Kokemuksia rappusiivouksesta
Tuollaiseen hain koska ei edellytetty ajokorttia, kokopäivätyö. Onko miten aivoja vaativaa työtä, entä vahaukset, ei sellaisesta hajuakaan. Tekeekö joku ne jos ei itse osaa vai perehdytetäänkö? Yhden kesän siivonnut vuokramökkejä, muuta kokemusta siivouksesta ei ole
Kommentit (29)
Taitaa olla vakkarivahaajat. Ei sinne noin vaan mennä eikä vahausta noin vaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Raskasta työtä ja matalat palkat.
Palkka on naurettava työn määrään nähden. Tein kolme vuotta rappuja kesäisin tuuraajana ja en olisi jaksanut kokoaikaisena. Ja ne valitukset! 8/10 oli turhia ja tehdään vain kiusallaan
Eikä L&T ota läheskään kaikkia työnhakijoita töihin. Ja jos kaikki vaan menisivät noin vaan töihin niin mahtuisko esim. 1000 vahaajaa samaan rappuun työskentelemään yhtäaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vakkarivahaajat. Ei sinne noin vaan mennä eikä vahausta noin vaan tehdä.
Kyllä jos oot vakityöntekijä hoidat vahaukset myös.
T. Se joka teki tuurauksia mutta vakkareiden kanssa paljon yhteyksissä
Ap ei kuulosta tarpeeksi pätevältä joten turha murehtia että pääsisi edes kyseisiin hommiin
Kuntoilusta se käy. Jos kaikissa taloissa ei hissejä. Itse kun yli 20 vuotta sitten sitä tein,niin ei tarvinnut mun vahata. Erillinen porukka hoiti ne. Sitten voi olla yhdessä taloyhtiössä useampi rappukäytävä ja sitten yhdessä talossa on siivouskomero, mistä kannetaan imuri ja imuroidaan matot. Mulle ainakin oli ihan jees,tykkäsin. Tosin sieltäkin löytyi valittajia ja sitten kehuja tuli myös pomolle asti. Sitten jätin aina sinne siivouskomeroon likaiset mopit, joku kollega jolla oli työauto, kävi ne hakemassa pesuun ja jätti puhtaita tilalle. Mut käytännöt toki voi vaihdella eri firmoissa. Omassa kodissa EI tarvitse niitä pestä,on multa sitäkin kysytty. Ne työt jakautuu et joinain päivinä raput,joinain päivinä taloyhtiön sauna tilojen siivous, joskus pesutupien siivous, harvemmin kellari tilojen lattioiden lakaisu. No nekin vaan letkulla pölyt kaivoon,kuivaus lastalla ja kaivon puhdistus. Mut sekin oli suit sait nopeaa. Ihan siis mitä mikäkin taloyhtiö on ostanut niitä palveluja.
Hyvä palkka ja mukavan kevyttä ja rentoa puuhastelua.
Ei ole enää erikseen vahaajia, kun aloitin niin esihenkilö näytti kertaalleen ja sitten tein itse. Osassa ihan vaaditaan sitä osaamista mikä on hyvä juttu, koska ei vaan ole aikaa sitäkin hommaa erikseen opettaa.
Peruspesut voi muuten opiskella itsenäisenä tutkintona, ihan vinkkinä:)
Kovaa kuntoa vaativa työ. Jos sinulla ei ole kovaa kuntoa, olet täysin poikki työpäivien jälkeen. Saattaa tulla äitiä ikävä.
Järkyttävän huono palkka ja raskas työ. Aikataulu myös tiukka, ei kiitos. Miehen sisko tekee tota hommaa.
Siinä työssä ei istuskella tauoilla. Pitää juosta kieli vyön alla että ehtii siivota kaikki kohteet. Ja kohteitahan ympätään työpäivään todella paljon.
Kerran oli 5-rappuinen kerrostalo, ei hissiä. Ma-pe joka päivä ne samat raput uudestaan ja uudestaan. Kenen jalat sellaista kestää???
Näkee taas palstalaisten ajatusmaailman. "Paska työ. En menisi".
T: Näillä eväin vissiin Suomi nousuun
Vierailija kirjoitti:
Jos voi valita mieluummin puhelinmyynnin niin miksi valitsisin työn jossa paikat rikkoutuisi jo nelikymppisenä? Fiksuutta se on
Riippuu varmaan firmasta, mutta meidän firmassa vahaukset hoitaa keikkatyöntekijät, ei se vakkari rappusiivooja. Niitä vahauksia ei muutenkaan tehdä kuin 1- 2 krt vuodessa.
Mun kumppani teki sitä vuosikymmeniä ja nykyään sillä on jalat ihan paskana. Kävelee tosi vaikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voi valita mieluummin puhelinmyynnin niin miksi valitsisin työn jossa paikat rikkoutuisi jo nelikymppisenä? Fiksuutta se on
Mutta puhelinmyynnin jälkeen täytyy erikseen mennä ja ehkä jopa maksaa treenaamisesta ettei paikat rikkoonnu nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
No, mee ite, kun niin hyvä työ mielestäsi on?
En suosittele, kauheaa työtä. Puhelinmyyntikin parempaa