Yle-Linna :naistenvankila
kiva kun mirkun vaatteet sensuroidaan ettei isukki ja äippä näe ilman omia vaatteita
Katso lähetysajat : Linna - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2711)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella raskas persoona tuo Lilja. Tietääkö kukaan, mistä murhasta istuu?
Miksi noilla rikollisilla on aina niin outoja nimiä? Taitaa olla jotenkin geeneissä, että vanhemmat jotka nimeävät lapsensa erikoisilla nimillä antavat lapselleen myös kaikki eväät rikolliseen elämään kasvatuksessa tai sen puutteessa.
Tai sitten on vaihtanut nimiään aikuisena…
Kaikki tuntemani nimenvaihtajat ovat jotenkin erikoisia (mt)tapauksia, ehkä sillä haetaan jotain uutta indentiteettiä tms.Oli mielenkiintoinen sarja. Moni vanki oli kyllä mieleltään tosi kieron oloinen, varsinkin just ne muka normaalin oloiset… Ainoa, joka tuntui enemmänkin olevan jollain lailla ”uhri” ja kävi jotenkin sääliksi ja aiheutti empatiaa, oli Tiina. Oli hienoa nähdä, miten lähti selvästi erilaisena pois vankilasta. Muistaakseni kertoi, että hänelle oli lapsesta asti syötetty opioideja adhd:hen, ei mikään ihme siis, että aivokemiat sekaisin ja jäänyt huumeisiin koukkuun. Ilman sitä ei välttämättä olisi vankilassa. Toivottavasti hänellä menee hyvin.
Jotkut olivat selkeästi niin psykopaatti- ja antisosiaalipiirteisiä, että riski joutua vankilaan on suurempi, vaikka lapsuus olisi ollut kutakuinkin normaali. Tuli kyllä ahdistus noista ihmisistä, omassa elämässä välttelen hyvin tehokkaasti ohjelman kaltaisia tyyppejä.
Mä tiedän useita oudon nimisiä rikollisia, jotka on lapsesta asti olleet sen nimisiä.
Lilja ei tule koskaan saamaan sosiaalialalta töitä, koska rikosrekisterissä on merkintä, että on murhannut ihmisiä. Se merkintä ei käsittääkseni vanhene. Sosionomiksi haetaan psykologisten testien kautta (ainakin itse hain vuonna 2006), ja jos murhaaja pääsee niistä läpi, niin huh huh. Mutta jos sattuisi pääsemään opiskelemaan, niin töitä ei saa, koska tuo merkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tuo Mirella, kun valittelee miten ei ole saanut tavata poikaansa. Ehkä olisi kannattanut miettiä ennen kuin ryöstää ihmisiä puukolla. Joo, ei säälitä yhtään.
Manne mikä manne. Ei tule ikinä muuttumaan eikä tule olemaan viimeinen kerta kiven sisässä.
Taitaa olla puoliksi manne. Ulkonäkö ei ole perusromanin. Siniset silmät ja tukka myös väriltään muuta kuin manneilla.
Puhenuotti kyllä sama kuin manneilla.Mies, joka haki Mirellan vankilasta, ei ollut manne. Eli oli " valkolainen". Katsottiin, että oli pukeutunut kuin me tavan kansalaiset. Perusmannemiehet eivät ikinä käytä farkkuja, puhumattakaan että käyttäisivät kapealahkeisia farkkuja. Perusmannen erottaa vaatetuksesta. Suorat , yleensä tummansiniset housut ja pusakkamainen takki.
*Miksi man neilla on aina ne takin kauluksen pystyssä?
Lisäksi kaiken pitää olla Helly Hansenia
Mitä vikaa? Hyvä, laadukas merkkihän se on.
Vein meidän perheen Helly Hansenit Uffin laatikkoon tämän ohjelman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas tyrmääviä kommentteja, olette varmaan niin paljon parempia ihmisiä. Ei kannata tuomita, kun kukaan ei tiedä syitä mikä tekoihin on johtanut. Mun mielestä hienoa, että saivat modernit tilat. Vankeihoidon tarkoitus on auttaa takaisin yhteiskuntaan ja varmasti nämä naiset tarvitsevat siihen tukea ja se heille suotakoon.
Minä olen saanut lapsena turpaani, minua on ahdisteltu seksuaalisesti, minut on viety lastenkotiin koska vanhempani olivat juoppoja. Silti en ole rikollinen, vaan kiltti ja tunnollinen työntekijä, joka ei tee kärpäsellekään pahaa. Traumat haittasivat elämää, mutta en syyttänyt niistä kuin vanhempiani. En yhteiskuntaa, en koulua, en poliisia. Vain vanhempiani. Nyt elän miehen ja koiran kanssa tässä rauhallista elämää. Halusin rauhaa ja turvaa jo lapsena, aikuisena sen sain - oikealta ihmiseltä. Ketää ei tarvinnut lyödä, ketään ei tarvinnut vahingoittaa.
Hienoa, että olet selviytynyt, kaikki ei ole yhtä vahvoja. Vangit saa edelleen tukeni.
Suurin osa vangeista, niin miehistä kuin naisista vaikuttaa olevan jotenkin neuroepätyypillisiä. Ongelmia impulssien hallinnan kanssa, ei ole sellaista kokonaiskuvan hahmottamista vaan touhutaan ja tehdään päätöksiä hetken mielijohteesta tai tunteiden vallassa. Ei osata ajatella syitä ja seurauksia nenäänsä pidemmälle. Samasta syystä käytetään päihteitä ja ne kiihdyttävät myllyä entisestään.
Ne on niitä jännämiehiä ja naisia.
Elävät täysillä hetkessä ollen täysin tunteidensa vietäviä. Eivät hallitse tunteitaan, vaan tunteet hallitsevat heitä.
Elämästä puuttuu kaikki suunnitelmallisuus ja kurinalaisuus.
Kaipaavat elämäänsä enemmän jännittävää seikkailua (vaikka sitten rötöstellen, päihteille ja parisuhteita lennosta vaihtaen) kuin tylsää arkea töissä käyden ja kotia hoitaen.
Puhua monet osaavat jopa vakuuttavammin kuin moni työelämässä oleva "kunnollinen" ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aussinainen toi siis huumeita suklaarasiassa (?) suomeen? Oliko tulossa vierailulle maahamme vaiko ihan huumebisnestä? Jäi minulle epäselväksi.
Tämä minustakin oli koko hommassa epäilyttävintä. Mikä oli Suomen matkan syy? Tuskin tuollainen mummeli, joka ei vaikuttanut miltään maailmanmatkailijalta, lähtisi muuten vain Suomeen lomailemaan. Eikä vaikuttanut että hänellä olisi Suomessa tuttuja tai sukulaisia, kun valitteli yksinäisyyttä ja sitä että läheiset ovat kaukana.
Eli vaikka muuten uskoisin mummon tarinan, ettei tiennyt mitä kuljetti, niin tarina kosahtaa ilman uskottavaa syytä matkustaa Suomeen.
ja kenelle toi" suklaata" väittäkö ihsn oikeasti tuntematon kentällä antoi suklaapaketin jonka toisin suomeen ja annan toiselle tuntemattomalle...
Sanoi myös jossain kohtaa, että tajusi kyllä että suklaa oli paljon painavampaa kuin normaalisti... Kunnon narsisti. Valehtelee silmät suut täyteen, mutta ei kumminkaan voi olla kehuskelematta sillä, mitä on tehnyt koska kokee olevansa kaiken yläpuolella. Ei tainnut olla ihan ensimmäinen huumekeikka tällä mummolla. Mitähän muita valtioita on, joissa pääsee yhtä helpolla huumekuriirin hommissa? Sinne varmaan suunnistaa seuraavaksi.
veikkaan, että mummelin lapsi tai lapsenlapsi on joutunut ongelmiin ja kun on täytynyt sitten velan maksamiseksi lähteä muulin hommiin, niin mummo on astunut esiin ja sanonut, että hän tekee, olen niin herttainen mummeli ettei kukaan epäilisi minua. Sitten kun jäikin kiinni, niin aloitti (seuraava on ihan puhdasta spekulatiivista tarinaa) "en tiennyt yhtään, ihan extempore päätin lähteä viemään suomeen tuntemattomille ihmisille suklaarasioita ja ostin sitä varten kalliin lennon... mitä? Ei, en yhtään osannut ajatella, että postikin kulkee? Mitäh? Siis onko suomessakin myynnissä suklaata, oho! mutta en varppina tiennyt mitä olin tekemässä, olen syytön"
tuo mummeli muuten mielestäni puhui aikalailla puhdasta brittienglantia, joten mahtaako olla niin, että on alkuperältään britti, joka on muuttanut australiaan. britanniassahan on näitä muulimummeleita muitakin.
Minusta siinä oli ihan selvä aussiklangi. On ehkä kotoisin jostain isosta kaupungista, ettei vääntänyt mitään maalaisaussia vahvemmalla aksentilla.
Vierailija kirjoitti:
Noi kaikki on vankilassa lähinnä pelkästään ennakkoluulojen ja rakenteellisen rasismin takia. Esimerkiksi se romani nainen on vankilassa taustansa takia ja se australialainen koska on ulkomaalainen.
Wtf? 🤣
Se romaninainen on vankilassa, koska on syyllistynyt rikoksiin.
Ja se australialainen salakuljetti metamfetamiinia Suomeen.
Pitäiskö näiden rikollisten vaan antaa rellestää pitkin tanhuja, vai?
--se se vasta on ennakkoluuloista, jos annetaan ymmärtää, että nämä RESSUKAT ei parempaan pysty ja siksi niiltä ei saa vaatia samaa, kuin "muilta".
Vierailija kirjoitti:
Naisvankilan muoti: Adidas -kuteet ja sivukalju.
Vangeilla ja vartijoilla :D
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi tuolla vankilassa päivääkään asiakkaana enkä työntekijänä. Mun pahin pelko olisi joutua vankilaan. Olin kesätöissä Saarioisten ruokatehtaalla aikanaan ja siellä osa vakihenkilökunnasta tuntui jo riittävän villeiltä seuralaisilta. Ja huom, en ole kulttuurikodista kotoisin - päinvastoin. Nykyisin tosin elän tutkijamaailmassa ja välttelen todellisuutta.
Sama. Tuntuu, että joka puolella törmää noiden vankien tyyppisiin ihmisiin, ja sellaiset tuntuvat pelottavilta ja ahdistavilta… Samanlaista porukkaa on näköjään paljon, joillain vaan vähän enemmän menetettävää ja parempi impulssikontrolli, niin eivät ole vankilaan joutuneet…
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi tuolla vankilassa päivääkään asiakkaana enkä työntekijänä. Mun pahin pelko olisi joutua vankilaan. Olin kesätöissä Saarioisten ruokatehtaalla aikanaan ja siellä osa vakihenkilökunnasta tuntui jo riittävän villeiltä seuralaisilta. Ja huom, en ole kulttuurikodista kotoisin - päinvastoin. Nykyisin tosin elän tutkijamaailmassa ja välttelen todellisuutta.
Elintarviketehtailla ei ole hmm.. kovin sivistynyttä populaa töissä. Vietin myös yhden kesän elintarviketehtaassa ja siellä naiset kävivät fyysisesti toisiinsa käsiksi, jos sattui tulemaan riitaa jostain miehestä. Järkkyä porukkaa.
Työttömän, todella yksinäisen ihmisen elämää jossain jakomäkeläisessä 25m2 parvekkeettomassa yksiössä jos vertaa tämän sarjan todellisuuteen, niin uskallan väittää, että monen henkinen ja fyysinen hyvinvointi olisi tuollaisessa yhteisöllisessä ympäristössä, säännöllisellä ja riittävällä ravinnolla ja ohjatulla tekemisellä sekä liikunnalla huomattavasti parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Lilja suunnittelee lukio-opintojen jälkeen sosiaalialan korkeakouluopintoja. Eli sosionomin tutkintoa ilmeisesti. Tiedän että sosiaaliala on kokemusasiantuntijoiden luvattu maa, mutta kuka haluaa itsensä tai läheisensä murhaajien asiakkaaksi. Miettikää vähän: oma mummonne on vanhainkodissa jossa Lilja tekee palvelusuunnitelmaa ja ohjaa asiakkaita. Kotona hänellä on rakas mies - vankilakundi hänkin.
Lilja on 88 syntynyt. Naama on tyypillinen päihdetaustaiselle.
On opiskellut saadakseen enemmän päivärahaa, ei tule pääsemään lukio-opinnoista läpi. Ihmetyttää kun ohjelmatiedoissa puhuttiin hyvin alkaneista lukio-opinnoista, mut sit oli kotitehtävät "hukkuneet muutossa", oli rästiin jääneitä tehtäviä ja tuntiosaaminen luokkaa "What is your favourite type of food?" "Hesburger".
Mitä vikaa, vastasi ihan oikein esitettyyn kysymykseen tunnilla? Yllättävän hyvin osasi puhua sille aussimummollekin.
Ei riitä lukiossa tuo taso, saati ylioppilaskirjoituksissa.
No kyllä hyvin riittää. :D Ei tietenkään parhaisiin numeroihin, mutta keskinkertaisiin.
Oletko ikinä ollut lukiossa?Olen opettanut lukiossa englantia. Käypä katsomassa, minkälaista kielitaitoa ylioppilaskirjoituksissa vaaditaan nykyään:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/02/15/2021-kevat-englanti-pitka-oppi…
Niin, pitkään oppimäärään?
Tosiasia on kuitenkin se, että tavallisista lukioista tulee paljon Liljan tasoisella englannintaidoilla varustettua porukkaa, ja ihan hyvin näyttävät pärjäävän amk- ja jopa joissain yliopisto-opinnoissa. Tai voihan olla, että Lilja ei paperilla osaa kieltä vaikka puhuu jonkin verran. Omalla vuosikurssilla on porukkaa, joka ei puhu edes noin sujuvasti, ja lukiosta ovat hekin tulleet…No jos kirjoittaa englannin lyhyenä, niin sit täytyy jokin muu pakollinen olla pitkä. Pitkä matematiikkako sitten onnistuisi häneltä paremmin? Lisäksi suullinen kielitaito ei kerro, miten pärjää ylioppilaskirjoituksissa, koska suullista kielitaitoa ei siellä arvioida!
Vierailija kirjoitti:
Naisvankilan muoti: Adidas -kuteet ja sivukalju.
Vangit (ja W T:t) näköjään pitävät edelleen merkkivaatteista, joissa merkki näkyy. :D
Sekä mustasta, yliblondatusta tai punaisesta hiusväristä. Muuttuukohan muoti ikinä sellaiseksi, ettei näitä ihmisiä tunnista jo ulkonäöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas tyrmääviä kommentteja, olette varmaan niin paljon parempia ihmisiä. Ei kannata tuomita, kun kukaan ei tiedä syitä mikä tekoihin on johtanut. Mun mielestä hienoa, että saivat modernit tilat. Vankeihoidon tarkoitus on auttaa takaisin yhteiskuntaan ja varmasti nämä naiset tarvitsevat siihen tukea ja se heille suotakoon.
Minä olen saanut lapsena turpaani, minua on ahdisteltu seksuaalisesti, minut on viety lastenkotiin koska vanhempani olivat juoppoja. Silti en ole rikollinen, vaan kiltti ja tunnollinen työntekijä, joka ei tee kärpäsellekään pahaa. Traumat haittasivat elämää, mutta en syyttänyt niistä kuin vanhempiani. En yhteiskuntaa, en koulua, en poliisia. Vain vanhempiani. Nyt elän miehen ja koiran kanssa tässä rauhallista elämää. Halusin rauhaa ja turvaa jo lapsena, aikuisena sen sain - oikealta ihmiseltä. Ketää ei tarvinnut lyödä, ketään ei tarvinnut vahingoittaa.
Hienoa, että olet selviytynyt, kaikki ei ole yhtä vahvoja. Vangit saa edelleen tukeni.
Suurin osa vangeista, niin miehistä kuin naisista vaikuttaa olevan jotenkin neuroepätyypillisiä. Ongelmia impulssien hallinnan kanssa, ei ole sellaista kokonaiskuvan hahmottamista vaan touhutaan ja tehdään päätöksiä hetken mielijohteesta tai tunteiden vallassa. Ei osata ajatella syitä ja seurauksia nenäänsä pidemmälle. Samasta syystä käytetään päihteitä ja ne kiihdyttävät myllyä entisestään.
Elävät täysillä hetkessä ollen täysin tunteidensa vietäviä. Eivät hallitse tunteitaan, vaan tunteet hallitsevat heitä.
Kaipaavat elämäänsä enemmän jännittävää seikkailua (vaikka sitten rötöstellen, päihteille ja parisuhteita lennosta vaihtaen) kuin tylsää arkea töissä käyden ja kotia hoitaen.
Puhua monet osaavat jopa vakuuttavammin kuin moni työelämässä oleva "kunnollinen" ihminen.
Tutkitusti vangeista 50-70% kärsii adhd:sta, eli heillä ei ole kykyä juurikaan pitkäkestoiseen toimintaan tai oman toimintansa pitkäkestoiseen arviointiin. Sitä sitten voidaan pohtia auttaisiko heitä lääkitys, koska kyseessä on neurologinen häiriötila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä Lilja suunnittelee lukio-opintojen jälkeen sosiaalialan korkeakouluopintoja. Eli sosionomin tutkintoa ilmeisesti. Tiedän että sosiaaliala on kokemusasiantuntijoiden luvattu maa, mutta kuka haluaa itsensä tai läheisensä murhaajien asiakkaaksi. Miettikää vähän: oma mummonne on vanhainkodissa jossa Lilja tekee palvelusuunnitelmaa ja ohjaa asiakkaita. Kotona hänellä on rakas mies - vankilakundi hänkin.
Lilja on 88 syntynyt. Naama on tyypillinen päihdetaustaiselle.
On opiskellut saadakseen enemmän päivärahaa, ei tule pääsemään lukio-opinnoista läpi. Ihmetyttää kun ohjelmatiedoissa puhuttiin hyvin alkaneista lukio-opinnoista, mut sit oli kotitehtävät "hukkuneet muutossa", oli rästiin jääneitä tehtäviä ja tuntiosaaminen luokkaa "What is your favourite type of food?" "Hesburger".
Mitä vikaa, vastasi ihan oikein esitettyyn kysymykseen tunnilla? Yllättävän hyvin osasi puhua sille aussimummollekin.
Ei riitä lukiossa tuo taso, saati ylioppilaskirjoituksissa.
No kyllä hyvin riittää. :D Ei tietenkään parhaisiin numeroihin, mutta keskinkertaisiin.
Oletko ikinä ollut lukiossa?Olen opettanut lukiossa englantia. Käypä katsomassa, minkälaista kielitaitoa ylioppilaskirjoituksissa vaaditaan nykyään:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/02/15/2021-kevat-englanti-pitka-oppi…
Niin, pitkään oppimäärään?
Tosiasia on kuitenkin se, että tavallisista lukioista tulee paljon Liljan tasoisella englannintaidoilla varustettua porukkaa, ja ihan hyvin näyttävät pärjäävän amk- ja jopa joissain yliopisto-opinnoissa. Tai voihan olla, että Lilja ei paperilla osaa kieltä vaikka puhuu jonkin verran. Omalla vuosikurssilla on porukkaa, joka ei puhu edes noin sujuvasti, ja lukiosta ovat hekin tulleet…No jos kirjoittaa englannin lyhyenä, niin sit täytyy jokin muu pakollinen olla pitkä. Pitkä matematiikkako sitten onnistuisi häneltä paremmin? Lisäksi suullinen kielitaito ei kerro, miten pärjää ylioppilaskirjoituksissa, koska suullista kielitaitoa ei siellä arvioida!
Emmehän me sitä voi tietää, miten tuo Lilja kirjoittaa englantia tai laskee… 🤦🏻♂️
Siksi on ihan turha leimata tuolta osin, moni vanki voi kuitenkin olla ihan normaaliälyinen, ja sellainen kyllä lukionkin suorittaa helposti. Jotkut suorittavat linnasta yliopisto-opintojakin kevyesti. Lilja puhuu kuitenkin ihan ok:sti, niin voisi olettaa, että kirjoittaminenkin sujuu suht samantasoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhua monet osaavat jopa vakuuttavammin kuin moni työelämässä oleva "kunnollinen" ihminen.Tutkitusti vangeista 50-70% kärsii adhd:sta, eli heillä ei ole kykyä juurikaan pitkäkestoiseen toimintaan tai oman toimintansa pitkäkestoiseen arviointiin. Sitä sitten voidaan pohtia auttaisiko heitä lääkitys, koska kyseessä on neurologinen häiriötila.
Kyllä, jos on selkeä adhd, lääkitys olisi parasta aloittaa viim. teini-iässä, jotta tulevilta ongelmilta voitaisi välttyä.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin just ekan jakson.
Tajusin, että lähtökohtaisesti kaikki nuo vangit tuolla valehtelee kaikesta ja ajaa vain omaa etuaan. Niinkuin se mummeli ja se elinkautisvanki. Vaikka esittivät niin kunnollista. Vaikka psykopaatteja kai nuo vankiloissa sisällä olevat aika pitkälle onkin.
Viiden minuutin googlaus:
- "Helinä Häkkänen-Nyholmin toimittamassa kirjassa Psykopatia (2009) psykopatian yleisyydestä on esitetty seuraavat luvut: psykopatian kriteerit täyttää vankiaineistossa 15–25 %, henkirikoksen tekijöistä 30 %, sarjamurhaajista 90 % ja kokonaisväestöstä 1 %." (miehet siis mukana tässä)
- "Suomalaisessa vankiaineistossa lapsuuden ADHD-tausta näyttää esiintyvän karkeasti arvioiden 25 %:lla."
- Vankilanjohtaja esitti yhdessä jatkossa tilastoja, joiden mukaan naisvangeilla on usein taustalla hyväksikäyttöä ja muuta kaltoinkohtelua. Useimmilla on myös mielenterveysongelmia.
Elikkäs aika lailla mutkat vedetään suoraksi tuossa aiemmassa kommentissa. Ja tuskin nuo sentään ihan KAIKESTA valehtelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuo mummeli muuten mielestäni puhui aikalailla puhdasta brittienglantia, joten mahtaako olla niin, että on alkuperältään britti, joka on muuttanut australiaan. britanniassahan on näitä muulimummeleita muitakin.
Kiinnitin myös huomiota tohon aksenttiin! Välillä ikään kuin tuntui unohtavan australialaisaksenttinsa ja suolsi pelkkää brittienglantia…
hämmästelen. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ihmiset eivät muutu koskaan. Ovat jo alunalkaen luonnehäiriöisiä. Sääliksi käy lapsensa. Ja näiden naisten kohdalla jo ulkonäkö kertoo kaiken olennaisen. Ihan jopa pikkulapsen äidistäkin. Eivät todella ansaitse olla äitejä kenellekään.
Olipas kauniisti kirjoitettu! Ihan sydäntä lämmiittää tälläiset yhteiskunnan mallikansalaiset, jotka ei ikinä tee mitään virheitä.
Täällä kirjoitelee liki 20v huumeita käyttänyt, vankilassa ollut rikollinen. Kirjoitan tätä Sosiaaliasemalla, omalla TYÖpisteelläni. Olen siis töissä aikuissosiaalityön kokemusasintuntijana. Työni on todella mielenkiintoista ja nään paljon erilaisia ihmiskohtaloita.
Minulla ei olisi tätä mahtavaa työpaikkaa jos olisinpäässyt elämässä helpolla. Se mitä mun "entisessä elämässä" on tapahtunut, on johtanut siihen että saann olla töissä tääällä.
Eli kyllä ne muuttuu.
Onnittelut! Olet takuulla harvinainen yksilö, tuollaisen myllyn jälkeen. Tiedätkö toisia vastaavia ? Ja miten kiteyttäisit kokemuksesi ja sen miten päädyit/ pääsit nykyiseen asemaasi/ työhön?
Miten tämä on mahdollista? Kaikki naiset aina vannottavat että jokainen nainen on fiksu, eikä yhdessäkään naisessa ole mitään alkeellistakaan vikaa.
Vika on aina miehissä.