Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haittaa jatkuvista antibioottikuureista voi olla lapselle?

Vierailija
15.06.2015 |

Meillä lapsi syö joka kuukausi, joskus useamminkin antibiootteja, ja kyllä hirvittää. Ikää on 2v ja  pitkästi yli toistakymmentä antibioottikuuria takana. 

Mitä haittaa tästä voi lapselle olla? Onko mitään mitä voin tehdä asialle? Maitohappobakteereja syö, pitäiskö niitä syödä reilummin? Jotain muuta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Aivan kaikilla. Ei sairauksia silti jätetän hoitamatta. Syöpä, sepelvaltimotauti, muistisairaudet, korkea verenpaine....kaikki nämä on kompromisseja siitä, että se vaihtoehto on vielä pahempi kuin lääkkeiden sivuvaikutukset. Tulehdussairaudet eivät ole poikkeus. Antibiooteilla on sivuvaikutuksia. Mutta niitä ei kuitenkaan voi verrata niihin seurauksiin, mitä hoitamattomista tulehdustaudeista on.

Jokainen täysi-ikäinen saa kieltäytyä hoidosta milloin vain. Mutta lapsella on oikeus saada tehokkain mahdollinen hoito, eikä sitä saa evätä vain siksi, että lapsella menee siitä suolistobakteerit sekaisin. 

Vierailija
22/31 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni suolisto sekaisin. Kiva kun on nyt lähes pelkkää ripulia jo toista vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä on suolistotulehdus ja jatkuvia vatsakipuja. Syynä lapsuuden ab:t. On se kiva kun äiti myrkyttää. Lisäksi on kuukauden välein kipeä. Mene vaikka lapsesi kanssa vyöhyketerapiaan.

Vierailija
24/31 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:36"]Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia. Aivan kaikilla. Ei sairauksia silti jätetän hoitamatta. Syöpä, sepelvaltimotauti, muistisairaudet, korkea verenpaine....kaikki nämä on kompromisseja siitä, että se vaihtoehto on vielä pahempi kuin lääkkeiden sivuvaikutukset. Tulehdussairaudet eivät ole poikkeus. Antibiooteilla on sivuvaikutuksia. Mutta niitä ei kuitenkaan voi verrata niihin seurauksiin, mitä hoitamattomista tulehdustaudeista on.

Jokainen täysi-ikäinen saa kieltäytyä hoidosta milloin vain. Mutta lapsella on oikeus saada tehokkain mahdollinen hoito, eikä sitä saa evätä vain siksi, että lapsella menee siitä suolistobakteerit sekaisin. 
[/quote]

Kyllä saa kun on muitakin vaihtoehtoja mutta et näköjään välitä muusta kuin lääkebisneksestä

Vierailija
25/31 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö mun sitten olla vaan menemättä lääkäriin? Jollekin muulle kun korvalääkärille? Mietin että olisko joku piilevä allergia? Useita on kyllä jo testattu, eikä mitään mainittavia ole löytynyt kuin tuo maito pienempänä.

Mitä vaihtoehtohoitoja on olemassa?

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua, jos on antamatta antbioottia silloin kun sellaista olisi oikeasti tarvinnut? 

-ap-

Vierailija
26/31 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:03"]

Tuhoavat suoliston bakteerikannan jopa useaksi vuodeksi. Nykytutkimusten valossa suolistolla on suuri merkitys immuniteetissa, joten vastustuskyky heikkenee.

[/quote]

Aiheuttaa myös ylipainoa.

Vierailija
27/31 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:52"] Miksi noin usein? Millä indikaatiolla? On haittaa, mutta lapsellasi lienee jokin krooninen sairaus jonka vuoksi ab-luureja noin usein [/quote] Korvatulehduksiin. Putket on laitettu, mutta eivät auttaneet. -ap- [/quote] Ovatko ne tulehdukset joka kerta antibioottia vaativia? Suuri osa lasten korvat.menee ohitse ilman ab-kuuria

[/quote]

Korvat vuotavat todella paljon. Että ei ihan mistään pikku punoituksesta ole kyse. Välillä pelkät tipat ovat auttaneet, ehkä kerran tai kaksi, muuten ei. Ihan korvalääkäreillä olemme käyneet ja he ovat olleet sitä mieltä että antibiootit ovat tarpeen, kun olen kysynyt voisko kokeilla paranemista ilman.

-ap-

[/quote]

Ovatko muovi- vaiko kultaputket korvissa?

Vierailija
28/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko lapsella refluksia? Se kannattaisi tutkia. Nesteitä ei kannata nauttia ennen maaten menoa koska pienillä ne seilaavat herkästi taas yläpäähän asti. Kultaputket lopettivat minun lapseni korvatulehduskierteen. Muoviset lähtivät irti ja menivät tukkoon todella helposti.

Vierailija
29/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:49"]

Pitäskö mun sitten olla vaan menemättä lääkäriin? Jollekin muulle kun korvalääkärille? Mietin että olisko joku piilevä allergia? Useita on kyllä jo testattu, eikä mitään mainittavia ole löytynyt kuin tuo maito pienempänä.

Mitä vaihtoehtohoitoja on olemassa?

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua, jos on antamatta antbioottia silloin kun sellaista olisi oikeasti tarvinnut? 

-ap-

[/quote]

Totta kai kaikki allergiat kannattaa tutkia. Sun lapsi on kuitenkin siinä iässä, että korvatulehdukset todennäköisesti loppuvat joka tapauksessa ihan pian.

Minä itse olen sairastanut korvatulehduksia aikuisiällä, ja siksi suhtaudun hyvin jyrkästi näihin vaihtehtohoitoihin, joissa tulehdusta ei käytännössä hoideta, vaan hoidetaan pelkästään oireita. Kun molemmissa korvissa on kunnon tulehdus, ihminen ei kuule. Silloin ei oikeasti kuule mitään ja korvissa on tinnistusta, huimaa ja oksettaa. Nukkuminen on hankalaa, pahimmillaan hengittäminenkin on kivuliasta, kun paine korvan sisällä ei pääse tasaantumaan. Elämä on silloin vaikeaa, ja kun ollaan odotettu, palautuuko kuulo, niin on oikeasti yhtä helvettiä odottaa että se palautuu. Lapsen ei ole yhtään sen helpompaa olla korvatulehduksessa. Se sietämätön kipu ja paine ei ole yhtään sen pienempi.

En tiedä yhtään aikuista korvatulehduspotilasta, jolla siis olisi kunnollinen märkäinen korvatulehdus, joka sanoisi pärjäävänsä kyllä ihan vaan buranalla (joka muuten ei meinaa tehota korvakipuun) ja puuduttavilla korvatipoilla eikä halua hoitaa sitä tulehdusta, koska eihän se nyt niin nöppösen nuukaa ole, kuuleeko tästä lähin enää mitään vai ei. Kukapa kuuloa tarvitsee. Siksi tulen tosi vihaiseksi, kun joku ehdottaa lapsen kohdalla, että, ihan vaan tällaisen mahdollisen haittavaikutuksen vuoksi lapsi pistetään kärsimään. Suolisto palautuu ennalleen, ja jos ei,  niin sitä voidaan hoitaa. Mut kuuloa ei voi saada purkista, jos se vahingoittuu hoitamattomien tulehdusten seurauksena.

Vierailija
30/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä luottaisin enemmän alan erikoislääkäriin kuin johonkin random -nettikirjoittelijan mielipiteeseen. Juttele sille hoitavalle lääkärille tuosta antibioottihuolesta?

Aina ei vaan ole niitä hyviä vaihtoehtoja valittavana, joskus on huonoja ja vielä huonompia. Meillä nyt 5v on syönyt antibiootteja tauotta kolme vuotta.. Ei voi mitään, tottakai asia huolestuttaa, mutta kyllä silti luotan edelleen lääkärien osaamiseen ja siihen, että lasta hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla. Meillä sairauteen kuuluu joitain rajoituksia, mutta varsinaisesti antibioottia "vastaan" en itse juuri muuta ole keksinyt kuin nuo probiootit (itse annan myös omega-3:sta).

tsemppiä! Toivottavasti teillä vielä helpottaa

Vierailija
31/31 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapselle tuli kiillevaurioita hampaisiin. Hammaslääkäri sanoi sen johtuvan antibiooteista, koska useammassa hampaassa (jotka eivät olleet vielä puhjenneet) oli samalla tasolla vaurioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi