Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle-Linna :naistenvankila

Vierailija
07.02.2022 |

kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (2711)

Vierailija
561/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos hiuspinnit /terävät ompeluneulat kieletty miksi jotain kutimia saa pitäää

En tiedä vankilasta, mutta lennolle saa viedä bambuiset sukkapuikot, mutta ei metallisia. Tämä siis siksi, että bambuisia ei voi käyttää aseena mutta metallisia voi.

Vierailija
562/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomioiden pitäisi olla niin pitkiä että paluu siihen entiseen elämään katkeaisi kokonaan.

Nyt nuo istuu vuoden ja palaavat kolmen kuukauden kuluessa takaisin.

48 prosenttia on uusijoita. Pitäisihän siitä päätellä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aussimummo kertoi sarjan alkupuolella, että ihmettelee sitä miten saa pitää rikoksesta saadut rahat itsellään ja sitten hovioikeuden istunnossa ja sitä ennen kertoi kameroille, että olen syytön, en tiennyt yhtään että lahjojen sisällä oli huumeita. (australiassa on hyvin tiukat lait ja rangaistukset ja ihmettelen, jos jostain löytyy aussia, joka ei tiedä, että kenenkään puolesta ei pidä lähteä viemään paketoituja lahjoja yhtään mihinkään)

OT:

kaverini vanhempi istui elinkautista ja sekä minä, että tuo kaverini  ja hänen lähipiirinsä on ihan iloinen siitä että elimme aikana, jossa lapsella ei ollut oikeutta olla vanhempansa kanssa. pari vierailua vuodessa oli kuulemma täysin riittävää kaverilleni. vanhempansa ei ollut lapselleen ilkeä tai mitään muuta, mutta kaverini koki, että hän sai ehjemmän elämän, kun hänet huostaanotettiin ja annettiin vanhemmuus paremmille ihmisille.

eräs tuttuni, kahden lapsen äiti, on päihdekierteessä ja hänestä on väärin, että hänen pitää alentua päästämään sossut kotiinsa tarkistamaan, että lapsillaan on kaikki hyvin. ei kykene tajuamaan yhtälöä lainkaan. Ei halua mennä katkollekaan, koska siellä pitää olla erossa lapsista ja hänelle kun lapset menevät kaiken edelle (paitsi tietenkin päihteet menevät lastenkin edelle). hänellä on omien sanojensa mukaan "upea" päihdetyöntekijä, mikä näin päihteettömän ihmisen näkökulmasta on siis tyyppi, joka suvaitsee ihan kaiken eikä ikinä vastuuta tätä ihmistä omasta päihteiden käytöstään. kunhan esittää (kaiketi itselleen) suvaitsevaista ja kehittynyttä ihmistä. Viis lasten hyvinvoinnista. Kaikki uskotaan mitä tämä tuttuni kertoo.

Voi luoja sentään. Aussimummo on saanut rahaa/ palkkiota kun on kuljettanut " suklaata" 1,5 kiloa??? Sitten ihmettelee, ettei tiennyt mitä kuljettaa ja luuli että se on suklaata?

ja kuka maksaisi jostain suklaan viemisestä tutavalleen

Vierailija
564/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aussimummo kertoi sarjan alkupuolella, että ihmettelee sitä miten saa pitää rikoksesta saadut rahat itsellään ja sitten hovioikeuden istunnossa ja sitä ennen kertoi kameroille, että olen syytön, en tiennyt yhtään että lahjojen sisällä oli huumeita. (australiassa on hyvin tiukat lait ja rangaistukset ja ihmettelen, jos jostain löytyy aussia, joka ei tiedä, että kenenkään puolesta ei pidä lähteä viemään paketoituja lahjoja yhtään mihinkään)

OT:

kaverini vanhempi istui elinkautista ja sekä minä, että tuo kaverini  ja hänen lähipiirinsä on ihan iloinen siitä että elimme aikana, jossa lapsella ei ollut oikeutta olla vanhempansa kanssa. pari vierailua vuodessa oli kuulemma täysin riittävää kaverilleni. vanhempansa ei ollut lapselleen ilkeä tai mitään muuta, mutta kaverini koki, että hän sai ehjemmän elämän, kun hänet huostaanotettiin ja annettiin vanhemmuus paremmille ihmisille.

eräs tuttuni, kahden lapsen äiti, on päihdekierteessä ja hänestä on väärin, että hänen pitää alentua päästämään sossut kotiinsa tarkistamaan, että lapsillaan on kaikki hyvin. ei kykene tajuamaan yhtälöä lainkaan. Ei halua mennä katkollekaan, koska siellä pitää olla erossa lapsista ja hänelle kun lapset menevät kaiken edelle (paitsi tietenkin päihteet menevät lastenkin edelle). hänellä on omien sanojensa mukaan "upea" päihdetyöntekijä, mikä näin päihteettömän ihmisen näkökulmasta on siis tyyppi, joka suvaitsee ihan kaiken eikä ikinä vastuuta tätä ihmistä omasta päihteiden käytöstään. kunhan esittää (kaiketi itselleen) suvaitsevaista ja kehittynyttä ihmistä. Viis lasten hyvinvoinnista. Kaikki uskotaan mitä tämä tuttuni kertoo.

Voi luoja sentään. Aussimummo on saanut rahaa/ palkkiota kun on kuljettanut " suklaata" 1,5 kiloa??? Sitten ihmettelee, ettei tiennyt mitä kuljettaa ja luuli että se on suklaata?

ja kuka maksaisi jostain suklaan viemisestä tutavalleen

Mikä suklaa niin spessua että sitä lähdetään lentokoneella viemää toiselle puolelle maapalloa

Vierailija
565/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava ohjelma. Jos itse olisin satuttanut tai murhannut toisen ihmisen en pystyisi elämään normaalisti kirjoja lukien ja tulevaisuutta suunnitellen. Tulee mieleen joku nuorisokoti tai leirikeskus tuosta ruuat tulee 4 krt pvä jälkiruokineen. En tarkoita että vankien olot pitäisi olla huonot mutta en ymmärrä miten he voivat elää noinkin normaalisti kun miettii mitä ovat muille tehneet.

Vierailija
566/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset eivät muutu koskaan. Ovat jo alunalkaen luonnehäiriöisiä. Sääliksi käy lapsensa. Ja näiden naisten  kohdalla jo ulkonäkö kertoo kaiken olennaisen. Ihan  jopa pikkulapsen äidistäkin. Eivät todella ansaitse olla äitejä kenellekään.

Olipas kauniisti kirjoitettu! Ihan sydäntä lämmiittää tälläiset yhteiskunnan mallikansalaiset, jotka ei ikinä tee mitään virheitä.

Täällä kirjoitelee liki 20v huumeita käyttänyt, vankilassa ollut rikollinen. Kirjoitan tätä Sosiaaliasemalla, omalla TYÖpisteelläni. Olen siis töissä aikuissosiaalityön kokemusasintuntijana. Työni on todella mielenkiintoista ja nään paljon erilaisia ihmiskohtaloita.

Minulla ei olisi tätä mahtavaa työpaikkaa jos olisinpäässyt elämässä helpolla. Se mitä mun "entisessä elämässä" on tapahtunut, on johtanut siihen että saann olla töissä tääällä.

Eli kyllä ne muuttuu.

Vierailija
567/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella raskas persoona tuo Lilja. Tietääkö kukaan, mistä murhasta istuu? 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005806734.html

Olen katsonut kaksi jaksoa mutta tämän luettuani sain tarpeekseni tästä sarjasta.

Vierailija
568/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottava ohjelma. Jos itse olisin satuttanut tai murhannut toisen ihmisen en pystyisi elämään normaalisti kirjoja lukien ja tulevaisuutta suunnitellen. Tulee mieleen joku nuorisokoti tai leirikeskus tuosta ruuat tulee 4 krt pvä jälkiruokineen. En tarkoita että vankien olot pitäisi olla huonot mutta en ymmärrä miten he voivat elää noinkin normaalisti kun miettii mitä ovat muille tehneet.

Älä unohda liikunnanohjaajaa ja herkkuautomaatteja. Tarjoaako talo noille röökitkin kun kaikilla näytti kuluvan ihan kiitettävästi.

Vierailija
569/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkonen sekoboltsi toi Mirella. Romanithan sanoo olevansa aina uskovaisia, melko menetetyltä sielulta vaikuttaa. En oo koskaan nähnyt niitä töissä, bemariin on kuitenkin varaa, onkohan erityishuvät eläkkeet. No oikeasti minulla ei ole mitään

heitä vastaan mutta tollasia oman elämänsä sankareita ne kaikki tuntuu olevan.

Tuo vankila on kuin miesten armeija romaneilla. Eli pakollinen paikka missä jokaisen on käytävä.

Mirella pistää jo viidettä kertaa....

Vierailija
570/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämmästelen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset eivät muutu koskaan. Ovat jo alunalkaen luonnehäiriöisiä. Sääliksi käy lapsensa. Ja näiden naisten  kohdalla jo ulkonäkö kertoo kaiken olennaisen. Ihan  jopa pikkulapsen äidistäkin. Eivät todella ansaitse olla äitejä kenellekään.

Olipas kauniisti kirjoitettu! Ihan sydäntä lämmiittää tälläiset yhteiskunnan mallikansalaiset, jotka ei ikinä tee mitään virheitä.

Täällä kirjoitelee liki 20v huumeita käyttänyt, vankilassa ollut rikollinen. Kirjoitan tätä Sosiaaliasemalla, omalla TYÖpisteelläni. Olen siis töissä aikuissosiaalityön kokemusasintuntijana. Työni on todella mielenkiintoista ja nään paljon erilaisia ihmiskohtaloita.

Minulla ei olisi tätä mahtavaa työpaikkaa jos olisinpäässyt elämässä helpolla. Se mitä mun "entisessä elämässä" on tapahtunut, on johtanut siihen että saann olla töissä tääällä.

Eli kyllä ne muuttuu.

Ei tuo ole mitään työtä.

Sosiaaliasemaa ei edes pitäisi olla olemassa.

Vierailija
571/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkonen sekoboltsi toi Mirella. Romanithan sanoo olevansa aina uskovaisia, melko menetetyltä sielulta vaikuttaa. En oo koskaan nähnyt niitä töissä, bemariin on kuitenkin varaa, onkohan erityishuvät eläkkeet. No oikeasti minulla ei ole mitään

Tuo vankila on kuin miesten armeija romaneilla. Eli pakollinen paikka missä jokaisen on käytävä.

Ja uutta tuomioo on jo langetettu. Samaan aikaan itkee että on vaikeaa ja pitää olla erossa lapsesta.

Vierailija
572/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vankilasta, mutta lennolle saa viedä bambuiset sukkapuikot, mutta ei metallisia. Tämä siis siksi, että bambuisia ei voi käyttää aseena mutta metallisia voi.

Puisilla puikoilla näkyivät neulovan. Voisin kyllä kuvitella että puupuikkokin sattuu ihan makeasti vaikka silmään upotettuna.

Vierailija
573/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä bambuisella puutikulla voi viedä hengen.

Vierailija
574/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja uutta tuomioo on jo langetettu. Samaan aikaan itkee että on vaikeaa ja pitää olla erossa lapsesta.

Taas?

Se oli sarjan alussa neljättä kertaa vankilassa. Sitten toiseksi viimeisessä se tuli takaisin viidettä kertaa. Koska se kuudes on?

Vierailija
575/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sarjaa esitetty mainosmielessä kaikissa maailman maissa jotta saamme tänne kaikki maailman vangit "kärsimään" tuomionsa. Kyllä sitten veetuttaa tämä nyky Suomi. 

Vierailija
576/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten eläisit? Aika nauvi saa olla, ettei ymmärrä joidenkin vihaavan osaa ihmisistä niin paljon, ettei näiden tappajaksi tuleminen haittaa ainakaan saatuaan rangaistuksen siitä.

Iso osa ihmisistä ei tapa tai pahoinpitele veemäisiä tyyppejä vain siksi, koska siitä kostetaan vankilalla, ja tietävät sen, eivätkä halua jonkun p*skiaisen takia pilata omaa elämäänsä.

Vierailija
577/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sarjaa esitetty mainosmielessä kaikissa maailman maissa jotta saamme tänne kaikki maailman vangit "kärsimään" tuomionsa. Kyllä sitten veetuttaa tämä nyky Suomi. 

Mistä sä olet saanut päähäsi, että vanki voi valita maan missä menee vankilaan? Kotimaahan voi pyytää siirtoa, mutta kakku istutaan siinä maassa, missä tuomio on luettu.

Kerrotko vähän tuota logiikkaa, että miten ne maailman vangit voisi tänne tulla?

Vierailija
578/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankilaelämää markkinoidaan taas. Miten tuonne pääsee?

Voit vaikka salakuljettaa huumeita Suomeen. Niin tuo mummelikin oli tehnyt. En vaan tajua, että miksi kukaan eläkeikäinen haluaa tuollaiseen osallistua. 

Niillä ei ausseis ole samanlaista eläke-järjestelmää kun täällä.

Vierailija
579/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsi tässä sarjassa se, ettei noiden vankien rikoksista avauduttu enempää, että mitä kukakin on tehny, miksi, missä tilanteessa ja mitä ite ovat mieltä omista rikoksistaan.

Se Tuija vai mikä olikaan nimeltään, jolla oli lapsi, tais päästä siinä lopussa avovankilaan, sille laitettiin se nilkkapanta (sanokaa joku sen nimi ku en muista oliko tuija vai mikä), niin siitäki vaan sanottiin että tehny jonku väkivaltarikoksen. Ei mitään muuta kerrottu.

Jäi vaivaan että minkälainen väkivaltarikos tarkalleen? Missä tilanteessa se tapahtui? Jne jne..

Jotenkin tuossa sarjassa annettiin vain liian siloteltu kuva noista vangeista.

Oisin halunnu kuulla tarkemmin niistä rikoksista.

Itellekin jäi tunne, että ohjelman tekijät oli halunneet valita tämän näkökulman, että vangit ovat tavallisia ihmisiä, joilla on vain ollut vähän vaikeaa, ja yrittävät nyt kovasti päästä yhteiskuntaan ja normaaliin elämään kiinni. Mitään ei kyseenalaistettu, rikollinen mieli ja sydämen pahuus oli yritetty häivyttää. Onneksi näistä kommenteista käy ilmi, että tarkoitus on kääntynyt itseään vastaan ja ohjelma herättää ennemminkin kysymyksen, miksi näitä rikollisia pitää paapoa ja heihin tuhlata verovaroja. Yksikään heistä ei tule normaaliksi vankilassa. Tietysti ennaltaehkäisevää työtä olisi pitänyt tehdä, kun he olivat lapsia, mutta lastensuojelu nyt on Suomessa mitä on.

Tai sitten ohjelman tekijät ovat ajatelleet että katsojat osaavat ajatella itse. Mitä siellä pitäisi kyseenalaistaa? Mitä luulet että jonkun tuntemattoman saarna auttaa? Asiat ovat mitä ovat, ihminen joko katuu tai ei kadu, turha sitä on katsojien ottaa henkilökohtaisesti.

No tämä juurikin että mistä ajatus että ohjelman olisi pitänyt kyseenalaistaa jotain. Mitä ihmettä olisi pitänyt kyseenalaistaa?

No esim. sitä, että rikolliset saa paremmat oltavat, kun vanhainkotien vanhukset.

Eli oma suihku ja läppäri. Ne on ne 2 asiaa mitkä mainittiin. Ihan taatusti on vanhuksilla suihku ja läppäri ja paljon muuta mitä vangeilla ei ole. Typerä verrata näitä kahta.

Ei todellakaan ole vanhuksilla palvelukodeissa, eivätkä kykenisi niitä käyttämäänkään. Siksi ovat hoitolaitoksissa, kun eivät ilman ympärivuorokautista hoivaa ja huolenpitoa pärjää.

Nyt menee termit sekaisin. Palvelutalossa on oma vuokra-asunto kylppäreineen keittiöineen kaikkineen. Hoivakodissakin on oma huone ja kylpyhuone, ainakin mun mummolla oli.

Voi, voi. Ei ole kaikissa palvelutaloissa / hoivakodeissa tuollaista, mitä kuvaat. Voi olla pelkkä huone ja wc/ Kylppäri. Ei mitään keittomahdollisuutta. Puhumattakaan et olisi parveke.

Keittiöt asukkaille hoivakodesissa??! Mitäs hoivakodin asukkaat keittiillä tekisivät??

Kyllä palvelutaloissa on. Kuule jopa ihan omat asunnot, pölhö!

On hyvin erilaisia ja erilaisin varustein olevia palvelutaloja. Osassa on keittomahdollisuus, mutta luulen että suuremmassa osassa ei ole. On vai huone ja vessa suihkuineen. Olen käynyt useassa ja tämä viimeinen on yleisin.

Vierailija
580/2711 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella raskas persoona tuo Lilja. Tietääkö kukaan, mistä murhasta istuu? 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005806734.html

Miksi noilla rikollisilla on aina niin outoja nimiä? Taitaa olla jotenkin geeneissä, että vanhemmat jotka nimeävät lapsensa erikoisilla nimillä antavat lapselleen myös kaikki eväät rikolliseen elämään kasvatuksessa tai sen puutteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi