Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on lempileivoksesi?

Vierailija
06.02.2022 |

Mikä on lempileivoksesi, vuoden juhlapyhien mukaan tai ihan muuten vaan?
Lempileivokseni on Runebergin torttu. Siinä yhdistyvät herkullinen karvasmanteli, maistuva taikina, pirteä vadelmahillo ja pehmeä tomusokeri. Parempaa ei voi ollakaan! Vai voiko? Kerro ihmeessä oma lempileivoksesi.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä se on Ekbergin zolaika- leivos.

Vierailija
22/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kaupat on harmillisen täynnä teollista moskaa. Eihän esimerkiksi Prisman ”leivokylmiössä” ole yhtään tuoretta tuotetta. Kaikki on jotain teollista 2 viikkoa säilyvää sokerilla kyllästettyä höttöä.

Citymarketeissa on jotain, mutta pääsääntöisesti pitää käydä leipomo-kahviloissa hakemassa kunnolliset tuoreet leivokset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellen Svinhufvudin kakku ja kakku siksi että leivos on liian pieni. 😀

Ellen on minunkin suosikkini. Siinä on aivan täydellinen suutuntuma eli rapeaa mantelia ja vähän sitkoinen sisus, aaaahhhh!

Vierailija
24/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vadelmaunelmaleivos ja Kalevi-leivos on ehkä parhaita, mitä yhtäkkiä tulee mieleen.

Vierailija
25/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin talvella Marian konditorian suklaamousseleivos.

Vierailija
26/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kaupat on harmillisen täynnä teollista moskaa. Eihän esimerkiksi Prisman ”leivokylmiössä” ole yhtään tuoretta tuotetta. Kaikki on jotain teollista 2 viikkoa säilyvää sokerilla kyllästettyä höttöä.

Citymarketeissa on jotain, mutta pääsääntöisesti pitää käydä leipomo-kahviloissa hakemassa kunnolliset tuoreet leivokset.

Luojan kiitos, meidän kylällämme on todella hyvä konditorio, josta saa aina tuoretta arkisin ja lauantaisin. En osta muualta, ellen sitten joltakin kotileipurilta.

Vierailija
27/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja oletteko huomanneet, että monessa lukee ”säilytetty paskasteena, ei saa pakastaa uudelleen”. Riitan Herkun tuotteissa ainakin lukee tuo.

Vierailija
28/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuski-kermaleivos

Vierailija
29/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore mansikkaviineri on kesän ehdoton herkku.

Vierailija
30/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta en mä oletakaan, että kaupasta saisi laadukkaita leipomuksia.

Vierailija
31/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunaleivos.

Nuo on kyllä hyviä! Tein itse joskus viime talvena.

7 jatkaa...

Mistähän Perunaleivos on nimensä saanut, tiedätkö kun olet tehnytkin?

Onko muuten taikina sama kuin käpykakussa?

Vierailija
32/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliininmunkeista tykkään mutten tykkää piispanmunkeista

Vierailija
33/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunaleivos.

7 jatkaa...

Taitaa olla se muoto nimen takana, näin joskus netistä luin.

Eri

Vierailija
34/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunaleivos.

7 jatkaa...

Siitä muodosta. Leivoksessa ei ole perunaa. En ole tehnyt koskaan käpykakkua, joten en osaa sanoa! Mulla on hatarat muistikuvat perunaleivoksen tekemisestä, mutta muistaakseni siinä paistettiin joku sokeriakkupohja ja muussattiin se sitten mantelimassan, hillon ym. kanssa ja tuosta sitten pyöriteltiin ne leivokset. Olen vain yhden kerran tehnyt, niin ei jäänyt niin hyvin mieleen. Aion kyllä ottaa uusiksi, kunhan runebergintorttu- ja laskiaispullasesonki on ohi.

Vierailija
35/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, olenko yksin mielipiteeni kanssa, mutta en mä oletakaan, että kaupasta saisi laadukkaita leipomuksia.

Sikäli se olisi kätevää, kun paremmissa suomalaisissa marketeissa on muutenkin on niin laajat valikoimat

Vierailija
36/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napoleoninleivos (napoleonleivos). Klassikko, joka ei ole liian makea.

Vierailija
37/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala kinuskikakusta missä on ananas-aprikoosihilloa välissä. Tampereella käyn syömässä joka vuosi

Vierailija
38/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lempileivosta koska en leivoksia yleensäkään syö niiden epäterveellisyyden vuoksi. Mehevää porkkanakakkua ilman kuorrutetta voisin joskus syödä mutta muuten en pidä oikeen mistään makeasta.

Ja kerrot tämän miksi? Tän ketjun aihe on lempileivokset eikä niiden ilmoittautuminen, jotka eivät pidä makeasta.

Vierailija
39/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lempileivosta koska en leivoksia yleensäkään syö niiden epäterveellisyyden vuoksi. Mehevää porkkanakakkua ilman kuorrutetta voisin joskus syödä mutta muuten en pidä oikeen mistään makeasta.

Ja kerrot tämän miksi? Tän ketjun aihe on lempileivokset eikä niiden ilmoittautuminen, jotka eivät pidä makeasta.

Voihan tuollaiset vastaukset vain ohittaakin.

Vierailija
40/71 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaleivoksen ja käpykakun kuoren taikina muistuttaa paljonkin toisiaan, perunaleivoksessa ehkä ei niin makea kuori kuitenkaan. Täytyisi ottaa makutestiin.

Kiitos Eri:lle ja perunaleivos-leipurille vastauksista :)

-terveisin 7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi