Korvaako mikään vakuutus ennenaikaista synnytystä + keskoshoitoa USA:ssa?
Siinähän se kysymys jo tulikin. Matka ajoittuisi viikoille 25-27 eli epätodennäköistä tietysti on, että mitään tapahtuisi. Eikä tietenkään lähdetä, jos jotain ongelmia tulee ennen sitä. Mutta olen kuullut kauhukertomuksia miten täysin normaalisti edennyt raskaus voi päättyä synnytykseen kaukomailla ja laskua voi tulla satoja tuhansia - miljoonia euroja.
Vakuutusyhtiöitä pitää alkaa soitella läpi, mutta olisin kiitollinen, jos jollain palstalaisella olisi tietoa!
Kommentit (19)
Eikös muuten USA:ssa syntynyt lapsi saa automaattisesti USA:n kansalaisuuden? Kyllä Suomen ja USAn kaksoiskansalaisuudesta olisin itse valmis muutaman tonnin maksamaankin. Lisää lapsen mahdollisuuksia myöhemmin elämässä aika lailla.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:52"]
Eikös muuten USA:ssa syntynyt lapsi saa automaattisesti USA:n kansalaisuuden? Kyllä Suomen ja USAn kaksoiskansalaisuudesta olisin itse valmis muutaman tonnin maksamaankin. Lisää lapsen mahdollisuuksia myöhemmin elämässä aika lailla.
[/quote]
Suomalainen lapsi ei saa, sillä riippuu myös kotimaan eli tässä tapauksessa Suomen lainsäädännöstä. Esimerkiksi kiinalaiset saavat tuon kaksoskansalaisuuden. Hullua, mutta totta.
Kyllä Suomen ja USAn kaksoiskansalaisuudesta olisin itse valmis muutaman tonnin maksamaankin.
[/quote]
Jos lapsi syntyy noilla viikoilla ennenaikaisesti, lasku ei ole vain "muutamia tonneja" vaan satojatuhansia euroja. Veikkaan, että sinullakaan ei ole sellaisia rahoja maksaa omasta pussistasi.
Eikös facessa ollut just joku keräys, kun vauva syntyikin Havaijilla(?) ja kauhea lasku tungettiin kouraan
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:59"]Eikös facessa ollut just joku keräys, kun vauva syntyikin Havaijilla(?) ja kauhea lasku tungettiin kouraan
[/quote]
http://www.today.com/parents/canadian-mom-who-gives-birth-hawaii-gets-near-1-million-1D80302220 Tämä se oli
Ei välttämättä korvaa täysimääräisenä, ainakaan mikään standardivakuutus. Jonkinmoinen korvauskatto (muutamia kymmeniä tuhansia euroja) oli kaikissa vakuutuksissa, kun noita selvittelin. Yleensä on myös rajoite, että sairauskuluja ulkomailta ei korvata. Tiedä sitten onko ennenaikainen syntymä sairaus vai tapaturma.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:52"]Eikös muuten USA:ssa syntynyt lapsi saa automaattisesti USA:n kansalaisuuden? Kyllä Suomen ja USAn kaksoiskansalaisuudesta olisin itse valmis muutaman tonnin maksamaankin. Lisää lapsen mahdollisuuksia myöhemmin elämässä aika lailla.
[/quote]
Muutama tonni ei riitä edes normi synnytykseen siellä. Vaikka vuorokauden sairaalahoito riittäisi
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:52"]
[/quote]
Suomalainen lapsi ei saa, sillä riippuu myös kotimaan eli tässä tapauksessa Suomen lainsäädännöstä. Esimerkiksi kiinalaiset saavat tuon kaksoskansalaisuuden. Hullua, mutta totta.
[/quote]
Ei ole totta. Kyllä suomalaisellekin tulee kaksoiskansalaisuus. Tyttärelläni on. Asuttiin 3 kk siellä lapsen syntymän jälkeen. Ja nyt uusitaan passi USAn konsulaatissa 5 v välein
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:52"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä suomalainenkin saa? Vai saako vain siinä tapauksessa, että ainakin toinen vanhempi on työviisumilla/ asuvat maassa väliaikaisesti?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:09"]Ei välttämättä korvaa täysimääräisenä, ainakaan mikään standardivakuutus. Jonkinmoinen korvauskatto (muutamia kymmeniä tuhansia euroja) oli kaikissa vakuutuksissa, kun noita selvittelin. Yleensä on myös rajoite, että sairauskuluja ulkomailta ei korvata. Tiedä sitten onko ennenaikainen syntymä sairaus vai tapaturma.
[/quote]
Se on ennakoitava. Eli ei korvaa
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:52"]
[/quote]
[/quote]
Ei ole totta. Kyllä suomalaisellekin tulee kaksoiskansalaisuus. Tyttärelläni on. Asuttiin 3 kk siellä lapsen syntymän jälkeen. Ja nyt uusitaan passi USAn konsulaatissa 5 v välein
[/quote]
Joskus ennen oli niin, että suomalainen sai pitää kaksoiskansalaisuuden vain alaikäisenä. Sitten piti valita. Enää ei ole niin
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:52"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä suomalainenkin saa? Vai saako vain siinä tapauksessa, että ainakin toinen vanhempi on työviisumilla/ asuvat maassa väliaikaisesti?
[/quote]
Aina saa kun syntyy maassa
Soita vakuutusyhtiöösi ja kysy. Minun jatkuvasti voimassa oleva vakuutukseni näyttäisi korvaavan:
– ennen raskausviikkoa 29 syntyneet, raskaudentilasta
aiheutuneet ensiapuluonteiset hoitokulut enintään yhden
viikon ajalta, mutta ei muita kustannuksia
Kylläpäs tulee copypaste tänne oudosti. 17.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:57"]
[/quote]
[/quote]
Ihanko totta? Tuolla näyttäisi olevan erilaista tietoa:
http://www.finland.org/public/default.aspx?nodeid=35852&contentlan=1&culture=fi-FI
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:52"] Eikös muuten USA:ssa syntynyt lapsi saa automaattisesti USA:n kansalaisuuden? Kyllä Suomen ja USAn kaksoiskansalaisuudesta olisin itse valmis muutaman tonnin maksamaankin. Lisää lapsen mahdollisuuksia myöhemmin elämässä aika lailla. [/quote] Suomalainen lapsi ei saa, sillä riippuu myös kotimaan eli tässä tapauksessa Suomen lainsäädännöstä. Esimerkiksi kiinalaiset saavat tuon kaksoskansalaisuuden. Hullua, mutta totta. [/quote] Ei ole totta. Kyllä suomalaisellekin tulee kaksoiskansalaisuus. Tyttärelläni on. Asuttiin 3 kk siellä lapsen syntymän jälkeen. Ja nyt uusitaan passi USAn konsulaatissa 5 v välein
[/quote]
Kannattaa muistaa, että jenkit on tosi tarkkoja verojen suhteen. Josset muista tehdä veroilmoitusta, voi siitä saada ihan kivat mätkyt. Nykyisinhän Suomalaisten pankkienkin pitää ilmoittaa nuo raha-asiat IRS:lle: http://www.nordea.fi/about+nordea/tax+liability+in+the+united+states+fatca/1693752.html
Korvaa, kyllähän USA:ssakin synnytetään ja hoidetaan keskosia.
Niin hoidetaan, mutta jos ei ole vakuutusta, sairaalahoidosta tulee lasku perässä kotiin. Jenkeissä keskiluokalla ja rikkailla on omat tai työnantajan maksamat vakuutukset. Kaikkein köyhin kansanosa on vakuutettu Medicaren pohjalta eli saavat tietynasteisen maksuttoman hoidon. Tähän väliin jää porukka, jolka ei ole vakuutusta lainkaan ja silloin kustannukset peritään henkilökohtaisesti siltä hoitoa saaneelta. Ulkomaalaisia ei ole vakuutettu. Esim. oma työkaverini sai keskenmenon matkalla USAssa ja ei meinannut päästä mihinkään hoitoon, koska käteisellä ei saanut maksaa ja olisi pitänyt olla ainakin kaksi riittävän ison luottorajan luottokorttia vahvistamaan maksukykyä, mikään sairaala ei halunnut ottaa vuotavaa ulkomaalaista sisään.
Keskosen kuukausien sairaalahoito vastasyntyneiden teho-osastolla voi maksaa satojatuhansia euroja. Kannattaa omalta vakuutusyhtiöltä pyytää asiasta etukäteen selvitys ja kirjallisena/sähköpostilla, ettei ole sitten jonkun virkailijan suullisen luvan varassa, jota jälkikäteen on mahdoton todistaa.
Useimmiten vakuutus ei korvaa. Koska raskaus ei ole äkillinen sairaus. Euroopassa turvana eurooppalainen sairasvakuutus
En ehkä lähtisi sinne tossa vaiheessa
T. USAssa synnyttänyt