten Liljakin fiksusti totesi ja jos vankiloista tehdään kurjia niin rikollisella on isompi motivaatio tappaa todistajia, jotta ei sinne joutuisi. Vankilan johtaja näytti olevan mies paikallaan ja halusi varmistaa, että vangeilla on mahdollisimman hyvät oltavat, pääsevät tarpeeksi usein tupakalle yms. Esimerkillistä vankilan johtamista ilman kostomentaliteettia.
Siitä johtajasta huokui empatiaa ja sympatiaa. Ihana. Noista naisvangeista jokainen on kohdannut ihan riittävästi vihaa ja halveksuntaa, hyvä että johtaja vankilassa jotenkin hyväksyy heidät, vaikka ei toki heidän tekojaan hyväksy.
Onhan se hienoa, että meidän työssäkäyvien verorahoilla kustannetaan tällaisia älyvankiloita samalla, kun suurin osa kunnan päiväkodeista/kouluista umpi homeessa. En ymmärrä miksi vangit ansaitsevat tällaista paapomista?
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaitaälyllisestivajaitamustalaisia.Sukurutsailunsynnyttämääyhteiskunnanpohjasakkaa.
Joissain tapauksissa täysin näin, Karpon ohjelmassa eräät muistelevat mustalaisrikollisia naapureina, naapurit helvetistä...
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa, että meidän työssäkäyvien verorahoilla kustannetaan tällaisia älyvankiloita samalla, kun suurin osa kunnan päiväkodeista/kouluista umpi homeessa. En ymmärrä miksi vangit ansaitsevat tällaista paapomista?
Jossain vaiheessa vaan vanha vankila tulee rakennusteknisen tiensä päähän. Henkilökunnalla on oltava turvallinen ja terve työympäristö. Vankila on erityisrakennus, joten ei ole mahdollista että vangit olisivat esim. muuttaneet johonkin toiseen vanhaan, mutta terveeseen rakennukseen. Eli ainoa vaihtoehto on rakentaa uusi. Kun rakennetaan uusi, siitä on onneksi pyritty tekemään tulevaisuuden rakennus, eikä suinkaan jo valmistuessaan vanhentunut laitos. Tämä tuottaa mahdollisimman pitkän käyttöiän, mikä on taas taloudellisempaa. Vai mikä sun ratkaisu olisi ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa vaan vanha vankila tulee rakennusteknisen tiensä päähän. Henkilökunnalla on oltava turvallinen ja terve työympäristö. Vankila on erityisrakennus, joten ei ole mahdollista että vangit olisivat esim. muuttaneet johonkin toiseen vanhaan, mutta terveeseen rakennukseen. Eli ainoa vaihtoehto on rakentaa uusi. Kun rakennetaan uusi, siitä on onneksi pyritty tekemään tulevaisuuden rakennus, eikä suinkaan jo valmistuessaan vanhentunut laitos. Tämä tuottaa mahdollisimman pitkän käyttöiän, mikä on taas taloudellisempaa. Vai mikä sun ratkaisu olisi ollut?
"kunnon ihmiset"ilmeisesti haluaisivat, että vangeille rakennetaan keskitysleiri vanhoista parakeista ja piikkilanka-aidoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä päiväkodeissa/kouluissakin sitä henkilökuntaa ja varmaan vielä 100kertaa enemmän. Ei niiden hyvinvointi näytä ketään kiinnostavan. Oisko sulla siihenkin tollanen analyysi?
Toi oli minun kommenttini, ja olen myös kännissä.
En siis puolustelele taparikollisia, mutta muistutan että vankilaan voi päätyä sosiopaattien sekaan joskus myös joku "lagertha", joka ei ole käyttänyt väkivaltaa turhaan, kuten esim se Lilja.