Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen tuleva opettaja on '92!

Vierailija
16.06.2015 |

Lapseni oma opettaja jää äitiyslomalle ja luokalle tulee uusi opettaja syksyllä. Uusi opettaja on 23-vuotias, siis pikkupentu tokaluokan opettajana! Miten sen ikäinen voi olla pätevä???

Kävin vähän facebookista selvittämässä opettajan taustoja, mutta näkyvillä oli vain valmistumisvuodet lukiosta ja yliopistosta...

Eli tämä tyttö on valmistunut nyt keväällä maisteriksi ja lukiosta näköjään 2010. Eikö sen pitäisi olla 2011, koska ainakin '92 pikkusiskoni valmistui sinä vuonna ja ihan normaalisti hän kävi koulunsa. Eli tämä tuleva opettaja on siis joku vuotta aiemmin kouluun mennyt hikari?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:15"]

kyllä monet valmistuu 4 vuodessa, vähän sivuainevalinnoista riippuen voi siis valmistua nopeamminkin kuin 5 vuodessa.

[/quote]

Meillä kukaan ns. normaalisti opiskellut ei ole valmistunut 4 vuodessa, mutta osalla on välivuosien aikana (=ennen opiskelun aloittamista) suoritettuja sivuaine- yms opintoja pohjalla. He ovat valmistuneet 4 vuodessa.

Normaalisti menee se 5 vuotta, aika monella 6-7...

Vierailija
42/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lastesi opettajat alkavat tuntua liian nuorilta, se tarkoittaa, että sinä olet tullut jo toooooosi vanhaksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli 6. luokalla vastavalmistunut opettaja. Tarkkaa ikää en tiedä mutta oli huippupätevä nuori nainen. Edellisen vuoden luokka oli ollut vähän tuuliajolla, opettajat vaihtuneet. Onneksi uusi opettaja otti tilanteen haltuun rautaisella ammattitaidolla, selvitti mitä oli jäänyt edellisenä vuonna oppimatta ja suunnitteli miten saadaan asiat haltuun. Pisti villin luokan tekemään töitä ja panosti myös viihtyvyyteen. Ei voinut kuin ihailla suomalaista opettajankoulutusta ja lapsetkin tykkäsivät opettajasta!

Vierailija
44/75 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi vi*** ensin kitistään että ei koulusta valmistuta tarpeeksi nopeesti ja sitten ku joku valmistuu ammattiin tavoiteajassa niin ei kelpaa omalle kultamussukalle opettajaksi. Päättäkää nyt jo.

Vierailija
45/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 23-vuotias voi olla vielä ihan lapsellinen tai sitten ikäistään kypsempi. Älä vielä tuomitse häntä, koska et vielä tiedä millainen hän on oppetaja. Voi olla perempikin, kuin esimerkiksi 60-vuotias rauhallinen opettaja.

Vierailija
46/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä juttu hei. Itse 96 niin että mua vain 4 vuotta vanhempi olisi jo opettaja kun itse olen saanut peruskoulun käytyä vaan.

Vierailija
47/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmati huijari, valeopettaja! Lapset pois koulusta ja kotiopetukseen!

Vierailija
48/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:41"]

Suomessa on ihan älytöntä tämä, että vasta jotain 30 v pidetään pätevänä mihinkään. Sit ihmetellään, kun päästään eläkkeelle vasta 70 v.

[/quote]

Ja jos jää työttömäksi 45v, ei kelpaa enää minnekään töihin.

Vierailija
49/75 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:29"]

Lapseni oma opettaja jää äitiyslomalle ja luokalle tulee uusi opettaja syksyllä. Uusi opettaja on 23-vuotias, siis pikkupentu tokaluokan opettajana! Miten sen ikäinen voi olla pätevä???

Kävin vähän facebookista selvittämässä opettajan taustoja, mutta näkyvillä oli vain valmistumisvuodet lukiosta ja yliopistosta...

Eli tämä tyttö on valmistunut nyt keväällä maisteriksi ja lukiosta näköjään 2010. Eikö sen pitäisi olla 2011, koska ainakin '92 pikkusiskoni valmistui sinä vuonna ja ihan normaalisti hän kävi koulunsa. Eli tämä tuleva opettaja on siis joku vuotta aiemmin kouluun mennyt hikari?

[/quote]

ja mikä sinä olet, parturikampaaja kun en muualle päässyt? 

-m35

Vierailija
50/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:41"]

Suomessa on ihan älytöntä tämä, että vasta jotain 30 v pidetään pätevänä mihinkään. Sit ihmetellään, kun päästään eläkkeelle vasta 70 v.

[/quote]

Ja jos jää työttömäksi 45v, ei kelpaa enää minnekään töihin.

[/quote]

Ja vastavalmistuneella pitäisi olla 10v alan työkokemusta, muuten ei ole tarpeeksi pätevä.

Vierailija
51/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta. Se että on ollut tarpeeksi hyvä koulussa ja on jo opettaja tuossa iässä on vaan loistavaa. Itse muistan kun meidän eräs opettaja oli aikoinaan välillä poissa ja hänen sijaisekseen tuli joko hänen mies tai jompikumpi poikansa, ja ei, kellään heistä ei ollut minkäänlaista koulutusta kyseiseen hommaan. Joten ap voisi tukkia turpansa ja antaa nuoren tehdä työtään.

Vierailija
52/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aikuiskouluttajana 23-vuotiaana ja olin luokan nuorin. Usein. Sitten tuli 22-vuotias insinööriopiskelija opettajaksi ja minä olin jo vanha.

Vierailija
53/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:17"]No onneksi tuollaiset eka- ja tokaluokkalaiset on vielä todella opettajan vietävissä, niin opettajalta ei juuri vaadita muuta kuin opetustaitoja. Ylemmän luokan opettajalta sitten vaaditaankin jo vähän enemmän, mm. pelisilmää ja elämän kokemusta jota käyttää konfliktitilanteissa. [/quote] No, meidän tokalle menevällä on kokenut 50+ ope, mutta eipähän keksiny, miten sais meidän pojan tekemään kynähommia, kun tätä ei kiinnostanu. Oli laittamassa suoraan psykologin arvioitavaks. Ja kyseessä ei ollu mikään oppimisvaikeus vaan se, ettei opella ollu keinoja eikä kuulemma aikaakaan..

[/quote]

Ei se aina ole ammattitaidosta kiinni, jos ei ole aikaa.

Opettajilla on älytön määrä paperitöitä jo ihan päiväkotien opettajista lähtien, että jos on yhtään haastavampia oppilaita luokassa/ryhmässä, siinä ei paljoa jää aikaa havainnoida ja tunnistaa lasten vaikeuksia saati puuttua niihin...

Entisaikoina kun oli 30 lasta opella ja hyvin pärjäsivät, ei ollut näitä nykyisiä paperihommia. Että kasvattakaa vaan ryhmäkokoja entisestään!
[/quote]

No, oppilaita 12, että olis luullu olevan aikaa, mutta eka vaihtoehto oli psykologi, joka kyllä palautti jutun opelle... mutta ei kokemus ole tae siitä, että on keinoja.

Vierailija
54/75 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin maisteriksi samassa aikataulussa, koska pääsin yliopistoon ensimmäisellä yrittämällä, opiskelin ahkerasti ja oppiminen on aina ollut minulle helppoa. Oli siellä yliopistossa niitäkin, jotka olivat pitäneet välivuosia ja/tai opiskelivat hitaammin. Minä opiskelin omaa tahtiani, joten valmistuin ensimmäisenä.

Miksi valmistumista pitäisi pitkittää?

Vierailija
55/75 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no hän on opintojen loppuvaiheessa ehkä hypännyt jossain vaiheessa yhden luokan yli. Onko sillä väliä? Kouluissa on aika tiukat seulat että pääsee opettamaan☝

Vierailija
56/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että niiden lasten mielestä 23-vuotias on ihan yhtä lailla aikuinen kuin 40-vuotiastakin! Ei kannata ainakaan lasten kuullen vähätellä nuorta opettajaa, koska lapsiin hän menee ihan täydestä aikuisesta vaikka vanhempien mielestä olisikin melkein lapsi vielä :)

Vierailija
57/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta vamasti jää äitiyslomalle, ei syytä huoleen

Vierailija
58/75 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin aineenopeksi 23-vuotiaana. Yliopistossa meni neljä vuotta.ihan normaalia, vaikka jotkut sen tekevät hitaamminkin.

Vierailija
59/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko itse siis epäpätevä työssäsi samanikäisenä? Hyvä että on heti päässy omanalan hommiin

Vierailija
60/75 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan HOT mimmi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi