Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen koskeminen ylittää sinulla sopimattoman rajan työpaikalla?

Vierailija
06.02.2022 |

Mietin olenko itse liian herkkä, kun olen kokenut työkaverin koskemisen minuun ahdistavana.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penikseen jos käytäisiin kiinni niin sitten menisi överiksi. Työkaveri (nainen) puristi takalistostani huumorimielessä niin ei mennyt yli siinä kohtaa vielä.

Vierailija
22/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhun on siellä työpaikalla sitten koskettu ap?

Harteisiin ja selkään mutta nyt viimeisenä jopa vyötärön ympäriltä kädet huumorin verukkeella

Vierailija
24/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilyttää. Niin suomalaista keskustelua. Fyysinen kosketus on täällä vaikea asia, monissa muissa sosiaalisemmissa kulttuureissa maailman luonnollisin asia

Vierailija
25/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cringeä paskaa!

Vierailija
26/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä työtä teet? Seksityötä?

Vierailija
29/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään fyysistä kokemista! työpaikalla. 

Paitsi tietysti jos ollaan kavereita vapaa-ajallakin ja molemmat koskettaa ja halaa.  Muuten täysi nollatoleranssi.  Kun olin nuori nainen uudessa työpaikassa, monissa paikoissa pomo tai miestyökaveri yritti kosketella tai halata.  Koska en pitänyt asiasta, sanoin heti ja selvästi: lopeta. 

Eräälle työnantajalle ilmoitin että tänne en enää tule-enkä mennyt!

Nuoret naiset kannattaakin kiertää kaukaa. Sen sijaan keski-ikäiset ymmärtävät yleensä paremmin kaverillista kosketusta. Riippuu tosin henkilöstä, ja sen aistii kyllä, kuka on kroppajäykkä kosketuksen pelkääjä.

Oikeasti hyvä kosketus laskee stressihormonitasoja ja sillä on monia terveyshyötyjä. Suomalaisessa jäyhässä kulttuurissa niitä on menestyksekkäästi vältelty.

Vierailija
30/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä hätkähdin kun itseäni selvästi iäkkäämpi naispuolinen esihenkilöni kosketti minua käsivarteen (hauiksen ja ojentajan tienoille) eräissä firman iltamissa, nautittuaan ensin pari lasia viiniä.

Tämä oli siis ensimmäinen kerta kun hän minua koski millään tavalla, ja koska tilanne oli tavallisuudesta poikkeava, hälytyskellot alkoivat soida ihan vaistomaisesti.

Vierailija
31/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiminen ja onnitteleminen kädestä tai halaamalla (kyllä, kun on onnittelutilanne tai tapaa jotain harvemmin nähtyä yhteistyökumppania) on ok, mutta muu koskettelu ei.

Vierailija
32/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä työtä teet? Seksityötä?

En tee seksityötä. Olen alakoulun opettaja.

Vierailija
34/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättely on ok, muu ei. :D No, ehkä onnitteluhalaus menisi. Yleensä kyllä vältän kertomasta merkkipäivistäni.

Vierailija
35/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Meillä on naisvaltainen porukka ja monet ovat semmoisia sydämellisiä tätejä, että luonnostaan koskettavat, halailevat jne. En ole itse halailijatyyppi, mutta tämmöinen ei tunnu häiritsevältä vaan jopa mukavalta.

Entisessä työpaikassa taas oli tai oikeastaan sinne tuli kiusallinen koskettelijamies. Hän oli ollut hyvin vähän aikaa töissä, eli ihan vieras meille, mutta kosketteli (naisia) otti harteista kiinni, taputteli olkapäille tai käsivarteen, tarjoutui hieromaan... lisäksi hän ei ymmärtänyt henkilökohtaista tilaa, vaan tunki aina viereen nyhräämään. Jos esim tiskasi kuppiaan, hän änki avaamaan roskista joka oli suoraan tiskialtaan alla kaapissa. Päänsä melkein pepussa kiinni, kun kumarteli siinä.. yök. Sen sijaan että odottaisi hetken tai pyytäisi väistämään.

Vaikka kaikki olikin olikin hyvin toverillista, esimies joutui häntä puhuttamaan, koska kaikki kokivat tuon ahdistavaksi.

Vierailija
36/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muu käy kunhan lompakko jätetään rauhaan

m56

Vierailija
37/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raja menee ihan kaikessa koskemisessa. En jousta tässä asiassa. Kätellä tosin voin, mutta kaikki muu koskeminen on väärin. Ja naisten pitää ymmärtää se. M24

Vierailija
38/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös työpaikasta. Esim. poliisin ammatissa joutuu joskus "painimaan" asiakkaiden kanssa ja asiakkaat saattavat muuten käydä käsiksi, mutta ei niistä kaikista voi mitenkään erikseen tehdä numeroa. Kuuluu toimenkuvaan, kuten mielenterveyshoitajilllakin.

Vierailija
39/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä hätkähdin kun itseäni selvästi iäkkäämpi naispuolinen esihenkilöni kosketti minua käsivarteen (hauiksen ja ojentajan tienoille) eräissä firman iltamissa, nautittuaan ensin pari lasia viiniä.

Tämä oli siis ensimmäinen kerta kun hän minua koski millään tavalla, ja koska tilanne oli tavallisuudesta poikkeava, hälytyskellot alkoivat soida ihan vaistomaisesti.

Huusitko hälytyskellojen soidessa me toota kuin palosireeni.

Ei vaan, ehkä toi meni silti jo hiplailun puolelle, kun sen ikävänä koit.

Sehän näissä kosketteluissa on haastavaa, kun eri ihmiset kokevat niitä eri tavalla. Jotkut ovat tämän takia kokonaan koskematta, mutta mielestäni sekään ei ole hyvä periaate, koska se toisi kylmyyttä ja etäisyyttä sellaisiin tilanteisiin, joihin spontaani ystävällinen kosketus sopisi.

Vierailija
40/58 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla raja menee ihan kaikessa koskemisessa. En jousta tässä asiassa. Kätellä tosin voin, mutta kaikki muu koskeminen on väärin. Ja naisten pitää ymmärtää se. M24

Mutta miehet saa hiplata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme