Mitä tehdä, kun mummi torjuu jatkuvasti kyläilyt?
Mummilaan ei pääse edes päiväseltään käymään tai tekemään lumitöitä, mummi ei jaksa ketään. Viimeisin käynti isänpäivänä.
Kommentit (71)
Helvettiäkö pitää tupata jos ei tykätä?
Koronanko meinasit viedä tuliaisina? Perintöä odottellessa?
Kunnioitatte mummin päätöstä ettekä mene
Vie mummi kahvilaan tai syömään. Kuka nyt jaksaa istua kotona ja viihdyttää vieraita.
Onko tämä kuinka tavallista? Olen luullut, että olen ainoa, jonka vanhat vanhemmat torjuvia.
Miksi hän torjuu kyläilyt ?
Oletteko vain vailla jotain ? Rahaa…
Rasittuuko passauksesta ?
Onko
Hänellä itsellään jotain, jota ei halua muiden näkevän.
Mummo ei halua koronatartuntaa? Eikä järjestää tarjoiluja, eikä siivota vieraita varten.
AP tässä:
Mummilacoli valtavan tärkeä paikka lapsilleni koko lapsuuden, rakastivat ajella traktoreilla yms. ja laukkasivat siellä jatkuvasti kavereineen. Sopi loistavasti vanhuksille, siellä oltiin joulut ja juhannukset.
Kaikki muuttui, kun alkoi tulla ikää. Mummi ei hievahda minnekään töllön äärestä, vaarilla taas sosiaalisena ihmisenä äärettömän tylsää. Ei voi mitään. Miten selitä lapsille?
Anna olla, pidä yhteyttä sillä tavoin kuin on mahdollista.
Mummu voi olla masentunut. Minä mummu olen.
Tuntisin oloni todella hylätyksi, jos itselle kävisi noin. Olen 49-vuotias.
Voi jos minulla olisi ollut mummo, mutta ei !Sitä suren aina.
Vierailija kirjoitti:
AP tässä:
Mummilacoli valtavan tärkeä paikka lapsilleni koko lapsuuden, rakastivat ajella traktoreilla yms. ja laukkasivat siellä jatkuvasti kavereineen. Sopi loistavasti vanhuksille, siellä oltiin joulut ja juhannukset.
Kaikki muuttui, kun alkoi tulla ikää. Mummi ei hievahda minnekään töllön äärestä, vaarilla taas sosiaalisena ihmisenä äärettömän tylsää. Ei voi mitään. Miten selitä lapsille?
Sanot että koronan takia ei nyt mummulle mennä ettei mummu kupsahda.
Ylläri visiitti kirjoitti:
Miksi hän torjuu kyläilyt ?
Oletteko vain vailla jotain ? Rahaa…
Rasittuuko passauksesta ?Onko
Hänellä itsellään jotain, jota ei halua muiden näkevän.
Ei olla vailla muuta kuin perheyhteyttä ja läheisyyttä. Silloin kun siellä päästiin käymään, minä vein tarjoilut mukanani ja laitoin kaiken.
En tiedä, miksi torjuu kyläilyt. Luulen, ettei jaksa välittää meistä enää.
Itse en enää jaksa kovinkaan paljoa lasteni vierailuita. Korona rajoitti ja sekin, että joudun noiden käyntien jälkeen siivoamaan kotiani yli voimieni. Heidän lähtönsä jälkeen on kaaos, jota eivät edes yritä siivota. Sanotaan vaan heippa ja tullaan taas käymään.
Ennen tuloaan kyselevät, että kai olet leiponut ja se viimekertainen ruokakin oli niin hyvää. Teethän sitä taas? Mitään eivät tuo tullessaan. Minulla on pieni eläke ja tottakai haluaisin kestitä, jos sitä rahaa vaan olisi.
Vierailija kirjoitti:
Mummu voi olla masentunut. Minä mummu olen.
Tai jonkinlainen alkava muistisairaus tms. ongelma aivoissa. Valitettavasti sellainen tulee mieleen, kun vanhemman ihmisen persoona ja käytös muuttuu.
Nyt mummo äkkiä muistitesteihin. Kuulostaa alkavan muistisairauden aiheuttamalta toimintäkyvyn laskulta & masennukseltä. Niin kuin äidilläni.
No voi olla käymättä