Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle-Linna :naistenvankila

Vierailija
07.02.2022 |

kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2711)

Vierailija
581/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä siitä että kaikkia ei edes kannata yrittää kuntouttaa, mutta kyllä mua silti vähän surettaa että jotkut kadehtivat vankien oloja. Itse en lähtisi vankilaan vaikka saisinkin ilmaiset laitosruoat ja pääsisin kerran viikossa urheilemaan ja herkkuautomaatille.

Vierailija
582/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko sarja katsottu. Se ex-lastenhoitaja nyk. vanginhoitaja oli jotenkin tosi rasittava.

Vaikuttaa mulkulta,oliskohan saanu lähtee lastenhoitajan hommista,käskyttäny liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko sarja katsottu. Se ex-lastenhoitaja nyk. vanginhoitaja oli jotenkin tosi rasittava.

Vaikuttaa mulkulta,oliskohan saanu lähtee lastenhoitajan hommista,käskyttäny liikaa. 

Hän toimi juuri niin kuin vartijan kuuluukin. Vartija ei ole mikään kaveri.

Vierailija
584/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoista maksetaan vangille. Siksi kannattaa olla opiskelija vaikka ei valmistuisikaan. Onnea kuitenkin kaikille tutkinnon suorittaneille.

Se ihmetytti ohjelmassa että kukaan ei tuntunut katuvan tekoaan. Onko Mirella esim. maksanut niille joilta petoksella saanut rahaa. Kovin oli meikeissä ja merkkivaatteissa.

Entäs tämä Lilja, jatkuvaa narinaa olosuhteista ja mikä on huonosti vankilassa. Kauhea ajatella näiden polttamalla murhattujen, pyörätuolissa olleen ja toisen vammaisen kohtaloa. En tiedä auttaisiko terapia Liljaa enää. Tunteeton.

Vierailija
585/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aussinainen toi siis huumeita suklaarasiassa (?) suomeen? Oliko tulossa vierailulle maahamme vaiko ihan huumebisnestä? Jäi minulle epäselväksi.

Tämä minustakin oli koko hommassa epäilyttävintä. Mikä oli Suomen matkan syy? Tuskin tuollainen mummeli, joka ei vaikuttanut miltään maailmanmatkailijalta, lähtisi muuten vain Suomeen lomailemaan. Eikä vaikuttanut että hänellä olisi Suomessa tuttuja tai sukulaisia, kun valitteli yksinäisyyttä ja sitä että läheiset ovat kaukana.

Eli vaikka muuten uskoisin mummon tarinan, ettei tiennyt mitä kuljetti, niin tarina kosahtaa ilman uskottavaa syytä matkustaa Suomeen.

ja kenelle toi" suklaata" väittäkö ihsn oikeasti tuntematon kentällä antoi suklaapaketin jonka toisin suomeen ja annan toiselle tuntemattomalle...

Sanoi myös jossain kohtaa, että tajusi kyllä että suklaa oli paljon painavampaa kuin normaalisti... Kunnon narsisti. Valehtelee silmät suut täyteen, mutta ei kumminkaan voi olla kehuskelematta sillä, mitä on tehnyt koska kokee olevansa kaiken yläpuolella. Ei tainnut olla ihan ensimmäinen huumekeikka tällä mummolla. Mitähän muita valtioita on, joissa pääsee yhtä helpolla huumekuriirin hommissa? Sinne varmaan suunnistaa seuraavaksi. 

veikkaan, että mummelin lapsi tai lapsenlapsi on joutunut ongelmiin ja kun on täytynyt sitten velan maksamiseksi lähteä muulin hommiin, niin mummo on astunut esiin ja sanonut, että hän tekee, olen niin herttainen mummeli ettei kukaan epäilisi minua. Sitten kun jäikin kiinni, niin aloitti (seuraava on ihan puhdasta spekulatiivista tarinaa) "en tiennyt yhtään, ihan extempore päätin lähteä viemään suomeen tuntemattomille ihmisille suklaarasioita ja ostin sitä varten kalliin lennon... mitä? Ei, en yhtään osannut ajatella, että postikin kulkee? Mitäh? Siis onko suomessakin myynnissä suklaata, oho! mutta en varppina tiennyt mitä olin tekemässä, olen syytön"

tuo mummeli muuten mielestäni puhui aikalailla puhdasta brittienglantia, joten mahtaako olla niin, että on alkuperältään britti, joka on muuttanut australiaan. britanniassahan on näitä muulimummeleita muitakin.

Vierailija
586/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sarjaa esitetty mainosmielessä kaikissa maailman maissa jotta saamme tänne kaikki maailman vangit "kärsimään" tuomionsa. Kyllä sitten veetuttaa tämä nyky Suomi. 

Mistä sä olet saanut päähäsi, että vanki voi valita maan missä menee vankilaan? Kotimaahan voi pyytää siirtoa, mutta kakku istutaan siinä maassa, missä tuomio on luettu.

Kerrotko vähän tuota logiikkaa, että miten ne maailman vangit voisi tänne tulla?

Riittää kun lähtömaassa avataan vankilan portit kuten 7 vuotta sitten ja sanotaan että "Lähtekää"

Vierailija
587/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti vihaks. Ei todellakaan pitäis olla noin hyvät oltavat ja kehtaa vielä valittaa vaikka on mur hannut ihmisiä ja kitinää vaan kaikesta vaikka toi on kun hotelli ja kavereita riittää. Suomen psykiatriasiset osastot on paljon huonompia ja sinne joutuneet ei kuitenkaan tahallaan ole siellä toisin kuin noi. Ihan pelleilyä, nyt ymmärrän miks ulkomaalaiset ja muutkin surutta r a iska a lapsia , mikäs tuolla on ollessa .

Vierailija
588/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On taas tyrmääviä kommentteja, olette varmaan niin paljon parempia ihmisiä. Ei kannata tuomita, kun kukaan ei tiedä syitä mikä tekoihin on johtanut. Mun mielestä hienoa, että saivat modernit tilat. Vankeihoidon tarkoitus on auttaa takaisin yhteiskuntaan ja varmasti nämä naiset tarvitsevat siihen tukea ja se heille suotakoon.

Minä olen saanut lapsena turpaani, minua on ahdisteltu seksuaalisesti, minut on viety lastenkotiin koska vanhempani olivat juoppoja. Silti en ole rikollinen, vaan kiltti ja tunnollinen työntekijä, joka ei tee kärpäsellekään pahaa. Traumat haittasivat elämää, mutta en syyttänyt niistä kuin vanhempiani. En yhteiskuntaa, en koulua, en poliisia. Vain vanhempiani. Nyt elän miehen ja koiran kanssa tässä rauhallista elämää. Halusin rauhaa ja turvaa jo lapsena, aikuisena sen sain - oikealta ihmiseltä. Ketää ei tarvinnut lyödä, ketään ei tarvinnut vahingoittaa. 

Hienoa, että olet selviytynyt, kaikki ei ole yhtä vahvoja. Vangit saa edelleen tukeni.

Suurin osa vangeista, niin miehistä kuin naisista vaikuttaa olevan jotenkin neuroepätyypillisiä. Ongelmia impulssien hallinnan kanssa, ei ole sellaista kokonaiskuvan hahmottamista vaan touhutaan ja tehdään päätöksiä hetken mielijohteesta tai tunteiden vallassa. Ei osata ajatella syitä ja seurauksia nenäänsä pidemmälle. Samasta syystä käytetään päihteitä ja ne kiihdyttävät myllyä entisestään.

Vierailija
589/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hävittävää on esimerkiksi venäjän maaseudulta tulevalle henkilölle joka alkaa huumekuriiriksi ja tuo aineita venäjältä suomeen. Kivitalossakin tienaa enemmän kuin venäjällä. Saati siinä vaiheessa kun pääsee avotaloon ja tienaa saman kuin suomalainen duunari. Avotalossa siviileille töitä tehdessä noudatetaan samaa lakia kuin siviileille. Hassun hauskaa kun suomen vankiloista vangit lähettävät rahaa kotiin mm. venäjälle ja entisiin itäblokin maihin.

Vierailija
590/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainut, kellä oli edes rahtunen järkeä päässä oli se ompelimotyöntekijä. En muista nimeä, mutta musta tukka, silmälasit ja tatuointeja. Taisi tehdä jotain opiskeluja. Tosin ei sarjassa kauheasti näytetty, niin saattaa olla oikeasti joku sarjamürh@@j@.

591/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt pakko ottaa kantaa tähän. vaikka noilla vangeilla on nyt hienot sellit, ja "luxus" oltavat. Suljetulla osastolla ollaan selllissä 23h/vrk , jollain osastolla ne menee kiinni 16.30 jollain osastolla klo 20 sen jälkeen istut sellissä yksin.  Sä et voi valita ihmisiä, kenen kanssa asut ja elät. Kanttiinissa saat käydä 1 viikossa. Ulos pääsee 1 tunnin päivässä , tiettynä aikana.  Sä et voi itse päättää mitä syöt, tai koska heräät. 

Kun se vapauden menetys kolahti aika kovaa, kun se sellin ovi ensimmäistä kertaa lyötiin kiinni. Luulettteko etttei tuolla tapella, uhkailla, kiristetä? Tuossahan kuvattiin hyvinkin rauhallisia vankeja. Kyllä toi on oikeasti aika villi länsi.

Mä tunnen monia jotka ovat saaneet tarpeekseen rikollisesta elämästä ja halunneet alkaa elämään normaalia elämää. Mä ainakin väsyin tohon elämään , mutta kun se addiktio ohjasi mun elämää, ajauduin aina uudestaan tekemään jotain, että saisin rahaa huumeisiin.

Mutta se kaikki mennyt , on mun ammatti tänäpäivänä. Mä en edes kadu huumeiden käyttämistä. Tottakai mä kadun rikoksia ja sitä mitä oon läheisilleni tehnyt. Se mun menneisyys on niin iso osa mua.

Niin ja oon kaiken muun lisäksi myös äiti. Kotona asuu ylä-aste ikäinen tyttö.

Vierailija
592/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sarjaa esitetty mainosmielessä kaikissa maailman maissa jotta saamme tänne kaikki maailman vangit "kärsimään" tuomionsa. Kyllä sitten veetuttaa tämä nyky Suomi. 

Norjassa on vielä paremmat oltavat. Uusimisprosentti suomeen verrattuna vielä pienempi.

Vierailija
593/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetulle joutuu kun ryssii vankilassa. Nykyaikaisissa vankiloissa omat sellit ja vanhemmissakin ek:t omissa selleissä. Ulkoilu aamulla, päivällä ja illalla. Voit päättää mitä syöt. Monet vangit eivät ole edes käyneet ruokalassa vaan ovat syöneet osastolla omia ruokiaan.

Vierailija
594/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä, että miten esim. se australialais nainen on niin tukevassa kunnossa. Eikö niillä vankila eväillä laihdu? Vai onko ne niin energiatiheitä ruokia, että paino voi vankilassa jopa nousta?

Samaa mietin. Vai voiko jostain kanttiinista ostaa mässytettävää. Luulisi laihtuvan tuolla.

Minäkin mietin ihan samaa. Mutta voi olla että mummo on ollut vielä paljon massiivisempi alunperin kuin nyt. En usko että sillä varsinaisella ruualla pääsee paisumaan, mutta kai nuo saavat ostella kanttiinista mitä vain.

Vierailija
595/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sille Tiinan koiralle tapahtui? Kuoliko sinä aikana kun Tiina oli istumassa?

Vierailija
596/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaikki on vankilassa lähinnä pelkästään ennakkoluulojen ja rakenteellisen rasismin takia. Esimerkiksi se romani nainen on vankilassa taustansa takia ja se australialainen koska on ulkomaalainen.

Vierailija
597/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jane mummeli on todella huono valehtelemaan. Kun siltä kysyttiin kuulustelussa oliko tiennyt kuljettavansa huumeita niin oli muka no en todellakaan tiennyt yhtään mitä laukussa oli. Samaan aikaan kehon kieli ja mikroilmeet paljastivat että valehteli. Hyvä että tuolissaan pysyi.

Vierailija
598/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella raskas persoona tuo Lilja. Tietääkö kukaan, mistä murhasta istuu? 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005806734.html

Miksi noilla rikollisilla on aina niin outoja nimiä? Taitaa olla jotenkin geeneissä, että vanhemmat jotka nimeävät lapsensa erikoisilla nimillä antavat lapselleen myös kaikki eväät rikolliseen elämään kasvatuksessa tai sen puutteessa.

Tai sitten on vaihtanut nimiään aikuisena…

Kaikki tuntemani nimenvaihtajat ovat jotenkin erikoisia (mt)tapauksia, ehkä sillä haetaan jotain uutta indentiteettiä tms.

Oli mielenkiintoinen sarja. Moni vanki oli kyllä mieleltään tosi kieron oloinen, varsinkin just ne muka normaalin oloiset… Ainoa, joka tuntui enemmänkin olevan jollain lailla ”uhri” ja kävi jotenkin sääliksi ja aiheutti empatiaa, oli Tiina. Oli hienoa nähdä, miten lähti selvästi erilaisena pois vankilasta. Muistaakseni kertoi, että hänelle oli lapsesta asti syötetty opioideja adhd:hen, ei mikään ihme siis, että aivokemiat sekaisin ja jäänyt huumeisiin koukkuun. Ilman sitä ei välttämättä olisi vankilassa. Toivottavasti hänellä menee hyvin.

Jotkut olivat selkeästi niin psykopaatti- ja antisosiaalipiirteisiä, että riski joutua vankilaan on suurempi, vaikka lapsuus olisi ollut kutakuinkin normaali. Tuli kyllä ahdistus noista ihmisistä, omassa elämässä välttelen hyvin tehokkaasti ohjelman kaltaisia tyyppejä.

Vierailija
599/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin sitä, että miten esim. se australialais nainen on niin tukevassa kunnossa. Eikö niillä vankila eväillä laihdu? Vai onko ne niin energiatiheitä ruokia, että paino voi vankilassa jopa nousta?

Samaa mietin. Vai voiko jostain kanttiinista ostaa mässytettävää. Luulisi laihtuvan tuolla.

Minäkin mietin ihan samaa. Mutta voi olla että mummo on ollut vielä paljon massiivisempi alunperin kuin nyt. En usko että sillä varsinaisella ruualla pääsee paisumaan, mutta kai nuo saavat ostella kanttiinista mitä vain.

Nehän leipoivat siellä. Mummoa harmitti kun ei saanut ostettua rusinoita kakkuun. Kai sitä lihoi jan kuluksi leipoo ja mässyttää kakkuja. Tosin mummo oli varmasti jo aikaisemmin lihava.

Lindallekin, vaikka jumppasi ahkerasti, tuli selvästi pyöreyttä kasvoihin vankila-aikana.

Vierailija
600/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi melkein kaikilla vangeilla aina on lapsia? Tekevätkö lapsettomat vähemmän vakavia rikoksia vai mistä kyse? Ja miksi tehdään vakavia rikoksia, jos lapsia hankittu tai miksi hankitaan lapsia, jos aiotaan tehdä vakavia rikoksia?

Samaa impulsiivisuutta ihmissuhteissa kuin muissakin ratkaisuissa. Elämän koetaan vain tapahtuvan ilman että siihen voi vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi