Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto mä inhoon näitä nykyajan "keittiöitä"

Vierailija
06.02.2022 |

Asutaan vuokralla. Uusi kerrostalo. Tilava ja hyvän kokoiset makkarit, mut keittiö-olohuone on yhtä ja samaa tilaa. Keittiö on pätkä tiskipöytää yhdellä seinustalla missä liesi ja jääkaappi päädyssä. Laskutilaa hädintuskin yhtään ja kaappitilasta ei voi edes puhua. Mulla on osa kuiva-aineista kuivatuskaapissa. Kodinkoneet ovat eteisen kaapeissa. Olen myynyt air fryerin ja blenderin tilanpuutteen vuoksi. Kaipaan vanhaa kunnon keittiötä! Sellaista joka on oikeasti erillään muista huoneista. En kyl millään haluais muuttaa 90-luvun taloon. Kuka näitä suunnittelee? Joku joka ei ole keittiötä koskaan tarvinnut.

Kommentit (358)

Vierailija
101/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoin konsepti on muotia nykyään. USA:sta tänne levisi sekin villitys.

Käristäessä rasva + hajut leviävät ympäri huonetta. En tykkäisi yhtään.

Ei meillä ainakaan rasva leviä sen pidemmälle kuin seinällisessäkään keittiössä.[/quote

Vai ei "teillä" leviä. Rasvahöyry leviää jokapaikkaan koko huoneessa. Saat olla siitä aivan varma ja tulet aikanaan sen huomaamaan niin ikkunoissa kuin verhoissa ym. 

Meillä ollut nyt 22 vuotta avoin keittiö, tosin avoin tila ja keittiö on iso sekä paljon laskutilaa+iso saareke. Tehdään päivittäin kunnon ruokaa, einekset olleet pannassa jo yli 30 vuotta. Ei huomaa rasvaongelmaa, ei seinissä, katoissa kuin myöskään verhoissa. Liesituuletintakin käytetään vain kun höyryjä syntyy näkyvästi, tosin poistoilma toimii saman kanavan kautta ja myös kuivauskaapissa on oma poistoventtiili.

-eri

Vierailija
102/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin lyödä vaikka vetoa, että nämä nykyajan "kivan kompaktit" keittiöt on suunnitellut mies tai sellainen henkilö, jolla ei ole mitään käryä siitä mitä suurinosa ihmisistä keittiöltä odottaa..

Tietty jos syö vain noutoruokaa ja ravintoloissa, niin säilytys- ja laskutilaton "keittö" on ihan toimiva, muille ei niinkään.

no suuntaa antaa se että raksalla valta-osa varsinkin työn johdosta asuu itse isoissa omakotitaloissa.

Yhdyssanat.

No, suuntaa antaa se että raksalla valta-osa varsinkin työnjohdosta asuu itse isoissa omakotitaloissa.

Onko nyt parempi? Ymmärrätkö nyt lukemaasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora lainaus tämänpäiväisestä Hesarista: "Avokeittiö, joka yhdistyy ruokailu- tai olohuonetilaan, on monelle enemmän kuin mieluisa vaihtoehto."

"Enemmän kuin mieluisa", naurattaisi jos ei itkettäisi...

Vierailija
104/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohimenevä muoti-ilmiö tämäkin. 10 v. päästä kierretään kaukaa  nämä asunnot.

Tupakeittiöllä/tuvalla on kyllä pitkät perinteet Suomessa. Entisaikoina tuvassa vietettiin aikaa ja valmistettiin ruokaa. Siis käytännössä kyseessä oli keittiön ja olohuoneen yhdistelmä.

Vierailija
105/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te täällä ruikutatte, sen kun ostatte juuri sellaisen asunnon kuin haluatte.

Tunteisiiin.....

Kyllähän tuo lässytys kieltämättä hieman ärsyttää.

Juu, kun huomaa että hemmetti muutkin on huomanneet että tää mun keittiö(olo)huone on suoraan per. S e e s T ä.

Noppaan se ottaa.

Vierailija
106/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin lyödä vaikka vetoa, että nämä nykyajan "kivan kompaktit" keittiöt on suunnitellut mies tai sellainen henkilö, jolla ei ole mitään käryä siitä mitä suurinosa ihmisistä keittiöltä odottaa..

Tietty jos syö vain noutoruokaa ja ravintoloissa, niin säilytys- ja laskutilaton "keittö" on ihan toimiva, muille ei niinkään.

no suuntaa antaa se että raksalla valta-osa varsinkin työn johdosta asuu itse isoissa omakotitaloissa.

No sillä ei ole merkitystä millaisessa talossa raksan työnjohtaja asuu..

Raksa ei päätä sitä millaisia taloja rakennetaan. Suunnittelu tehdään ihan muualla. Mutta se keitä siellä on suunnittelemassa, saa aikaan sen millaista keittiöitä taloissa on.

Ja ihan sama juttu, kun kämppä ja keittiö rempataan. Joku ne valinnat tekee.

Vierailija
107/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillinen keittiö on ihan ehdoton. En ikinä muuta keittiöseinäkämppään. Niin tehokasta liesituuletinta tai hiljaisia keittiökoneita ei ole olemassakaan, etteivät äänet ja käryt leviäisi olohuoneeseen, jos kaikki on samassa tilassa.

Toinen ehdoton juttu on eteinen. Kauhun väristyksen vallassa olen katsonut kuvia uusista kämpistä, missä ei ole minkäänlaista eteistä, vaan seinällä joku rimpula desingnaulakko, mihin mahtuu ehkä pari kesätakkia. Näillä keleillä sen huomaa, että lumisille kengille, märille takeille, pipoille ja hanskoille on oltava tilaa. 

Minä taas en muuta enää ikinä vanhanaikaiseen erilliskeittiökämppään. Keittiöhommissa tulee kulutettua aika paljon aikaa, ja on ihan ehdotonta, että ollaan silloin muiden kanssa samassa tilassa.

Miksi ne muut eivät tule keittiöön hengaamaan, jos samassa tilassa halutaan olla ja jutella? Mun mielestä keittiössä ja olohuoneessa tehtäviä asioita on aika vaikeaa yhdistää. Ei ole kiva katsoa telkkaria, kuunnella musiikkia tai lukea jos toinen hurisuttaa vieressä koneita tai kolistelee astioita ja kaapinovia.

Monet myös tykkäävät puuhastella itsekseen toisia juttuja ja yhdessä toisia. Erilliset tilat antavat mahdollisuuden sekä omaan tilaan että yhteiseen puuhaan, joten ovat lähtökohtaisesti parempia ja monipuolisempia ratkaisuja.

Avoiseinäkeittiöden rakentaminen hyödyttää ainoastaan rakennusyhtiötä, kun entinen kaksio onkin nyt kolmio ja niin edelleen.

Vierailija
108/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on vaan siinä että USan avokeittiöt on tyyppi 40 neliötä.Seuraan kun myyvät asuntoja ja pieni 1,50 nainen itkee että ei ole tarpeeksi penkkitilaa, vaikka on monta metriä juuri rakennettua marmoripintaa vaikka vuokrata toisille. 

Vierailija
109/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakeittiöllä/tuvalla on kyllä pitkät perinteet Suomessa. Entisaikoina tuvassa vietettiin aikaa ja valmistettiin ruokaa. Siis käytännössä kyseessä oli keittiön ja olohuoneen yhdistelmä.

Juu, telkkarista tuli ohjelmaa klo 19 alkaen ja kesti n. klo 24.

Kanavia oli yksi, sitten kaksi. Hiukan on aika eri.

Silloinkin oli sali, jossa kestittiin vieraat, ainakin isommissa taloissa ja pienemmissä sitten taas sitä telkkaria ei ollut.

Eikäpä ollut iltapaloja ja mikroa jne.

Ajat muuttuu Eskoseni, joskus oli siat, kanat ja lehmät talvet lauteitten alla ja ihmiset eli talven siellä lauteilla.

Haluatko palat sinne asti.

Vierailija
110/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te täällä ruikutatte, sen kun ostatte juuri sellaisen asunnon kuin haluatte.

Tunteisiiin.....

Kyllähän tuo lässytys kieltämättä hieman ärsyttää.

Juu, kun huomaa että hemmetti muutkin on huomanneet että tää mun keittiö(olo)huone on suoraan per. S e e s T ä.

Noppaan se ottaa.

Ei ketään kiinnosta mitä mieltä joku tyhmä lässyttäjä on yhtään mistään asiasta 😂

Vierailija
111/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erillinen keittiö on ihan ehdoton. En ikinä muuta keittiöseinäkämppään. Niin tehokasta liesituuletinta tai hiljaisia keittiökoneita ei ole olemassakaan, etteivät äänet ja käryt leviäisi olohuoneeseen, jos kaikki on samassa tilassa.

Toinen ehdoton juttu on eteinen. Kauhun väristyksen vallassa olen katsonut kuvia uusista kämpistä, missä ei ole minkäänlaista eteistä, vaan seinällä joku rimpula desingnaulakko, mihin mahtuu ehkä pari kesätakkia. Näillä keleillä sen huomaa, että lumisille kengille, märille takeille, pipoille ja hanskoille on oltava tilaa. 

Minä taas en muuta enää ikinä vanhanaikaiseen erilliskeittiökämppään. Keittiöhommissa tulee kulutettua aika paljon aikaa, ja on ihan ehdotonta, että ollaan silloin muiden kanssa samassa tilassa.

Miksi ne muut eivät tule keittiöön hengaamaan, jos samassa tilassa halutaan olla ja jutella? Mun mielestä keittiössä ja olohuoneessa tehtäviä asioita on aika vaikeaa yhdistää. Ei ole kiva katsoa telkkaria, kuunnella musiikkia tai lukea jos toinen hurisuttaa vieressä koneita tai kolistelee astioita ja kaapinovia.

Monet myös tykkäävät puuhastella itsekseen toisia juttuja ja yhdessä toisia. Erilliset tilat antavat mahdollisuuden sekä omaan tilaan että yhteiseen puuhaan, joten ovat lähtökohtaisesti parempia ja monipuolisempia ratkaisuja.

Avoiseinäkeittiöden rakentaminen hyödyttää ainoastaan rakennusyhtiötä, kun entinen kaksio onkin nyt kolmio ja niin edelleen.

Neliöt ovat todella kalliita pk-seudulla toisin kuin hevonperseessä. Siksi tilaa säästävät ratkaisut ovat oikein tervetulleita.

Vierailija
112/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en tykkää niistä. Toinen juttu mistä tykkään on väliovi eteisessä! Monissa uusissa asunnoissa ei ole väliovea. En vaan voi sille mitään, että haluan joko välioven tai "pikkueteisen" asunnon ja ulko-oven väliin :D

eteisen väliovista luovuttiin paloturvallisuus syistä.

Mä en usko tätä selitystä, koska vanhoissa asunnoissa väliovi saa kuitenkin olla. Olen asunut 70/80/90- lukujen taloissa 10 vuoden sisällä ja kaikissa oli väliovi paikoillaan. Olen myös käynyt 2010- luvulla rakennetussa ja väliovi sielläkin.

Itse en muuta asuntoon, jossa ei ole väliovi tai tuulikaappia. Väliovi sentään jonkun verran vaimentaa rappukäytävän meteliä, kun taas pelkkä kodin ulko-ovi ei juurikaan. Ja jotenkin väliovi tuo turvaa, kun ihan kuka tahansa ei pääse luukusta kurkkimaan asuntoon.

Muu vastaaja

Muistakaa postiluukullisissa ovissa kunnon murtosuojaus! Luukun kautta on moni ovi avattu.

Vierailija
113/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suora lainaus tämänpäiväisestä Hesarista: "Avokeittiö, joka yhdistyy ruokailu- tai olohuonetilaan, on monelle enemmän kuin mieluisa vaihtoehto."

Moni niistä tykkää ihan oikeasti ja kauppa käy. Miksi se on sinulle niin suuri ongelma?

Vierailija
114/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on vaan siinä että USan avokeittiöt on tyyppi 40 neliötä.Seuraan kun myyvät asuntoja ja pieni 1,50 nainen itkee että ei ole tarpeeksi penkkitilaa, vaikka on monta metriä juuri rakennettua marmoripintaa vaikka vuokrata toisille. 

Asuimme Amerikassa kuusitoista vuotta ja voin kertoa, että näillä täällä olevilla keittiöolohuonesysteemeillä ei ole mitään tekemistä siellä olevien kanssa.

Siellä on avoin tila, juu, mutta sitä tilaa on. Kukaan ei huolisi näitä 20 neliön systeemeitä joissa on keittiö ja olkkari samassa. Toki sitten on samanlaisia kuin täälä, mutta ne katsotaan kauhean ahtaiksi asunnoiksi.

Siis kun tulllaan olohuoneeseen suoraan ulkoa ja siinä on kaikki.

Täällä moni on kertonut että kun vieraita tulee niin kiva kokata, en näytä heille mutta vähän hyuvittää.

Anteeksi jos on virheitä, äidinkieli on kyllä suomi.

Vierailija
115/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No köyhällä kansanosalla kyllä. Varakkaammilla oli erikseen.

Vierailija
116/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää kun ei noudateta lakia. Rakennuslaissa on määritelty mikä on yksiö kaksio kolmio jne. Huoneiden minimikoot jne. kaikki hyvin tarkkaan.Tässä banaanivaltiossa rahalla saa mutta ei siinä mitään uutta. 

Vierailija
117/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni niistä tykkää ihan oikeasti ja kauppa käy. Miksi se on sinulle niin suuri ongelma?

En tiedä keneltä kysyt, osaksi kauppa käy kun muuta ei ole.

Surettaa kaikki tuttavat jotka kokevat, ettei toimi. Hyvä jos sulla toimii.

On kyllä pakko sanoa, ettet paljoa luksusta vaadi.

Vierailija
118/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä ei ole merkitystä millaisessa talossa raksan työnjohtaja asuu..

Raksa ei päätä sitä millaisia taloja rakennetaan. Suunnittelu tehdään ihan muualla. Mutta se keitä siellä on suunnittelemassa, saa aikaan sen millaista keittiöitä taloissa on.

Ja ihan sama juttu, kun kämppä ja keittiö rempataan. Joku ne valinnat tekee.

nyt meni pointti ohitse ja lujaa.

olen töissä rakennusalalla ja yleinen linja on ettei kukaan halua asua itse niissä rakennuksissa mitä tehdään. niitä nauretaan ja kauhistellaan jo työn aikana. rakennusmestarit ja kumppanit ei ikinä asu pikku tupakeittiö yksiöissä. EI IKINÄ.  ei edes ilmaiseksi helsingin keskustassa.

Vierailija
119/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ja työssä käyvät tykkäävät, koska tuodaan tilausruoka kotiin . Me jotka itse laitamme itkemme jos ei ole tarpeeksi kaappi ym tilaa.Minulla ehdottomasti ihana asunto mutta mitätön keittiö.Vaikea leipoa ja laittaa rukaa kun penkkitilaa ei ole. 

Terv,

Himoruoanlaittja

Vierailija
120/358 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä uudessa asunnossa muka on tilavat ja hyvän kokoiset makkarit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän