Kuinka suurta osaa naisista on käytetty hyväksi?
Seurustelen nyt neljännen heilani kanssa. Yksi aiempi ei ollut seurustellut tai ollut muuten suhteessa aiemmin. Kaksi muuta ovat kertoneet minulle tapauksista, joissa heidän entinen heilansa/muu kumppani oli yhtynyt heihin, vaikka olivat sanoneet etteivät tahdo sitä. En oikeastaan ole ymmärtänyt asiaa täysin ennen kuin aloin seurustella nykyisen kumppanini kanssa, koska hän on ensimmäinen heilani, jolle seksi tuntuu täysin luontevalta asialta. Näillä kahdella oli varsin kompleksinen suhde seksiin. Olen viime aikoina ollut aika surullinen heidän puolesta.
M34
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että suurin osa naisista kokee seksuaalista häirintää. Minua on hyväksikäytetty lapsena ja ala-asteella samanikäiset pojat piirittivät minut rappukäytävään ja kourivat rintojani ja jalkoväliäni. Baareissa on tartuttu kiinni luvatta ja työelämässä miehet puhuneet vain rinnoilleni.
Ja jos nyt mietitään ihan vaikka naisen kannalta uuden tuttavuuden kanssa ensi kertaa sängyssä, mies alkaa juuri ennen seksiä tuntumaan inhottavalle, ylimieliselle, ei haluaisi käyttää kondomia vaikka vaadit, kyselee vaan että milloin sulla on viimeksi ollut menkat. Haluaisit vain sanoa että jookiittihei, ei kiinnosta seksi enää sun kanssasi, mutta pelkäät että mitä mies tekee. Uskon että miehenä tilanteessa on huomattavasti paljon helpompi sanoa että tästä ei taida tulla mitään, tilaanko sulle taksin? Naisena on aina se pelko vaikka vain alitajuisena taustalla että mitä tapahtuu jos yritän tässä vaiheessa kieltäytyä.Jälkimmäinen kuulostaa oudolta. Eli menet miehen kanssa sänkyyn, ja hän ehdottaa että vedellään paljaalla, et sano ettei asia ole sinulle ok? Mistä mies VOISI tietää, että asia ei ole ok, jos et vastaa kieltävästi tms?
Se, että pitää kaikkia miehiä väkivaltaisina raiskaajina, joille pitää antaa paljaalla sen takia (tai myöntyä mihin vaan mitä ehdottavat), kertoo ehkä enemmän kirjoittajasta, kuin miehistä. Uskoisin itse, että paljaalla hetero-irtoseksiä harrastavia löytyy ihan yhtä paljon miehistä kuin naisista (noin määritelmällisesti).
Tuota "en uskaltanut kieltäytyä, enkä siksi ilmoittanut mitenkään etten halua" voi käyttää IHAN mihin vaan. Jokainen seksikerta miehen kanssa on noin raiskaus, jos vaan päätät niin jälkikäteen ilmaista.
Ongelma on siinä ettei ennen seksiä juurikaan puhuta omista mieltymyksistään. Pahimmat eivät kuuntele. Nääkin tilanteet voitaisiin välttää iskostamalla päähän puhu ensin, toimi vasta sitten ja toinen, älkää ottako baaripokia. Selvänä tulee mietittyä enemmän. Tiedän taas ettei hommat mene aina kuten strömmöössä johtuen parien kokemustasosta, iästä sekä siitä ollaanko liikkeellä selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, miten se määritellään.
Määritelmä taitaa vaihdella. Joskus 20 vuotta sitten se ei ollut hyväksikäyttöä, ja nykyään on, kun katsoo näitä rahamiesten oikeudenkäyntejä, missä hierojattaret uhriutuvat.
Seksuaalisen häirinnän raja on yleensäkin hyvin häilyvä. Esimerkiksi tytöttely usein katsotaan seksuaaliseksi ahdisteluksi, koska se on vallankäyttöä. Itsekin kohtasin Finnairin lennolla tilanteen, jossa lentoemu kutsui selvästi täysikäistä nuorta naista tytöksi. Luulen, että näin siinä seksuaalista häirintää.
Jos jokainen nainen, jota on tytötelty siinä 18 ikävuoden paikkeilla, kuuluu tuohon ryhmään, niin harvaa ei ole silloin seksuaalisesti ahdisteltu.
Sama on vähän hyväksikäyttö. Jos lyöttäydytään sen jännän 30v miehen seuraan, kun ollaan 17, ja siltä saa kaljaa ja pääsee sen autolla kulkemaan, kunhan sille antaa piparia, niin onko kyse silloin hyväksikäytöstä? Entä jos ikä on 18, muuttuuko asia?
Usein "hyväksikäyttö" on jotain, mistä tapahtumahetkellä molemmat ovat hyötyneet (vaihtokauppa, jossa naiselta se on ollut piparia), mutta jälkikäteen nainen onkin ajatellut että sai liian vähän tms. ja alkoi pitää sitä hyväksikäyttönä?
Ei ole. Jos kuvittelet että 15v tyttö joka saa 30v mieheltä alkoholia ja autokyytiä alkaa pitää saamaansa aikuistuttuaan ”liian vähänä”, olet sairas. Aikuistuttua sitä alkaa tajuta kuinka vietävissä oli ja kuinka hyväksikäytettävissä. Asia ällöttää ajatellakin, koska lapsena asioita ei vain tajua. Ei se meinaa että sai lapsena asiasta liian vähän, vaan sellaista ei olisi pitänyt koskaan tapahtua koska sen aikuisen ei olisi pitänyt saalistaa lapsia.
Puhut eri asiasta.
Suomessa 16 on suojaikäraja eli 17 vuotias voi harrastaa seksiä ihan kenen kanssa haluaa (kunhan siitä ei suoraan makseta). 18-vuotias saa jo harrastaa rahaa vastaankin seksiä ihan kenen kanssa haluaa. Eli nuo minun esimerkkini eivät sisältäneet mitään rikosta. Ehkä huonoa harkintaa nuorelta naiselta, mutta sehän on tulkintakysymys.
Sen sijaan alle 16-vuotiaan tapauksessa kyse on aina rikoksesta, eli 15 vuotias on täysin eri asia meidän lainsäädännössä. Sinä puhut rikoksesta.
No puhutaan sitten 16-vuotiaasta. Se ei ole huonoa harkintaa nuorelta naiselta, vaan ällöä käytöstä aikuiselta mieheltä. Hyväksikäyttöä vaikka lain mukaan 16v on kypsä antamaan suostumuksensa paitsi jos kyse on valtasuhteesta ja sellainen on vaikea todistaa oikeudessa. En ikimaailmassa ottaisi miehekseni sellaista joka on yli 25-vuotiaana harkinnutkaan harrastaa seksiä alle 18-vuotiaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta nyt keski-ikäisenä tajuan, miten itsekäs ja röyhkeä ensimmäinen poikaystäväni oli, koska hän painosti minut seksiin ja käytti suorastaan hyväksi. Ihastuneena lopulta jatkuvan painostuksen jälkeen suostuin seksiin, vaikken olisi vielä ollut valmis. Pelkäsin, että poikaystävä jättää, jos en suostu ja että tämä kuuluu asiaan. Poikaystävällä oli seksi mielessä koko ajan ja hyväksikäyttöä tapahtui autossa, luonnonhelmassa, hänen huoneessaan, heidän mökillään, ystävien luona jne. Toisinaan hän suorastaan pakotti minut seksiin. Pari vuotta seurustelimme ja sitten aivan yllättäin hän jätti minut: oli löytänyt uuden panopuun. Nyt myöhemmin ajattelen, että paras teko minua kohtaan häneltä oli se, että hän jätti minut. Olin niin nuori, kokematon ja ihastunut, etten tajunnut kuinka väärin ja huonoa hänen käytöksensä minua kohtaan oli. Onneksi löysin puolisokseni ihanan miehen, joka osaa ottaa naisenkin tunteet ja halut huomioon.
Mutta tuohan ON naisen rooli suhteissa, olla se aloitekyvytön yksilö, joka odottaa että mies tekee aloitteita. Noin naiset käyttäytyvät.
Kukaan mies koskaan ei harrastaisi seksiä, ellei tekisi aloitteita naisia kohtaan. Nainen sitten vastaa kyllä tai ei siihen aloitteeseen.
Tuosta on ihan omaa kokemusta. Nettitreffailun alussa olin ujo kiltti nuori mies, joka onnistui netin kautta saamaan treffejä. Tavattiin 1-4 kertaa ja sitten nainen ei enää halunnut tavata. Tässä puhutaan 20 vuoden paikkeilla iästä. Lopulta tajusin, mistä on kyse. En ollut tehnyt aloitteita, että tapahtuisi jotain fyysistä, joten naiset ajatteli etten ole kiinnostunut ja eivät tuhlanneet aikaansa. Kun ymmärsin, että tokalla treffillä pitää ainakin jo yrittää halata ja suudella, alkoi treffailu oikeasti edistymään. Tajusin, että nainen odottaa tuota miehen fyysistä aloitetta, ja joko torjuu sen (jolloin se loppuu) tai sitten antaa tapahtua. Noin suhteet seksiinkin edistyivät, suukottelun jälkeen kämpillä kähmintää, vaatteet pois ja sänkyyn. Jos nainen ei halunnut, homma loppui siihen.
En ymmärrä miten porukka päätyy edes suutelemaan, jos mies ei tee siitä aloitetta? Anotaanko suukkoa nykyään jollain paperilla?
Osaatko lukea toista ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys, pisti miettimään.. olen mielestäni kiltti, kohtelias ja rauhallinen mies ja nyt kun mietin, niin ehkä yhdeksän kymmenestä tapaamastani naisesta on puhunut kohtaamastaan seksuaalisesta ahdistelusta ja suoranaisesta väkivallasta. En tosin tiedä, että olenko alunperin tutustunut heihin juuri siksi, että ovat arvelleet olevansa turvallisessa seurassa. Surullisen yleistä joka tapauksessa.
Mä luulen, että miehet tietää ilmiön yleisyydestä paremmin kuin moni nainenkaan, sillä tuollaiset kokemukset tulee helpommin puheeksi intiimisuhteessa (eli heteronaisilla miehen kanssa) kuin muuten vaan kavereiden kanssa.
Seksuaalisuudesta tulee puhuttua eniten ja syvemmin sen kanssa kenen kanssa seksiä harrastaa, ei välttämättä kavereiden kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin, että aika isoa osaa ja ahdistelua uskoisin kokeneen noin 100 % naisista.
No voit laskea prosenttilukua, koska ainakaan minä en ole koskaan kokenut ahdistelua tai muutakaan vastaavaa. Ilmeisesti olen onnekas, kun olen saanut elää rauhassa ilman törkeyksiä.
Olen jo 50v. niin alkaa ikäkin estämään ahdisteluja, mutta tosiaan ei nuorempanakaan kukaan ole mitään minulle tehnyt, vaikka käynyt juhlimassa klubeilla, liikkunut yöllä yksin (välillä aikamoisessa humalassa) ja lähtenyt tuntemattomien matkaan.
onni sulla! mua on tultu lääppimään töissäkin. enkä ole kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Määritelmä taitaa vaihdella. Joskus 20 vuotta sitten se ei ollut hyväksikäyttöä, ja nykyään on, kun katsoo näitä rahamiesten oikeudenkäyntejä, missä hierojattaret uhriutuvat.
Seksuaalisen häirinnän raja on yleensäkin hyvin häilyvä. Esimerkiksi tytöttely usein katsotaan seksuaaliseksi ahdisteluksi, koska se on vallankäyttöä. Itsekin kohtasin Finnairin lennolla tilanteen, jossa lentoemu kutsui selvästi täysikäistä nuorta naista tytöksi. Luulen, että näin siinä seksuaalista häirintää.
Jos jokainen nainen, jota on tytötelty siinä 18 ikävuoden paikkeilla, kuuluu tuohon ryhmään, niin harvaa ei ole silloin seksuaalisesti ahdisteltu.
Sama on vähän hyväksikäyttö. Jos lyöttäydytään sen jännän 30v miehen seuraan, kun ollaan 17, ja siltä saa kaljaa ja pääsee sen autolla kulkemaan, kunhan sille antaa piparia, niin onko kyse silloin hyväksikäytöstä? Entä jos ikä on 18, muuttuuko asia?
Usein "hyväksikäyttö" on jotain, mistä tapahtumahetkellä molemmat ovat hyötyneet (vaihtokauppa, jossa naiselta se on ollut piparia), mutta jälkikäteen nainen onkin ajatellut että sai liian vähän tms. ja alkoi pitää sitä hyväksikäyttönä?
olet yksi palstan ällöttävimmistä, so you know.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että suurin osa naisista kokee seksuaalista häirintää. Minua on hyväksikäytetty lapsena ja ala-asteella samanikäiset pojat piirittivät minut rappukäytävään ja kourivat rintojani ja jalkoväliäni. Baareissa on tartuttu kiinni luvatta ja työelämässä miehet puhuneet vain rinnoilleni.
Ja jos nyt mietitään ihan vaikka naisen kannalta uuden tuttavuuden kanssa ensi kertaa sängyssä, mies alkaa juuri ennen seksiä tuntumaan inhottavalle, ylimieliselle, ei haluaisi käyttää kondomia vaikka vaadit, kyselee vaan että milloin sulla on viimeksi ollut menkat. Haluaisit vain sanoa että jookiittihei, ei kiinnosta seksi enää sun kanssasi, mutta pelkäät että mitä mies tekee. Uskon että miehenä tilanteessa on huomattavasti paljon helpompi sanoa että tästä ei taida tulla mitään, tilaanko sulle taksin? Naisena on aina se pelko vaikka vain alitajuisena taustalla että mitä tapahtuu jos yritän tässä vaiheessa kieltäytyä.Uskon että pätee miehiinkin. Lukiossa ja yläasteella oli tyyppejä jotka muun ahdistelun ohella alkoi kouria yms ja mitä olen näistä kuullut, ovat jatkaneet ihan keski-ikään asti. Plus sitten opettajat yms setämiehet ja tätiloiset
Olen itsekin nähnyt että keski-ikäiset naiset kännissä käyvät miehiin käsiksi baarissa. Mutta kiinnostaisi saada tuohon jälkimmäiseen osaan miesten näkemyksiä.
Kirjoitin tuolla aiemmin kokemuksistani keski-ikäisten naisten kourinnan kohteena olemisesta.
Tämä on sellainen asia, jossa en usko sukupuolten väliseen tasa-arvoon. Miehet ovat etuoikeutetumpia kuin naiset, seuraavista syistä:
- Nainen on lähes aina fyysisesti heikompi ja vähemmän aggressiivinen: ahdistelevaa naista ei tarvitse pelätä fyysisesti. Vaikka nainen sattumalta olisikin fyysisesti vahvempi kuin ahdistelun kohteena ollut mies, siltikin on äärimmäisen epätodennäköistä, että nainen käyttää väkivaltaa tai uhkaa väkivallalla saadakseen seksiä.
- Nainen ei penetroidu mieheen (biologisesti nainen biologiseen mieheen). Mies sen sijaan penetroituu (tai on penetroitumatta) naiseen.
- Naisilla on verrattomasti harvemmin seksiin liittyviä pakkoajatuksia, jotka ohjaavat heidän toimintaansa.
- Naisten väkivallan käyttö miehiä kohtaan on muutoinkin harvinaisempaa kuin miesten naisia kohtaan. Useimmat tapaukset, joissa naiset käyttävät väkivaltaa miehiä kohtaan, ovat seurausta miesten jo aikaisemmin tekemästä fyysisestä pahoinpitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos nyt mietitään ihan vaikka naisen kannalta uuden tuttavuuden kanssa ensi kertaa sängyssä, mies alkaa juuri ennen seksiä tuntumaan inhottavalle, ylimieliselle, ei haluaisi käyttää kondomia vaikka vaadit, kyselee vaan että milloin sulla on viimeksi ollut menkat. Haluaisit vain sanoa että jookiittihei, ei kiinnosta seksi enää sun kanssasi, mutta pelkäät että mitä mies tekee. Uskon että miehenä tilanteessa on huomattavasti paljon helpompi sanoa että tästä ei taida tulla mitään, tilaanko sulle taksin? Naisena on aina se pelko vaikka vain alitajuisena taustalla että mitä tapahtuu jos yritän tässä vaiheessa kieltäytyä.Uskon että pätee miehiinkin. Lukiossa ja yläasteella oli tyyppejä jotka muun ahdistelun ohella alkoi kouria yms ja mitä olen näistä kuullut, ovat jatkaneet ihan keski-ikään asti. Plus sitten opettajat yms setämiehet ja tätiloiset
Olen itsekin nähnyt että keski-ikäiset naiset kännissä käyvät miehiin käsiksi baarissa. Mutta kiinnostaisi saada tuohon jälkimmäiseen osaan miesten näkemyksiä.
Kirjoitin tuolla aiemmin kokemuksistani keski-ikäisten naisten kourinnan kohteena olemisesta.
Tämä on sellainen asia, jossa en usko sukupuolten väliseen tasa-arvoon. Miehet ovat etuoikeutetumpia kuin naiset, seuraavista syistä:
- Nainen on lähes aina fyysisesti heikompi ja vähemmän aggressiivinen: ahdistelevaa naista ei tarvitse pelätä fyysisesti. Vaikka nainen sattumalta olisikin fyysisesti vahvempi kuin ahdistelun kohteena ollut mies, siltikin on äärimmäisen epätodennäköistä, että nainen käyttää väkivaltaa tai uhkaa väkivallalla saadakseen seksiä.
- Nainen ei penetroidu mieheen (biologisesti nainen biologiseen mieheen). Mies sen sijaan penetroituu (tai on penetroitumatta) naiseen.
- Naisilla on verrattomasti harvemmin seksiin liittyviä pakkoajatuksia, jotka ohjaavat heidän toimintaansa.
- Naisten väkivallan käyttö miehiä kohtaan on muutoinkin harvinaisempaa kuin miesten naisia kohtaan. Useimmat tapaukset, joissa naiset käyttävät väkivaltaa miehiä kohtaan, ovat seurausta miesten jo aikaisemmin tekemästä fyysisestä pahoinpitelystä.
Olen vähän eri mieltä monesta asiasta.
Mies on toki useimmissa tapauksissa fyysisesti vahvempi, mutta sen takia miehillä on usein myös aika iso kynnys puolustautua fyysisesti naisen ahdisteluja vastaan. Esim. entä jos nainen alkaakin syyttää miestä pahoinpitelystä, kun mies on vääntänyt naisen kädet pois?
Ja kyllähän miehenkin voi penetroida vaikka jollakin esineellä, eivät miehet ole tällä tavalla immuuneja r*'aiskaukselle naisten(kaan) taholta.
Miehet eivät ole etuoikeutettuja vaan todella hankalassa asemassa, jos he yrittävät saada oikeutta kokemilleen seksuaalisille vääryyksille. Otetaan esimerkki: baarissa mies syyttää humaltunutta vanhempaa naista ahdistelusta. Kuinka moni ympärillä osaa ottaa asian vakavasti, vai nauretaanko vain ja syytellään miestä liian herkäksi, pitäisi vaan olla tyytyväinen saamastaan huomiosta jne.? Miehillä ja pojilla on iso kynnys puhua, koska asenteet ovat tällaisia.
Kaikkein tärkeintä on kuitenkin muistaa, että psykologisesti kokemus ahdistelluksi tulemisesta voi olla hyvin epämiellyttävä ja haitallinen oli kohteena mies, nainen tai mikä tahansa. Kaikilla on on oikeus olla rauhassa, myös miehillä.
Lasketaanko hyväksikäyttämiseksi jos mies valehtelee olevanasa kiinnostunut/ihastunut tms vaikka oiketas haluaa vain sänkyyn ja miehelle sama kuka nainen siinä olisi? Ja nainen on syvästi ihastunut ja tuntee itsensä hyväksikäytetyksi kun tajuaa kuvion...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Jos kuvittelet että 15v tyttö joka saa 30v mieheltä alkoholia ja autokyytiä alkaa pitää saamaansa aikuistuttuaan ”liian vähänä”, olet sairas. Aikuistuttua sitä alkaa tajuta kuinka vietävissä oli ja kuinka hyväksikäytettävissä. Asia ällöttää ajatellakin, koska lapsena asioita ei vain tajua. Ei se meinaa että sai lapsena asiasta liian vähän, vaan sellaista ei olisi pitänyt koskaan tapahtua koska sen aikuisen ei olisi pitänyt saalistaa lapsia.
Puhut eri asiasta.
Suomessa 16 on suojaikäraja eli 17 vuotias voi harrastaa seksiä ihan kenen kanssa haluaa (kunhan siitä ei suoraan makseta). 18-vuotias saa jo harrastaa rahaa vastaankin seksiä ihan kenen kanssa haluaa. Eli nuo minun esimerkkini eivät sisältäneet mitään rikosta. Ehkä huonoa harkintaa nuorelta naiselta, mutta sehän on tulkintakysymys.
Sen sijaan alle 16-vuotiaan tapauksessa kyse on aina rikoksesta, eli 15 vuotias on täysin eri asia meidän lainsäädännössä. Sinä puhut rikoksesta.
Itse 16-vuotiaana halusin huomiota, en seksiä. Mutta miehet ja pojat halusi seksiä. Tottakai minä ja kaverini tutustuttiin kaikkiin mahdollisiin nuoriin miehiin, ihan tutustumis- ja seuramielessä. Kuinka paljon sitä joutui tekemään työtä, ettei joutunut sänkyyn puoliväkisin. Ja luokittelin itseninräpätädiksi, eli osasin ja osaan pitää puleni. Silti on kaiken laita tapahtunut vastoin tahtoani. Ja miksi nuori ei saisi tehdä tuttavuutta mielenkiintoisten ihmisten kanssa? Miksi se on muka lupa seksiin? Miksi se, että meni ryyppäämään johonkin tuntemattomien bileisiin, olisi ollut lupa seksiin ? Miksi ei olisi oikeutta mennä vain ryyppäämään. Se oli minulle tarpeeksi jännittävää.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko hyväksikäyttämiseksi jos mies valehtelee olevanasa kiinnostunut/ihastunut tms vaikka oiketas haluaa vain sänkyyn ja miehelle sama kuka nainen siinä olisi? Ja nainen on syvästi ihastunut ja tuntee itsensä hyväksikäytetyksi kun tajuaa kuvion...
No tuo on selkeästi hyväksikäyttöä. Sama asia, jos joku myy sinulle valehtelemalla tuotteesta. Tai harhauttaa sinua muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo on selkeästi hyväksikäyttöä. Sama asia, jos joku myy sinulle valehtelemalla tuotteesta. Tai harhauttaa sinua muuten.
Lisään vielä, ettei tuo kuitenkaan ole rikos. Joskus tuollainen ylittää rikoksen tunnusmerkit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ainakin k*setusta on. Noita on paljon käynyt itsellenikin ja siitä syystä nuorena kertyi seksikumppaneita numeroiksi listaan. Halusin suhteen ja nuo miehet vain seksiä. En ole koskaan halunnut vain irtoseksiä, mutta ikävä kyllä maailmassa on paljon miehiä vailla moraalia. Ja sitten saman sukupuolen edustajat kertovat minulle että tämä on minun vikani ja he eivät halua suhdetta kanssani koska olen ollut niin monen kanssa sängyssä :D Olen siis nykyään onneksi onnellisesti suhteessa ja itsetuntonikin on kohdallaan.
Olen itse kokenut pari kertaa elämässäni ja tunnen useita naisia jotka on myös kokenut seksuaalista väkivaltaa ja/tai ahdistelua.
Yleistä on valitettavasti, lukuja on vaikea arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän eri mieltä monesta asiasta.
Mies on toki useimmissa tapauksissa fyysisesti vahvempi, mutta sen takia miehillä on usein myös aika iso kynnys puolustautua fyysisesti naisen ahdisteluja vastaan. Esim. entä jos nainen alkaakin syyttää miestä pahoinpitelystä, kun mies on vääntänyt naisen kädet pois?
Ja kyllähän miehenkin voi penetroida vaikka jollakin esineellä, eivät miehet ole tällä tavalla immuuneja r*'aiskaukselle naisten(kaan) taholta.
Miehet eivät ole etuoikeutettuja vaan todella hankalassa asemassa, jos he yrittävät saada oikeutta kokemilleen seksuaalisille vääryyksille. Otetaan esimerkki: baarissa mies syyttää humaltunutta vanhempaa naista ahdistelusta. Kuinka moni ympärillä osaa ottaa asian vakavasti, vai nauretaanko vain ja syytellään miestä liian herkäksi, pitäisi vaan olla tyytyväinen saamastaan huomiosta jne.? Miehillä ja pojilla on iso kynnys puhua, koska asenteet ovat tällaisia.
Kaikkein tärkeintä on kuitenkin muistaa, että psykologisesti kokemus ahdistelluksi tulemisesta voi olla hyvin epämiellyttävä ja haitallinen oli kohteena mies, nainen tai mikä tahansa. Kaikilla on on oikeus olla rauhassa, myös miehillä.
Jos mies syyttää baarissa naisen ehdistelleen häntä, niin voi olla että naiset ajattelevat sen olevan vain normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut eri asiasta.
Itse 16-vuotiaana halusin huomiota, en seksiä. Mutta miehet ja pojat halusi seksiä. Tottakai minä ja kaverini tutustuttiin kaikkiin mahdollisiin nuoriin miehiin, ihan tutustumis- ja seuramielessä. Kuinka paljon sitä joutui tekemään työtä, ettei joutunut sänkyyn puoliväkisin. Ja luokittelin itseninräpätädiksi, eli osasin ja osaan pitää puleni. Silti on kaiken laita tapahtunut vastoin tahtoani. Ja miksi nuori ei saisi tehdä tuttavuutta mielenkiintoisten ihmisten kanssa? Miksi se on muka lupa seksiin? Miksi se, että meni ryyppäämään johonkin tuntemattomien bileisiin, olisi ollut lupa seksiin ? Miksi ei olisi oikeutta mennä vain ryyppäämään. Se oli minulle tarpeeksi jännittävää.
Kuule nuo kysymykset ei jää ainoastaan 16 ikäluokkaan. Samoja kysymyksiä joudut miettimään pitkälle keski-ikään. Esimerkiksi tällä alueella missä satun asumaan on havaittu naisten ahdistelija, jolle riittää juoksulenkillä oleva nainen. Poliisi yrittää parhaansa mukaan partioida ja saada kiinni tätä saalistajaa.
Sairaille yksilöille on ihan sama onko naisella alkkarit vai toppapuku.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehet ei joudu naisten tekemän seksuaalisen ahdistelun uhreiksi? N23
Alanuolien perusteella naiset luulevat, että naiset eivät seksuaalisesti ahdistele miehiä. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ainakin k*setusta on. Noita on paljon käynyt itsellenikin ja siitä syystä nuorena kertyi seksikumppaneita numeroiksi listaan. Halusin suhteen ja nuo miehet vain seksiä. En ole koskaan halunnut vain irtoseksiä, mutta ikävä kyllä maailmassa on paljon miehiä vailla moraalia. Ja sitten saman sukupuolen edustajat kertovat minulle että tämä on minun vikani ja he eivät halua suhdetta kanssani koska olen ollut niin monen kanssa sängyssä :D Olen siis nykyään onneksi onnellisesti suhteessa ja itsetuntonikin on kohdallaan.
Ei se järvi soutamalla kulu!
Väittäisin että suurimmalla osalla naisista on kokemusta seksuaalisesta väkivallasta, ahdistelusta tai painostuksesta.
Tuntuu että monilla nykyajan miehillä on sellainen ajattelutapa että jos nainen ei heti kättelyssä suostu seksiin, tai lähettämään alastonkuvia tai tekemään pornosta opittuja sirkustemppuja ja naisia alistavia juttuja, ei haluta jatkaa pidemmälle. Toki mielummin olen yksin kuin tuollaisten "miesten" kanssa, mutta surullista silti.
Siis menen miehen kanssa sänkyyn ja sanon että en halua harrastaa seksiä ilman kondomia. Mies alkaa vinkua että no miksi ei, sanon etten halua. Mies jatkaa vinkumista. Sanon ettei minulla ole hormonaalista ehkäisyä ja haluan käyttää kondomia, mies jatkaa vinkumista että no milloin sinulla on ollut viimeksi kuukautiset! Siis herranjumala, ei sitä voi pitää ehkäisynä enkä minä halua harrastaa seksiä ihmisen kanssa joka a) vinkuu kondomin käytöstä ensimmäisellä seksikerralla vieraan ihmisen kanssa b) ilman ehkäisyä c) ilman tautivapaustodistuksia d) ihmisen kanssa joka luulee että ns varmat päivät toimivat ehkäisynä.
En siis antanut paljaalla vaan vaadin sen kondomin, mutten uskaltanut kieltäytyä seksistä kokonaan enää siinä vaiheessa koska pelkäsin miehen reaktiota. En varmastikaan ole ainoa joka ei uskalla kieltäytyä vaikkei enää huvittaisi (mistä tahansa syystä) koska pelkää fyysisesti isomman miehen reaktiota. En todellakaan pidä kaikkia miehiä väkivaltaisina raiskaajina, vaan yksinkertaisesti ei voi tietää jos sellainen osuu omalle kohdalle ja niitä kun on yllättävän paljon. Arviolta 80% r*k*sta jää ilmoittamatta. Lähes 100% ns puskar*skauksista ilmoitetaan, mutta deittir* jää ilmoittamatta ehdottomasti suurin osa.
Enkä muuten kokenut että tuo seksikerta oli r*. Koin sen epämiellyttävänä ja inhottavana, mutta en r*. Ja se suhde ei siitä edennyt minnekään. Olimme tapailleet jo jonkin aikaa ennen tuota ensimmäistä seksikertaa mutta todellinen luonne paljastui vasta siinä.