Olen jo aivan poikki lumitöistä ja lisää lunta vaan tulee
Paikkoja särkee ja sydän muljahtelee. Näkyy vaan valkoista tulevan lisää, se muuttuu raskaammaksi, kun menee plussalle. Penkat jo niin korkeat, että vaatii todella voimaa että saa työnnettyä korkealle. Mites teillä muilla omakotiasujilla lumityöt sujuu?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa apuja mistään?
Mies kyllä myös tekee mutta on nyt vkonlopun töissä.
Minä valelin pihan bensiinillä ja humautin tuleen. Sulattamalla kävi näpsäkästi.
T: Kaheli-Keke
Vierailija kirjoitti:
Älä kolaa. Anna olla. Minullekkin riitti.
Autolla ei pääse mihinkän, jos ei tee. Töihin ainakin päästävä. Aura heittää ison penkan aina pihan ja tien väliin. Muuten antaisinkin olla. Niin ja postilaatikon edusta pidettävä myös auki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko muuttaa lähiökennostoon?
Plussat tässä asumisessa vielä toistaiseksi isommat, mutta ehkä joskus.
Tee rauhallisemmin, vähän kerralla.
Pyydä apua, eiköhän joku nuori pikku palkalla kolaa. Ainakin täällä päin saa kolaus apua pyytämällä.
Sen verran polkua että pääsee ovelle, ja saa auton tielle. Näin minä aion tehdä, jos lunta alkaa tulla useamminkin tuollaiset puoli metriä vuorokaudessa. Vien lumen niin kauas kuin pystyn, mutta joskus se tila loppuu.
Tässä teemaan sopiva runo tai mikä lie. Tämä on kai ollut jo kauan netissä kiertävä runo. Ihan uauska.
http://loimaannorppa.blogspot.com/2011/01/ihana-talvi-heli-laaksonen.ht…
Joo, kyllä tää alkaa jo riittämään, pinna palaa, kun joutuu kokoajan kolaamaan.
Tilaa ei enää ole, kun joka paikka täynnä korkeita kinoksia.
Nyt prkl se kevät ja nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Tulispa vielä muutama metri lisää niin olisi oikeen talven tuntua.
Ennusteiden mukaan sitä on tulossa reilusti lisää.
Riippuu missä asut mutta ainakin meidän omakotitaloalueen ryhmässä muutama yrittäjä lupailee hoitaa lumet pois jos vain sovitaan. En ole hintaa kysynyt, kun itselle kolaus ihan mukavaa tietotyön vastapainoa, mutta en usko että kauheasti maksaa ulkoistettuna vaikka koko talven auraukset.
Varmasti on halvempaa kuin kerrostalon vastike, joissa auraus on sisällytettynä
Vierailija kirjoitti:
Tee rauhallisemmin, vähän kerralla.
Pyydä apua, eiköhän joku nuori pikku palkalla kolaa. Ainakin täällä päin saa kolaus apua pyytämällä.
Mene sinä kolaamaan pikku palkalla.
Mä alottelin jo aamulla seittemän aikaan ja kohta saa mennä kolaamaan uudestaan kun lunta vaan tulee.
Yhden omakotitalon lumityöt on pientä verrattuna siihen että tekee käsilumitöitä ihan työkseen. Minulla oli eilen 9 tunnin työpäivä, kun tein kuuden kerros- tai rivitaloyhtiön pihojen lumityöt. Viime sunnuntaina kun lunta tuli vielä enemmän, päivä venähti 12-tuntiseksi. Voitte kuvitella kuinka paljon kaikki paikat sattuvat tuollaisen työpäivän jälkeen, varsinkin kun lumi on märkää sohjoa.
Meillä iso piha ja lumenkolaamisen hoidan mönkijällä. On ollu kyllä joka pennin arvoinen laite.
Vierailija kirjoitti:
Tässä teemaan sopiva runo tai mikä lie. Tämä on kai ollut jo kauan netissä kiertävä runo. Ihan uauska.
http://loimaannorppa.blogspot.com/2011/01/ihana-talvi-heli-laaksonen.ht…
Kiitos tästä, repesin,
T. Ap
Etkö saa apuja mistään?