Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholismi nuorella

Vierailija
13.07.2015 |

Heissan

Olen 19, kohta 20 vuotta täyttävä nuori nainen. Olen tässä viime aikoina tajunnut että mulla on alkoholi ongelma. Ongelma on sellainen että kun juon, juon aivan liikaa ja muistiaukkoja on ihan helvetisti. Ei ole ongelmaa olla juomata, mutta kuten mainitsin, silloin kun otan, otan liikaa ja teen asioita mitä kadun. 

Olen ihan normaali muuten, valmistuin juuri lukiosta ja aloitan kohta yliopisto-opinnot, eli en ole mikään wt-teini (tiedän että monet niin lulisivat ellen selventäisi)

En ole nyt varma mitä tehdä. Kaikki AA-jutut mitä olen nähnyt ovat aivan eri ikäisille, joten en tiedä jos minun olisi mahdollista saada sieltä apua. En ole edes varma miksi kirjoitan tänne. Kai mä vain haluan kertoa täsä jollekin. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on se ongelma, jos ei ole ongelmaa olla juomatta? Älä juo.

Vierailija
2/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmat ole tuossa iässä tuollaisia, että välillä menee biletys överiksi. Itsekin olin. En kyllä koskaan ajatellut muuta kuin krapula/morkkispäivänä, että se olisi mikään ongelma. Iän myötä sitä sitten opiskelujen jälkeen jäi biletykset pois ja samoin liian juomisen lieveilmiöt kuten muistikatkot ja omituisten hiipparien sängyistä heräilyt ensimmäisenä ajatuksena "käytettiinköhän me ehkäisyä..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun juodaan niin juodaan kunnolla eikä hissutella. En näe ongelmaa.

Vierailija
4/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole alkoholisti. Mutta älä juo nyt enää jos kerran kontrolli pettää

Vierailija
5/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on omissa käsissäsi. Älä juo liikaa, hyvät pohjat on kaiken perusta, ja siitä sitten nousuun ja silloin muistikin yleensä itellä säilyy.
Ei aina tarvitse juoda. Täytyy elämässä olla muutakin sisältöä.

Vierailija
6/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä käymään esim YTHS:llä. Siellä pitäisi olla tiedossa ikäisillesi tarjolla olevat palvelut. On muitakin tahoja kuin Anonyymit alkoholistit. Eri kaupungeissa on vähän erilaiset palvelut.

Vierailija
7/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin mun kynästä. Olen itsekin kohta 20v. ja kun juon niin juon kunnolla. Muisti menee, tulee mustelmia kun on kaatuiltu ja yleensä vähän hävettääkin aamulla. Juon aika lailla vaan humalan hakuisesti, alkoholi ei itsessään ole mulle mitään herkkua, että sitä tekisi oikein mieli (tai no noita vähän kalliimpia esim. breezereitä voisin juoda muuten vaan ;) ) Ei mulla kyllä ole alkoholi ongelmaa vaikka jotkut ehkä ajattelevat niin. Syy mega kännäykseen n. Kerran 1-2kk on se että tuntuu turhalta juoda jos ei ole edes humalassa. Jos teet jotai tosi typeriä juttuja niin neuvon ottamaan sillon kyllä vähemmän. Itsellä nämä nolot jutut on vaan lähinnä oksentelua ja kaatuilua..