Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myskikurpitsa

Vierailija
25.11.2024 |

Miten myskikurpitsa syödään? Se on kivikovaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikka ihan paahtaa uunissa. Mä yleensä kuorin sen isolla kokkiveistellä ronskisti, puolitan, kaavin keskeiltä siemenet ja rihmat pois ja kuutioin. Sitten uunivuokaan tai pellille, päällä oliiviöljyä, suolaa ja chiliä, kaneli sopii myös. Uuniin 225 asteeseen puoleksi tunniksi. Näitä paahdettuja kuutioita voi sitten käyttää esim. keittoon, salaattiin, lisukkeeksi lihalle tai kalalle.

Vierailija
2/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole mitään kaavittavaa. Se on vain kivikova möhkäle kauttaaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän sen sellaisenaan uuniin ja 180 - 200 astetta ja tunti. Sitten otan uunista ulos ja halkaisen. Käytän hedelmälihaa esim keittoon, muhennoksiin, salaattiin tai syön sellaisenaan.

Vierailija
4/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko sen olla kivikova?

Vierailija
5/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tosissasi? On se perunakin kova ennen kuin se kypsennetään. 

Vierailija
6/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä raakana on aika kova kuori, terävällä veitsellä saa kyllä palan leikattua, ja sitten voi kuoria. Tietysti pitää varoa itseään leikkaamasta. Miesten hommaa oikeastaan.

Vierailija
7/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SISUS on kivikova myös. 

Ap

Vierailija
8/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista se uunissa 

Vierailija
9/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vaikka ihan paahtaa uunissa. Mä yleensä kuorin sen isolla kokkiveistellä ronskisti, puolitan, kaavin keskeiltä siemenet ja rihmat pois ja kuutioin. Sitten uunivuokaan tai pellille, päällä oliiviöljyä, suolaa ja chiliä, kaneli sopii myös. Uuniin 225 asteeseen puoleksi tunniksi. Näitä paahdettuja kuutioita voi sitten käyttää esim. keittoon, salaattiin, lisukkeeksi lihalle tai kalalle.

Ei tarvi edes kuoria. Riittää kun pesee hyvin.

Vierailija
10/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myskikurpitsan leikkaaminen on tekniikkalaji. Veitsi kuoreen kiinni ja ala keinuttaa kurpitsaa, samalla painaen veistä alaspäin. Ihan turha yrittää sahata sitä auki, sattuu vaan.

Sitten kun kurpitsa on kiekkoina, öljyä päälle ja uuniin. Pehmenee kivasti kolmessa vartissa.

Vierailija
11/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työnnetään miehen per...een.

Vierailija
12/12 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paloittelin niitä kuutioiksi ja pakastimeen. Kuutioita oon lisännyt keittoihin ja pataruokiin tai paistanut uunipellillä muiden ruokien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme