Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää minua narsistina

Vierailija
06.02.2022 |

Auttakaa, en enää tiedä, mitä miehen syytöksistä pitäisi ajatella. Olemme olleet yhdessä 15 vuotta, ja matkaan on mahtunut monenlaista. Olen itse vahvatahtoinen ja tiedän yleensä tarkkaan mitä haluan, mies taas monessa suhteessa kiltimpi ja miellyttämisenhaluinen. Mies saattaa loukkaantua vaikka siitä, että olen vaihtanut tavaroiden järjestystä kuiva-ainekaapissa. Mainitsen kyllä aina vastaavista suunnitelmista ja kyselen miehen mielipidettä, mutta tässä vaiheessa mies ei yleensä sano mitään. Sitten joskus paljon myöhemmin asia nousee esille jonkun riidan yhteydessä, jolloin mies yleensä huutaa ja raivoaa minulle. Oikein suuttuessaan mies saattaa puhua rumasti ja syytellä psykopaatiksi ja narsistiksi, ja kehottaa hakeutumaan hoitoon. Osaan kyllä näissä tilanteissa puolustaa itseäni verbaalisesti enkä aina itsekään jaksa pysyä asiallisena, mikä tietysti ärsyttää miestä entistä enemmän. Riita loppuisi paljon nopeammin jos pitäisin suuni kiinni ja poistuisin paikalta, mutta sisuunnun yleensä huutamisesta enkä todellakaan halua tulla hiljennetyksi huutamalla.

Olen yrittänyt aina kysellä ja huomioida miehen ajatukset, mutta tosi vaikeaa jos toinen ei sano mitään. Omat mielipiteeni tuon esille, mutta mielestäni kuuntelen ja kyselen myös mieheltä. Minulle ”ajattelin tehdä asian X näin” on keskustelunavaus johon odotan toisen mielipidettä tai vasta-argumentteja, mies taas kokee sen käskyttämisenä johon täytyy vain suostua. Asiasta on puhuttu vaikka kuinka ja olen toistellut etten ole ajatustenlukija, mutta emme jotenkin pääse tässä eteenpäin. Enkä oikein koe, että minunkaan pitäisi olla kertomatta mielipiteitäni ja ajatuksiani siinä pelossa, että toinen onkin eri mieltä mutta ei saa sitä sanottua.

Joskus alkuun huutaminen oli pelottavaa, mutta nykyään pidän miehen raivokohtauksia lähinnä typerinä ja käytöstä nolona, jos ei tuon vertaa pysty hillitsemään itseään. Paha mieli niistä kuitenkin tulee. Keskustelemme asiat läpi riidan jälkeen, mutta silti sama kuvio toistuu aina jossain vaiheessa uudelleen. Olen ehdottanut pariterapiaa, mutta mies on sitä mieltä ettei siitä ole hyötyä. Muuten meillä menee hyvin eikä riitojakaan onneksi ole kovin usein. Silti aina jää mietityttämään pitkäksi aikaa ja koen olevani tosi paska ja itsekäs ihminen. En halua että mies kokee olevansa alistettu ja tanssivansa jatkuvasti minun pillini mukaan, mutta en osaa tilannetta korjatakaan, kun keskustelu ei kerran auta.

Olenko ihan oikeasti kusipää narsisti, jollaisena mies minua ajoittain pitää? Ja onko neuvoja, miten tilanteen saisi ratkaistua?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä selität, kukaan täällä ei voi asiaa arvioida koska jos olet narsisti niin valehtelet kuitenkin. Jos et, niin mistä sen voi tietää täältä käsin?

Vierailija
22/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti myös näkee muissa sellaisia piirteitä mitä itsessä on. Miltä tuo kuulostaa, jos aattelet miestäs?

En pidä miestä narsistina, jos sitä ajattelit. Miehellä on ollut aika haastava lapsuus ja nuoruus, ja luulen ettei hänellä ole kaikki tunnetaidot päässeet kehittymään kunnolla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista miestä kiinnostaa helvetin paljon kuiva-ainekaapin järjestys ?

Taitaa miehellä itsellään olla jokin häiriö.

Kuiva-Aunekaapiko joku maailman tärkein asia ja miehelle!

Voi sairasta .

Vierailija
24/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on KONTROLLOIVA PERSOONALLISUUS. EIKÖ VAIN?

kaikki pitää olla hänen määräyksessään ja pienikin lipsuminen aiheuttaa maailmanlopun?

Ihanaa elämää eikä koskaan hauskaa.

Onko teillä korkeat stressitasot, verenpainelääkitys ja muutakin häikkää?

Vierailija
25/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Niina Honkasen kirja ”Pohjakosketus”. Saat vertaistukea!

Vierailija
26/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä maustekaappi? Säilyykö sama järjestys? Mitä tapahtuu, jos mustapippuri vaihtaa paikkaa?

En ole ikinä edes ajatellut, että kuiva-ainekaapissa on joku muuttumaton järjestys. Jauhopaketti menee siihen koloon, mihin mahtuu.

Vierailija
27/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se kuiva-ainekaapin järjestys pitää vaihtaa? Siksi, koska sinä haluat?

Miksi miehesi ei kommentoi, kun kysyt hänen mielipidettään? Johtuisiko siitä, että hänen mielestään sitä järjestystä ei tarvitse vaihtaa, mutta tietää, että sinä vaihdat joka tapauksessa, sanoo hän mitä hyvänsä?

Harvensimme kaupassakäyntikertoja, joten kaappiin pitää mahtua enemmän tavaraa kerralla. Mies on välillä kyllä kokenut, että teen asioita välittämättä hänen mielipiteestään, minusta hän taas ei ole kertonut mielipidettään niissä selkeästi. Miehellä on aina ollut kova tarve miellyttää erityisesti minua, joten hänen on usein tosi vaikeaa sanoa suoraan ei, vaikka olisi eri mieltä. Siksi yritän nykyään kysellä ja varmistaa aina miehen mielipiteen kaikissa asioissa, usein moneen kertaan.

Ap

Vierailija
28/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistun takavasuriin aina kun joku ilmoittaa olevansa

"vahvatahtoinen ja tiedän yleensä tarkkaan mitä haluan"

Tämän tyyppiset henkilöt luulevat tämän vielä olevan jotenkin ihana luonteenpiirre.

Vierailija
29/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä toi teksti kirjeenä miehellesi.

Vierailija
30/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, onko kukaan muu läheisesi kutsunut sinua koskaan narsistiksi?

Ei.

Ap

Vierailija
31/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue Niina Honkasen kirja ”Pohjakosketus”. Saat vertaistukea!

https://kiiltomato.net/critic/nina-honkanen-pohjakosketus/

Vierailija
32/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa olevat naiset ovat onnettomampia, lihavampia kuin ilman miestä elävät naiset.

Vierailija
33/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehesi ei itse vaihda tavaroiden paikkaa kaapissa? Todella erikoista.

Usein toisen teoista rähjäävät eivät itse jostain syystä tee samanlaisia asioita, ainakaan oma-aloitteisesti. Voiko vikaa olla heissä?

Myös töissä voi olla raskasta, jos joku ei tee töitä asemastaan johtuen, ja sitten tarkkailee muiden töitä. Yritä siinä sitten mukautua, kun joku jälkeenpäin kommentoi, miten olisi halunnut asioita tehtävän.

Vierailija
34/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sinun puolesi kertomuksesta. Miehesi kertomus voi olla erilainen.

Pitäisi kuulla molempien näkemys.

Vierailija
35/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sen tulevan kokemuksistaan lapsuudenperheestä TAI jonkun tai joidenkin lapsuudenperheessä vihjailevan moisia, kun ovat sitä mieltä että miehesi on tossun alla. Kukapa anoppila ei olisi.

Vierailija
36/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on KONTROLLOIVA PERSOONALLISUUS. EIKÖ VAIN?

kaikki pitää olla hänen määräyksessään ja pienikin lipsuminen aiheuttaa maailmanlopun?

Ihanaa elämää eikä koskaan hauskaa.

Onko teillä korkeat stressitasot, verenpainelääkitys ja muutakin häikkää?

Ei, enemmänkin tunnistan tuosta järjestyksentarpeesta itseni silloin, kun elämässä oli todella stressaava vaihe kymmenen vuotta sitten. Ymmärrän hyvin ettei ollut miehelle kovin kivaa, ehkä siitä on jäänyt jotain hampaankoloon.

Mutta nyt kun mainitsit, niin miehellä oli pari vuotta sitten loppuunpalaminen lähellä, enkä usko että hän on vieläkään kokonaan palautunut. Ehkä tuossa siis on jotain perää.

Ap

Vierailija
37/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen, että jaksat sietää mieheltäsi tuollaista käytöstä. Riidellessä toki tunteet voivat kuumeta puolin ja toisin, mutta tuollaisen haukkumisen jälkeen pitäisi osata pahoitella käytöstään. Sanoa, ettei tarkoittanut. Jos miehesi tosiaan pitää sinua narsistina ovat terapia tai ero ainoat vaihtoehdot, ihan kummankin kannalta.

Vierailija
38/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jollain kaapin järjestyksellä on? Jos sieltä löytyy ne mitä siellä yleensä on niin eikö ole yksi taivaan sama missä järjestyksessä ne on?

Muuten sanoisin että vahvatahtoinen ihminen ei ole sama kuin narsisti tai psykopaatti. Enemmän teillä kyse erilaisista tavoista kommunikoida.

Vierailija
39/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kuiva-ainekaapin järjestyksestä tulee mieleen että olette molemmat samanlaisia, sinä mietit sen järjestystä ja mies tietää sen järjestyksen! Outoa ettenpä sanoisi kipeetä.

Vierailija
40/90 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se kuiva-ainekaapin järjestys pitää vaihtaa? Siksi, koska sinä haluat?

Miksi miehesi ei kommentoi, kun kysyt hänen mielipidettään? Johtuisiko siitä, että hänen mielestään sitä järjestystä ei tarvitse vaihtaa, mutta tietää, että sinä vaihdat joka tapauksessa, sanoo hän mitä hyvänsä?

Harvensimme kaupassakäyntikertoja, joten kaappiin pitää mahtua enemmän tavaraa kerralla. Mies on välillä kyllä kokenut, että teen asioita välittämättä hänen mielipiteestään, minusta hän taas ei ole kertonut mielipidettään niissä selkeästi. Miehellä on aina ollut kova tarve miellyttää erityisesti minua, joten hänen on usein tosi vaikeaa sanoa suoraan ei, vaikka olisi eri mieltä. Siksi yritän nykyään kysellä ja varmistaa aina miehen mielipiteen kaikissa asioissa, usein moneen kertaan.

Ap

Tässähän sinä juuri kuvailit mikä on teidän ongelman ydin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi